automoto.ee foorumid

Täisversioon: Küsimused t-25A-1 kohta
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
aastat 5 tagasi vast võtsin selle silindri ja viisin keila treikotta.hommikul oli uks lukus ja helistasin omanikule jah pane uksetaha teen ära.noh panin ja nädala sees helistasin,et kas ikka saab reedeks kätte oh saab ikka oli vastus.reede läksin siis järgi ja mis te arvate mis oli tehtud?mitte kui midagi,isegi katsutud polnud,sealt samast ukse tagant 5 päeva hiljem ma ta tagasi võtsin,jaanus paalberg oli see jutupaunik.soov oli lihtsalt,et vaatavad üle ja panevad pidama ja vajadusel teevad uued pulgad.täna firma nimi metalliabi oü
Nuia firmaga saab küll asju ajada kui silindreid vaja on või vähemalt sai eelmine aasta veel kui Belarusile silindrit vaja oli.
Muidugi ei saa sealt niimoodi silindrit et lööd jalaga ukse lahti ja tahad T-25 silindrit ja sigaodavalt vaid mõõdad ära selle silindri pikkuse ja läbimõõdu ning siis nende mõõtude järgi tehakse see silinder, millele ise keevitad silmad otsa.
Sellise lähenemisega sain vajaliku silindri 70 rahaga.
Sõber aga tahtis kiirelt ja käis kohapeal kust ostis silindri korgid, varre ja toru millel oli keere sees korgi jaoks.
Toru oli küll liiga pikk sest oli mõeldud 500mm käigu jaoks kuid seda sai tagaotsast maha lõigatud.
Lõpuks tuli selle viguri hind selline, et poest poleks saanud selle rahaga midagi.
Omaette nähtus on muidugi veel maale jäänud erakätes oleva tehnika seisukord ja suhtumine sellesse.
Näiteks kõrval majapidamises on traktor, mille seisukord on selline et kõik ametkonnad kes riigile raha koguvad nimetaks seda rahapajaks.
Pole ka teab mis vaene inimene et tõesti ei jõuaks seda üleval pidada sest seda ei näita kuidagi see, kuidas näiteks poes osteldakse.
Karistab aga suhtumine oma tehnikasse eelkõige omanikku ennast.
Näiteks selsamal aparaadil olid radika voolikud väga mõralised ja hüdropump väga laisk tõstma mida ma ka ütlesin kui seda laenasin.
Siis arvati et aga alles eelmine aasta panin uued ja need ei kestagi selle asemel et minna lammutusse ja sortida omale paar vajalikku voolikut ning teha toimiv filter hüdroõlile.
Tuli siis aeg vilja võtta ja arvas et võtab kombaini ainult ja ise veab sest käru ja traktor ju olemas ja hoiab hulga raha kokku.
Esimese koormaga läks siis hüdropump laiali, kombain seisis ja tund jooksis.
Järgmise koormaga lasi vesi mootorist jalga ja läks mootor kokku sest näidikud on nõrkadele ning ikka pidi veo ka tellima ning tund jooksis.
Finaaliks läks see üritus kõvasti rohkem maksma kui nende asjade vahetamine
Vahelduseks teateid orignaalfiltrite maailmast.

T-25, originaalne 91 aasta toode. Filter vahetatud eelmisel kümendil. Enam ei jaksa käia. APPIIIIII.

Omanik pole nõus filtrit normaalse vastu vahetama, peab jääma odav originaal. No, soetagu, aga toogu ka uued tihendid. Laekun traktori juurde, filtrid ja tihendid olemas. Mida pole, on peenfiltri poldi koonustihend. Ehk kõige olulisem üldse. No, saame hakkama, ventiiliseeni on piisavalt varutud.

Tõmban laiali - surm, aga vett ja roostet pole. See on hea märk. No muda natuke oli. Filter oli kunagi pandud tugivõrguga erim, mis oli kenasti kujus ja ilmselt ka terve. Aga umbes, kui kurat.

Filtrikopsiku serva tihend oli muidugi nii jäik, et irdus tükkidema. Hakkan uut sisse pressima - ei lähe. Õigemini pool ringi läheb ja edasi lokib. Nusserdasin pool tundi, aga sisse ma need sain. Keskpoldi ümber panin seene ära ja kogu ilu kokku. Ülevoolustuts lahti ja pumpama. Kütus tuleb.... Pada käima - käib.  Cool

Kaks päeva hiljem kõne "Misssategid, traktorkatkieikäienam...". Ma ei teadnuki, et tal säärane kopsumaht on....

Traktori juurde tagasi. Ülevool lahti ja pumpa - kütus jookseb õhumullideta. Hm. Traktor käivitub hästi, aga jääb nälga ja sureb maha. Lekkeid ei ole. Pumpan - õhk sees.

Paagist imitoru välja - puhas ja terve Seibid olid muidugi emased. Uued seibid kogu matkale. Omanik ähkis kõrval, aga ega tal muud üle jäänud, kui nõustuda. Pumpan - kütus tuleb. Traktor käivitub ja sureb minutiga nälga. Jälle õhk sees. Nüüd hakkas juba tekkima viha, et mida see sunnik tahab. Uurin kütusevoolikut ja avastan, et see pöördub stutsil näppude jõul. Pikkust oli, panime uuesti peale ja vitsad ka. Korralikud, mitte odavad. Nuttis, aga nõustus.
Panen käima, kõik on ilus, aga sureb maha. Nüüd enam käsipumbaga pumbates ülevoolustutsist õhku ei tule, puhas kütus. Aga pump on nälgas. Hm... Tuletame meelde: käivitub peale pumpamist koheselt ja alguses käib, nagu vana mees. Aga siis sureb maha...

Siis hakkan vaatama, et KSP ülevool puudub. Pumbapeast läheb tagasivoolutoru etteandepumpa, aga peast paaki kütus (ja selles olev õhk) ei pääse. Selge - peasse jääb õhupadi ja see tuleb eraldi välja lasta. Õnneks on kenasti väljaspool teine tutsiava, milles punn ees - sealt tuli paar puuksu ja puhas kütus. Starterit - käivitus koheselt, käis normaalselt. Ja siis sureb jälle maha. Õhku pole ei filtris, ei pumbapeas - kohe tuleb puhas kütus pumbates. Selge - süsteem on õhutihe, aga kusagil on ummistus.

Vaatan, et filtripoldi aluseks tihendiks saanud seen on ära pudenemas. No selge - ei talunud seekordne kütust, ennegi juhtunud. Seega peenfilter jälle maha. Ja ülla-ülla, ka filtri kumitihendid ei ole kütust talunud - pundunud nii palju, et ei taha poldi otsast maha tulla. Kütus eranditult Olerexi sinine, vahetub loomulikul teel paari kuuga. Kopsiku servatihend ka lokib. Hakkan uut panema - no ei lähe pessa. Poolringi läheb kenasti ja edasi vaid serviti. Rsk! Hakkan uurima - tihendi laius erineb pea millimeetri. No ei mahu ju.

Siis sai hing täis - kodus oli Hydroskandi rõngastihendid olemas ja tõin selle. Lupsti soonde, klõpsti filter kaanega pessa ja uue seenga kinni. Natuke pumpa ja käima. Käib. Ja käib. Ja kohe jäigi käima. 24 h hiljem pole kõnet tulnud...

Ühesõnaga - ma jään seisukohale, et algne filtersüsteem on üks sitanikerdis peamiselt selle tõttu, et originaalosad ei ole meie kütusega kokkusobivad. Suvaline teine filtersüsteem on kordades valutum. Kasvõi kolksvaageni läbivoolufilter voolikute vahele. Jah, prahti tekib palju (kogu filter tuleb ära visata), aga jama on vähem.

Probleemsed filtrid ja tihendid ostis omanik Sauelt Agromarketist. Minu Türilt soetatud tihendid ja filtrid korda 3 pole probleeme tekitanud. Karma?
Ma ostsin mingi põka mootori ja seal oli küljes PM kaubamajas müüdav D-21 kahe potiga filter. Mõlemad potid on peenpuhastus. Konstruktsioon on tehtud lihtsamaks ja tundub, et ka töökindlamaks. Esialgu vähemalt tundub. Kahe eurine nöörfilter sisse ja kärab kui ei ihnata panna soliidsemat süsteemi. Igatahes etem kui original.
nii ladusin kuuma saand paja uuseti kokku ja tuli kolvile,esimene käivitus paugupill polnud,aga käima tema läks ilma föönita(enne käivitus ainult fööni abil).panin ühe rõnga ka hülssi ja vaatasin vastu päikest ja rõnga ja hülsi vahelt valgust ei paistnud vähemalt,äkki olidki enne porno rõngad sees kuigi uued mõned tunnid töödanud.nüüd suutsin olematu jõuga esimese pihusti mutri puru keerata,tilgub usinalt ja ikka ventilaatoril mingi kala sees ja tiivik lahti kuigi peale pannes oli kinni.

tuleb silinder maha võtta,ära mõõta ja treiali juurde mõõtudega ja kaasaegne valmis voolida.
(01-06-2019, 08:08 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Vahelduseks teateid orignaalfiltrite maailmast.

T-25, originaalne 91 aasta toode. Filter vahetatud eelmisel kümendil. Enam ei jaksa käia. APPIIIIII.

Siis hakkan vaatama, et KSP ülevool puudub. Pumbapeast läheb tagasivoolutoru etteandepumpa, aga peast paaki kütus (ja selles olev õhk) ei pääse. Selge - peasse jääb õhupadi ja see tuleb eraldi välja lasta. Õnneks on kenasti väljaspool teine tutsiava, milles punn ees - sealt tuli paar puuksu ja puhas kütus. Starterit - käivitus koheselt, käis normaalselt. Ja siis sureb jälle maha. Õhku pole ei filtris, ei pumbapeas - kohe tuleb puhas kütus pumbates. Selge - süsteem on õhutihe, aga kusagil on ummistus.

Vaatan, et filtripoldi aluseks tihendiks saanud seen on ära pudenemas. No selge - ei talunud seekordne kütust, ennegi juhtunud. Seega peenfilter jälle maha. Ja ülla-ülla, ka filtri kumitihendid ei ole kütust talunud - pundunud nii palju, et ei taha poldi otsast maha tulla. Kütus eranditult Olerexi sinine, vahetub loomulikul teel paari kuuga. Kopsiku servatihend ka lokib. Hakkan uut panema - no ei lähe pessa. Poolringi läheb kenasti ja edasi vaid serviti. Rsk! Hakkan uurima - tihendi laius erineb pea millimeetri. No ei mahu ju.

Siis sai hing täis - kodus oli Hydroskandi rõngastihendid olemas ja tõin selle. Lupsti soonde, klõpsti filter kaanega pessa ja uue seenga kinni. Natuke pumpa ja käima. Käib. Ja käib. Ja kohe jäigi käima. 24 h hiljem pole kõnet tulnud...

Ühesõnaga - ma jään seisukohale, et algne filtersüsteem on üks sitanikerdis peamiselt selle tõttu, et originaalosad ei ole meie kütusega kokkusobivad. Suvaline teine filtersüsteem on kordades valutum. Kasvõi kolksvaageni läbivoolufilter voolikute vahele. Jah, prahti tekib palju (kogu filter tuleb ära visata), aga jama on vähem.

Probleemsed filtrid ja tihendid ostis omanik Sauelt Agromarketist. Minu Türilt soetatud tihendid ja filtrid korda 3 pole probleeme tekitanud. Karma?

Varuosadega ongi karma teema väga suur. Ei ole siin kerget lahendust kellegil. Probleem pigem selles, et näpitakse töötavat süsteemi liiast ja siis ongi probleem kes remondib. Aga sellegi poolest õpetlik lugu. Mul endal samasuguste süntomitega masin peale rida kürgsurvepumba vahetust.  Minu omal kuigi vist vigane etteandepump. Pole nüüd suvel aeg/tahet ka asjasse süveneda.  Eks vara talvel uurib asja.  Siin endal soovitati kuigi ka proovimise ajaks peenfilter  välistada/eemaldada ringlusest.

Ega need erinevad tänapäeva  filtrid halvad pole. Ka tänapäeva omad. Kuid minusilmis on asi pigem nende paigaldamises.  Ok nad näevad ebaloomulikud välja. Kuid enamjaolt paigaldamise käigus avastatakse näiteks et kapott jääb ette . - Koheselt abistame relakaga.  (sama rõveda teo teevad t25+esibuldooser = kapotile suur rõve auk sisse kütusepaagi täitmise jaoks.)  Või siis pannakse kütusefiltrid hinge õnnistusena  seisma kõveralt ja heal juhul 1 väiksema pooldi otsa - nu kuidagi ju töötab . See on ka põhjus miks ise neid tänapäeva filtreid ei seedi.

Tihendite kohapealt ise olen läinud seda teed, et ostnud nö pm kaubamajast tihendi ja selle mõõtude  järgi otsunud paremast materjalist tihendi, alati see kuigi ei õnnestu - nagu sinagi mainisid, siis mõõdud võivad olla ekslikud ja paikapanek on suurem jebi. Endalgi panin uut filtri kopsiku tihendit pikka aega paika - lõpuks sai terve süsteem maha võetud ja kruustangide vahel uus tihend paika.  Vene tehnikat liigub SRÜ riikides palju, kuid kehva varuosa saadavuse ja kvaliteedi tõttu lõhutakse neid masinaid rohkem kui remonditakse.
Lõhutakse, kuigi see pole päris õige sõna kindlasti ka teadmatusest. Vaatasin just, kuidas näoraamatus 14 vastust oli kõrgsurvepumpa puudutavale küsimusele. Ei ühtegi õiget. Kunagi käidi koolis selleks, et masinat tunda. Täna peaks see vist loomulikust intelligentsist tulema mul on tunne... Aga enamusel ei tule. Selveõppe vidin nimega juutuub ka tihti ei aita, sest seal on samasugune õppur seda videot teinud... 

Aga see kõik jääb, sest traktoristiks/põllumeheks õpivad tänapäeval vähesed. Smile
(01-06-2019, 08:08 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Vahelduseks teateid orignaalfiltrite maailmast.

T-25, originaalne 91 aasta toode. Filter vahetatud eelmisel kümendil. Enam ei jaksa käia. APPIIIIII.

Siis hakkan vaatama, et KSP ülevool puudub. Pumbapeast läheb tagasivoolutoru etteandepumpa, aga peast paaki kütus (ja selles olev õhk) ei pääse. Selge - peasse jääb õhupadi ja see tuleb eraldi välja lasta. Õnneks on kenasti väljaspool teine tutsiava, milles punn ees - sealt tuli paar puuksu ja puhas kütus. Starterit - käivitus koheselt, käis normaalselt. Ja siis sureb jälle maha. Õhku pole ei filtris, ei pumbapeas - kohe tuleb puhas kütus pumbates. Selge - süsteem on õhutihe, aga kusagil on ummistus.

Vaatan, et filtripoldi aluseks tihendiks saanud seen on ära pudenemas. No selge - ei talunud seekordne kütust, ennegi juhtunud. Seega peenfilter jälle maha. Ja ülla-ülla, ka filtri kumitihendid ei ole kütust talunud - pundunud nii palju, et ei taha poldi otsast maha tulla. Kütus eranditult Olerexi sinine, vahetub loomulikul teel paari kuuga. Kopsiku servatihend ka lokib. Hakkan uut panema - no ei lähe pessa. Poolringi läheb kenasti ja edasi vaid serviti. Rsk! Hakkan uurima - tihendi laius erineb pea millimeetri. No ei mahu ju.

Siis sai hing täis - kodus oli Hydroskandi rõngastihendid olemas ja tõin selle. Lupsti soonde, klõpsti filter kaanega pessa ja uue seenga kinni. Natuke pumpa ja käima. Käib. Ja käib. Ja kohe jäigi käima. 24 h hiljem pole kõnet tulnud...

Ühesõnaga - ma jään seisukohale, et algne filtersüsteem on üks sitanikerdis peamiselt selle tõttu, et originaalosad ei ole meie kütusega kokkusobivad. Suvaline teine filtersüsteem on kordades valutum. Kasvõi kolksvaageni läbivoolufilter voolikute vahele. Jah, prahti tekib palju (kogu filter tuleb ära visata), aga jama on vähem.

Probleemsed filtrid ja tihendid ostis omanik Sauelt Agromarketist. Minu Türilt soetatud tihendid ja filtrid korda 3 pole probleeme tekitanud. Karma?
samadel põhjustel lendas ka mul orginaal nahui,lisaks tollal polnud tihendeid saada,olen paljudele sama soovitanud,anti vasta kurki ja enam ei soovita kah.elu tuleb lihtsaks teha mõelda mitte olemasolevaga nussida,aga igaüks teeb oma valikud ise.
Ma nüüd ei ütleks et vene aegsed filtrid ei sobi tänapäeval kasutada, pigem on probleeme praeguste müügil olevate järelturu filtritega. Kunagi ostsin kolhoosi laohoone ja sealt järjest võtan traktoritele filtreid ja kestavad kenasti, ei idane, ei mädane, ei pudune...
See vene tehnika kirumine on pigem moeasi kuna " u nas tak prinjata", kõik vene on saatanast. On ju siin kütusefiltri teemaski olnud postitusi kus algul on vulgaarne hõige pohh... nahh... ja hiljem õnnetu häälega küsitakse, et mis nüüd saab, ostsin lääne filtri aga mida edasi??? Ei hakka mõistus peale.
No vot. Selline seis oligi, et uus filter millel 2 otsa vs originaal kus on 5 otsa.
Paningi siis originaali tagasi, ostsin sinna selle papist filtri ja asi töötab. Ega mul mingit raamatut selle traktori kohta pole. Keegi on küll eelnevalt sellega kõvasti vaeva näinud ja originaalsus on siiani säilinud. Uus kopsik nägi suht "äge" välja küll aga ajudest ja ajast ei tulnud välja.

Ja kes seda originaali kirub... Seal pole ausalt öeldes muud midagi kui ainult kerge muda, lagunev peenfilter ja suur vaakumlekke oht.
Aga kui otsast lõpuni kõik korda teha, siis ei juhtu temaga midagi. Hea oleks lisafilter paagi ja jämefiltri vahel. Läbipaistva kopsikuga. Siis läheb asi juba palju lihtsamaks.
Kui paak on puhas, pole vaja mingeid lisafiltreid ega muud jura. Tänapäevane tanklast ostetud kütus on piisavalt puhas, et toimetada nii tuttuutes auto mootorites kui miljoni euri ligidusse küündivatest traktoritest, rääkimata mingist lollist sajandi tagusest vene raudkastist. Või olen ma tõesti mõnest rongist maha jäänud ja tänapäeval topib ka United Motors või Mersu oma uutele  trandulettidele läbipaistvaid lisafiltreid vahele? Töötasid need süsteemid aastakümneid igasugu pasa peal siiani ja nüüd siis järsku probleem. Tehke oma süsteem korda ja puhtaks... pole vaja üle mõelda.
Põkatsiga tanklas käib väga väike protsent piloote. Enamikus tuuakse kanistritega. Sealt edasi sõltub kõik kanistrite puhtusest ja sissevalamise kultuurist. Küllalt on nähtud pool sentimeetrit liiva ja heina paagi põhjades.
Tankimise kultuur on tähtis ja sama tähtis on ka vahel kondensaati välja lasta paagist ja filtritest ning talvel paak täis hoida.
Pinnase ja heina vastu on täiteavas võrk pandud ja see peab edukalt kinni kõik mis võiks torustiku ummistada.
Eespool oli ka hea kirjeldus filtri vahetusest kus on vaja miskit seent, mis peab olema õigest materjalist õigel kuu faasil tehtud.
Siis on vaja elementi, mis peab olema õigel kuu faasil tehtud ja lisaks veel vabas remontmõõdus kummirõngaid...
Siis tuleb mängu veel neid asju ostes geograafiliselt õigest punktist ostmine ja jälgimine et poleks karmavõlga enne ostmist.
See tundub nagu loto mängimine kus peavõit on väiksem pileti ostuhinnast.
Kellel on muidugi õnn omada mingeid varusid ajast kui toodangu kvaliteedi üle oli mingisugunegi kontroll on praegu õnnega koos.
Siiski niiskes seisnud pappfiltritel võib olla ka papp liimist lahti aga ei pruugi ka olla.
Lihtsalt tulevatele põlvedele kütusefiltri kohta vanema Harkovi 25-e kohta üks pisikene tähelepanek.
Põkats läheb peale filtri vahetust käima ja sureb peale 20-30 sek.Ja nii jääbgi korduma. Käsipumbaga rohkem läbi lüüa ei jõua enne kui õhutusnippel lahti lasta. Peale pisikest uurimist tuli välja, et tagasivoolu stutsis on 2mm auk sees mis oli ajapikku umbe läinud j ei lasknud õhku tagasi paaki. Puurisin läbi ja töötab sellest ajast saati korralikult.
Mul on ka vene filtreid veel peotäis kuid oma 40-le tegin läbipaistvast klaaspütist jämefiltri ja mingist Land Roveri filtri hoidjast uue peen filtri. Põhjuseks oli, et orginaal filtri anumatele oli ajapikku augud sisse roostetanud.
Saab vene tehnikaga hakkama küll. Lastega koos vähemalt midagi teha. 
Edu
veiko
Kirjanduse järgi on 9,5-32 rataste puhul minimaalne rööbe 1100mm, kas pöida sissepoole pööratud kilbi siseküljele kinnitades saaks rattaid veelgi kokkupoole või hakkavad porikad segama?

[attachment=75997]
Sõltub rehvist (et palju punnitab) võib mahtuda või siis mitte.

Millest säärane küsimus?
Transpordi jaoks, kas 1,25m laiale platvormile mahutab ära. Hetkel on põkal  all originaalrehvidega rattad 1200mm rööpe asendis, rehvi väliskülgede kaugus mõõdulindiga mõõtes umbes 145cm. 1100 asendis oleks siis laius 135 aga kümme senti jääb ikka puudu
(06-06-2019, 14:05 PM)Laurts Kirjutas: [ -> ]Transpordi jaoks, kas 1,25m laiale platvormile mahutab ära. Hetkel on põkal  all originaalrehvidega rattad 1200mm rööpe asendis, rehvi väliskülgede kaugus mõõdulindiga mõõtes umbes 145cm. 1100 asendis oleks siis laius 135 aga kümme senti jääb ikka puudu

Platvormile ajad nii, et 5 senti jääb kummaltki poolt üle. 
Või ei ple päris platvorm aga on nagu ported ka ääres?
Platvorm oleks laiusega 125cm, portesid pole kuid keskel on poritiivad. 5 senti rehvid üle ääre tundub liiga ausõna peal värk. Esirattad võiks ka veel porikate vahelt läbi mahtuda aga raamatu järgi on esisillal 1200 minimaalne rööbe, peab proovima kas rataste ringikeeramisega saab asja parandada.

[attachment=76008]