automoto.ee foorumid

Täisversioon: Küsimused t-25A-1 kohta
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nimelt T25 jagaja hakkab kohati häälitsema, selline kerge pinin või urin, viimasel ajal teeb päris kõva häält, milles võib probleem olla? Ja hääl kaob kui natukene hüdrosüsteemi üles tõsta, ja mingi aja pärast jälle teeb häält.
õli vähe.





.
Hüdropaak täis, ei ütleks.
Kust pinin täpsemalt kostab? Jagajast, pumbast või üldse tagant?

Kas jagur on kuum ka? Kust on kõige soojem?

Kas on vahet, kumba kangi puutuda? Hüdrosüsteemi ei tõsta seal miski, aga üks kang liigutab rippsüsteemi silindrit ja teine on muu hüdraulika tarbeks.

Kas kangid fikseeruvad korralikutl või kipub rippsüsteemi sektsioon "ära vajuma"?
(18-05-2020, 09:57 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Kust pinin täpsemalt kostab? Jagajast, pumbast või üldse tagant?

Kas jagur on kuum ka? Kust on kõige soojem?

Kas on vahet, kumba kangi puutuda? Hüdrosüsteemi ei tõsta seal miski, aga üks kang liigutab rippsüsteemi silindrit ja teine on muu  hüdraulika tarbeks.

Kas kangid fikseeruvad korralikutl või kipub rippsüsteemi sektsioon "ära vajuma"?

Pinin kostub peamiselt jagajast, aegajalt ka pumbast mainin nii palju, et pump eelmine aasta vahetatud.
Jagaja on täiesti jahe, pole kuskilt kuum, on ainult üks kang ja see on silindri jaoks, kangid fikseeruvad korralikult.
Kui pump välja lülitada, kas siis kaob ka pinin?
(18-05-2020, 11:03 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Kui pump välja lülitada, kas siis kaob ka pinin?

Täpselt nii.
Kui pump ei saa piisavalt hästi õli kätte (õli liiga paks/voolik liiga peenike/mingi takistus kuskil või tõmbab lausa õhku vahele) siis tekib pinin (kavitatsioonist). Pinina hääl muutub vastavalt pumba koormusele (kui manipuleerid jagajat). Võid lihtsa katse teha, aja hüdropaak leeklambiga korralikult soojaks peaks vaikus majas olema.
https://www.youtube.com/watch?v=-7d-OscI...amiloRueda
Siis peaks ka pump lärmama, mitte ainult jagur. Kavitatsioon tekib pumbas ja sealt levib edasi hüdrovedeliku rõhupulsatsioonina.

Aga tõenäoline see muidugi on, et miski takistab õli pealevoolu ja seetõttu tekib heli. Kas hüdroõli filter on ikka olemas? On seda puhastatud ka? Ega õli ei vahuta?
(18-05-2020, 11:45 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Siis peaks ka pump lärmama, mitte ainult jagur. Kavitatsioon tekib pumbas ja sealt levib edasi hüdrovedeliku rõhupulsatsioonina.

Aga tõenäoline see muidugi on, et miski takistab õli pealevoolu ja seetõttu tekib heli. Kas hüdroõli filter on ikka olemas? On seda puhastatud ka? Ega õli ei vahuta?

Hüdroõli filter on olemas, ning saigi selle pinina pärast teda alles puhastatud, õli ei vahuta.
Analoogne pinin vana tüüpi veekraanil (mille avamisel lahtist taldrikut üles tõstetakse keermestatud käepidet keerates), eriti kui avatud teatud vähese veetarbimise korral poolikult. Järeldan, et piniseme hakkas see lahtine taldri koos kivistunud tihendiga. Uutel, hoovaga avatavatel pole kuulnud pininat. Kas pinin kaob kui mootori pöördeid muuta?
(18-05-2020, 11:45 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Siis peaks ka pump lärmama, mitte ainult jagur. Kavitatsioon tekib pumbas ja sealt levib edasi hüdrovedeliku rõhupulsatsioonina.

Aga tõenäoline see muidugi on, et miski takistab õli pealevoolu ja seetõttu tekib heli. Kas hüdroõli filter on ikka olemas? On seda puhastatud ka? Ega õli ei vahuta?


Reaaluses olen isegi sellise probleemi otsa langenud. Algselt arvasin, et lärmi teeb hüdropumba ajam. Ehk selle hambumine on liiga tihe.  Ajami väljavahetus ei aidanud. Pumpasid sai ka mitmeid peale pandud ikka lärm taga. SIinjuures fakt selles, et mida võimsama pumba panid seda suurem lärm oli Big Grin  Samas käivitamisel võis hüdropumba ajam nii jõuliselt mootorit piirata, et suretab lausa välja.

Küsimus võsale
Tüüpililiselt kasutatakse hüdros vene kamaz õli (või selle analooge) õiget hüdroõli kasutavad vähesed.  T25le tuleb õli pumbale peale otse toru kaudu hüdropaagist.  Kas loogiline, on et paagist tulev auk umbes ???  Hüdropaagi korgi vahelt ei pääse piisav kogus õhku hüdropaaki ja toimub mingi vaakum ??  Või on hoopis süüdi liiga paks õli?  See, et toru liiga peenike, seda ei usu, kuna neid masinaid toodetud miljoneid ja teistel muresid pole.
Paagi ava võib labaselt umbes olla. Samuti võib mõni kaigas vms ratta vahelt läbi käies toru lapikuks lüüa. Või on pumba sissevoolule mingi jura ette ujunud - seal on ju ka järsk pööre.

Ehk imiliinist seda viga tuleb otsida kõigepealt.

Vaakumiprobleem on võimalik, aga väheusutav rippsüsteemi kahepoolse silindri kasutamisel. Kui oleks ühepoolne, mis töötmaisel paagist oluliselt õli ära võtab, siis oleks küll võimalik.

Selle saab ju välistada korki avades.

Liigpaksu õli viga ma ei usu praegustel temperatuuridel enam. Küll võib paagipõhjas miskine klimp ujuda, mis oskab end ajuti imiava ette sokutada.
Kas jagaja hoob end välja viskab lõpus? Kui ei, siis kaitseklapi rõhk nii maas, et kuul võdiseb augul. Või on pandud 80 belarussi kolmesektsiooniline jagur, mis tahab teha positsiooniregulaatoriga koostööd?
(18-05-2020, 16:22 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Kas jagaja hoob end välja viskab lõpus? Kui ei, siis kaitseklapi rõhk nii maas, et kuul võdiseb augul. Või on pandud 80 belarussi kolmesektsiooniline  jagur, mis tahab teha positsiooniregulaatoriga koostööd?


Selle viimase ehk 3se jagaja võib 99% juhtudel välistada. Kuna mees, kes selle peale sudab aretada, on suurem tegija,kui meie tänapäevane keskmine lödinäpp. Tõsiselt vaja vaeva näha nii keevituse, torude kui ka plekilõikuse osas.  Ega muidu alla 1% neid paigaldatud ole.  Olen ise selle töö läbi teinud. 2 päeva ja lisaks päev vigu parandades. Eales enam ei võta ette.
Tahan öedla, et jagajad on 99% originaal t25 jagajad ja neid pole vahetanud keeg.


Jagaja klapi maha keeramist mõtlesin ise ka. Kuid jällegi enamik ei tunne jagaja hingeelu (loogikast saan aru, kuid kanalite välimuse järgi hinnata ei oska) . Seega on jagajal 2 varianti. kas ta töötab või ei tööta.  Keegi tüüpiliselt tarka pole pannud ja jagajad on originaalseades, millisena nad tehase poolt on seadistatud.    fekaal jagajas pole ka tüüpiline teema, kuna jagajad, mida mina olen lammutanud on tavaliselt seest ülimalt puhtad. Olgu väljast või viimased sitakäkid.
NB ise olen ka seda meelt kuigi, et hapu õun seisneb jagajas. Kuid loogika ei jõua järgi. Ta on tarneahela (õlipaak-pump- jagaja - silinder-jagaja-tagasivool paaki) vahemees, mis ei tohiks kuidagi olla seotud lärmiga.
(18-05-2020, 16:22 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Kas jagaja hoob end välja viskab lõpus? Kui ei, siis kaitseklapi rõhk nii maas, et kuul võdiseb augul. Või on pandud 80 belarussi kolmesektsiooniline  jagur, mis tahab teha positsiooniregulaatoriga koostööd?

Jagaja hoob viskab end ise lõpuks välja sellega probleeme pole, nagu aru saan siis oleks mõtekas hüdropaagist pumpa tulev toru maha võtta, ja vaadata et midagi ei takistaks toru sees?
No mina kahtlustaks seda.

Õlipaagi korgita oled juba proovinud?
Pole oma elu jooksul veel kohanud, et vene tehnikal "mingi toru" ära ummistaks. ....
(18-05-2020, 23:40 PM)I.A Kirjutas: [ -> ]Pole oma elu jooksul veel kohanud, et vene tehnikal "mingi toru" ära ummistaks. ....

Siis on kas väga lühike elu või väga korralikult hooldatud isendid olnud.

Minu rekord oli ühe "vähetöötanud" russi õlipaagist kolm presentlabakut, peotäis narmastatud kaltsu ja ühed naiste püksikud...
Nii, vahepeal jõudsin paagist pumpa mineva toru maha võtta, toru seest täitsa puhas, ja midagi ei takista. Vaatasin veelkord filtri üle ja puhastasin ära, nüüd mõistus otsas. Pinin on ikka edasi... olen tähele pannud, et kui traktor natukene kohapeal käiba ja siis gaasi anda, siis hakkab pinisemine pihta..