automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kolvirõnga stopper
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere,

Mure järgmine: sai ostetud Izi kolb, kuid koostamisel selgus, et keskmise rõnga tihvt on vales kohas, nii et rõnga otsad käivad aknasse.

Mida on kaasfoorumlased sellise probleemi lahendamiseks teinud?

Endale tulid pähe järgmised lahendused:
1. Puurida õigesse kohta auk ning keerata keermeliimiga kruvi sisse (väidetavalt pidi selline lahendus kehv olema, kuna raud paisub vähem, kui alumiinium ja tihvt tahab kiirelt oma pesast välja tulla).
2. Hankida kusagilt õige vasest tihvt ning panna see (kust hankida?).
3. Teha ise vasest (mis sulamit oleks mõistlik kasutada?).
4. Uus kolb osta (läheks vaja samas mõõdus kolbi, kuna silinder juba puuritud).
4. Panna kolb mootorisse ilma keskmise rõngata (tänu toetuspinna puudumisele võib ülemise rõnga aluspind millalgi murduma hakata?)

Milline eelnevatest lahendustest võiks kõige parem olla?
Kui kellelgi on antud probleemi lahendamises edukas kogemus, siis palun sellest siia kindlasti teada anda.

Prii
Kas mootoriks on Planeta või Jupiter?
Tihvt tuleks ikka pronksist teha, siis ei juhtu midagi hullu kui logisema hakates silindrit puutub. Punnale sai kunagi lammutatud snepperluku muugist tehtud. Puurisin kolbi umbse ava ja toksisin tihvti lõpuni sisse, ülearusele viili jne. Sobiva jämedusega pronkspoldi leiad ikka kolikastist. Võibolla õnnestub fööniga mängides originaaltihvt elusalt kätte saada
Kui päris õigesti teha, siis peaks olema tihvti ist kergelt kooniline ja pinguga. Ise olen kunagi kasutanud JAWA-l keermestatud (M2 keere) lahendust. Seestpoolt kinni kärnitud. Toimis. Keermeliimi pole mõtet kasutada, sest need ei kannata üle 150 kraadi kuuma.
Olen proovinud 125 kolvile uusi stoppereid panna,kuid lootusetu. Sai puuritud auk suuremaks ja pandud pronksist mingi junn,kuid ikka ei püsinud. Olen mingeid jutte kuulnud,et vanasti pandi auk kolvist läbi ja traat keerati seestpoolt kõveraks. Välja polevat tulnud. Endamisi olen mõelnud,et välja vast ei tulnud,kuid sissepoole võis ikka minna...
Samas osadel kolbidel on sisse pressitud õhuke raudtoru. Kas see pole kindlam,kui täismaterjal?
Kohalikud kolvimeistrid valmistavad ka 2-taktiliste kolbe, pole huvi tundnud, etkuidas rõnga stopperid paigaldatakse, aga nüüd siis katsun selgitada.
Tere,

Tänud kõigile üllatavalt kiirete vastuste eest. Tegemist siis Planeta kolviga, millel on stopper nn poole rõngapilu kõrguses. Olen kohanud ka teistsuguseid kolbe, kus stopper on pool rõngapilu sügavusest.
Igatahes lähen uurin kohalikust kaubandusvõrgust ehk eraldatakse mulle seal mõni parajalt peenike puur. Esialgu proovin mõnest vanast kolvist tihvti kätte saada ning kui see ei õnnestu, siis proovin keermega.
Planetal katab rõngas tifti ära ja järelikult ei saa ta ka välja tulla isegi siis, kui
ta loksub.
Materjaliks sobib kõige paremini kõvem pronks.
Läbi kolvi pandav tift viilitakse kooniliseks ja tänu sellele ei saa ta ka sissepoole välja tulla.