automoto.ee foorumid

Täisversioon: Saanimootorile vaikset summutit?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere,

Tegemist 500 cc, 2-sil., kahetaktilise Rotax 503 mootoriga, mis teeb hirmsat häält olemasoleva summutiga. Eesmärk masin vaikselt käima saada. Endal igasugu akustiliste torudega (loe; summutajate projekteerimisega) kogemused puuduvad. Olemas on mõned auto resonaatorid ja summutid, samas leian, et neid huupi proovida pole mõtet, asja olemusel on ikka teatud hulk teadusliku alget. Ka praktiline kogemus on suureks abiks.

Oleks meeldiv, kui keegi oskab soovitada, kuidas sellisele probleemile lahendust leida.

Ettetänades,

IP
Kahetaktilise summuti koosneb resonaatorist ja "tuslast". Kui teeb liig kõva lärmi, siis selle tusla poolega peadki tegelema.
Illustreeriv pilt ka:
[attachment=35852]
Korvimees unustas mainimata, et esimese sumbuti kallale ei tohi minna. Muidugi juhul, kui ta on selline nagu pildil (sportsumbuti).
(23-05-2011, 16:27 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Korvimees unustas mainimata, et esimese sumbuti kallale ei tohi minna. Muidugi juhul, kui ta on selline nagu pildil (sportsumbuti).

Jutt õige! Resonaator pole kahetaktilisel mitte ilu- vaid asja pärast. Detsibelle reguleeritakse ikka "tuslaga".

Tänud,

Tegin ka põhjaliku guugeldamise sel teemal, kahjuks on nii, et ega kahetaktiliste mürataset oluliselt vähendada on praktiliselt võimatu.

Rotax 503-le leidsin sisselaskesummuti, käib õhufiltri ja karpade vahele, mis on ka minu soetatud roomikmasinaga (Terri 30) kaasas, kuid pole küljes, vedeleb istme all kastis.. Väljalaskesummutite osas on iga kahetaktilise puhul oluline gaaside vastusurve silindri paremaks täitumiseks, seega on teatud rõhud ja nende vabanemisega ka detsibellid möödapääsmatud. Ideaalis tahaks selle masina saada autoga võrreldavalt vaikseks.

Ilmselt tuleb esmalt teha mõned "tuslakatsetused" olemasolevate autosumpsidega.

Tervitab

IP
(24-05-2011, 19:53 PM)Isapull Kirjutas: [ -> ]... Väljalaskesummutite osas on iga kahetaktilise puhul oluline gaaside vastusurve silindri paremaks täitumiseks...
Valesti oled aru saanud. Uuri veel. Tähtis on väga vaba väljapääs ja siis vastulöök, mis on ajastatud ülitäpselt. Tagasilöögi ajastus võib kõlbmatuks muutuda isegi resonaatori mõlki minekuga.
Mootori kõige suurem müraallikas on väljalase, kohe seal järel on sisselase. Nii, et ka sisselaske sumbuti pane kenasti külge.