automoto.ee foorumid

Täisversioon: matt must metallvärv või läikiv mustmetallvärv?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kavatsen värvida GAZ 69 raamile ja sildadele ning muud alusvankrivaruosadele värvimiseks.

Kumb parem sobib matt must metallvärv või läikiv mustmetallvärv?

Ootan teie infot ja pakkumist

P.S. vaatasin google.ee-s läbi GAZ 69 pilte aga 50% matt mustvärv ja 50% läikiv mustvärv. Aga mis oleks õige värv?
Yaz`i raamil kasutasin ainult poola akrüülkrunti VOC 5+1. Viljandis maksis 800ml purk koos kõvendiga 9,60€. Must ja poolmatt, ei ole liiga toretsev. JM
Ette mitte genereerida teemat "Nõukogude must", ekspluateerin olemasolevat.

Kas võib oletada, et kõik tehased kasutasid sama tooni? (Nii nagu GAZi ja UAZi insenerid ei konkureerinud ses suhtes, et kes suudab disainida ägedama spidomeetri või suunatule lüliti.)

Toon oli kõigil mustaks värvitud detailidel tehase piires sama? Raam, sillad, veermikudetailid aga ka kapotialused vidinad: õhupuhasti kopsik, klapikambri kaas, radiaator jne., kabiini/salongi mustad osad? (Tulede korpused, mis toodi teisest tehasest küll märksa läikivamad.)

Kas keegi oskab öelda selle värvi koodi Glasuriti vms esituses?
Kindlasti ei olnud kõik Nõukogude autotööstuses kasutatav üks must toon. Näiteks VAZ-i mustad kapotialused detailid on pigem tumehallile kalduvad. Erinevalt, ütleme, UAZ-ist
Kunagi vene ajal vast 80-ndate teises pooles toodi Viljandi Kopeka õuele tünnidega musta värvi.... ja see oli tegelt lakk..... ja sarnanes peale värvimist GAZ-51 suunatule värvile. Läikis kui kurat. Mehed värvisid seal veoautode bensiinipaake mis läikisid nagu....... Oli see hästi lakine värv. Kattis vähe jne. Kui palju peale lasin siis tõmbas krimpsu. No hiljem tõmbas ikka matimaks aastate pärast.
Muud värvi liikus ka aga mulle tundus pigem,et nendega võib vaadi põhjasid võõbata. Rohkem ei mõista midagi kosta.
Tünnides värvidega oli selline lugu, et pealt oli lakine ja kattevõime oli kehv sest paks oli põhjas Kui ikka vähegi segati enne väljavalamist, oli asi hoopis teisem.
(18-12-2015, 08:53 AM)Veteran Kirjutas: [ -> ]Tünnides värvidega oli selline lugu, et pealt oli lakine ja kattevõime oli kehv sest paks oli põhjas Kui ikka vähegi segati enne väljavalamist, oli asi hoopis teisem.

Seda muidugi aga selle värvi puhul mida kirjeldasin.... oli tegu ikka mingi lakiga.
Nõukatehnika raamid-sillad ja muud alusvankriosad olid ikka poolläikiva mustaga. Matt ta tehasest tulles kindlasti polnud, aga kasutamisel loomulikult ta sodisemaks-matimaks läks...
Tänan vastajaid!

Ma väljendasin ennast kahjuks umbmääraselt. VAZ on jah Itaalia pruut Smile , seega veidi teine maailm. Ma pidasingi silmas eelkõige UAZi. Haakub ka teemaalgataja küsimusega, sest GAZ 69 tootmine viidi üle Uljanovskisse ja pole väga usutav, et ka järglasmudelil totaalselt teistsuguseid värve kasutati.

Nüüd näide käesoleval sajandil valmistatud tuttuuest siduri lahutushargist. Sõltuvalt maitsest kas poolläikiv või poolmatt:
[attachment=55792]
Kas seda võib autentse tooni näidisena kasutada?
See hark on küll värvitud varuosa mustaga. Ilmselt on vabrikus asi ära ratsitud või hoopis miski kooperatiiv hargi valmis väänanud. Tuntud rohkem plekk detailidelt. Minu mälu järele (ei saa võtta puhta kullana) olid 69 eluajal GAZ'iliste sidurikahvlid tsingitud. 
Musta oli kolme sorti. Esimene seesama varuosa must ehk kaitsekate. Sellest käisid läbi kõik plekk detailid ja vastupidavust ei mingit. Matt nagu esitletud siduri kahvel. Käisid läbi selles mõttes, et uputati vanni.
 Teine must oli kapotialustele tükkidele ja see oli pigem lakk. Õlivalamise toru ja peenfiltri korpus näiteks. Hilisemalt ka klapikambri kaan. 
Kolmas oli värv, millega võõbati veoka raame. 
Pealeselle muidugi need mustad millega võõbati ministrite Volgasid ja parteibossude Tsaikasid aga see oli hoopis teine maailm.