automoto.ee foorumid

Täisversioon: t-25 käigukasti kokkupanek
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Võtsin 25e käigukasti lahti, sest seest hakkas kostuma kahtlast müra. Lõpuks tuli välja, et müra tekitas mu oma viga, kui ma jõuvõtu võlli ülekande valesti reguleerisin. Panin ka tagadiffri satelliitidele seibe alla, sest hambumine oli juba kahtlaselt väike ja samuti olid diffri poolte kinnituspoldid ära tulnud ja kõik logises ja differ liikus sees. Lisaks vahetasin kõik logisevad laagrid uute vastu. Nüüd aga tekitab küsimusi see, kuidas panna kokku esimene differ(reversi komplekt). Mulle tundus, et mootorist tulev kaldhammastega hammasrata on liiga kaugel ja seega hambumine mittetäielik. Panin sinna 2mm seibi vahele, et seda käigukasti poole nihutada ja hambumust parandada. Üldiselt aga tahaks teada, kui palju need kaldhambad hambuma peavad ja kas mingi lõtk on ka lubatud.
Revershammasratastesse küll kuidagi diferentsiaali ei mahuta ja polegi vaja. Lõtk reversi koonusülekandes peab ikka olema, muidu tükid taga.Kasutasin vanasti priimapaki pabeririba, lasin selle reversibloki ja vedava koonushammasratta vahelt läbi. Kui kippus hambatippude juurest pakipaberi katki venitama- liiga tihe. Kui paber ainult kergelt laines- vahe suur. Paraja puhul jäi paber terveks, aga hamba külg jättis paberile pressitud jälje. Ja nii mõlema poolega. T.Kirsi mehaaniku käsiraamat 1982 lk 158-162 kirjeldab seda hästi, kasutades pliiribasid. Sealt hammasrattabloki külglõtk vahevõlli suhtes lubatud kuni 0,8 mm. Reversi koonush.r. ja vedava võlli koonushammasratta vahelt läbikäinud pliiribal kõige õhem koht lubatud kuni 1,5 mm, remondil seada 0,3- 0,6 mm remontkomplekti seibide abil.
Hetkeseis selline, et on sees uus reeversiplokk, uus vedav võll ja uus esimene võll ning uued laagrid. Kõiksugused uue- ja vanakooli meistrid on käinud, vaadanud ja õpetanud, aga kasu ei mitte midagi. Juba tühikäigul karjub ja kui sõitma hakata, siis lärmab reeversiplokk 5x hullemini, kui vanal sakslasel. Õli on normis ja kõik lõtkud ja asjad jutkui on olemas, aga kõriseb nagu kurat ja sellises seisus on nagu nadi kõike kokku laduda. Või on selline variant, et kuluvad sisse mingi ajaga ja jääb hambumine vaikseks? Või on Võru Kulikov'i poe asjad nii vale kujuga ja sama praagid, nagu räägitakse? Pole keegi ise neid vahetanud ja mis sellest sai? Igatahes ümbruskonnas on 20 t-25't ja keegi pole reversi plokki veel remontinud.
Sai hetkel pandud nii, et reversi taldrikud on üksteisest eemal 0,8mm ja sätitud võlli pikisuunas liigutamisega täpselt vedava koonusratta keskele. Abi ei midagi, ikka undab. Siis märkasin, et parempoolne taldrik käib kergelt vastu kiirendi hammastarast. Tollel on küll koonuseline äär, et mõlemad ära mahuks, aga ikka käis vastu. Võtsin kiirendi hammaka üldse eest ära. Sellevõrra jäi müra vähemaks, aga nüüd on veel konkreetsemalt kuulda, kuidas tigu ja taldrikud(reversi pakk) omavahel häälitsevad. Mõistus otsas. Panin kokku ja tegin 10 töötundi ja iseenesest sõidab, aga see ulgumine võtab kõrvad ära.
(19-06-2011, 23:25 PM)hannest Kirjutas: [ -> ]Sai hetkel pandud nii, et reversi taldrikud on üksteisest eemal 0,8mm ja sätitud võlli pikisuunas liigutamisega täpselt vedava koonusratta keskele. Abi ei midagi, ikka undab. Siis märkasin, et parempoolne taldrik käib kergelt vastu kiirendi hammastarast. Tollel on küll koonuseline äär, et mõlemad ära mahuks, aga ikka käis vastu. Võtsin kiirendi hammaka üldse eest ära. Sellevõrra jäi müra vähemaks, aga nüüd on veel konkreetsemalt kuulda, kuidas tigu ja taldrikud(reversi pakk) omavahel häälitsevad. Mõistus otsas. Panin kokku ja tegin 10 töötundi ja iseenesest sõidab, aga see ulgumine võtab kõrvad ära.

Proovi,järsku saad lõtke hammasrataste ,st. hammaste vahel suuremaks teha. Järsku aitab. Kui hambad liiga põhjas jooksevad ,kipuvadki undama. Omal oli sama mure ja see aitas,et lõtku suuremaks tegin. Undamine kadus.
Vedaval võllil lasin laagripesa lahti ja koputasin teda niipalju taldrikutest kaugele, et hambumine jäi juba väga hammaste otste peale, aga sellest polnud abi. Teiseks tekib niimoodi sõites väga suur lõtk, mida on tunda, kui mingite küngaste peal sõita.
(19-06-2011, 23:55 PM)hannest Kirjutas: [ -> ]Vedaval võllil lasin laagripesa lahti ja koputasin teda niipalju taldrikutest kaugele, et hambumine jäi juba väga hammaste otste peale, aga sellest polnud abi. Teiseks tekib niimoodi sõites väga suur lõtk, mida on tunda, kui mingite küngaste peal sõita.

Siis ei oska muud nõu anda,kui tee lõtk nii suureks,et ikka oleks ja anna tuld. Pikapeale töötavad hammasrattad omavahel sisse ja undamine jääb väiksemaks. Järgiproovitud asi. Vanasti pandi undamise leevendamiseks saepuru õli sekka.....mõnda aega olevat aidanud....Big Grin
Ega neid hammasrattaid juhtumisi mitme erineva mooduliga tehtud pole?
Sel juhul polegi võimalik neid vaikselt tööle saada ja kui ikka kõvasti undab
ei jõuagi nende sissetöötamist ära oodata.
Võiks hammasrattad piduripuhastajaga puhtaks lasta ja aerosool värviga üle lasta ning siis kokku tagasi ja vähe sõita ning siis pilti teha hambumisjäljest.
Selle järgi on lihtsam lahendust pakkuda.
Jossi käigukasti oli sattunud 100B vist 2. käigu hammasratas, millel 1 hammas vähem. Stendis valati sissetöötamiseks diislit kasti ja el. mootoriga tööle. Müra oli selline, et töökojas viibimine võimatu.
Novot ma ei tea mis moodulitega nad tehtud on, aga võlli ostsin tartust vitamiini tn poest ja reversi komplekti võrust. Või on sama põhimõte, mis diffritega, et tigu ja taldrik peavad olema komplektis ja koos kusagilt pingist läbi käinud? Kuidas seda teha?
(19-06-2011, 23:55 PM)hannest Kirjutas: [ -> ]Teiseks tekib niimoodi sõites väga suur lõtk, mida on tunda, kui mingite küngaste peal sõita.

Kui järgi mõelda, siis alates külgulekannetest jne, on seal 10 muud kohta, kust lõtk sisse tuleb, mitte reversi hammasratastest.
See 1,5 mm koonuseplokis on ikka viimane piir, mis olla veel võib. Kui üle selle, siis vedav koonushammasratas ja reversiploki omad loeti piirkulunuks, jõukal ajal pandi uued. Kui remont, siis ikka tuleb seada lõtk väikseks, nii et teeb käega pöörates-loksutades vaid tõk-tõk e. raamatu järgi 0,3- 0,6 mm. Reguleerimine on igavene tüütus T 25`l loodud. Kõigepealt see vedava võlli käigukasti mineku sügavus paika. Koonushammasratta taguse laagri pinnast reversiploki tsentrini nõutakse 76,5- 77 mm. Kaugust timmitakse vahelehtedega, mis on vahekasti jääva laagrikannu-tihendikorpuse all. Siis korjan koonilised reversihammasrattad sisenuudiga puksile nii, et kui lukustusseibi olen pool nuuti pööranud, on jäänud lõtk 0,2- 0,4 mm. Selle saab kätte remontkomplektis olevate vaheseibide juurdepanemise- äravõtmisega libisseibi ja lukustusseibi vahele. Kui normis, löön lukustusseibi kõrva tugiseibile. Vaevalt reversiploki k.hammasrattad on vedava võlli koonushammasrattast mõlemalt poolt ühekaugusel. Võlli koos plokiga saab nihutada reguleerseibide äravõtmise-juurdepanemisega käigukasti paremal küljel oleva laagrikannu alla. Enne muidugi kaitsekuppel, mutter ja rihmaseibi asendav puks ära, siis saab laagrikannu kätte. Vaevalt tehasest kastiga kaasapandud terasest reguleerlehed alles on, tuleb siis lisamisvajadusel neid papist juurde teha. Nüüd lase kontrolliks plii või paksu paberi riba reversi vahelt läbi. Kui tinaribal alla milli (0,3- 0,6 mm) jälg, asi korras. Kui ei klapi, tuleb vedava võlli käigukastiminekut uuesti vahelehtedega timmida, see 76,5-77 mm on esialgne mõõde. Kui ikka kõik poldid kinni tõmmatud, lõtkud olemas, ei tohiks kaua karjuda see kast. Vedava võlli laagrikannu alla vahelehtede panekuks on traktor pooleks vaja võtta. Kui rev. koonushamasratta plokk on hästi väikse lõtkuga kokku pandud, siis reversivõlli rohke välja võtta ei tule, Edasi kõik käib küljel kannudealuste vahelehtedega. Et kümned T-25 omanikud pole iial revarsiga hädas olnud, näitab vene värgi töökindlust. Aga tagumist võlli pole ma puutunud, vaikin. Häid pühi!
(20-06-2011, 10:29 AM)2715 Kirjutas: [ -> ]Ega neid hammasrattaid juhtumisi mitme erineva mooduliga tehtud pole?
Sel juhul polegi võimalik neid vaikselt tööle saada ja kui ikka kõvasti undab
ei jõuagi nende sissetöötamist ära oodata.
Võiks hammasrattad piduripuhastajaga puhtaks lasta ja aerosool värviga üle lasta ning siis kokku tagasi ja vähe sõita ning siis pilti teha hambumisjäljest.
Selle järgi on lihtsam lahendust pakkuda.

Mis see mooduli jutt endast kuhutab? Ütleme, et ma võtan nad kõik jälle välja, siis kas on L-Eesti kandis mõnda asutust, kes saab need mõnda pinki panna ja omavahel sisse töötada või kuidas see tehnika täpselt käib?

Värviga mingit jälge taga ajada oleks minumeelest juba mõttetu, kuna kõikvõimalikud lõtkud ja reguleeringud on juba ära proovitud.
Vana ja tuntud tõde - Ära vene tehnikat enne remondi, kui kui katki läheb, muidu teed asja hullemaks.

Võimalik,et kusagil mujal peale reversi ka poob, katsu kõik hambumised üle, et ikka mingisugune lõtk sees oleks.
Kas käigukahvlid on kõik ikka omal kohal, viimati mõni hammasratas käib kusagile vastu.

Reversil ei ole tigu ega taldrikut, on harilikud kaldhammasrattad.
(25-06-2011, 19:36 PM)hannest Kirjutas: [ -> ]Mis see mooduli jutt endast kuhutab? Ütleme, et ma võtan nad kõik jälle välja, siis kas on L-Eesti kandis mõnda asutust, kes saab need mõnda pinki panna ja omavahel sisse töötada või kuidas see tehnika täpselt käib?

Värviga mingit jälge taga ajada oleks minumeelest juba mõttetu, kuna kõikvõimalikud lõtkud ja reguleeringud on juba ära proovitud.

Hammasratta moodul on lihtsalt seletades hamba profiili, paksust ja kõrgust
näitav ühik ja kui kunagi on näiteks tugevuse suurendamiseks hamba kuju muudetud, siis pole võimalik saavutada müratut töötamist.
Sissetöötamine siin ei päästa, sest kuluvad mõlemad pooled ja undavad kuni lõpuni.
Peaülekannete sissetöötamise stendid on ainult neid tootvates tehastes tehtud ainult ühe kindla ülekande proovimiseks ja seal saab teo ja taldriku kaugust muutes leida vaikse hambumise ja see seademõõt märgitakse hammasrattale.Traktori hammasrattaid vaevalt kuskil katsetatakse.

Värviga kontrollimine pole kindlasti mõtetu, sest näitab kohe ära, kas on üldse lootust vaikseks saada.
Näiteks võib olla sidurivõlli hammasratas paksem ja vajab tavalisest hoopis erinevat kaugust.
Pealegi pole värvimiseks kaane mahavõtmine ju raske.
Väike näide kuidas nihutada jälje järgi.
http://www.pirate4x4.com/tech/billavista...ure_28.jpg