automoto.ee foorumid

Täisversioon: Probleem Opeli mootoriga
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mootoriks on siis 2.2 liitrine R4 CIH tüüpi Opeli mootor, mida leidub enamjaolt Rekordite kapoti all.

Probleemiks on siis selline asi, et töösoojana ei jõua mootor ennast käima vedada. Külma mootoriga käivitades ei ole mingit probleemi. Aga kui mootor on kuum siis ei jõua enam starter korralikult vedada. Proovitud on kahte erinevat starterit. Esimesel vahetasin harjad ja puksid aga probleem ei lahenenud. Siis läks peale Opeli R6 mootori veidi suurema jõudlusega starter, aga ikka sama seis.

On keegi ehk sellise asjaga varem kokku puutunud ning oskab lahendust pakkuda.
Auto mootori ringiajamiseks on vaja kolme asja:
1. Starterit
2. Akut
3. Juhtmeid

Kui oled veendunud, et starteris viga pole, on järelikult juhtmed või aku mädad.
Kuidas mootor soojalt töötab? Pöördesse läheb? Kui ei, siis oleks hea, kui saaks käsitsi kontrollida mootori põõrlemistakistust, nt dünamomeetrilise võtmega väntvõlli otsa poldist keerates, kõigepealt külmalt ja siis soojalt. Küünlad tuleks mõlemal puhul maha võtta. Kui selgub, et mootoris on mehaaniline takistus, siis tuleks see laiali võtta ja vaadata, mis "karul kõhus on", võimalik, et soojuspaisumisega poob kusagil midagi.

Umbmäärane jutt, kuid ka probleem on ebatavaline.

Terv.,

IP
(01-06-2011, 09:15 AM)stihl Kirjutas: [ -> ]Auto mootori ringiajamiseks on vaja kolme asja:
1. Starterit
2. Akut
3. Juhtmeid

Kui oled veendunud, et starteris viga pole, on järelikult juhtmed või aku mädad.

Juhtmed ja aku on üle kontrollitud. Kui viga oleks nendes, siis oleks ka külma mootoriga samad sümptomid, aga külmalt veab ilusti käima.

(01-06-2011, 09:50 AM)Isapull Kirjutas: [ -> ]Kuidas mootor soojalt töötab? Pöördesse läheb? Kui ei, siis oleks hea, kui saaks käsitsi kontrollida mootori põõrlemistakistust, nt dünamomeetrilise võtmega väntvõlli otsa poldist keerates, kõigepealt külmalt ja siis soojalt. Küünlad tuleks mõlemal puhul maha võtta. Kui selgub, et mootoris on mehaaniline takistus, siis tuleks see laiali võtta ja vaadata, mis "karul kõhus on", võimalik, et soojuspaisumisega poob kusagil midagi.

Umbmäärane jutt, kuid ka probleem on ebatavaline.

Terv.,

IP

Mootor iseenesest toimib korralikult. Nii külma, kui ka sooja mootoriga ühtemoodi. Selline tunne oleks küll, et nagu pooks midagi kinni mootoris.
targutan pisut.
ma ei tea küll suurt opelitest, aga oma igapäevatraktoriga oli sarnane olukord. külmalt läks matsust ja soojalt tahtist ketramist. kusjuures starter justkui toimetas küll, arvasin ka igasugu põhjuseid, kuni ükskord starter enam konet ringi ei keeranud. sai siis remonditud teine ja olgugi, et ma enne starterit üleüldse ei kahtlustanud, kadusid pealt remo igasugused käivitusprobleemid, mistahes temperatuuridel.
seega tasuks ehk enne kone laiali katkumist see pisike elektriline abiline üle vaadata.
ka ikkagi, kõigel vaatamata, kahtlustaksin starterit. Endal olid täpselt samad sümptomid Nival, sai starterit putitatud jne, lõpuks starteri vahetus UUE vastu aitas. Tõenäoliselt olid mähisel isolatsiooniga probleemid ja soojuspaisumine viis nad lühisesse ja tekkis poomise tunne.
(01-06-2011, 12:47 PM)Maanteemuuseum Kirjutas: [ -> ]ka ikkagi, kõigel vaatamata, kahtlustaksin starterit.

Ilmselt, jah. Aga ma tahtsin, et teemaalgataja ise sinnamaani jõuaks...Cool
Minu kogemus analoogiliste juhtumite puhul on kas kulunud puksid või harjad, sümptom on pea sama.
(01-06-2011, 13:50 PM)stihl Kirjutas: [ -> ]...
Minu kogemus analoogiliste juhtumite puhul on kas kulunud puksid või harjad, sümptom on pea sama.
mul said need ära vahetatud, ei midagi, aga starteri vahetus mõikas ... aga enne sai ikka kino küll, kuni põhjuseni jõudsin.

Ikkagi vaata mass igaks juhuks uuesti üle... Mul oli veokal nii, et külmalt läks ilusti käima aga soojalt oli käuks kinni ja ei jõudnud ringi vedada. Panin lisamassi raamile ja eraldi veel mootorilt kabiinile ja nüüd ok.