automoto.ee foorumid

Täisversioon: T-16 kohandamised maamajapidamiseks
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Ajendatuna siin mõnedest teistest teemadest, täiendaks projektinurka ka vaikselt millegiga.

Põhiliselt on siis tegu ühe mulgimaa väiketalupidamise põhilise töövahendiga.

Veab metsa, toimetab kartuli vagude vahel, tegi ka heina: niitis ja kaarutas. Aga eks paar pilti räägivad algatuseks enda eest. Põhiline ratsija on olnud postitaja esivanem.

[attachment=35931]
[attachment=35932]
[attachment=35933]
[attachment=35934]
[attachment=35935]
No täitsa asjakohane teema....Smile Seda traktorit on tõesti kõvasti ratsitud. Peamine on muidugi see,et asi toimib ja abiks ikka. Huvitav on muidugi see asjaolu,et insenerid on ju igati korraliku ja vastupidava masina leiutanud. Isegi aastaid tootnud. Kuid Eesti mehed on leidnud ikka midagi paremaks ja töökindlamaks teha. Kahju,et tehase insenerid ei ole meie meeste töödest eeskuju võtnud. Võibolla pole veel hilja......teha ettepanekuid....Big Grin
Igal juhul soovin teemaalgatajale jõudu ja ka teistelt kodanikelt rohket osavõtmist!
Kuidas seee käru haakekonks toimib? Kas see lahendus laseb ka küljest ära võtta?
Siin on ehk paremini näha:

[attachment=35944]

Ta kinnitub tahgant haakeraudade sisepoolele, pingutid lahti lasta saab kätte.
Kas seda kärukonksuosa saab eemaldada haakekolmnurgast?
Jep, haakekonksul on seespool ka pulgad, mille küljes haakekonks kõrvadega on.
[Pilt: Kalmu%2520Reinu%2520disainitud.JPG]
T 16-ga asi võimalikult lihtsalt- ikka torusselaskja suva määras kartuli vahekauguse. Vao lõppedes juhi poolt piiks signaaliga-aitab küll!
T 25 panijal, mis küla pidi käis, sai tugiratta polte pidi vedruleht rütmi koputama pandud. Aga ikka käsitsi lasti alla ja kui vaja, kolmas istuja siputas ka väetist mõlemasse torusse.
Teema alguses olevale masinale sai lisa toodud, kuna esimene on juba suhteliselt omadega otsas ja oleks edaspidi rohekem selline abiline õue hooldamisel. Ehk vajab põhjaliku uuenduskuuri käigukastis.

Siit foorumist saadud vihje peale tõime Pärnu Tolmeti kokkuostu platsilt ära sellise poisi:

[attachment=46078][attachment=46079][attachment=46080]

Läks käima ja liikus omal jõul. Väljanägemine polnud just suurem asi, aga natukene survepesurit aitas suurema rasva kihi maha ja alt tuli välja heas korras ja vähe töötanud šassii.

Ilmselt see tohutu rasva-õli kultuurikiht aitas traktoril ka säilida:

[attachment=46081][attachment=46082]

Aga nüüd sai uus põka sooja aetud ja eest otsast pihta hakatud:

[attachment=46083][attachment=46084][attachment=46085][attachment=46086]

Eesmärk on koduste vahenditega põka korrastada, et saaks mugavalt tööd teha. Ilmselt võtab teatepulga teiselt traktorilt üle ja loodetavasti peab vastu samakaua (~30 aastat).
Kusjuures keegi kunagi mainis siin foorumis et Pärnus seal platsil üks T 16Toungue Siis oli vahepeal endal mõttes et peaks minema vaatama seda masinatCool Aga tore kui ta sai uuele eluringile nüüdRolleyes
Said siis enesele.. Tore, ma nägin toda sääl miski pool aastat tagasi vist ja imestasin, et suht komplektne ja kombes ilmega isend aga siis Vasjad kohe ütlesid, et juba müüdud... Ei torkind rohkem. No, vähemalt õigesse kohta läind..
Kui tihti T16 rauashunnikutes liigub ja mis hinnaga sealt kätte saab? Soov omada ühte.
Kes see nüüd statistikat on teinud. Liikuda on vaja, suhelda on vaja, päris ise kätte ei tule midagi.
Esikopp lohisti VNŠ-3 riputuse küljes, veokastist järelkäru jne. [Pilt: ei%2520jaksand.jpg]
(08-12-2013, 13:57 PM)umm Kirjutas: [ -> ]Kui tihti T16 rauashunnikutes liigub ja mis hinnaga sealt kätte saab? Soov omada ühte.

KBs praegu mitu tükki müügis. Koskis on komplektne traktor pigem erand, kui reegel.

Kaalub saska poolteist tonni. Rauaroobertid juba teavad oma kauba väärtust - vaevalt sealt kolmekohalise summa eest komplektse asja kätte saab.

Teoorias võib varsti ka minu saska müüki tulla, kui ma kusagilt mõistliku hinna eest hüdrorooliga isendi leian...Rolleyes
pole ju eriline kunst dosaator ja silinder külge visata Wink

omaltpoolt kah paar masuaegset pilti
http://live.hot.ee/gallery/show_image?id=2563701
(10-12-2013, 00:59 AM)I.A Kirjutas: [ -> ]pole ju eriline kunst dosaator ja silinder külge visata Wink

omaltpoolt kah paar masuaegset pilti
http://live.hot.ee/gallery/show_image?id=2563701

No ega olegi. Ainult, et mul pole seda dosaatorit ja silindrit. Ning pumbandusega peab ka tegelema, esmalt näiteks läbiajamiga pumba soetama.

Samas on piisavalt neid, kes mehh. rooliga isendeid austavad - las jääb minu oma pigem neile ja mina soetan endale juba tehasest õige asja.Cool

Sile saska. Tartu tehase rippsüsteem?
Vahepeal on foorumis muru ja heina niitmine lausa kultuslikud mõõtmed võtnud. Panustan ka siis mõne pildidga, mis viimasel ajal juhtunud on.

Niiduk on ehitatud 80date "longi järgi" ameerika muruniitja Bunton mõningatest osadest. Tollal tehti asju ikka jämedast rauast:[Pilt: BUNTON-1221.jpg]

Asi ise hetkel selline, puudu veel lõplik viimistlus ja peale esimest prooviniitmist tehtavad täiendused. Ilmselt peaks ette ka ühe transpordiasendi abiratta panema.

[attachment=48866]
[attachment=48865]
[attachment=48867]
[attachment=48868]


Ja traktori küljes:
[attachment=48863]
[attachment=48864]
Mis käiguga niidad?
Mul tehtud Saksa kartulikombaini reduktorist ühe niiduorganiga ja kettidega nn "ämmavihtleja" kõhualla. Jama siis selles, et käike sellel traktoril kole hõredalt. Esimese käiguga saab normaalsete pööretega lasta vaid naati või hõredat heina, täispööretel on esimese käigu liikumiskiirus juba liig - 4,9km/h (teisega 6,25km/h). Aeglustiga niidab küll, aga kiirus on ju täispööretel vaid 1,38km/h - meeletu lärm ja kütet ning aega läheb liiga palju. Lisaks läheb õlitemperatuur tasapisi järjest üles, kuskil üle 110 pole lasknud minna, siis olen töö katki jätnud (selleks võib suvise ilmaga kuluda vaid tund/paar tööd).
Siin ka pilt, kuidas ei maksa niidukit teha. Mes tal häda: Hüdroajamiga, eemalt uhke küll. Aga nagu mutimullahunnikut riivab või mitu naati koos püsti, nii rootor seisab ja sidurda, oota mil uuesti tuurid kätte saab. Ja raske nagu tank. Peremees, TPI haridusega laevaehitaja küsis nõu- mis ette võtta? Vast mõttekas jõuvõtuvõlli otsast auto käigukast ja tema läbi veeretatav hüdropump ära võtta. Pikk vahetoega kardaan ja nurkreduktor asemele, kui just kõhu alla ei taha tuua. Ja Rs tõstukile T 150 miski kettpiiraja, et kardaani kinni ei tõstaks. [Pilt: 2144622923ba0d_l.jpg]
JJV otsa ämmavihtleja reduktor ja priskem pump, rohkem polegi nagu vaja teha...
Küsimus teemaalgatajale: esimeses postis on mainitud, et pildilolev masin niitis heina ja kaarutas. Niitmise koha pealt asi selge, aga millega kaarutasid? Leedukaga?
Tagumist jõuvõtuvõlli ka nagu pildilt ei paistnud..
Lehti: 1 2