automoto.ee foorumid

Täisversioon: Paar küsimust jupiteri kohta
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Maal vedelemas 1 vana tsikkel. Väidetavalt tegu jupiteriga millele tõstetud planeta mootor. Tekkis väike mõte asi töökorda teha ja vähe metsavahel põksutada. Tulevikus äkki isegi taastada.. Hetkel elulistest vidinatest puudu aku. Kas ja kui edukalt saab käima selle ilma akuta? Kuidas on juppide saadavusega - puudu tagumine porilaud koos tulega, küljekarbid ja ka orig moto?
Ette tänades,
Jokker.
Juppe on saada igalt poolt. Aga kas need sinu tsiklile sobivad, seda ei tea. Ehk saaks pilte, siis teaks, mis jupiteriga tegu on. Ilma akuta seda vast tööle ei saa. Mootoreid saadavus peaks hea olema. Kui visalt otsid, siis leiad ka. Birka pealt võiksid aastaarvu ka vaadata, kui sel birka üldse küljes on.
Võtsin moto maha, kuna vihjati mingile probleemile väntvõlliga ja genekaga. Kepsu ja vända vahel väike lõtk. Geneka vahelt nagu oleks midagi läbi jooksnud, samas fataalseid vigastusi ei paistnud(peab üle kontrollima). Laadimise puudumise põhjus tõenäoliselt kulunud/kinni harjad. Kust oleks võimalik saada laagrit vändale Pärnus?

Ees lipaka peal IZ-P - tegemist siis planetaga?

Tegin tuvastamise jaoks mõned pildid ka:
http://parnuautoklubi.ee/galerii/thumbna...?album=159
Planeta-3 ja korvgi on õige. Suhteliselt elementaarse mootoriga. Midagi valesti ei ole võimalik kokku panna.
Mootor on ka siis ikkagi õige? Planeta-3 oma?
Minu meelest ratas ise on ja on ka seda varem olnud Izh Planeta(vaadakem birkat),külgkorv on võib olla hiljem soetatud lisavarustus.Mootor on Izh 49 oma millele on paigaldatud planeta 3 silinder,koos silindripeaga.
Harutasin mootorit eesmärgiga saada kätte vända ja kepsu vaheline laager ja selle järgi uus leida. Jäin vähe jänni siinkohal:

[Pilt: thumb_14062011.jpg]

Mismoodi vända pooleks saab?
Kui keps loksub natuke ,las loksub ära lammuta.Pildil näha olev laager on paraku ka vale.Käib sinna rulllaager.Kuigi tehnika ja ka komponendid on edasi arenenud,võid proovida mingit jaapani kuuma kannatavat kuullaagrit.
Laiali ei või lennata see ~1mm lõtkuga? Või on ka seal selline lõtk vene tehnika loomulik osa?
Igaks juhuks küsin üle, et kas lõtk on kepsusuunaline või risti?
Ikka töö suunas, muidu ei muretseks. Samas UKO poolt mainitud valed laagrid on ideaalsed - puudub nii piki kui risti lõtk.
Väntvõlli laagritena tasub ikka kasutada rull-laagreid.
Need kannatavad kõvasti suuremad radiaaljõudu. Tavaline kuullaager on ettenähtud peamiselt radiaal-ja aksiaaljõu jaoks, ning kannatab esimest rull-laagrist vähem. Pealegi on kuulide toetuspind rullide omast kordades väiksem mis tõttu tekivad lõtkud kuullaagritesse kiiremini.
Aga siiski, kuidas vänt laiali saada? Kas vända vihid(on vist õige nimetus?) on pressitud selle kepsu võlli peale, või mingi muu nipiga? Esimesel juhul tagem kiilud vahele või võll välja lüüa?
Tere.

Osadele küsimustele on siin juba vastatud ja kõike kordama ei hakka. Käima saamise kohta võin öelda, et läheb ilma akuta käima küll kui generaator korras on. Mul endal on olnud kunagi Jupiter-2 ja sellel ei olnud akut peal. Niisiis läksiki käima lükates aga igaks juhuks võiks laadimisreleel (must karp) tagasivoolurelee kontaktid (ühepoolne kontaktipaar) sulgeda, sest madalatel pööretel on pinge madalam kui aku nimipinge (laadimist ei toimu) ja tagasivoolu relee mõte ongi selles, et generaator ei hakkaks akust voolu tarbima. Siis töötavad elektriseadmed aku pealt ja kui akut ei ole siis mootor sureb välja. Soovitan ikkagi aku muretseda siis on probleeme vähem.
Väntvõlli saab lahti võtta vändakaela väljapressimise teel. Selle jaoks võiks olla hüdropress ja on vaja teha ka mõningad abinõud. Edu remontimisel.

Lugupidamisega
Marko
Tülitaks jälle. Sain siis lõpuks laiali vända ja selgus et laager on sisse söönud kepsu võlli. Ja kulumata koha peal puudub lõtk, ehk siis laager ok. Muidugi nüüd ka laagrit vaja. Laiali võttes ei osanud arvestada, et rullid seal vabalt ja asi lendas laiali ning osa rulle jäigi kadunuks :/. Küsimus oleks selline, et mul pm oleks võimalus lasta uus treida, aga kas asi ka toimiks? Tavalisest terasest jääb pind tõenäoliselt pehme ja kulub kiiresti? Roostevabast jääb vist liiga raske? Või kellelgi olemas ülearune - võib siin pakkuda. Laagrit ka..

Ette tänades,
jokker.