automoto.ee foorumid

Täisversioon: The Raleigh
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Naabrimees õllesena ei suutnud oma jalgrattal jalga üle visata, kukkus hoopis ninni veriseks. Nüüd pakkus 100.-€ eest. Üllatas omapärane ehitus, väike läbisõit, suurepärane säilivus. [Pilt: Raleigh%252Cinglane.JPG] [Pilt: Raleigh-%252520birka.JPG] [Pilt: Raleigh%252520kinnise%252520ketiga.JPG] [Pilt: Raleigh%252520generaator.JPG] [Pilt: Raleigh%252520spidoga.JPG]
3- käiguline, seega mitte eriti vana. Kett täielikult kaetud. Kirja järgi roostevaba pöiaga. Naturaalne trossiga spidomeeter, veider esihark. Sic! läbisõit 549 km, spido max kiirus 80 km/h- hoidke alt, punnad!
Ilus ratas.

Siin on materjale Raleigh 3-käiguliste kohta: http://sheldonbrown.com/raleigh.html

Leiab lingi ka raaminumbrite tabelile, tagumise rummu peal peaks olema (kahekohalisena) ka aastanumber.

Ilmselt tegu sõjajärgse rattaga, huvitav, kuidas selline siia sai. 90-datel, kui kogu kättesaadav "vanaraud" odavalt Eestisse toodi?

Neid ikka meile on mõned sattunud. Arvata võib, et Soome - Rootsi kaudu ja 90 - ndatel ilmselt jah.
Pakuks, et 70-ndate ratas. Esihark on sellise torust kroomiga olnud Raleighil aegade hämarusest ja käigud ka juba ennesõda tihtipeale kasutusel. Tüüpiline omaaja inglise ratas, masstoodetud ja ülilevinud. Toungue (muidugi mitte meil ja ka Inglismaal on selline ratas juba "väga klassik".
Rummult leidsingi (19)78 5. Sõber tõprik ikka kapitaalselt komistanud- proovisõidul käsi lahti lastes kisub kohe vasakule ja pööramine jõnksuline- nagu oleks leevendit peale keeratud. Kas siis hargi "pütsik" nii kergesti deformeerus, silm küll ei näita.[Pilt: esihark.JPG] [Pilt: spidomeetr%252520ajam%252520i.JPG] See spido ajam peab peen värk olema, kuidas ta rehvivahetuse üle elab? [Pilt: war%25252079810R.JPG] Raaminumber väike suure maa ja tootja kohta
Inglastele omaselt on ka selle numeratsiooni juures kasutatud tähti/tähte. Sekombinatsioon ei aja numbreid ülearu suureks. Pole täpselt jällegi kursis, aga number võib mingitmoodi tähistada konkreetset aastat ja vb on numeratsiooni ka korduvalt uuesti alustatud, eks eelpool mainitud lehelt saaks vb selgust.
Kui pööramine jõnksuline, siis oleks nagu esihargi kuulidaga midagi paigast ära?
Jalgrattaga tegelikult ei sõideta "käed lahti" vaid hoitakse mõlemi käega kramplikult lenkstangi otstest kinni. Vasakule kaldumist võib ka see "peenike spidomeetri ajam" tekitada, eriti kui osutil enam kuhugi tagumisest piirajast edasi minna ei ole! Toungue
Ja mis probleemi seal rehvivahetamisel ikka on, ajamitrossi üks ots lahti, näpp rehviääre vahele ja robaki maha...
(18-06-2011, 16:07 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]kisub kohe vasakule

Lapsepõlvest ähmaselt meenub, et seda võib põhjustada kaks asja. Esiteks kiivas raam ja teiseks emb-kumba ratta valesti alla kinnitamine. St., etrattad ei jookse ühes jäljes ja eest või tagant vaadates ei kata üks ratas teist ära vaid on teise suhtes kaldu. Muidugi põhjustab sama ka esihargi külgsuunaline paine, kasvõi alumise laagri juurest. Viimast varianti soosib ka jõnksuline keeramine.
Ära mu juttu väga 100% õigeks ka loe. Lihtsalt kontrolli neid asju.