automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mis osaga on tegu?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Koristamise käigus jäi näppu selline imevigur.
Kas keegi oskab öelda, misjaoks sellist asja kasutati?
[Pilt: vidin.jpg]
Suuremad pildid:
http://www.hot.ee/lauri1/DSC_0282.JPG
http://www.hot.ee/lauri1/DSC_0283.JPG
Pakun äraarvamiseks pööninguleiu. Lihtne ratas aga keeruliselt tehtud- milleks? Üksikasju- bandaaz 3 ja pool tolli lai, 2 mm paks. Rummus plastikusarnaśest materjalist (sel ajal plaste veel polnud) õline puks. Ratta diameeter 16" [Pilt: 193705677d72ad_l.jpg] [Pilt: 1] [Pilt: 19370491ccbe0d_l.jpg]
Ei tea küll mida "sel ajal" - all mõista, aga "kunstsarve materjal" ja "kohupiimaplastik" olid ilmselt juba tuntud asjad.
Imelik ratas jah, lamerihma ratas vabajooksuga võlli peal ?, milleks?
Pakun välja,et tegu universaalse rihmaseibiga. Seda sai siis kasutada selliselt,et paigaldati suvalisele kohale võllil,kuhu ei saanud muud moodi seibi paigaldada. Seda seibi sai pooleks võtta ja seega ei olnud takistuseks teised võllil olevad rihmaseibid,mis muidu oleks tulnud eest maha võtta.
tere,asi pole küll õiges teemas aga siiski proovin ära arvata,plekk ümber on transpordi pakend,aga ratas-rihmaseib äkist kuulub kusagile õmblusseadmete juurde,või kusagile pinguti või lisarihma rattaks.


oi,oi vabandan ja pean ennast parandama õhta olin liiga väsind ,ümbrist jah kasutatud lamerihma tarvis.
Teisalt praegune otstarve paistab pildilt liigagi silma.....Big Grin
(28-08-2011, 23:05 PM)kass Kirjutas: [ -> ]Ei tea küll mida "sel ajal" - all mõista, aga "kunstsarve materjal" ja "kohupiimaplastik" olid ilmselt juba tuntud asjad.
Imelik ratas jah, lamerihma ratas vabajooksuga võlli peal ?, milleks?

Muidugi, kui on ikka korralik laagerdus seal ratta rummu sees, siis sellised vabajooksu rattad olid kasutusel rihmajamiga seadmetel vabakäigu peale lülitamiseks, st rihm aeti veetava tööratta pealt vabajooksu rattale ja vastupidi, kui oli tarvis seade välja lülitada. Seda siis alates stats. mootoritest kuni ühe tsentraalse ajamiga paljusid seadmeid ringiaetavates tehastes. Lahtivõtmine hõlbustaks laagrivahetust.

Tegu võib ka olla mitte vabajooksu rihmaseibiga. See seib tõmmati vast ikka poltidega võllile kinni.... Kahjuks ei näe seda pildilt,ega järsku pole kiilusoone kohta seibil? Sellel juhul on see miski sinna lihtsalt augu täiteks pandud,et saada seibi peenema võlli külge kinni. Samas ei pruugi sellel seibil üldse kiilusoone kohta olla,sest poltidega tõmbas selle niikuinii võllile kinni. Pole ju teinekord vajagi väga seda võllile kinni tõmmata,sest mõne asja vedu ei pruugi raske ollagi ja ei hakkagi see seib võllil libisema.
Vanasti kasutati selliseid rihmaseibe jõu jagamiseks emavõllilt paljudele tööpinkidele. See oli siis tööstusveskite ajastul, kus ühelt vesiveskilt või hiljem ka mingilt muult jõumasinalt käitati lae all pöörlevat pikka võlli. Ja nagu lugupeetud ksf! Talupoeg Taluja mainib, oli võimalik võlli peale suvalisse kohta uus ratas panna.
Vt ka http://millpictures.com/mills.php?millid=1257 kuues ja eriti kaheksas pilt, kus erinevus vaid pisidetailides.
Üllatus, kui palju arvajaid! Lp Kassile ja Nunule maksimumpunktid, Talupojale veits vähem! Ongi meieri transmissioonivõlli parasiitratas. Kell seitse anti vilet, kümne minuti pärast lasti see pikk laealune, läbi mitme ruumi ulatuv võll käima ja siis vastavalt vajadusele tõmmati umbes samasuguselt nagu nüüd jalgratta Shimano käiguvahetiga kas veepump, koorelahuti, võimasina jne lamerihm kõrvale, kiiludel rattapaarile. Pigi-kampoli vahele kui libisema kippus. Bandaaz sel õhuke seepärast, et koormust taga polnud. Puksi määrimine pole päris selge- kas tõesti aitas keskõnarusse pandud "tavotist" kauaks? Niplit pole. Eks pooleksvõtmine ka selleks et uut masinat juurde pannes tervet võlli maha võtta ei tuleks- see ikka väga suur töö. Tahaks leida ka poolekskäiva? 16" vedava rihmaratta kõrvale, s.o. kiilusoonega, puksita siis. "Sel ajal"- kui mõõduks toll ja selle osad; nael ja puud raskusel. See Näkiseppa eksitanud soon on bandaazi nagaderea jaoks. Muuseas, leitud väga veidrast kohast-aiavahimaja katusealusest! Got mit Uns`ga ei läinud keegi õnge...
Peale ksf! Nunu põhjalikku postitust ei julge ma enam seda ratast parasiit/tühikäigu omaks lugeda. Mõte jooksis kinni kui kiilusoont ei näinud, mulle tüüpiline. Ehk on see plastisarnane ollus seal hoopis friktsiooniks, et korralikult kinni jääks kui poltidega kinni tõmmata, mitte ei jääks malm terase peale ja miisama õliseks/määrdeseks läinud/tehtud?
Aga eks peaks ka ratta ava (augu Toungue ) järgi näha olema, kas poldid pigistavad tuugalt võllile ratta kinni või jääb ilus ühtlaselt ümmargune ava võllil jooksmiseks...
Esimesel pildil on hästi näha, et ratta võlliava on nati ovaalne. Järelikult peaks ratas võllile end kinni pooma.
Jään veel parasiitratta juurde- kiilusoont pole, bandaazi(u. nati külgpiduri teraslindi mõõtu) side südamikuga suurema jõu ülekandmiseks küsitav. Mõne tuultlehvitava asja veaks vast ära. Vedav ratas tehti rihma pealhoidmiseks veidi kumer, see silindriline. Saaled grafiidisegusest "baroniidist" ja poolmete vahele käinud arvatavasti peilid. Ainus kahtlemapanev asjaolu- määrimiseks pole topsi ega niplit ega õlikallamisvõimalust. Väntan korraks kuivati puid lisama- hernes kuivamas ja keegi poostel on kaks käru e.28 tonni vilja ootele toonud- nii et pikk päev suures müras tulemas...kirjutage iks. Lp Kass, Nunu ju kinnitab sinu vädet, et on nii vedav ratas kui ka parasiitratas vajalik transmissioonivõlli puhul!
Ja teeme edaspidi midagi asjalikku- paneme mõne jõe tagurpidi jooksma või kuumpea potsuma...
Kasutaks korra sama teemat, loodan, et algataja ei pahanda. Mul kah üks tuvastamist ootav vidin.
[attachment=36609]
[attachment=36610]
[attachment=36611]
[attachment=36612]
[attachment=36613]

Nii siis millega tegu?
Vahetasin siis pildid pisut paremate vastu. Ühtlasi luban, et tulevikus püüan pildid teha päeva ajal ja loomulikus valguses
Lohvi saaks selle vahel hädapärast ära vulkida, aga see ta pole. Viimaks paadi päramootori kronstein? Oleks tikutops kõrval mõõduks.
(29-08-2011, 21:40 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Lohvi saaks selle vahel hädapärast ära vulkida, aga see ta pole. Viimaks paadi päramootori kronstein? Oleks tikutops kõrval mõõduks.

Teie soov täitugu, ühtlasi paljastan veel viimased varjatuks jäänud (määrimis?) augud:
[attachment=36614]
Minu ema oleks rõõmustanud sellise kinnitusega haspli üle.
(29-08-2011, 22:08 PM)nunu Kirjutas: [ -> ]
(29-08-2011, 21:40 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Lohvi saaks selle vahel hädapärast ära vulkida, aga see ta pole. Viimaks paadi päramootori kronstein? Oleks tikutops kõrval mõõduks.

Teie soov täitugu, ühtlasi paljastan veel viimased varjatuks jäänud (määrimis?) augud:

Jõuame siis tõele järjest lähemale..... Kui on määrimisaugud,siis järelikult käib selle sees olev võll niipalju ringi,et vajab määrimist....Toungue
Mis selle võlli peale on läinud,see jääb esialgu saladuseks. Ei oska midagi välja pakkuda,kahjuks. Võibolla on see kaadervärk mingi tööriista osa.

See ta on! Palju ta eest tol ajal küsiti?
(29-08-2011, 22:20 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]Minu ema oleks rõõmustanud sellise kinnitusega haspli üle.

Nu seal otsas oleks peris hea kerilauda jooksutada...
Lehti: 1 2