automoto.ee foorumid

Täisversioon: Stiga Park raider.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5
Sai soetatud selline raider. Aga on mõned probleemid ja kuna mujale pöörduda ei osanud, siis äkki mõni teadjam siit oskab aidata.
Nimelt teab keegi öelda, millise mudeliga on täpsemalt tegu. Oleks vaja rihmad välja vahetada, aga Reginetist öeldi, et on vaja täpset mudelit.
Birkal on tüüp kirjas- P401, aga mudelit pole. Ainult Park ta ei ole, kuna neid mitu erinevat.
Vanade rihmade järgi ka eriti ei saa, kuna peale on pandud hoopiski Tsehhi Rubena rihmad. Asi iseenest töötab, aga originaalis ilmselt rihmade profiil teine.
Veel ei leia kuskilt aastaarvu. Rehvid on 95 aastast, arvan, et sinna kanti ta kuskile jääb. Mootoril on ka koodid peal kirjas, aga kas sealt saab aastat välja lugeda? Arvan, et mootor on tal ilmselt juba vahetatud, vaevalt, et üks 16 aastat vastu peab.
Veel huvitab, et tagasilla juures on üks lahtine andur. Kohta sellele kuskilt ei leia. Äkki pärit eelmise mootori juurest. Milleks see oli?
Ja viimane mure mootori endaga. Nimelt külmalt käivitades on sinine vine taga. Soojaks saades kaob ära, ainult suurema koormusega lööb sinise jälle välja. Mida sellest arvata, kas ainult asi rõngastes.
Veel imelik see, et seisma jättes tsuhkatab kuskilt mootori juurest.
Mootor ise käivitub muidu väga hästi, korraks võtit ainult puudutada vaja.
Samuti käik ise väga ühtlane, vahele ei jäta.
Mingi imelik kobin on ka nagu olemas. Kas jällegist kepsus asi, seda no mitte ei oska kuulata.
Kas saab seda mootorit remontida või on vaja uue peale hakata mõtlema. Kuigi uus selline mootor maksab samapalju, kui see raider iseSad.
Äkki on see miskine õlisurve andur? Võin eksida.
Aga suru see kuul, mis seal otsas on sisse. Vaata kas hakkab miski tuluke põlema näidikuplokil, või jääb hoopiski masin seisma. Vabalt võib olla ka miskine ohutusvarustusse kuuluv sureti, mis on mugavuse eesmärgil eemaldatud. Uuematel on näiteks ju, et istmelt tõustes jääb seisma jne.
Istme all ja siduri pedaali juures andurid olemas, sinna ta ei käi. Samas õlitaseme andur töötab ilmselt teistmoodi, kuuli ei suru ju miski. Võibolla reageerib siis rõhule. Igatahes kuulile vajutades jääb seisma.
Kontrollisin täna uuesti hommikul õlitaset ja varras ei näidanud üldse enam õli. Ometigi eile sai valatud sisse ülemise kriipsuni. Tööd sai tehtud vast kuskil pool päeva.
Ilmselt mootor nii läbi ja remontida pole seal midagi. Peab jällegist käe sügavale rahakotti ajama ja uue vaatamaSad.
Oeh, hämmastav, kuidas suudetakse lollile viimase piiri peal masin ära sokutadaRolleyes.
Mis seal ikka, kui tunned, et enam hullemaks asi minna ei saa, siis võta silinder maha ja hakka uusi rõngaid otsima.
Samas rihma võid ka mõõdu järgi otsida.
tere,mina sain oma vanale Stigale rihma Tallinnast Järve keskusest Tööriistamarketist,vana rihm kaasa ja veidi arvutust palju ta kulund-venind oli ja asi toimib.
Mina arvan, et see masin on siiski uuem kui 1995 aasta, kuna mul on põhimõtteliselt väga sarnane masin, minu masina väljalaskeks on 2004 ja on Stiga Park Compact Model 13-6101-15. Sinu masina mudel siiski ilmselt mingi teine.
Tagasillal olev andur on ilmselt tagurdamise andur, on eemaldatud, et saaks ka tagurpidi niita, vastasel korral on see võimatu.
Rihma otsi mõõdu järgi rihasi müüvast poest, kuigi alati need rihvad ei sobi. Näiteks YardManile panin sama mõõduga rihma, aga töötas väga lõhikest aega ja hakkas libisema.
Sinine suits taga näitab, et mootori õlirõngad on läbi. Seda ilmselt põhjusel, et antud mootor on ILMA õlipumbata, paiskõlitusel ja suurtel kallakutel töötades jääb silinnder kuivale. Kallakutel töötamiseks on sundõlitusega masinad. Uuri, äkki saad tellida uusi kolvirõngaid.
Väga asjalikku infot leiad lehelt www.aiatehnik.ee
seeria nr järgi võiks ju järeldada, et masin 2002 väljalase
Kas istme jala juures kollase konstruktsiooni küljes ei ole sul birkat? Minul on kogu info seal kirjas.
(27-06-2011, 10:21 AM)saarrand Kirjutas: [ -> ]Mina arvan, et see masin on siiski uuem kui 1995 aasta, kuna mul on põhimõtteliselt väga sarnane masin, minu masina väljalaskeks on 2004 ja on Stiga Park Compact Model 13-6101-15. Sinu masina mudel siiski ilmselt mingi teine.
Kas istme jala juures kollase konstruktsiooni küljes ei ole sul birkat? Minul on kogu info seal kirjas.
Tagasillal olev andur on ilmselt tagurdamise andur, on eemaldatud, et saaks ka tagurpidi niita, vastasel korral on see võimatu.
Sinine suits taga näitab, et mootori õlirõngad on läbi.

Aga, kas see esimeses postituses, viimasel pildil, CE märgistuse all asuv 1995 ei tähenda tootmisaastat? Googeldasin selle Art 13-1168-18 numbri järgi ka ja sain ka nagu viite 95 aastale.
Birka asub mul hoopis taga, aku juures. Tegin pilte ka juurde, saab võrrelda.
Mismoodi see siis tagurpidi niitmise ära blokeerib? Kas siis nii, et iga kord kui tagurdad, jätad terad seisma ja siis alles käik sisse? Kui nii ei tee, siis jääb seisma või?
Samas kui see andur oleks tõesti minu masinal terade jaoks, siis eeldaks see vist elektromagnetsidurit terade lülituseks, nagu on uuematel masinatel. Minu omal käib aga terade tööle panek istme samba juurest kangist. Tõmban üles, pingutab rihma ära ja hakkab tööle. Puhas mehaanika. Või siis on asi nii mõeldud, et iga kord kui tagurdada vaja, siis peab kangist terad välja lülitama. Kui nii, siis küll äärmiselt ebamugav.
Kui ainult rõngaste vahetusega pääseks, oleks hea. Aga kardan, et vända mehhanismus ka omadega õhtul. Imelikult nagu tiksub. Samas, kuna masinal on väga hea summuti ja kuulda on ainult õrn popsumine, siis võibolla see tekitab petet. Pean ikka lahti ära võtma, aga vaadates ühte teist teemat, millist jama võib sellega näha, siis eriti ei tahaks. Muuseas, ega tal äkki klapisääre tihendeid pole. Viga nagu hirmus selle moodi. Algul külmalt käivitades on terve õu sinist tossu täis, minutiga see kaob. Samuti kuumalt samamoodi, ainult sis kaob toss sekunditega.
(27-06-2011, 10:16 AM)huvi5 Kirjutas: [ -> ]seeria nr järgi võiks ju järeldada, et masin 2002 väljalase

Ma nüüd hästi ei mõista, aga kuidas 1009026 saab välja lugeda 2002 aasta?

Tervist!
ma olen üsna veendunud, et ta nii vana sul ei ole kui 1995. Minu masin on põhijoontelt täpselt sama, alusraam on ka täpselt sama ja niiduagregaadi käivitamine käib samamoodi istme jala alt.
Niiduki väljasuretamine tagurpidi niitmisel on väga lihtne. Kui niidad kenasti edaspidi ja tõmbad tagurpidi käigu sisse, siis käigukastil olev andur automaatselt suretab väga kiirelt traktori välja. Rihma käitamise mehaanika ei puutu seejuures absoluutselt asjasse. Masina uuesti käivitamiseks paned sisse neutraal käigu, tõmbad niiduagregaadi seisu asendisse ja annad võtit.
Olen kokku puutunud inimestega, kellel on piisanud rõngaste vahetusest, aga mõistlik oleks ilmselt mootor maha võtta ja hakkata harutama, siis on näha. Võibolla on võimalik leida hoopis mõni uus Briggsi mootor?
Mootori aastaks on 2001 briggsil saab aasta teada kui vaadata code numbri kahte esimest numbrit.
(29-06-2011, 08:33 AM)saarrand Kirjutas: [ -> ]Kui niidad kenasti edaspidi ja tõmbad tagurpidi käigu sisse, siis käigukastil olev andur automaatselt suretab väga kiirelt traktori välja. Rihma käitamise mehaanika ei puutu seejuures absoluutselt asjasse. Masina uuesti käivitamiseks paned sisse neutraal käigu, tõmbad niiduagregaadi seisu asendisse ja annad võtit.
Olen kokku puutunud inimestega, kellel on piisanud rõngaste vahetusest, aga mõistlik oleks ilmselt mootor maha võtta ja hakkata harutama, siis on näha. Võibolla on võimalik leida hoopis mõni uus Briggsi mootor?

No kui selline jaburus on välja mõeldud, siis pole ime, et see andur on eemaldatud. Täielik närvide ja starteri surm.
Samas taga käigukasti juures sellele kohta-auku küll ei ole. Arvan, et tal on pandud kunagi mingi teine tagasild-käigukast, kuna mina sain juhuslikult käike proovides kokku hoopiski 6 edasi ja ühe tagurpidi käigu. Armatuuris aga ainult viis edasi.
Muuseas, kas niidudekil terade vedu on sellel 2004 aasta omal kiil- või hammasrihmaga? Niipalju sain targemaks, et uuematel pidi olema see hammasrihmaga.
Käisin täna paaris kohas küsimas ka ja ega keegi mootorit remonti võtta ei tahtnud. Remondi tegemine olevat mõtetu, kuna enamus juhtudel olevat ikka silindris ka pikisooned sees ja sealt pidi ka uute rõngaste korral hakkama läbi immitsema. Uus mootor maksab aga 700.- . Praktiliselt sama palju kui soetushind. Nende kahe summa kokkuliitmisega oleks saanud juba uue traktor tüüpi niiduki.
Veel oleks alternatiiv osta kasutatud mootor. Keegi Tallinast Börsis müüb Soomest tooduid 200.- tükk. Väidetavalt kõik heas töökorras.
Ei teagi, mida peale hakata. Proovin vist mingi hinna eest vabaneda sellest ja peab uue murutraktori ostma. Ühes poes öeldi, et uus on ikka uus.
Samas rootslane on osanud ikka selle masina teha. Ükskõik, mis aastast ta ka poleks, aga mitte ainumat mõra ei traktori raamil ega niidudekil mina leida ei suutnud. Samuti pole ükski liigend isegi nende aastatega kulunud ligadi logadiks, uutel tänapäevastel traktoritel on aga roolilõtk juba veerand ringi tühja.

a sa müü apastraat mulle.
mul hakkab nende strattonite lahtivõtmine järjest rohkem meeldima.
asjade ehitus on ikke ajuvabalt lihtne.
paar korda lammutan enda omi veel ja siis vast võib juba kinnisilmi teha.
avaks või remotöökoja.
no ja juppe saab meerikast kuni viimse seibini ilmselt ja arvatavasti ka oluliselt odavamalt kui stokkerist. tarneajad muidugi on pikad.
(29-06-2011, 20:00 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]paar korda lammutan enda omi veel ja siis vast võib juba kinnisilmi teha.
avaks või remotöökoja.

Mnjah, ega vist ainult lahti-kokku ladumisest vähe kasu. Vanal mootoril vaja vast juba klapipesad freesida-soveldada, juhtpuksid üle vaadata, silinder puurida-hoonida jne. Selliseid asju aga põlveotsas nii väga ei tee. Ja ilmselt selle tõttu ka aiatehnika poed soovitavad uue mootori osta. Puudub lihtsalt neil selline tehnika.
Võib ju uue kolvi koos rõngastega sisse laduda, aga kui silindri pind ikka ovaalseks kulunud ja kehvemal juhul ka kriimuline, siis võtab mootor ka uute osadega õli ikka rõõmsasti edasi.
Igastahes proovin enda oma ka homme laiali ära võtta.
b&s on puhas ameerika. ehk siis tollkeermetega. ehk siis maakeeli tähendab see, et asjad tulevad muretult lahti. (siinkohal paluks mitte tähte närida minu kone kepsu poolitamise kohalt) Smile
Kui 200.- keegi pakub korras mootorit, siis mina ostaks tolle mootori küll ära. Enne võid muidugi vana mootori lahti võtta, siis näed, mis viga on.
Selles suhtes on Stiga masin tõesti hea, et konstruktsioon sellel kuskilt järgi ei ole siiani andnud. Küllaga on minu masin üsna õnnetu erinevate elektriprobleemide tõttu (3x süütepooli vahetus, süütelukk jne).
Minu masinal on terade vedu jah juba hammasrihmaga, eile just lammutasin laiali, nimelt ühe tera võlli vlants otsustas ära murduda.
Minu masinal on peal sinu omast veidi lahjem mootor, nimelt 12,5 BS.
Mina soovitaks, kui uut hakkad ostma, osta, 15,5hp Kohler mootoriga YardMan. mul selline ka kodus täitsa olemas ja võin kinnitada, et masinaga on äärmiselt mugav niita ja liigelda (viies aasta niidab ja õlitus on pumbaga, võib vallutada ka suuremaid kallakuid). Sellel masinal kirjeldatud roolilötku pole, esisild on malmist ja määritavate puksidega/laagritega, plekk on oluliselt paksem, võimalus tehasest peale ka tagurpidi niita, väga väike pöörderaadius võrreldes odavamate traktoritega jne.
Kui milleggi abi vajad, küsi, püüan aidata palju oskan.
Sain siis enda mootori ka lõpuks osadeks. Pea terve päev läks hooratta otsast saamisele. Odavad nimeta tõmmitsad muudkui purunesid ja vaja jälle kaugele poodi minna uue järele. Lõpuks sai poest Gedore oma toodud ja otsast ta oli nigu nipsti.
Suitsemise ja õli söömise põhjus esimesel pildil näha. Need triibud on siis ainul kahel pool, mitte kogu silindri ulatuses. Millest need tekkisid?
Teisel pildil hästi näha, et on tõesti mootoril olemas malmhülss. Mootori seest silindri äärest eriti see näha. Alumiinium ei ole sujuvalt malmiga ühinenud ja kobrutab.
Klappide osa tundub korras olevat. Vaja ainult tööpinnad soveldada. Minu mootoril ei ole üldse klapisääre tihendeid.
Kepsu alumistel saale pooltel ja väntvõllil endal nagu marrastusi ja kriime ei ole. Samuti balansiiri vihtide saaled ja väntvõlli vastavad pinnad tunduvad korras olevat. Väntvõlli osas oli minumeelest ainult see viga, et kui mootor oli koos, siis üles alla oli olemas kuskil millimeetrine lõtk. Aga see vist nii suur olla ei tohiks. Targemad vaatavad ehk ise ka piltidelt, kuidas olukord on.
Kolvil endal rõngaid allesjäänud minumeelest ilm ja maa, ainult vastavatel külgedel on ka seal triibud olemas.
Veel oli omamoodi huvitav lahendus generaator. Ühtegi laadimisreleed ja dioodi ei paista kuskil olevat. Kas laeb siis vahelduvvooluga ja koguaeg?
Mootorile teen vist remondi ja uut ei osta. Hortuluses saada kolmes mõõdus remontkolbe ja rõngaid. Maksab kuskil 60.- Silindri puurimine ei tohiks ka vast üle 30.- minna. Lisaks tuleb siis klapid ära lasta teha, tihendikomplekt osta ja muud nipet näpet. Kepsu peab ka laskma mõnel targemal üle vaadata. Võibolla peaks selle ka uue standardmõõdus ostma, või kui siis väntvõlli pind ovaalne, siis laskma selle ära lihvida. Muideks ka kepse on remontmõõdus saada. Kokkuvõttes tuleks ikkagi kena kopikas odavam. Või mida arvata sellest plaanist?


Kogu lugupidamise juures - olgu targemad või rumalamad, ega pildijärgi mingit olukorda naljalt ei hinda. Kepsu lõtk - ligi mm on juba täielik katastroof, ma arvan. Kolvi mõõtmeid saab ju lihtviisl mingi riistaga mõõta - mikromeeter vms ?
Samas paistis justkui, et asi pole veel sisse töötanudki, hooni jäljed hülsil?

Igal juhul tasuks remontida. Lihtsalt venitada seda ajavahet, mil jõuame sinna, kus eurooplane surab nälga, kuna konsrviavaja patareid on tühjakaks saanud....
Eks need triibud tekivad ikka ühest asjast nimelt õli puudusest ja kõrgest temperatuurist.
(02-07-2011, 00:19 AM)kass Kirjutas: [ -> ]Kepsu lõtk - ligi mm on juba täielik katastroof, ma arvan.

Minu viga, olen natuke valesti kirjutanud. Mitte kepsu alumises peas pole millimeetrine lõtk, vaid niiöelda väntvõlli telglõtk.
Seda äkki saaks vähendada, kui panna karteri poolte vahele õhem tihend.
Kui keegi Lõuna Eestist oleks nõus asja üle vaatama ja võibolla saaks remondiga ka aidata, siis võiks ühendust võtta. Tasu osas saame kokkuleppele.
Lehti: 1 2 3 4 5