automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mõtteid RS-09-st
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Uidates RS-i tüüpi traktorite radadel mööda internetti olen kohanud lühendatud esiraami ehk poomiga masinaid. Tavaliselt on neil peal frontaallaadur.http://kolhoos.pri.ee/images/103_rs09_s_4_resize.jpg See on suht kenasti ehk proportsionaalselt lühendet.
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9G...P7Uzn4eaOB See aga natuke liiga piiri peal..
On selge, et selliselt lühendatud riist omab paremat manööverdamisvõimet. Kui tahta kasti kasutada, siis peaks ka selle lühendama.. Aga kui kastist on suva, siis polekski nagu probleemi. Hea oleks teada, kui lühike poom oleks optimaalne, et ei hakkaks esirattad vastu kõhualuseid lisaseadmeid käima?
(07-07-2011, 18:26 PM)Tift Kirjutas: [ -> ]Uidates RS-i tüüpi traktorite radadel mööda internetti olen kohanud lühendatud esiraami ehk poomiga masinaid. Tavaliselt on neil peal frontaallaadur.http://kolhoos.pri.ee/images/103_rs09_s_4_resize.jpg See on suht kenasti ehk proportsionaalselt lühendet.
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9G...P7Uzn4eaOB See aga natuke liiga piiri peal..
On selge, et selliselt lühendatud riist omab paremat manööverdamisvõimet. Kui tahta kasti kasutada, siis peaks ka selle lühendama.. Aga kui kastist on suva, siis polekski nagu probleemi. Hea oleks teada, kui lühike poom oleks optimaalne, et ei hakkaks esirattad vastu kõhualuseid lisaseadmeid käima?

Minu jaoks arusaamatu teema. Miks ilma lühendamatta esisilda liigutada ei taha? RS 09 esisilda saab ju poomile lähemale tuua. Kui tahad tõsteseadet ees kasutada, siis ära esisilda lähemale too.
Mis siin ikka arusaamatut on.Väiksema majapidamise jaoks, kus on ka ruumi suht napivõitu, ei mahu täismõõdus masinatega majandama. Kui puuduvad võimalused sobiva masina ostuks, aga on olemas täismõõdus kohendamist ja remonti ehk taastamist vajav RS-09... Miks mitte siis seda pisut ringi teha oma vajaduste järgi? Teema ongi selleks, et arutada- kui palju oleks optimaalne, et saaks kasutada veel kõhualuseid riistu - kultivaatorit jne. Nagu eelnevast näha - liiga lühiike T-16- aga oma kitsa ülesande jaoks on sobiv. Sellele alla enam mingeid riistu ei pane. Mina niidukit kasutada ei plaani, kuid vagusid ajada oleks tarvis küll.
Ma saan aru, et silda saab mõnedel variantidel liigutada, mõnedel ei saa ka.
Jah, ksf.Manks, esisilla lähemaleliigutamise võimalus on olemas küll jah, seda on vist aga vähevõitu Smile. Tõsteraami kasutus tuleks kõne alla küll, kuid arvatavasti mitte originaalset. Selle muretseminegi ei ole tänapäeval enam lihtne. Ksf.peeterpaul üritas, mul puudub inff, kas tal ka õnnestus hankida..
Kaasfoorumlane peeterpaul otsib nüüd juba algupärast kühvlit, raam täiesti leitud.
Ksf. ja harrastusmesinik Manks - teilt ostetud meepurgid leidsid tänuväärsed tarbijad meie pere näol ja tõsteraami ots on varsti nagu uusSmile
Tore kuulda, peeterpaul!
Mõlgutan mõtteid oma sakslase laialivötmisest.. Siinkohal tahaks piuksuda, et olen huvitatud kindlasti sidurikäppadest, tulevikus ka midagi käigukasti sisust, millest täpsemalt ei oska veel öelda. Käigukasti pärast kuuldavasti see massin seisma jäi.. Mootor on tal peal (momendil küll eraldunud muust masinast) 2-pütane, kuigi originaalis oli neljane, nii väidab igatahes raami külges olev silt.
Osadest võib lahedalt privasse kirjutada.
On pakkuda nii sidurit kui käppasid ja muid kasut.osasid,mõned uued ka näiteks kahese uus plokk,torusid,tihendeid jne.Tel.56644605
(15-09-2011, 20:24 PM)Armex Kirjutas: [ -> ]..näiteks kase uus plokk...
Loll on loll olla aga ...mis asi see "kase plokk" on? Hmm...
Parandasin ära,arvuti oli kaks tähte ära söönud.
(15-09-2011, 18:17 PM)peeterpaul Kirjutas: [ -> ]Kaasfoorumlane peeterpaul otsib nüüd juba algupärast kühvlit, raam täiesti leitud.
Ksf. ja harrastusmesinik Manks - teilt ostetud meepurgid leidsid tänuväärsed tarbijad meie pere näol ja tõsteraami ots on varsti nagu uusSmile

Siis on varsti uut külastust oodata. Saad nii mett, kui ka kühvli mõõdud.
Leidsin alles täna selle teema. Suvel heinaajal polnud aega arvuti juures olla. Minul on lühemaks tehtud 2 augu jagu ehk 30cm. originaal kartulimuldaja enam alla ei mahu, keskmised tööorganid said 5cm lühemaks tehtud. Traktori lühemaks tegemise põhjus oli laudas manööverdamine. Varuosi on ka pakkuda kui hiiumaale juhtud.
Keegi esisilla n-öelda õõtstala on alt ära võtnud? Õpik räägib lakooniliselt tala ettepoole välja löömisest, aga nagu ei taha liikuda.
Kas need korgid sillakronsteini välimistes otstest peaks ka liikuma?
Ning mis nipiga see sild sealt vahelt siis välja tuleb?
Tekst raamatust "Šassiitraktorid RS-09": "Sobiva torni abil lüüa esisilla kronšteinist välja õõtstelje kinnitustihvtid. Tõsta tungraua abil kandepruss üles ja aseta pukile. Lüüa õõtstelg ettepoole välja.Tõsta kandepruss veelgi ülespoole,kuni esisild täielikult vabaneb.ÕÕtstelje tekstoliitpuksid lüüa välja vask- või alumiiniumtorni abil, et mitte vigastada avasid balanssiiri kronšteinis."
Kõik. Rohkem mitte kriipsugi. Küllap see siis niimoodi käibki. Smile
Halloo, ma seda raamatut õpiku all silmas pidasingi, et on lakooniline. Mitte sõnagi näiteks, kust seda õõtstala ettepoole lüüa. Kas talast või neist korkidest. Viimased on päris robustselt kinni oma avaustes.
Ja kerge lootus oli, et vastaks mõni, kes seda tööd teinud või näinud.
Kopeerida tekste raamatust veebi oskavad paljud.
Raamatus kõik õieti. Need tihvtid on üsna pehmest terasest, väljalöömine ei taha õnnestuda, vaid needib ja siis aamen. Lõika parem relaga tihvtiots paku juurest maha ja siis torni- toeka vasaraga löö ülejäänu välja(olen ka puurinud välja). Nüüd pead raami esiotsale kindla puki alla ehitama ja veidi üles tõstma, et esisilla sõrm koormusest vaba oleks. Sõrme esimene ots pakus on jämedam, seega sõrme saab välja lüüa vaid ettepoole. Paraleelvardad ka lahti ühendada. Kui sõrm käes, tungi traktori esiotsa veel kõrgemale, et esisild vahelt välja kukuks. Kui tekstoliitpukse uusi pole, lase treida plastist, pronksist või malmist uued, sõrm vast käib veel.
Need kaks väiksemat tihvti on juba väljas ja ilma valuta. Rooliotsad on keskelt lahti, sarniirid lahti, käändteljed juba eemaldatud. Tala ise on jäänud
Ma saan aru, et läbi õõtstala jookseb siis pikk võll ja see tuleb ettepoole välja lüüa.
See puki otsa panek on siis arvatavasti seotud selle kurva looga, et pikapeale on teistpidi astmed võllile peale kulunud. Aga proovime järgi.
Õpiku ja raamatu vahele tuleb siis võrdusmärk panna Smile. No näed, targem jälle. Ja kogu ksf.penskar`i jutt ongi raamatus kirjas kah. Aga ikka kindlam on sõrme vasaraga udida, kui keegi kogemustega eelnevalt asjaga tegelenu kinnitab, et jah, see vidin tuleb välja ainult selles suunas Smile. Mul see töö alles ees ja loodan, et peeterpaul rohkem oma tegemisest siin räägib.. Et teaks ise hiljem mitte loll olla Smile. Sest tegijate kogemusi kahjuks öpikus kirjas pole.
Kõik raamatu jutt õige. Seal sees astmeline polt/võll mis ainult ühtpidi välja tuleb. Olen vahetanud neid pukse.
no homme saab näha seda võllindust, kas allub tahtele.
Tegelesin vahelduseks mootori diagnostikaga. 4-sil mudel ja käivitub vähe imelikult - 1 ja 2 sil enne, ja siis mõne aja pärast 3 ja 4. Kuigi kütet jagab ju 1 ja 3 ning 2 ja 4.
Kõige lihtsam oli mõõta surveid - olgu tänatud Tööriistamarket oma vahvate komplektidega.
1 ja 2 suurusjärgus 16 bar. 3 ja 4 suurusjärgus aga 14 bar.
Panin kordusmõõtmisteks õli silindrisse, siis viskas 1 ja 2 üle 21 bar (rohkem kell ei näita). 2 ja 4 kerkis 18 peale.
Ehk et rõngad, vist.
Mul on 1 uus kolb 79,91 mõõduga ja trobikond rõngaid, aga mitte komplekti. Pealegi ei tea ju, mis mõõt omal sees on. Pole ju poodi ka, kust saada "laiemas valikus" Ebay.de midagi pakub.
Ulmelisema poole pealt palun väga, kõigest 399 eur ja kolvid olemas...., aga ainult 2 tk. Kurrat.
Kõigest 599 eur ja silindrid ka. Jälle ainult kaks.
Ja see õpik on jälle lakooniline. Justkui 2-sil omad on pöörise õõnsusega nagu õpik kirjeldab. Minu uus kolb on aga sile, samas õige mõõt 79,91 peale löödud. Ebay-s aga võta näpust - mõõt 79,90 küll, kuid pöörise õnarusega. Kas siis 4-sil mootorile oli mõlemat sorti kolbe või?




2-sil on ise lugu- litsensi alusel toodetud Austria mootor-toop jämedam- sil. diameeter 90 mm ja pöörisõõnsusega kolb. 4-ne peaks juba DDR olema. Mingitel pinnasetihendajatel oli tõesti pool neljast RS mootorit peal. Suure-Jaanis hakkajal mehel selline tsiklile pandud, traktorile nadi. Omal ajal bagisõitjad otsisid 4-se RS rõngaid et Vaz mootorisse panna(diam. 79 mm). Ilmselt on siis vastupidi ka võimalik. Mõni ümbrik 4-se terasrõngaid on sahtlipõhjas, pole uurinud, kas neist saab õlirõnga kokku panna või on ka surverõngad terasest. Peeterpaul- 4-sel kaks ks.pumpa, võibolla teine ei tule kohe järgi? Reguleering, nukkvõlliprobleem, ei tormaks kohe kolbide kallale.
[Pilt: 1]
Lehti: 1 2