automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jupiterile Tahhomeeter
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Oleks siis soov panna iz jupiterile 4 silindrilise tahhomeeter.. aga nagu ühes teises teemas mainiti on vaja teha tahhomeetri kella plaat ümber sest izi ja 4 sil mootori see takt mis tahhokale impulssi annab on teine.. Kas on siin nii head matemaatikut,kes arvutaks välja kui palju tuleks ümber muuta seda tahhoka kella plaati ja kui palju ta niisama valetaks ?
Kõige lihtsam on panna 634/638 tahhoWink
Jawa 634/638 ju ka 2-e pütaga elajas

g3arh3ad

IZ on ju ühega :rull
Planet sport on kahega
4 potise 4 taktise tahhokaga tuleb jama kui panna ühepotisele kahetaktilisele.

Näitab poole vähem: 4000 pöörde korral näitab 2000 jne.

Seega oleks vaja topeltimpulsse.
Üks võimalus on panna ainult tahhoka jaoks topeltkontaktid -- keeruline realiseerida
Teine võimalus -- seadistada tahhoka elektroonikat nii, et näitaks rohkem ja teha vastavalt sellele uus plaat -- võib-olla mõni elektroonikaga kursis olev oskab täpsemalt vastata.
gearhead
1.iz planeta - 350 cc-d 1 silinder
2.Iz jupiter 1;2;3 - 2 silindrit (175cc+175cc)
3.Iz planeta sport 350cc -d 1 silinder
4.jawa 350 sama mis jupiter

Nii et ma peaks siis ainult tahhoka plaadi 2000rpm võrra madalamaks regema
idee poolest saaks ju plaadi muutmisega kah asja õigeks. Kuid sellisel juhul mitte 2000 võrra väiksemaks vaid 2 korda suuremaks. 4 taktilisel 4 pütilisel toimub ju mats iga väntvõlli poole pöörde järel, 2 taktilisel 1 silindrilisel (paned ainult 1 silindri külge, teise külge pole vaja) iga täispöörde järel. Nii et kui autotahhokal näitab asi 1000 pööret on tegelikult 2000 pööret sees.

Muidugi see on 1 silindrilise puhul. Seda ma ei tea kuidas on jupiteril (või jawal) säde jagatud, kas sellel on ka jagaja või on midagi muud.

Kui sul õnnestub tahhokas panna nii et ta saab mõlema silindri impulsid ei pea midagi ümber joonistama, 2 matsu 1 väntvõlli pöörde peale nagu autolgi.
Jawal teatavasti ei ole jagajat vaid on kahed kontaktid.
1) uue skaalaplaadi tegemisel räägitakse muutmisest KORDADES, mitte VÕRRA.

2) kas jawal pole mitte väntvõlli otsast mehaaniliselt see ajam? elektriga pole siin mingit pistmist. ükskõik, kas selline on peal ühe-, kahe- või kuuepütasel, loeb ta ju väntvõlli pöördeid.
Mõtlesin siin veidi selle teema üle ja praegu mul sihuke tunne et auto tahhokas näitab Jupiteri peal täitsa õieti. Tuleb ainult kätte saada mõlema silindri impulsid. Jup teeb ühe väntvõlli pöörde ajal kaks katkestust ja auto teeb kahe väntvõlli põõrde ajal neli katkestust. Väike matem. ja tuleb välja et katkestuste arv võrdne.
Osa auto tahhokaid saab impulsi kõrgepinge juhtme ümber keritud juhtmest (induktiiv voolust). Tasub proovida kas lada tahhokas sedasi toimib. Kui jahh siis impulsi juhe ümber mõlema piibu juhtme ja asi korras. Kui ei siis peaks saama ka dioodidega midagi teha seal madalpinge ahelas ja siis saab mõlemast kontaktist impulsi.
seda minagi
Tsitaat:Kui sul õnnestub tahhokas panna nii et ta saab mõlema silindri impulsid ei pea midagi ümber joonistama, 2 matsu 1 väntvõlli pöörde peale nagu autolgi

Lada peaks tahhoka impulsi võtma jagaja madalpinge poole pealt, nii et nii lihtsalt ka ei saa et lihtsalt lähed ja ühendad. Kuid vähekese aretamisega võid asja ka tööle saada. Iseasi muidugi kas 12v peal töötama mõeldud tahhokas 6v peal korralikult näitama hakkab.
kuigi ma olen elektroonikas suht tume ,ma just mõtlen mis moega saab tahhokas voolu kõrgepinge juhtmelt
kui juhtme seest käib läbi vool, tekitab see selle ümber magnetvälja, sellel põhimõttel see töötabki.

Aga zigulil pole selline süsteem.
Tsitaat:Originally posted by motamees

Osa auto tahhokaid saab impulsi kõrgepinge juhtme ümber keritud juhtmest (induktiiv voolust). Tasub proovida kas lada tahhokas sedasi toimib. Kui jahh siis impulsi juhe ümber mõlema piibu juhtme ja asi korras. si.

Seda küll hästi ei usu. Ziguli tahhokas loendab ju negatiivseid impulsse
Siin toimub küll huvitav keskustelu, kuidas IZ Jupiterile tahhomeeter paigaldada... Aga ma ei ole ainult veel aru saanud sellest, miks üldse sinna see tahhomeeter paigaldada?
Martil õigus siin saab takistuseks 6v süsteem. See ju jupiter 3.
ega tal siis seier seista ka ei tohiks ju ? või mis ? või ta jääb tänu 6v ikka täitsa uimaseks ? to oldmoped,mis on halba tahhomeetril ? siit võiks siis tuua üles argumendi ,miks inimesed üldsegi autot tuunivad ja miks on vaja üldsegi tahhokat autole/mootorrattale aga kuna see pole koht selle arutamiseks ..siis paluks inimestel teema piiridesse jääda no offence Smile
tjah, see on õige küll, et tahhomeetrilt peab midagi oskama välja lugeda kah. niisama vaadates pole tast suurt kasu ju. minu arvates on tahhomeetri 2 tähtsamat põhjust:
1) kui tahad pöördeid kindlas vahemikus hoida. väljaspool võidusõitu läheb seda suht vähe vaja.
2) kui on soov mitte ületada mingit kindlat pöörete arvu. olgu see siis sikli säilitamise, kütuse kokkuhoiu vms pärast. ka nt sissesõidul.

palju asju saab küll ka spidoka ja kõrva järgi teada, aga tuu pöle ikka tuu, nagu ütlesid vanad saarlased.

kermo

aga kuidas 125ccm tahhokat panna, seal ju elektronsüüde.....ilma kontaktideta?????
see selleks aga sul on vaja leida tahhokat..mis oleks siis soovitavalt 1 syl oma ja kas su minsk on 6 v või 12 v ?
Kõigil põõrded kontrolli all ostes elektroonilise tahhoka. Seal patareitoide ja juhe ümber küünlajuhtme. Kel palju raha võib osta selle Husgavarna varuosapoest kel nati vähem läheb sporttsiklitega tegeleva poe poole. Seal max põõrete mälud ja töötunnid. Vingematel küünla temperatuur ka kontrolli all.
Siis jäävad ära küsimused a.la. kuidas mopile saaks tahhoka panna.
Lehti: 1 2