automoto.ee foorumid

Täisversioon: K-750 sissesõitmisel anomaaliad
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervist
Ei osanud paremat pealkirja panna, aga 1960 a. K-750 siduri remondiga alanud nokitsemisega jõudsin terve mootori tihendite vahetuseni ning vahetada tuli ka parempoolne silinder ning kolb, kolvirõngad, kolvisõrm ja stopperid, ühesõnaga kogu kompott. Siit aga ka probleem - saada ei olnud seda n.ö. vana kolbi mis on korralikust materjalist ning ostsin uue "tänapäevastest materjalidest" K-750 kolvi.
Sissesõitmisel on nüüd nii et öösel 17 kraadi juures kestab mootor üks 5 kilomeetrit, siis hakkab jõud raugema ja rahulikult sureb mootor välja, parem silinder on ülimalt kuum ja peale 15 min. jahtumist saab edasi sõita. Kas see ongi normaalne käitumine nende uute kolbide puhul mis tuleb ära kannatada või tuleks otsida ikkagi n.ö. vana kolb kuskilt. Ühesõnaga natuke nõutult tegin eile nende pauside ajal ratta kõrval suitsu, äkki targemad oskavad midagi öelda. Tänud ette.
Kui läks uus silinder kas klapid said tehtud?On olnud selline juhus,käivitus külmalt väga hästi kuid kaua ei käinud.[/i]
Täpselt sama juhus K650'ga, ainult veel hullemini- soojenedes mitte lihtsalt ei kadunud jõud, vaid poos korralikult kinni. Ei aidanud siin isegi kilomeetritekaupa slepis sõitmine (käik sees, süüde väljas) ja tühikäigul mootori käiamine. Lõpuks ei jäänud muud üle, kui supler kätte, vana kolvi pealt mõõdud ja peenikese liivapaberi ja taldlihvijaga mõõtu lihvima. Peale seda pole rohkem probleeme olnud. Küllap need va tänapäevased silindrid ja kolvid on oma mõõtudelt ikka nii erinevad, et tulemus rohkem vene rulett. Aga jah- esimese asjana kontrolli eelpoolmainitet lukupilu üle.
Tänud kõigile kaasamõtlejatele, kolvirõngaste lukupilusid pidin suurendama juba kokkupanekul, sest rõngad pärinesid müüjalt üksikult kuskilt riiulist hunnikust, ühesõnaga tegu ei olnud korrektse komplektiga mõlemale silindrile. Kontrollin silindri kesk- või alaosas siis lukupilud üle ja sihin Palu raamatu järgi 0,15-0,40 mm lukupilu ja katsetan edasi.
Liiga lahja segu tikub ka silindrit üleliia kuumaks ajama.

A.
(27-07-2011, 19:52 PM)Arni Kirjutas: [ -> ]Tänud kõigile kaasamõtlejatele, kolvirõngaste lukupilusid pidin suurendama juba kokkupanekul, sest rõngad pärinesid müüjalt üksikult kuskilt riiulist hunnikust, ühesõnaga tegu ei olnud korrektse komplektiga mõlemale silindrile. Kontrollin silindri kesk- või alaosas siis lukupilud üle ja sihin Palu raamatu järgi 0,15-0,40 mm lukupilu ja katsetan edasi.

Kui on tehtud suuremast remondist väiksem, siis need paraku ei toimi.
Nimelt lõigatakse suuremast torust lõigatud rõnga toorikule näiteks 10mm
lukuvahe, pigistatakse see kokku, pannakse toorik treipinki kahe plaadi vahele ja treitakse pealt silindri mõõtu.
Kui nüüd võtta järgmise remondi rõngas ja luku vahet suuremaks viilida, siis jääb see rõngas kandma keskelt ja otstest ning ei pea gaase kinni.
Kuumad gaasid aga kuumutavad rõnga üle ning see kaotab vetruvuse ja ei pruugi kunagi sisse töötada.
Lisaks kuumutab lekkiv kuum gaas kolvi üle ja kolb paisub kinni ka normaalse
paisumispilu korral.
Kolvi kinni paisumise vältimiseks tuleb kolb näiteks õlis kuumutada 150 kraadini ja siis peab kolb vabalt läbi silindri minema.
Kui ei lähe, siis maha treida seni kuni läheb.
Siis saab jahtunud kolvilt mõõdu võtta ja kasutada terve partii jaoks.
Liivapaberiga töötlemist mina isiklikult õigeks ei pea, sest abrasiivid jäävad
pehmesse alumiini kinni ja kraabivad silindrit.
Võib küll teha näiteks 1-se rem rõngast originaal mõõtu(omad kogemused) kui võtad palju maha,siis läheb rõngas ovaalseks aga kuskil 1 remondi jagu võib julgelt võtta.
Selle kinnijooksmise kohta tean et need uued ilusad läikivad vene kolvid on vale al kootisega.Ehk mõni Valga mees räägib siin ise mis "nalja" naad nende kolvidega tegid aga lõpuks ostsid ikka külapealt NSVL-i aegsed kolvid ja sõidavad siiamaale
Hangitud sai originaalmõõdus uus nõukaaegne kolb ning uued rõngad, kogu kupatus kokku pandud, natuke tühikäiku reguleeritud ja siiamaani on kõik toiminud ilma ühegi viperuseta. Ühesõnaga tänud kõigile kaasamõtlejatele, minu poolt võib teema lõppenuks lugeda, kuid neid uusi K kolbe ei soovitaks oma vaenlasele ka.