automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz 51 karburaatori reguleerimine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere

Kas sellist informatsiooni on kuskil netis lugeda ka? (Vene keelt ei mõista piisavalt) Või oskab keegi põgusalt peast öelda, kust mida seal keerata saab ja mille järgi karburaatorit seadistada?
Mälu järgi ütlen, et nõel 1 ja kolmveerand pööret lahti. Tasapinda ei mäleta ja tühikäik kruvist, mis seguklappi avab. Nii lihtne ongi kui sul sisselaske kollektori tihendist või mujalt (nt. karburaatori kinnitusest, vaakumkorrektori torust või seguklapi telje vahelt)lisaõhku ei võta. 51-l pidurivõimu originaalis pole, see langeb siis ära.
Jah, ega ta teab mis keeruline ei paista olema küll. Tahaks täpsustada, et neid nõelu on seal ju õigupoolest kaks. Üks kruvikeerajaga keeratav ja vedruga mis on segusiibri kõrgusel karburaatori alaosas (kas tühikäigu segu seadmiseks?), ja teine ujukikambri kõrval (liblika-tüüpi) käega keeratav (kas põhiliseks töösegu seadmiseks?).
Mul ei ole konkreetne karpa hetkel silme ees, aga tööpõhimõte on neil kõigil üks ja sisulist erinevust reguleerimise protseduuris ei ole.
Ühes kruvist, millega reguleeritakse tühikäigu pöördeid ja mis mõjutab segusiibri avatust, keeratakse esmalt pöörded nii madalaks kui vähegi võimalik. Seejärel otsitakse teisel kruvil (koonusega kruvi tühikäigu segukoostise reguleerimiseks) selline asend, kus mootor töötab kõige kõrgematel pööretel ehk kõige ühtlasemalt. Seejärel keeratakse sedasama segukoostise kruvi niipalju sissepoole, et leida asend kus pöörded kohe-kohe hakkavad langema - nii saavutatakse vähim CO sisaldus. Lõpetuseks keeratakse esimesest (tühikäigu pöörete) kruvist ettenähtud tühikäigu pöörded. Nii lihtne ongi.

Eelnevalt on vaja panna paika õige süütemoment, ujukitase kindlasti õigeks mis otseselt mõjutab tühikäigu segukoostist ning sulgeda karpa lahtised vaakumotsikud, kui selliseid leidub (karteri tuulutuse väike ring vms.)
Kunagi ammu olin 51 peal, täpselt regullimist ei mäleta. Kuid on meeles, et raske koorma vedamiseks keerasin seda liblikaga kruvi pool pööret lahti, kerge koormag või siis tühisõidul jälle pool pööret kinni. Kui kruvi oli koomale keeratud, siis kiirendamisel tuli õhuklapiga natuke aidata. Kerge koormaga oli kulu umbes 16 ja raskega ehk 18-19. Norm oli 22 , sai mõne liitri endale joonistada. Karburaatori timmis ja ehitas mulle üks Kohtla-Järve bussipargi mees.