automoto.ee foorumid

Täisversioon: O: 12V reversseeritav hüdrojaam
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere,

Otsin väiksemat sorti 12V hüdrojaama, st. el. mootori otsas olevat pumpa, mis on uputet väiksemtasorti õlipaaki. (lihtsamalt ei oska seletadaSmile

Tean, et Mikidemaal kasutatase selliseid asju rohkelt ATV-del sahkade tõstmisel, pööramisel jms.

Ootan igatsorti vihjeid ja soovitusi, kas otse siia või PS.

Tervitab,

IP

http://www.veltmotocenter.ee/et/muu_tehn...ojaam.html

Ei ole küll päris see, mis küsitud, aga vist ei ole mõtet leiutada, kui valmis asi on müüa
Tänud,

Bensiinimootoriga asja maksumus on üüratu.

Pidasin silmas midagi sellist, purgitaolist, mis asub selle ATV esipakiraamil.

http://www.youtube.com/watch?v=bz_sgUF-b7A

Terv., IP
Autonduses näiteks tagaluugi tõstja?
Ahaa!

Hea mõte, võtan asja uurimisele, pole varem tagaluugitõstukite h-ajameid käega katsunud. Tänud!

IP
Neid saab soodsalt veoautode ja pakiautode lammutustest,ise soetasin kunagi pakiautost 1000eek eest.
Enamik veoautosid on 24v süsteemiga. Ehk siis ainult pakiaututüüpi masinatelt saab vajaliku pumbasüsteemi. Nüüd jagunevad agregaadid veel kaheks. Vähemuses on need, millel silindrit liigutatakse nii üles, kui ka alla mootori surina saatel. Enamuses on need, millel mootor pumpab tõstetava asja taeva poole, kuid tagasi vajuvad nad maa raskustungi mõjul. Kasutada saaks nii seda, kui teist, kuid teise liigi puhul on vaja veel ühte jagamissiibrit.
Võta 12 voldi starter ja hüdropump selle otsa,ongi valmis.
Tere,

Starteri mootori saab kuidagi pumba võlli külge küll, aga sealt edasi? Ütleme nii, et saan ka starteri mootori kahte pidi käima kasutades el.vintsi releed. Ma pole siiski kindel, et tavaline nt. nš-10 hakkab ladusalt kahte pidi survet andma ja et mingi suvaline starterimootor kogu seda möllu ringi veaks. Peab ikka hulga loomkatsetega arvestama siiski.

OK, eeldades, et kõik eeltoodu toimib on mul üks siiski asi arusaamatu. Nimelt, kuidas ma sellisel juhul õlipaagi ühendan. Ilma selleta, oletades, et saan süsteemi täidetud, tekib iga kord, kui voolikuid lahti võtan lekkimine, õhk pääseb sisse ja süsteem hakkab "rapsima".

Võmalik, et eksin, mine tea.
Tervitab, IP
Ühendamise jaoks on olemas spetsiaalsed klappidega liitmikud, mis ei lase õlil välja valguda. Mõni tilgake siiski läheb kaotsi. Ilma õlipaagita ei kujuta seda asja hästi ette, aga ehk on võimalik.
Auto starter tahab suht palju voolu saada ja ATV ei pruugi nii palju välja anda. Nendel tagaluugi pumpadel on juhtimine ka elektriline, see nõuab omakorda jällegi voolu.
Need vene päritolu pumbad on kahtlane lahendus. Hind on muidugi odav, aga töötamiseks on vaja liiga palju energiat raisata. Katsu leida mõni natuke väiksem ja efektiivsem pump. Näiteks elektrilistel puulõhkujatel on palju väiksemad ja ökonoomsemad pumbad. Ja seda koos jagajaga. Toimimine on küll enamusel kahjuks ühepoolne. Ja Veldist saab osta kõiki selle hüdrojaama komponente eraldi - äkki saad nendest midagi kombineerida.
(25-09-2011, 22:10 PM)Isapull Kirjutas: [ -> ]Tere,

Starteri mootori saab kuidagi pumba võlli külge küll, aga sealt edasi? Ütleme nii, et saan ka starteri mootori kahte pidi käima kasutades el.vintsi releed. Ma pole siiski kindel, et tavaline nt. nš-10 hakkab ladusalt kahte pidi survet andma ja et mingi suvaline starterimootor kogu seda möllu ringi veaks. Peab ikka hulga loomkatsetega arvestama siiski.

Jääb arusaamatuks miks peab pump mõlemit pidi ringi käima?,minuteada annam pump survet vaid siis kui käib õigetpidi ringi.
Üks selline saadaval http://www.osta.ee/21511069
Tervitus,

See on juba midagi taolist, mida otsin, aga ATV või mõne teise maastikusõiduki "hüdrofitseerimiseks" tundub liiga suur/võimas ja "rohmakas".

Minuteada ka peaks tavaline pump käima vaid ühtepidi. Teistpidi käimapanemise mõte oli selles, et saaks elektriliselt, st ilma jagajata õli kahes suunas liigutada. Ehk siis muutes pumba pöörlemise suunda silindri stokki nii sisse kui ka välja liigutada.

Olles vahepeal tutvunud hüdroajaamade hingeeluga, jõudsin teadmiseni, et suur enamus pumpadest toimib ühtepidi ja jagajaga suunatakse õli kas ühte või teise kontuuri ossa.

Oma mõtetes jõudsin veel ühe variandini, mida võiks kaaluda, nimelt kasutada elektrilist roolivõimupumpa ja mõnda miniatuurset 2-sektsioonilist jagajat.

Siin on foto Škoda Fabia el. roolivõimupumbast

[Pilt: large_25839451_Rxok.jpg]

Mida asjatundjad arvavad, kas roolivõimupumpa koos jagajaga saab kasutada nt ATV saha üles-alla liigutamiseks? Pole endal veel aimu tootlikusest ja selle tööks vajalikest vooludest.

T., IP
Saha üles-alla liigutamiseks piisab ju kui pump töötades tõstab saha üles-alla vajub oma massiga.Mul selline karp kus pumba järel mingi elektri klapp.Tõstmisel pumpab mootor õli silindrisse ja alla laskmisel avan tolle klapi ja õli jookseb paaki tagasi.Minu kastil veel mingi elektiline jagaja küljes mis võimaldab 2 silindrit eraldi tõsta ja langetada,kui huvi võin homme pildi teha.
See on ilmselt tagaluuktõstuki ajam, millel ühe sektsiooniga tõstetakse luuki maast furgooni põhjani ja teisega muudetakse tagaluugi kaldenurka vertikaalist horisontaali ja veidi veel allpoole, kui vaja. Seal on ühepoolne toime kasutamine täiesti mõistetav, sest pole mingit jõudu, mis tagaluuki ülespoole liigutaks.

Sahka tahaks vahel maha suruda ja selle nurka muuta.

Olen veel mõelnud, et ehk kasutatakse invaplatvormiga mikrobussidel selliseid väiksematsorti kahepoolse toimega hüdrojaamasid. Aga see vast väga rariteetne värk järelturult otsimiseks.

Kaubatõstuki tagaluugi ajamile sain pihta osta.ee lingilt, tänud! Ei söanda ma paluda eraldi pingutust, kui see on seotud klapisüsteemi foto lisamisega.

T., IP
Kahtepidi saad tööle ainult plunserpumba, seal oleks paak vajalik ainult silindri erinevate poolte erineva ruumala kompenseerimiseks. Imeb pea sama hästi, kui surub.
Lihtsam vast Zil`i roolivõimendi pump ja väike Joystickkangi trossidega juhitav jagaja. Eelised- odavalt saadav, rihmavedu, kompaktne h.paagiga kokkuehitatud. Puudused: rõhku arendab vaid 80 at aga see liigutab ka päris hästi.
Ohh seda interneedust, ajab ikka tahtmised suureks:

Täishüdrauliline ATV sahk

Solenoidjagaja, nupumäng; üles-alla-vasakule-paremale.... no comments.

Kohati me ise ei tea, mis on valmis leiutatud ja vaevame oma pead "just nagu" lahenduste leidmisega. Selleks ju foorum ongi, et mõtteid ja kogemusi vahetada. Ja iga välja käidud idee omab suurt väärtust, sest see paneb edasi mõtlema.

Eeltoodud video kohta sobib hästi venelaste toost, mis kõlab umbes nii: "Et, meie tahtmised ja soovid sobiks kokku meie võimalustega..."

Terv., IP

P.S. Kas Zili roolivõimupump on elektriline 12V? Ma ei teadnudki.
(26-09-2011, 21:43 PM)metsakohin Kirjutas: [ -> ]Kahtepidi saad tööle ainult plunserpumba, seal oleks paak vajalik ainult silindri erinevate poolte erineva ruumala kompenseerimiseks. Imeb pea sama hästi, kui surub.
Selle NŠ vene pumba saab täitsa edukalt tööle panna ka teistpidi. Originaalis on erinevad sisse- ja väljalaskeavad. Sisselase on suurem. Kui väljalase sama suureks teha, siis saab mõlemat pidi kasutada. Kunagi ammu sai üks vasaku käe pump parema käe peale ringi tehtud ja töötas küll. Oma peaga ei oleks vist riskinud, aga vanemad mehed ütlesid, et toimib küll ja nii oligi. See pump muidugi jäigi "valetpidi" tööle , ajamil ju suuna muutmise võimalus puudus.
Ilma õlipaagita ja kahes suunas töötava pumbaga peab töösilinder olema selline nagu alumisel pildil. See, mis üleval, tööle ei hakka, põhjus on ruumalade erinevus.
Lehti: 1 2