automoto.ee foorumid

Täisversioon: Bensu - diisli segu
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Juhtus nii, et diisel autosse tangiti kogemata bensiini. Ja selle ettevaatamatuse tulemusena tekkis 60 liitrit bensu diisli segu. Kui palju diislit enne tankimist paagis oli, täpselt ei tea. Aga vast poole paagiga tavaliselt tankima ei minda. Diisel autosse selline mix ei sobi ja ega vist ka bensukale kõige paremini mõju.
Niisis selle olukorraga seoses tekkis lihtsalt teoreetiline küsimus, kas neid kahte on võimalik koduste vahenditega kuidagi uuesti eraldada? Külmutades? Kuumutades? Filtreerides? Destilleerides? Või on selline asi täiesti välistadud?
Eraldada enam neid küll ei õnnestu... Mina segaks vähehaaval talvel diislisse, vähehaaval.... Bensakale võib ka vähekese kaupa paaki juurde kallata, ei juhtu midagi(päris uuele autole siiski igaks juhuks ei soovitaks!
Mina lahjendaks antud kütte kuni max. 25% jääb bensiini ja kütaks diiselmootoris ära. Eriti hea oleks talvel sellega sõita, sest auto läeb kiiremini soojaks ja küte vedelam.
Eraldada annaks kahte kütust ka mingil määral, aga arvan, et antud filtrid kordi kallimad kui antud kütuse hind.
(16-10-2011, 22:15 PM)mossepower Kirjutas: [ -> ]Mina lahjendaks antud kütte kuni max. 25% jääb bensiini ja kütaks diiselmootoris ära. Eriti hea oleks talvel sellega sõita, sest auto läeb kiiremini soojaks ja küte vedelam.
Eraldada annaks kahte kütust ka mingil määral, aga arvan, et antud filtrid kordi kallimad kui antud kütuse hind.

Igaks juhuks võiks kahetaktilise õli lisada ca 50-100 grammi 50 liitri segukohta kus 25% bentsu sees. Seda siis diiselmootorisse. Et pump ikka määritud saaks. Bensiinimootorisse ma küll ei paneks seda, eriti enda isiklikku autosse.
Vene ajal, kui ainult suvist kütet sai, lisatigi bentsu või petrooli, tuleb lihtsamalt filtritest läbi.
(16-10-2011, 22:45 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]Igaks juhuks võiks kahetaktilise õli lisada ca 50-100 grammi 50 liitri segukohta kus 25% bentsu sees. Seda siis diiselmootorisse. Et pump ikka määritud saaks. Bensiinimootorisse ma küll ei paneks seda, eriti enda isiklikku autosse.
Ja mitte lihtsalt kahetaktilise öli vaid kahetaktilise öli, mis on möeldud vesijahutusega mootoritele.
Kui selles 60 liitris on enamuses bensiin - siis oleks ikka lihtsam
bensiinimootoris ära kasutada.Küll on juhtumeid olnud ,kus teenindusse tuleb auto millele kogemata valet kütust tangitud.
Mis seal ikka - paak segakütusest tühjaks,kui vaja vahetada ka kütusefilter.Mõni klient võtab oma kütusesegu kaasa teine jätab meile.
Sai siis üht segu lisatud oma autole.Bensukas Scorpa.Käivitus ilusti aga erksust enam polnud ja suitses parasjagu.Sai siis puhast bentsu peale võetud ja kõik OK.Vähehaaval sai see segu aga kõik läbipõletatud.
Uuematele autodele siiski ei soovitaksSad
Pole hullu. Sellise kütte saab edukalt ära kasutada vene traktori juures. Päris puhast korraga vast mitte,kuid segades. Küll ta kuramus paaki ära kaob .....Big Grin
On ka võimalus järgmine: Kallata see soll lahtisesse nõusse. Bensiin aurab minema. Vähemalt need ained,mis nigunii õhku põrutavad........Lõpuks võib siis ülejäägi paaki kallata. Muidugi puhast vast mitte,kuid nii sekka vahetevahel......
Jõudu!
Ja kui Teil sellist segukütust peaks tulema,võtaks isegi......Toungue
Tsitaat:Ja mitte lihtsalt kahetaktilise öli vaid kahetaktilise öli, mis on möeldud vesijahutusega mootoritele.

Palun täpsusta! Mina küll sellist õli ei tea, ikka on saanud "tavalist" poes müüdavat odavama otsa mineraalset kahetakti seguõli diiselküttesse segada. Sae sees katsun vähegi võimaluse korral sünteetilist seguõli kasutada, aga diisel-autos mineraalset - mis eristamine see vesi- või õhkjahutuse järgi veel on?
(17-10-2011, 10:30 AM)Envir Kirjutas: [ -> ]Palun täpsusta! Mina küll sellist õli ei tea, ikka on saanud "tavalist" poes müüdavat odavama otsa mineraalset kahetakti seguõli diiselküttesse segada. Sae sees katsun vähegi võimaluse korral sünteetilist seguõli kasutada, aga diisel-autos mineraalset - mis eristamine see vesi- või õhkjahutuse järgi veel on?
Kui Sina ei tea, siis ei tähenda et seda olemas pole. Märksõna paadimootorid.
Loe: http://forum.automoto.ee/showthread.php?...829&page=2

(16-10-2011, 22:52 PM)krossifänn Kirjutas: [ -> ]Kui selles 60 liitris on enamuses bensiin - siis oleks ikka lihtsam
bensiinimootoris ära kasutada. Sai siis üht segu lisatud oma autole.Bensukas Scorpa.Käivitus ilusti aga erksust enam polnud ja suitses parasjagu.Sai siis puhast bentsu peale võetud ja kõik OK.Vähehaaval sai see segu aga kõik läbipõletatud.
Uuematele autodele siiski ei soovitaksSad
Meenub nõuka-aja lõpp kui bensaini saada polnud ja sõideti mingi seasolgiga. Üks asi, mida bensiini sisse lisatud diiselküte või lennukipetrool kindlasti teeb, on küünalde tahmamine. Tahm on rasvane, kleepuv ja rõve. Nõetumise tulemusena hakkab küünal seest "üle taguma" ja mootor puterdama. Puhastamine on suht tülikas. Vaja on liivapritsi või siis leeklambiga puhtakspõletamist.
Mäletan seda hästi seepärast, et olin tol ajal autoelektrik ja mulle toodi selliseid käkistunud küünlaid puhastada iga päev.
Et siis lisada tuleks sellist segakütust bensiinile õige vähehaaval ja olla valmis ebameeldivusteks nagu ntx hõõgsüüde.
Parim soovitus on minu arust Talupoeg Talujal. Vene traktor põletab ära kõik, mis tule külge võtab!
Suht hästi põletab igasugu s***a ka kahetaktiline, soovitavalt vene oma. Seal temperatuur kõrgem ja tahm nii kergesti ei teki. Tädipoeg, kadunuke, lõikas vahel Družbaga metsa nii õlirikka kütuseseguga, et metsaalune oli sinine ja sääsed surid... Big Grin Ikka töötas!
Kõige lollikindlam variant nimetet segu kasutamiseks väljaspool mootoreid oleks selle kasutamine õliste määrdunud detailide pesemiseks. Vähemalt on kindel, et mootorile mingit halba ei tekita (ja head ka muidugi mitte). Allesjäänud veelgi õlisema ja ka porisema mögaga saab nt-x. jaanitule vettinud notid põlema panna. Arvestades kogust, võib seda isegi 15-20 aastaks jätkuda.

Seni, kuni enam-vähem kvaliteediga bensiini ja diiselkütet müüakse, ma küll ei julgeks disla-bensu teadmata proportsioonis segu mootorites kasutada, ega soovita ka teistele.

tervitab, IP
Peale selle segakütuse läbipõletamist Scorpas olen küünlaid maha võtnud küll.Ilusad puhtad ja pruunid olid. No seda mixkütust oli ka kõigest 30l ja sellest diislit vast paar liitrit.
Üks huvitavam lugu meenub aga poisikesepõlvest ,siis kui sai võrridega külavahel pläristatud. Bensuga oli kka alati üks jant.Ei jagunud teist alati.Diislit oli külluses. Tädipoeg siis ehitas endale kahe kütusepaagiga võrri.Ega seal erilist kunsti polnud sest liikus tollal ju nii ees kui tagapaagiga isendeid.
Asja point aga oli selles - et ühes baagis bensiin(sellega lükati võrr käima). Kui mootor juba piisavalt kuum siis sõidu ajal vahetati kütusevoolikud karbussi küljes ja sõit jätkus juba diisliga.Suitses ikka jubedalt aga mis kõige tähtsam - liikusBig Grin Enne seismajätmist tuli jälle voolikud ümber visata.Kui aga juhtus et võrr lihtsalt seisma jäi - oli jama palju.Karbuss diislit täisSad
Ega see rats end eriti ei õigustanud aga sai vähemalt järgi proovitudCool
Väljaspool mootoreid kasutamine oleks ilmselt tõesti kõige mõistlikum.
Aga huvitaks ikkagi selle soga algaineteks lahutamise võimalus. Kas või teoreetilinegi. Endale tundub kõige toimivam variant destilleerimine. Ehk siis lähtudes teadmisest, et bensiin aurustub võiks selle segu kuumaks ajada ja auru torudes jälle maha jahutada. Ja siis teiseltpoolt toru saada .... Mida?

(Bensu segu kuumutamine ei pea tähendama kindlasti pliital või lõkkes keetmist. Selleks on kindlasti ohutumaid võimalusi. Usun, et mingi aurustumine toimuks ka juba suvel palavaga, päikese käes.)
Mina isiklikult arvan, et kui mitmekümne liitri bensu sees on alla veerandi diislit, siis võib selle soga südamerahuga mõnes vanemas ilma katalüsaatorita autos ära põletada. Võib ju panna veel omakorda bensiiniga pooleks vms. Ei usu mina, et see väike diislikogus midagi teeb.

Märgade nottide süütmisel tõestas end suurepärasest küljest hoopis toiduõli - palju parem kui nn süütevedelik Smile
diislit pole ise bensukas põletanud, aga lennukipetrooli küll ja küll - nimelt töötasin kunagi lennujaamas ja seal oli seda tonnide kaupa ülejäägis. Autod sõitsid sellega, mina ise küll seguga aga hakkajamad mehed ehitasid kollektori ümber soojendustorustiku ja sõitsid puhta petrooliga. Ise kasutasin tol ajal aiatraktoris pidevalt petrooli bensiini asemel (usa sõjaegne 4-pütane bensiinimootor elektrijaamalt). Pärast pikemat petrooliga sõitmist ja eriti kui juba hakkas puterdama oli lihtne retsept - tuli sõita natuke aega puhta lennukibensiiniga, mille kõrgem oktaanarv jne põletas mootori puhtaks. Kuna aga selle pesemisomadused olid liiga head, siis oli vaja ka kasutada lennukiõli MS ...
Ühesõnaga, vanas karpaga mootoris põleb see segunatuke märkamatult ära. Pole seal vaja midagi leiutada. Traktori jaoks peaks ikka segu olema diisli suure enamusega.[/u]
Mind huvitaks, kas ja kuidas saaks sellest bensu - diisli segakütusest toornaftat valmistada? Rolleyes
Lisa asfalti, masuuti, parafiini ja vana õli vastavalt soovitud leiukoha originaalnefti koostisele...
Bensiini (75%) ja diisli segu 91 aasta Jeep Cherokees igatahes ei tööta, katkub ja puterdab.
Oksi põletades töötab küll.
Kui koeral midagi teha pole,siis lakub ta oma teatud kehaosa-proovi ka.
Suhtega 60-40% bensiini kasuks segu põleb ilusti Audi 100 2,2 1985 aasta mudeli põues ära.Tehtud.Luristasin sellist segu läbi mingi 70 liitrit.
Lehti: 1 2