automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vjatka vp150m
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Sain siis tuttavaga kaubale ja sain endale vjatka elektroni dok. pole ja masin üsna räbal, aastat ei tea.


Probleem siis masinaga järgmine: Algul kui sain masin käis kuid mitte korralikult, mingi hetk pärast üsna lootusetult tundunud karpa timmimist vöttis masin tuurid ülesse ja söitis üsnagi hästi, sai tehtud ka teine tiir, kuid pääle seda kui garagesse ajasin ja hiljem uuele katsele läksin ei olnud tulemus enam sama, nimelt masin lubas aint ei aitanud ka karbussi regullimine, siis mingi hetk hakkas jube kriuks mootorist läbi käima(mitte pidev vaid 1 ja tugev, vahest käib vahest mitte) kuid kui mootor möned ringid turtsub kaob kriuks ära ja enne suremist tuleb tagasi, kuid see on järjest harvemaks läinud, on olnud ka päevi kui masin ei tee kriuksu.
Siit ka küsimus et milles võib probleem olla?
Ja kas süütepoolis võib olla mingi vedelik sees, kuigi säde on olemas?


Ise olen suhtelist algaja selle tehnika koha pealt ja ei ole mu möistus veel välja jaganud seda viga, seega loodan abi siit, targemate käest.

Tänades Martti.
Kui järgmine kord garagesse lähed, siis:

* Vaheta mootoris õli ära
* Puhasta karbuss ära
* Kalla paaki bensiini, mis on 2T õliga segatud 1:50
* Keera küünal maha, kalla sorts (pudelikorgitäis) bensiini silindrisse.

Ning proovi käima panna.

(10-11-2011, 22:31 PM)tõnn Kirjutas: [ -> ]Kui järgmine kord garagesse lähed, siis:

* Vaheta mootoris õli ära
* Puhasta karbuss ära
* Kalla paaki bensiini, mis on 2T õliga segatud 1:50
* Keera küünal maha, kalla sorts (pudelikorgitäis) bensiini silindrisse.

Ning proovi käima panna.



Köik pääle õli vahetuse tehtud, aga mingi kindel õli ka mis sinna läeb, või vöib olla tavaline käigukasti õli?

Sellele mootorile on ette nähtud bensiinile õli olenevalt õlimargist 1:20-1:25.
Õlipurgi peale kirjutatud 1:50 on minimaalne mis õlitootja on lubanud ja kui edasi lugeda siis on seal ka et vastavalt mootoritootja ettekirjutusele lisada.
1:50 tuleb kõne alla ainult nikasiliga kaetud silindri ja kolvi nõellaagri puhul.

Pane 2T õli ikka 1:50 . Mul sõber ka ei uskunud,et nii vähe võib panna.Lisas
siis 1:20 oi seda suitsu ja õli jooksis summutist.Tol ajal olid kehvemad õlid.
(12-11-2011, 12:27 PM)Kroomtiib Kirjutas: [ -> ]Pane 2T õli ikka 1:50 . Mul sõber ka ei uskunud,et nii vähe võib panna.Lisas
siis 1:20 oi seda suitsu ja õli jooksis summutist.Tol ajal olid kehvemad õlid.
Tere. Sekkun teemasse sest isegi kunagi selle "pilliga"sõitnud.
Mis õli ja bensu segamisse puutub siis ei oska tarka nõu andaSad
Vjatka Elektron oli mu vanemal vennal ja tema kroonusoleku ajal sai igasugu trikke sellega tehtud.Bensu ja õliga oli kogu aeg mingi jant.
Kord ei olnud üht siis teist.Meenub et sain puhast benssu kuskilt(76) aga õli polnud jälleSad Kuskilt naabri poolt vms.) leidsin mingit õli meenutavat ollust, nimetati siis tapiks.Sihuke paks ja veniv.
Sitta kah-segasin bensu sisse ja tuld ! Toss oli ikka jube mis tagant tuli aga peaasi et liikus ja mootorit kotti ei lasknud.
Käisin ka tol ajal Tartus Vaksali tn.poes juppe nillimas.Seal polnud praktiliselt midagi sihukesele aparaadile.
Kolvirõngad vahetasin 175ste vastu.(neid oli saada). Natuke tuli lihtsalt rõngaste otstest maha viilida/lõigata muidu ei mahtund sisse.
Elektroonika poole pealt oli nõrgim lüli see elektronsüüteblokk.
Kord juba (sädeme puudumise pärast) teele jäänuna- oli alati kaasas mõni türistor.Vähemalt sel ajal kutsuti neid asju nii ja mis olid eriti kuum kaup näit värvusmuusikal. Enamus sõprade pool kuhu käisin oli tinutuskolb olemas ja see türistori vahetus käis ruttu.
"Matsu panemises" oli Vjatka ikka võrratult turvaline.Laiad plekid kahel pool mis läksid küll tiba kõveraks aga sai alati tagasi koputatud.Ei mingit ohtu et jääd jalgapidi kuhugi lingi/hoova või kuuma summuti vahele kinni.(kusjuures sel aparaadil oli käiguvahetus ise ümber ehitatud.need 3 käiku käisid ikka jalaga mitte "rutskaga"nagu originaalis).
Meenub mats kus sõitsime kolmekesi ja miskit läks kurvis nihu.No meie lendasime kõik koos selle kondli/mootorikattega ühes suunas ja roll ise edasiBig Grin Pärast lappisime asjad omale kohale ja sõit jätkus.
No nüüd läks väga nostalgiaks aga edu Vjatka-Elektronikga tegelemisel !
Kusjuures nõuka-ajal oli rolleri pluss veel see,et ei pidand ülevaatusel käima. Näit.125"Minski" mees pidi...Sad
(12-11-2011, 09:57 AM)Vanamiis Kirjutas: [ -> ]
(10-11-2011, 22:31 PM)tõnn Kirjutas: [ -> ]Kui järgmine kord garagesse lähed, siis:

* Vaheta mootoris õli ära
* Puhasta karbuss ära
* Kalla paaki bensiini, mis on 2T õliga segatud 1:50
* Keera küünal maha, kalla sorts (pudelikorgitäis) bensiini silindrisse.

Ning proovi käima panna.



Köik pääle õli vahetuse tehtud, aga mingi kindel õli ka mis sinna läeb, või vöib olla tavaline käigukasti õli?


Et siis vb. polegi õli mootoris.

Mootorisse võid vist panna ka tänapäevast mootoriõli, kuid kui on võimalus, siis eelista GL-3 käigukastiõli.
mis mootoriõli te 2-taktilisel mootoril üritate vahetada?Cool
Vjatka on 3-käigulise mootoriga varustatud. Käigukastis käib teadupärast õli sees hammasrataste ja laagrite määrimiseks. Õli kogus on 0.130L. Seda tuginedes A.Palu raamatule "Mootorrattad" 1976a. trükk lehekülg 128-129.
(13-11-2011, 19:43 PM)Walter Kirjutas: [ -> ]mis mootoriõli te 2-taktilisel mootoril üritate vahetada?Cool

Ehk möeldakse ikka käigukasti õli, aga ootan ikka teooriaid.
Süütepoolis võib trafoõli küll olla, kuid see ei paista kuidagi välja. Kräunub mootoris vahest? Kas ta korralikult edasi minna ikka tahab? Tüüpviga- sidur silindrilisel võllil hakkab loksuma, sööb lõpuks kiilugi ära. VP 150 ja "Elektronil" sai kunagi puuri koonussabast tehtud lõhikuga koonilise puksiga mäng kinni tõmmatud (ka sidurit sai morsefreesiga seest õõnistatud). Vaata ka käiguvahetuse fiksaator üle. Õli suhtes vene masin peps pole, peaasi et on.

Soovitan õiget mootorratta märgsiduritele mõeldud ja õhkjahutusele parimat 20w-50 õli.
(13-11-2011, 22:49 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Süütepoolis võib trafoõli küll olla, kuid see ei paista kuidagi välja. Kräunub mootoris vahest? Kas ta korralikult edasi minna ikka tahab? Tüüpviga- sidur silindrilisel võllil hakkab loksuma, sööb lõpuks kiilugi ära. VP 150 ja "Elektronil" sai kunagi puuri koonussabast tehtud lõhikuga koonilise puksiga mäng kinni tõmmatud (ka sidurit sai morsefreesiga seest õõnistatud). Vaata ka käiguvahetuse fiksaator üle. Õli suhtes vene masin peps pole, peaasi et on.

Kui korraks oli see hetk kus käis enam vähem siis ikka läks küll, aga praegu ei tea sest, et ei saa mootorit käima.
Käisin siis eile ja üleeile maal vjatkat parandamas, ma mootori enam vähem käima ja sai ka väiksed tiirud tehtud, laup. ommuku avastasin siis et silindripea ja silindri vahelt tuleb tossu välja ja et on vaja uut silindrit, silindripea tihendit, ja uusi kolvi rõngaid, on kellegil ehk pakkuda odavalt?
Ja mootoriploki ja silindri vahelist tihendit oleks ka vaja.
(20-11-2011, 12:57 PM)Vanamiis Kirjutas: [ -> ]on vaja uut silindrit, silindripea tihendit, ja uusi kolvi rõngaid, on kellegil ehk pakkuda odavalt?
Ja mootoriploki ja silindri vahelist tihendit oleks ka vaja.

(14-12-2011, 22:03 PM)Vanamiis Kirjutas: [ -> ]
(20-11-2011, 12:57 PM)Vanamiis Kirjutas: [ -> ]on vaja uut silindrit, silindripea tihendit, ja uusi kolvi rõngaid, on kellegil ehk pakkuda odavalt?
Ja mootoriploki ja silindri vahelist tihendit oleks ka vaja.

Selle silindrialuse tihendi võid ise kääridega paksemast papist välja lõigata ja silindri ja pea vahelise samuti. Viimase võiks teha õhukesest alumiinium plekist.... No mis sellel vaesel ajal ikka teha..... kõike poest ju ei saa....

(14-12-2011, 22:42 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]
(14-12-2011, 22:03 PM)Vanamiis Kirjutas: [ -> ]
(20-11-2011, 12:57 PM)Vanamiis Kirjutas: [ -> ]on vaja uut silindrit, silindripea tihendit, ja uusi kolvi rõngaid, on kellegil ehk pakkuda odavalt?
Ja mootoriploki ja silindri vahelist tihendit oleks ka vaja.

Selle silindrialuse tihendi võid ise kääridega paksemast papist välja lõigata ja silindri ja pea vahelise samuti. Viimase võiks teha õhukesest alumiinium plekist.... No mis sellel vaesel ajal ikka teha..... kõike poest ju ei saa....






Mõte on ju asjalik aga kuna garaaš on üsna tehnika vaene hetkel siis ei ole kahjuks oma looming metall asjadest võimalik.

Aga ka veel säänse küsimus et miks on vjatka kolvi pea nagu auto oma sääne nagu klappide kohad oleksid sees ja silindri peal samasugused vasted? Kui keegi aru sai siis ehk oskab vastata.
Tegemist on deflektoriga kolviga järelikult.
See tähendab väga vanamoodsa tehnoloogiaga läbipuhumises.
(15-12-2011, 13:54 PM)2715 Kirjutas: [ -> ]Tegemist on deflektoriga kolviga järelikult.
See tähendab väga vanamoodsa tehnoloogiaga läbipuhumises.

Tänan, aga kas see kolv on samade mõõtudega nagu tavaline, või on suurem/väiksem, kuna on vaja uusi kolvirõngaid siis oleks selline info kasulik, ja on see parem kui lame kolv või halvem.
Selle kolviga on nii, et talle on veidi teiste akendega silinder ja plokikaas.
Muidu rõngad on samad.
Muidu sileda kolviga silindriga on mootor võimsam ja ei karda nii kuuma.
Kui panna aga sinna silindrisse tavaline kolb, siis ei käi enam hästi sest ülevoolud on teise nurgaga.
Sileda kolviga jääb ka surveaste väga madal, sest kaanel on põlemiskamber suurem.
Samuti ei mahu deflektoriga kolb tavalise silindrikaane sisse ära.
Lehti: 1 2