automoto.ee foorumid

Täisversioon: MB L 410 D 89a, pottsepaautoks kohendamine.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Millal esimese leiva teed?
(29-12-2012, 01:17 AM)kaminahi Kirjutas: [ -> ]Millal esimese leiva teed?
Kui päris täpne olla, siis ei teegi. Toungue
Saia saab aga kindlasti, kui selle autoga tööle lähen. Rolleyes
Herr, Motamees peaks ametit vahetama ja Autoelamute ehitus firma asutama.

Head Vana aasta loppu ja veelgi Edukamat uut.
Ennem pildistust nati koristasid lauda, jah Big Grin
(29-12-2012, 11:56 AM)kalacompany Kirjutas: [ -> ]Herr, Motamees peaks ametit vahetama ja Autoelamute ehitus firma asutama.

Head Vana aasta loppu ja veelgi Edukamat uut.

Herr Motamees ei pea mitte enam ametit vahetama, aga nime vahetust võiks kaaluda?
Noh-jah, aga ega nimi pottseppa rikuToungue

kena pottsepa-aastat selles superautos!
Doonor ennem:

[Pilt: attachment.php?aid=37575]

Doonor nüüd:

[attachment=41477]

Big Grin
(18-11-2012, 14:06 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]...Mis oleks, kui panna veepaak lae alla ja lasta vett voolata vabavooluga?...
See vajadus kadus nüüd ära. Vabavoolu mõte tekkis pumba puudumisest.
Tegelikult ei olnud puudu, aga kapitaalselt oli asi ära rikutud. Aegade jooksul oli doonor vahetanud peremehi ja osad ei teadnud autost vast midagi. Seetõttu oli diiselkütet tangitud veepaaki. Pesin need kõik fairiga läbi. Siis aga tuli välja, et veepumbaga oli diislit ka pumbatud. Muidugi olid kummidetailid kõik üles paisutanud.
Kolmnurkne klapikomplekt oli paisunud umbes nii suureks, kui kõrvalolev kogu pesa. Tegelikult aga käib ju klapikomplekt ainult ühte osasse.
[attachment=41499]
Pesin siis kummiosad fairiga kenasti puhtaks ja panin seisma. Selline tegutsemine oli mul kunagi tulemust andnud. Paari päeva jooksul ei juhtunud midagi. Panin siis klapid ahju otsa ja peaaegu kaotasin lootuse. Hakkasin muid variante kaaluma. Nüüd pool aastat hiljem aga on klapid jälle omas mõõdus ja pump töötab. Loomulikult läheb ta siis käiku ja veepaak leidis ka koha kraanikausi/pliita all.
[attachment=41500]
Enne paigaldamist topendasin ära kõik välja/sisseviigud ja remontisin ära tasapinna anduri. Tegelikult polnudki seal midagi otseselt katki. Tuli ära vahetada klemmlaud ja uuendada tihendust.
[attachment=41501]
(02-01-2013, 02:01 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]Seetõttu oli diiselkütet tangitud veepaaki.

Täitsa olen kohanud selliseid mehi Toungue


(02-01-2013, 02:01 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]Nüüd pool aastat hiljem aga on klapid jälle omas mõõdus ja pump töötab.

Smilewoow
Tere kas auto valmis või juhtus midagi?Väega pikk vahe jäänud.[/u]
Auto pole valmis ja juhtunud pole ka midagi. Aeg on kuidagi maamuna pealt otsa saanud. Otsin küll, aga ei leia. Defitsiit. Pole näha tulemas ka. Sad
No nüüd juhtus midagi. Ükskord ringi hulkudes leidsin äkki maast pisut aega. Võtsin kohe selle aja maast üles ja läksin koju seda kasutama. Loomulikult MB kallale. Wink
Kuna tahan teha autole ülevaatust, siis hakkasin tegelema selliste asjadaga, mis seda takistavad.
Võtsin maha kardaani ja viisin selle teenindusse, et vahetada risti. Rist on ju "mittevahetatav" ja paigaldamiseks on vaja seibe ja keevitust. Kuna mul selliseid seibe kodus pole, otsustasin lasta vahetada risti selleks ettenähtud asutusel.
Kuna olen kaua tegelenud autode remondiga ja veoauto koormate viisi autoosi poest ostnud, siis tunnevad mind enamus teeninduse mehi. Seisin siis oma kardaaniga remondi leti juures ja ootasin. Lõpuks mees ütles mulle, et mis ma seal ootan, varuosalett on ju kõrval. Ütlesin, et tahan risti vahetada. Kui ta lõpuks aru sai, et ma LASEN risti ära vahetada, siis ajas ta silmad punni pähe ja võttis mu kardaani vastu. Ise läksin koju kabiini sisu kokku panema.
Kardaan all ja armatuuri alune kokku lapitud, viskasin veel korra viimase pilgu sinnapoole.
[attachment=43166]
Peale mõningast pusimist nägi tagasivaate koht välja hoopis teisiti.
[attachment=43167]
Tekkis ka üks mure. Kuna kogu see kupatus sai ära lõhutud miski aasta tagasi, siis pidi kokkupanek toimuma õppimise meetodil... Nagu ikka vanasti õmblusmasina remontimisel juhtus, juhtus ka minuga nüüd. Kui võhik vene ajal õmblusmasina lahti võttis ja seda kohe kokku ei pannud, siis hiljem kokku pannes sai kokku hoopis Kalasnikovi automaat... Minul jäi kabiini osade juurde järgi kaks plekitükki. Miskid kinnitamise latid või ... Ei osanud ma neid kusagile panna. Äkki mersumehed teavad nende osade asukohta???
[attachment=43168]
"kalasnikovi" kõrval on rakis, mille ma tegin välimiste tagakummide pumpamiseks. Sisemise kummi ventiili kallale saab tavalise pumbavoolikuga. Välimise ventiil on aga suunaga sissepoole ja vajab sellist ümbernurga rakist.
(30-04-2013, 19:45 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Minul jäi kabiini osade juurde järgi kaks plekitükki. Miskid kinnitamise latid või ... Ei osanud ma neid kusagile panna. Äkki mersumehed teavad nende osade asukohta???

Äkki raadio kinnitus?
(30-04-2013, 21:09 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]Äkki raadio kinnitus?
Aavul pole õigus. Aga tänan kaasa mõtlemast.
Imelik. Selleks, et plekkide päritolu teada saada, pidin seda foorumist küsima. Juba mitu päeva mõtlen selle üle ja välja ei mõtelnud. Nagu foorumist küsisin, auto juurde läksin, sain kohe teada. Mõtlesin, et mis mul veel vaja teha. Toolid vaja sisse panna. Ja käes, need on tooli kinnitamise mutrihoidjad.
Valmis ja katsetatud on ka kolm-ühes või vastupidi soendussüsteem.
Pooled kongi radikad on juba pikemat aega paigas. Vahepeal tahtsin neid veel paigaldada, aga siis polnud õiget tööriista käepärast ja aega pole ja ... üldiselt kärss kärnas ja maa külmunud. Aga oli ka ikka sügavalt külmunud.
Nüüd on tööriistad jälle kõik kodus ja radikad hakkasid ka uuesti paika minema.
Selleks, et elektriboilerit ühildada kongi elektriskeemiga, pidi tema siseorganeid jupi aega uurima. Kui asja sai nii selgeks, et pole mõtet releesid 220v peale vahetama hakata, läks torude paigaldus edasi. Kogu lülitussüsteem jääb 12v peale.
[attachment=43177]
Boileri otsas olev ringluspump on omadega läbi. Ei hakanud sellega mässama ja paigaldasin eraldi ringluspumba. Iga vedelikuga küttesüsteem vajab ka paisupaaki. Neid on romulas hunnikute viisi.
[attachment=43178]
Nüüd võisid katsetused alata. Algul hakkasid mõned liited lekkima ja pärast surve all veel mõned. Ükski vana ühendus aga pole lekkinud. Ilmselt vedruklambrid pigistavad aja pikku ühenduse väga kinni. Värskelt pandud asi pole seda veel teha jõudnud. Kuna elektrisüsteem pole veel paigas, tuli kasutada boileri lülitamiseks ajutist akut ja juhtmeid. Tööle ta hakkas.
[attachment=43179]
Kõigepealt soendasin tuba. Radikad läksid kenasti soojaks. Algul veidi vedeliku ringlus kolises. Paisupaak aga korjas lõpuks õhu süsteemist välja ja vaikus oligi "majas".
Siis lülitasin süsteemi mootori soendamise resiimi. Nagu ringlus läbi mootori käima hakkas, läksid radikad kohe külmaks. Lülitasin taha ka teise KW. Möödus paarkümmend minutit ja mootori plokk oli soe. Lülitasin elektrisoojenduse välja ja käivitasin mootori. Nüüd hakkas tööle toa soendus mootori pealt.
Kõik toimib nii, nagu mõtlesin.
kas seda ringluspumpa on lubatud paigaldada "püstisena" s.t. võll vertikaalis ?
tavalised "kodused" nn. märgmootoriga tsirk.pumbad a´la "grundfos UPS" ja "Wilo TOP" jms. on vist lubatud paigaldada vaid võll horisontaalis.

püstisena lõpevad kiirelt ja hakkavad kolisema.
(02-05-2013, 09:42 AM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]kas seda ringluspumpa on lubatud paigaldada "püstisena" s.t. võll vertikaalis ?
Ei tea. Kuskohast ma seda vaadata saan?
Poisi keskküttel on neid pumpasid mitmeid ja igaüks just sedapidi, nagu torude kulgemine ette dikteeris. Ükski pump pole sellest kolisema hakanud.
Küsin kohe juurde, kuidas õhk horisontaalasendis korgist välja saab? Selle loogika järgi sedasi pumba paningi.
eks pumpasid ja tootjaid on erinevaid
AGA nt. minu näites toodud Grundfos UP seeria manualis on sellised read

Under no circumstances should the pump be
installed with the shaft vertical or where the
shaft falls below the horizontal plane.

http://www.google.ee/url?sa=t&rct=j&q=&e...7w7nrU2qDw

rõhutan, et pumpasid on erinevaid ja tõin selle välja kui tähelepaneku
(02-05-2013, 11:11 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]Poisi keskküttel on neid pumpasid mitmeid ja igaüks just sedapidi, nagu torude kulgemine ette dikteeris. Ükski pump pole sellest kolisema hakanud.

Mul on siiski köik völlid horisontaalselt, korpused on vaid erisuunaliselt (horisontaalselt vöi vertikaalselt). Kas see manualis kirjas oli ei mäleta, kuid kindlasti lugesin kui paigaldasin, manual peaks kodo alles olema.
Aga asjal on iva, kas so pumbal manuali kaasas polnud? MeelisV antud manualis pole küll öeldud miks, kuid pumba völli vertikaalselt ega viltu panna ei tohi, korpuse otste suund aga on mölemat pidi lubatud. Vältida pölvi enne ja peale pumpa, soovitatavalt klapid enne ja peale pumpa, öhutus körgeimasse punkti, pumpa soovitatavalt mitte panna köige alumisse punkti et sinna ei saaks setteid koguneda. Juhtmeteühenduskarp pumba küljele (soovitatavalt) väljundiga allapoole.
Vöibolla pole sääl möeldud köigest öhukorgi sissejäämist, vaid pigem seda et pumba laagrid on väikesemöödulised ja ei kannata pikivöllilist koormust kaua.

[attachment=43190]

(02-05-2013, 11:11 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(02-05-2013, 09:42 AM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]kas seda ringluspumpa on lubatud paigaldada "püstisena" s.t. võll vertikaalis ?
Ei tea. Kuskohast ma seda vaadata saan?

Kui manuali pole, siis vöid proovida netist otsida ... vöi saada mulle detailne pilt pumba peal olevatest kirjadest (sellel mis hetkel on, ei loe välja), vaatan mis leian.
Vöi siis pane tal pumba völl horisontaalselt, keerad torude vahel korpust seina poole 90 kraadi ja siis ümber pumba-oma-völli 90 kraadi vastapäeva ja "magame köik rahulikumalt".
Tänud tähelepanu juhtimast.
Mis seal ikke otsida. Keerasin ta küljuli ja maailm muutus kohe paremaks Toungue
[attachment=43198]
(03-05-2013, 23:12 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Keerasin ta küljuli ja maailm muutus kohe paremaks Toungue

Big Grin
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16