automoto.ee foorumid

Täisversioon: MB L 410 D 89a, pottsepaautoks kohendamine.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Üks etapp läbitud. Alates tänasest võib autoga jälle legaalselt tänavatel sõita. Viis aastat oli see keelatud
[attachment=43269]
Väga uhke ÜV saba...
Sattus ka sabasse, 1 päev aastast ja sa leidsid selle öige Toungue
(08-05-2013, 22:49 PM)Alts Kirjutas: [ -> ]Väga uhke ÜV saba...
Mul oli see au. Juhtusin vist "penskarite" pärastlõunale. Objektiiviga veidi paremale keerates, oleks veel üks Gaz53 peale jäänud... see aga pargib seal pidevalt Toungue
51 on ühe vana mootorimehe masin. Olen tema juures kunagi oma Volvo ploki läbi puurinud. Ta on ka palju rallimeeste mootoreid ehitanud. See Gaazik pidi 100km/h välja võtma nagu niuhti. Kena häälega mootor oli ja gaasid olid korras. Aataks 74 ja gaase mõõdeti.
Õhtul proovisõitu tehes selgus miskit anomalia - koormust andes tõuseb jahutusvedeliku temp liiga suureks. Lõi isegi korra osa vett välja.
Põhjuseid võib olla palju. Remondi käigus vahetatud termostaat, veesärgi ümberehitus, surve mahavõtmine veesärgist, ventika hüdromuhvi rike, plokikaane tihend, pragu plokis ... juurdlus peab tooma selguse.
Kui survet süsteemis pole alustaks termostaadist,mootor jõuab enne keema minna kui suur ring avaneb.Omal selline kogemus samuti ringiehitatud veevärgiga,aitas madala teperatuuriga termostaat ja suveks elektri vent suure radika ette.Talveks teine termostaat sisse,et kuut soe oleks,kuudi vent jahvatas kogu sõidu aja.
(09-05-2013, 15:36 PM)ahtos Kirjutas: [ -> ]Kui survet süsteemis pole alustaks termostaadist...
Nii ma muidugi ka tegin. Kahtlustasin termostaati just sellepärast, et see sai vahetatud seal viimati. Kuna vana termostaat oli terve, siis oli see mul alles. Panin selle tagasi. Vesi sisse ja proovima. Esmalt tundus, et asi lahenes, kuid veidi aja pärast kerkis jälle temperatuuri seier. Tulin koju ja laadisin veesärgi jälle täis. Arutasime pikalt sõbraga vea põhjusi ja tagajärgi. Läksime uuesti sõitma ja asja uurima. Ja ennäe imet, asi korras. Jutustamisest oli abi. Wink
Takkajärgi analüüsides aga oli vist peapõhjuseks õhumull veesärgis. Uuel termostaadil polnud üldse õhutusava. Vanal (uuesti paigaldatud) termostaadil oli väike ava koos kuulklapiga. Ilmselt polnud esimesel katsekorral aega õhul välja minna. Sõbraga arutamise ajal aga sai õhk selle võimaluse.
Loodan, et jahutusvedeliku juhtumile saab sellega joone alla tõmmata. Prooviks tegin ka ühe 6km otsa.
(09-05-2013, 22:56 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]...
Takkajärgi analüüsides aga oli vist peapõhjuseks õhumull veesärgis. Uuel termostaadil polnud üldse õhutusava. Vanal (uuesti paigaldatud) termostaadil oli väike ava koos kuulklapiga. Ilmselt polnud esimesel katsekorral aega õhul välja minna. Sõbraga arutamise ajal aga sai õhk selle võimaluse.
Loodan, et jahutusvedeliku juhtumile saab sellega joone alla tõmmata. Prooviks tegin ka ühe 6km otsa.

Üldiselt on MB vana diiselmootor üsna õhumurevaba. Aga kui hooga täis valada, siis kipub kuhugi kork jääma küll... Mis võib väga huvitavaid anomaaliaid tekitada.

Kas sel mootoril on ka radikanurgast "ülevool" paisupaaki? See peaks ajama õhu süsteemist välja. Kui see umbseks teha, siis ei tööta algne kava ja õhk tuleb teisiti välja meelitada.

Oma nüansi lisab ka ümberehitatud väike ring. Kas ja kuidas see õhutustamist mõjutab, ei oska keegi arvata...Rolleyes
ega paha ei teeks natuke "küngaste" otsa ronida nii nina kui sabaga
ajab auto kallakusse ja liigutab veel viimased õhud välja süsteemist
(10-05-2013, 09:22 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Kas sel mootoril on ka radikanurgast "ülevool" paisupaaki?
Ülevool on sellise ehitusega, nagu vene aegsetel masinatel - Korgi kõrist läheb ülevoolu toru anumasse. Töötab vaid korgi rõhuklappi ületava surve korral.
[attachment=43281]
(10-05-2013, 13:42 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(10-05-2013, 09:22 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Kas sel mootoril on ka radikanurgast "ülevool" paisupaaki?
Ülevool on sellise ehitusega, nagu vene aegsetel masinatel - Korgi kõrist läheb ülevoolu toru anumasse. Töötab vaid korgi rõhuklappi ületava surve korral.

Oot, paisupaaki polegi?
(10-05-2013, 14:56 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Oot, paisupaaki polegi?
No on üks liitrine õlinõu, mille põhja läheb voolik. Kui mootor jahtuma hakkab, siis imeb seal omale uuesti vedeliku tagasi. Nüüd see aga ei tööta enam, sest survet ei teki. Kongi radikate juures on paisupaak ja sealt ülevool õue. Rõhu võtsin maha kongi radikate pärast.
Täna oli võimalus transmissiooni õlisid vahetada. Ei viitsinud auto all roomata ja läksin sõbra juurde estakaadile. Tegelikult oli põhjuseks see, et ei suutnud kodust leida 14mm kuuskant võtit. Võtme järgi otsustasin minna veokaga ja siis ühtlasi vahetada ka õli.
[attachment=43311][attachment=43310]
Kuna olen jätkuvalt Hado usku, siis otsustasin "penskarile" kinkida ka väikese värskenduskuuri. Käigukast ja sild said kumki oma kreemiportsu koos värskete mahladega kätte. Kogemused on näidanud, et sellest on kasu.
[attachment=43312]
Tean, et diiselkütte sisse pannakse natuke 2T õli. Siis kuluvad plunserid vähem. Kuipalju aga pannakse õli paaki, on praegu mulle teadmata.
Kuidas on teiste kogemused?
(11-05-2013, 11:19 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]Tean, et diiselkütte sisse pannakse natuke 2T õli. Siis kuluvad plunserid vähem. Kuipalju aga pannakse õli paaki, on praegu mulle teadmata.
Kuidas on teiste kogemused?

http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=31072
Punasele pandi 1/100 le.
Tänud V6sa ja Ahtos. See MB foorumi link oli informatiivne.
Ise mõtlesin ka , et motika automaatõlitus teeb vahel isegi 1/100 segu. Tähendab, et dislale lisamise vahekord võiks sellest alata. MB foorumi jutu järgi siis kuni 1/200. Kusjuures peale määrimise pidi mootori töö muutuma ka palju pehmemaks.
Küttepaagi maht on veoka kohta küll imeliku mõõduga. Vist miskit 45 liitrit. Millest tuleneb selline väike mõõt?
Nee käpikud olid ju toona üsna lühikese keti otsas... Palju neil ikka päevaläbisõitu koguneda saigi.

Kuigi 45 l tundub üsna vähe tõesti. Paak vahetatud?
(13-05-2013, 11:47 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Paak vahetatud?
Ei oska vastata. Tundub nagu originaal olema.
Esialgu mõtlesin väikse mahu silmapetteks ja arvasin paagi olema kuskil 70 liitrit. Kui aga omaarust tühi paak sai 40liitri lisamisel peaaegu täis, oli üllatus suur.
Tanklaid on ju tegelikult tihedalt ja tankimine pole probleem. Oleks aga kuidagi "tugevam" tunne, teades, et varu on olemas.
Vaatan, äkki annab kuskile kongi ääre alla teha tasku 20L kanku jaoks, "tugeva" tunde jaoks. Kas piiriseadus välistab selle? Sad
(13-05-2013, 12:45 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(13-05-2013, 11:47 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Paak vahetatud?
Ei oska vastata. Tundub nagu originaal olema.
Esialgu mõtlesin väikse mahu silmapetteks ja arvasin paagi olema kuskil 70 liitrit. Kui aga omaarust tühi paak sai 40liitri lisamisel peaaegu täis, oli üllatus suur.
Tanklaid on ju tegelikult tihedalt ja tankimine pole probleem. Oleks aga kuidagi "tugevam" tunne, teades, et varu on olemas.
Vaatan, äkki annab kuskile kongi ääre alla teha tasku 20L kanku jaoks, "tugeva" tunde jaoks. Kas piiriseadus välistab selle? Sad

Pannud 20L kanku seina sisse, ja mitu tükki Smile Laed piiritaga kanistrid täis ja tuled tulema Smile
(12-05-2013, 12:11 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Küttepaagi maht on veoka kohta küll imeliku mõõduga. Vist miskit 45 liitrit. Millest tuleneb selline väike mõõt?

Jo see on nende pillide "perekonnaviga" Smile
Mul oli Hanomagil ka algselt umbes 45 liitrine "topsik" paagiks. Õnneks oli raami all ruumi küllalt ja ka sobiv doonor juhtus olema ning sai mure lahendatud.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16