automoto.ee foorumid

Täisversioon: MB L 410 D 89a, pottsepaautoks kohendamine.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Kuna eelmine projekt http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=25154 ei sobi eriti hästi minu praeguste soovidega, siis otsustasin võtta ette uue. Sinna sisse peavad mahtuma tööriistad, materjalid ja ka ise seal elama.
Vastavaalt arengutele panen siia teemasse teostused ka üles. On siis omal "tehniline manuaal" olemas ja teistel huvilistel võimalik ehituse käigul silma pääl hoida. Muidugi on teretulnud igatsorti kriitika, see viib asja ainult edasi.
[attachment=37576]
Autoks soetatud lõpuks MB410. furgoon. Eraldi kongiga masin sai võetud mitmel põhjusel. No üks asi oli muidugi, et see oli saadaval ja hind mulle sobis. Teine asi oli see, et kong on konkreetse kandilise kujuga ja elamist sinna sisse ehitada on palju lihtsam. Kolmas põhjus on niiskus. Olen nüüd piisavalt kaua elanud matkabussis. Eraldasin juhiruumi elamu osast vaheseinaga, et mitte niipalju ruumi kütta. Sinna juhiruumi aga tekkis metsikult niiskust. Kui juba eraldasin, siis olgu ta täiesti eraldi see kabiin ja nii läkski. Ruumi on ka furgoonis rohkem, kuna laius on suurem.
Elamu poolseks doonoriks on soetatud Iveco matkabuss. Iveco muidu täitsa sõitev isend ja oleks võinud ju sellest pottsepaauto teha. Pole aga eriti kandevõimet. Täismass 3,5 tonni on vähe.
[attachment=37575]
Jälgin kindlasti teemat. Mis selline doonor ka maksma läks? Mis on selle kandevõime?
Mersudel vist esimene number täismassi peaks tähendama ja teine obeseid....
Kõigepealt muidugi pesin auto puhtaks. Pesupäev kestis pea terve päeva. Pildilt näha vajalikud tarvikud ja taamal ka doonor.
[attachment=37577]
Selleks, et autot saaks normaalsetes tingimustes (garaasis) remontida, otsustasin kongi maha võtta. Nii saab ka paremini teha kongi ja auto raamile korrosioonitõrjet. Eemaldasin kongist kattevineerid ja võtan välja ka põranda. Pärast lasen survepesuriga rooste maha.
Kong on alumiiniumist ja raamid tsinkplekist. Peno, mis tehases pandud on nagu eile sinna vahele pistetud. Penol on peal 81aasta number. Kas siis kong seisis ja ootas autot 8 aastat? Või ootas peno niikaua laos. Vineer on igastahes alläärest ära mädanenud juba. Pole ka ime. Ülalt nurgast on kong pihta saanud ja sealt on plekk katki. Sõites pressis sealt vett sisse.
[attachment=37578]
Masina täismass on 4600kg ja kandevõime 2200kg. Kandevõime on minu jaoks väga tähtis. Remondi/ümberehituse käigus katsun eemaldada/vahetada liigsed ja liialt rasked detailid. Näiteks olid tagumise plastikporilaua kronsteinid tehtud ropppaksust vinklist. Olen kohanud veel detaile, mida saab palju kergemaks teha.
Masinal on all 14 tolli veljed. Mul on plaan taha aretada 16 tollised. Spidomeeter näitab 10km/h rohkem, kui tegelik kiirus. Tegin väikse arvestuse kummide ümbermõõduga ja 16 tolliste kummidega oleks spidomeeter täpne.
Mootori õlivahetuseks on tehtud esimene etapp. Lasin vana õli välja ja panin uue sisse. Filtrit ei vahetanud. Nüüd on selle kompotiga 40km sõidetud. See oli nagu pesutsükkel. Kui õli ikkagi jätkuvalt väga must, siis teen ühe pesutsükli veel. Nüüd juba filtrivahetusega ja mingi 1000km läbisõiduga. Nii ehk saab selle roppuse sealt mootorist välja.

Kui kellegil on pakkuda 16 tolliseid MB velgesid, siis olen pakkumistele avatud. Minu auto alla lähevad ka suuremate MB kaubikute (508, 608...) veljed. Pidid minema ka tagant topeltratastega VW veljed.
[attachment=37584] Poltide vahekaugus 103mm
Tasapisi liigub asi ikke edasi. Põhiliselt olengi tegelenud kongi eraldamisega, tühjendamisega ja pesutöödega. Enne kongi raami survepesuriga töötlemist peksin ta vasaraga läbi. Nii saab rooste enamuses kätte.
Olen tähele pannud, et peale mõningast seismist võib jälle suvepesuriga pesta. Osa roostet annab lahti alles paar nädalat peale esimest survega töötlust.
Auto alt kättesaamiseks pidin ka kummid tühjaks laskma. Vedrud tõusid koorma kadumisel palju ülespoole. Nüüdseks on auto juba garaasis ja ootab tegutsemist.
Olen ka veidi mures kongi pärast, aga küll see kaob. Inimene harjub kõigega. Meil saarel ikke paras torm. Kongi paigutus ei ole ikke päris tormikindel. No mis on üldse tormikindel? Torm võib pühkida kõik oma teelt. Loodame, et ta nii "meheks" kätte ära ei lähe. Tegelikult on tormidel naiste nimed. Wink
Kongil läbivaid roostekahjustusi pole, uksed välja arvatud. Neid ma aga veel uurida pole jõudnud. Kabiinil aga sain pesuriga mõnest kohast ikke jagu ka. Need augud saab aga ära lappida.
[attachment=37588][attachment=37589][attachment=37590]
Kui küsida tohib, siis millest projekt sellise järelnime on saanud?
(27-11-2011, 18:37 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Olen ka veidi mures kongi pärast, aga küll see kaob. Inimene harjub kõigega. Meil saarel ikke paras torm. Kongi paigutus ei ole ikke päris tormikindel. No mis on üldse tormikindel? Torm võib pühkida kõik oma teelt. Loodame, et ta nii "meheks" kätte ära ei lähe. Tegelikult on tormidel naiste nimed. Wink

http://www.wimp.com/parkedaircraft/
Kinnituseta asjad kipuvad lendu tõusma jah!
(27-11-2011, 21:02 PM)Martti Kirjutas: [ -> ]Kui küsida tohib, siis millest projekt sellise järelnime on saanud?
Aga sõna otseses mõttes. Vaja on masinat, millega sõita "sündmuskohta", kaasas materjalid ja tööriistad. Teha valmis oma töö, samal ajal elada kuskil kongis ja siis paari nädala pärast jälle kodopoole sõita. Thats it.
http://tulepesa.wordpress.com/

Kong on veel oma koha peal. Berit pole tast veel jagu saanud. Ptüi, ptüi, ptüi.



Seda oli arvata, et Motamees vaatab kohe, et mis seal sees onToungue
Noneh, mind ikke huvitab, mis seal sees on. Aega on palju mööda läinud aga "Sittagi pole muutunud".
Kui tagarummu hakkasin maha võtma tekkis millegipärast 30aasta tagune tunne. Täpselt nii sai ZILil piduriklotse vahetatud. Ainult siis pole keegi viitsinud rattaid rummu küljest eraldada. Kogu kupatus võeti korraga maha. Täpselt samuti jooksis tagasillaõli maha visatud saepuru sisse. Isegi lõhn on sama. Ilmselt on eelmine omanik sinna vene õli sisse pannud. Meenus ka, kuidas esimese korra rummu maha võttes kukkus välimene laager kenasti saepuru sisse. Nüüd olin targem, koukisin laagri ennem välja.
Eks seal nokkimist rohkem. Vaja vahetada amordid, käsipiduri trossid, stabika varda puksid. Rummu maha pusides avastasin ka, et üks vedruleht on katki (paistab rummu pildil). Nüüd vaja otsida kusagilt GAZ53 vedrulehed ja mõlemal pool ära vahetada. Muidu jääb auto äkki kaldu.
Käsipidurit pole ilmselt ammu juba olnud. Hoob on tõmmatud vastu rummu ja selles asendis on ta kinni roostetanud.
Kui matkabussi projektiga sai kohe elamu ehitusega alustada, siis nüüd läheb enamus aega alusvankri taastamisele. Alles siis jõuab aeg kuudini. Toa ehitus peaks aga minema palju kiiremini, kui eelmisel korral. Nüüd on konkreetsed kandilised seinad ees ja ehitamine lihtne. Bussil pidi igat kappi ja osa kaldus seintega kokku varama.
[attachment=37606][attachment=37607]
(29-11-2011, 23:36 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Täpselt samuti jooksis tagasillaõli maha visatud saepuru sisse. Isegi lõhn on sama. Ilmselt on eelmine omanik sinna vene õli sisse pannud.

Mis sel vene õlil viga on?

Vähe tihedamalt võiks vahetada ainult.

Arvan ma...
Eks käib see vene õli ka, kui spetsifikatsioon õige.
Vahepeal jäi töö väheke soiku. Uurisin aga uusi ja vanu varuosi.
Piduriklotsidele pakutakse katteid, käsipiduri trosse pole, kardaaniristile tuleb järgi minna mõõduga, esiklaasi saab...
Kuna on vabalt ja muidu saadaval igatsorti vene asju, mis samuti sobivad sinna, siis nii ka teen.
Täna käisin neid ka toomas. Piduriklotsi katted lähevad GAZ53 omad. Kuna neil on kaar väheke suurem, siis tahtsin paenutada prooviks õige raadiuse peale. Klots läks kohe katki. Otsustasin siis keeta "friktsioonkatte suppi" ja saingi sobiva kaare kätte.
[attachment=37639][attachment=37640]
Nüüd võib jälle tagasilla kallale asud, kuna on olemas ka amortikad ja vedrulehed. Vahetan ära katkise lehe ja ühtlasi panen ka ühe lisalehe. Eks lisalehe otstarve on siililegi selge.
[attachment=37658]
Vahepeal polnud nagu silla kallal tuju tegutseda olnud. Läksin siis kabiini kallale. Vaja ju jälle vaadata, mis seal sees on.
Armatuuri mahavõtmine läks senikaua hästi, kuni oli vaja eemaldada tulede pealüliti. No ei oska küljest ära võtta. Tänu kaasfoorumlasele Denis, sai selle asja ka korda. Ma lihtsalt ei julgenud nii kõvasti seda tulede nuppu käristada.
Esiklaas vaja nagunii ka vahetada, siis selle võtsin ka kohe eest ära. Peale soenduse eemaldamist saab juba kenasti roostes kohad ära lappida.
[attachment=37642]
Kangesti huvitas, miks soendusmootor ei tööta aeglaste pööretega. Leidsin, et lüliti viga. Kiskusin lüliti lahti. Kõik nagu korras. Peale mitmekordset kinni-lahti tsüklit hakkasin jagama mis viga. Paenutasin klemme ja sättisin neid paika. Peale veel paari kinni-lahti tsüklit hakkas lüliti korralikult toimima. Vahetamata jäi ainult sisevalgusti pirn, kuna sellist polnud kodus olemas. Need tavalised pirnid on selle jaoks liiga pikad. Eks vaatab, kui kusagilt saab, vahetan ära. Keda huvitab lüliti siseelu, saab pildilt vaadata. Mõlemal pool on üks mikrolüliti, erinevate pöörete jaoks.
[attachment=37657]
Mõistatuseks jääb üks fakt. Pea 23 aastat on see auto olnud ilma ohurihmadeta. Pole kunagi küljes olnudki. Tehase korgid on kõik kinni (põrandal pigimatid peal). Ülevaatuse meeste käest uurides öeldi mulle, et peab olema. Muidu läbi ei saa. Kuidas masin aga siiani maantelegaalne oli?
Kui auto tehase väravast välja vuranud ilma turvavööta (uuri esindusest VIN koodiga järgi), siis ei pea neid ka olema.
Aga teisalt kui kohad on olemas, siis milleks nende vastu võidelda? E-serdiga turvavöökomplekt maksab ca 30EUR/komplekt kui ma õigesti mäletan.
Kasutatuna saab kindlasti ka odavamalt.
Halba need vööd ju ei tee.
(04-12-2011, 15:00 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]Aga teisalt kui kohad on olemas, siis milleks nende vastu võidelda? E-serdiga turvavöökomplekt maksab ca 30EUR/komplekt kui ma õigesti mäletan.
Kasutatuna saab kindlasti ka odavamalt.
Halba need vööd ju ei tee.
Sul õigus, et halba see ei tee.
Kasutatuna ma siiski ei soovitaks turvaseadmeid osta, vahet pole kumbapidi kasutadud.

Ega ma ka rihmade vastu pole, aga lihtsalt imelik fakt. Kuda nii on saanud siiani? Otsin kõik kinnituskohad üles (kui kõik ikke olemas on) ja panen külge.
Mandrilt saarde sõites oli igastahes imelik tunne. Ikka autosse istudes tahtsin rihma võtta, aga polegi.
Kui juba saarde sõidust jutt tuli, siis räägin ka teepeal juhtunud seikluse. Tulema hakates sain kõik tuled kenasti põlema. Tallinnast välja sõites aga kadusid järsku kõik voolud ära. Jätsin korra ühes parklas seisma ja uurisin asja. Midagi ei leidnud sealt võõra auto seest. Seisma ka ei julgenud jätta. Töötas nagu traktor, ilma igasuguse vooluta. Teepeal ikke vilgutati kõvasti, aga mis mul teha oli. Polnud isegi ohutulesi.
Praamisabas oodates aga pidin midagi ette võtma, kuna õhta tuli kätte ja tuled olid vajalikud. Otsustasin panna vähemasti esituled põlema. Kongis rippus ülemiste tulede juhe. Käristasin selle sealt alla ja panin aku pealt otse voolu esitule pirni peale. Siis aga mõtlesin, et kui ma nüüd ka tulede lülitit lülitan, saan ka tagatuled põlema. Vool läheb ju tagurpidi esitulelt tagatuleldele. Sealt sai ka genekas ergutusvoolu ja ma sain edukalt koju.
Hiljem kodus uurides selgus, et starteri pealt on kabiini tulev peakaabel pooleks läinud.
Täna tegelesingi kabiinist igatsugu lisajuhtmete minema viskamisega. Jätan ainult tehases pandud juhtmed. Aastatega on neid päris ports sinna kogunenud.
Sain valmis ka ühe käsipiduri trossi. Õigesse mõõtu lõigatud Vaz kõri juppidele panin otsa MB otsikud ja lasin need üheks tükiks kahaneva toruga. Siis lükkasin ka trossi sisse. Hiljem ühendan klambritega esimesed otsad õigesse mõõtu.
Tegin korda tagumise pidurisilindri ja neetisin ära piduriklotsid.
Paljulubatud MOS lisandiga leotusõlist pole mul kuskil pool abi olnud. Kus poldid keeravad, seal keeravd. Kus ei, seal[/i] leota palju tahes. Täna keerasin tagavedrude kammitsa katki.
(03-12-2011, 00:55 AM)stupiduser Kirjutas: [ -> ]Mis sel vene õlil viga on?

Vähe tihedamalt võiks vahetada ainult.

Arvan ma...

Polegi uurinud, kas Vene Öli ka vedelamat on. Kuid see mis tavaliselt sisse pannakse, annab alates -20C tunda, et on viskoosne ja raske.
Oma söidukil vahetasin lääne öli vasta ää ning paremaks minemist oli "taguotsaga tunda".
Miks see peab Vene õli olemaSad
Milline on idee furgooni ruumijaotuse osas, kui vaja ühte ruumi paigutada materjaliladu ja inimasustus? Euroalus või parem kaks peab ju sisse mahtuma, seega luksusliku mööbliga väga priisata ei saaSmile
Või ei olegi mingit jaotust - külgriiul tööriistadele ja koiku otsaseinas, laoruum ülejäänud osas?
eeldatavasti tehakse ahjuladumist ka külmal ajal. seega peaks elamise ruum hädapäraselt soe olema. et küttesisteem mõistliku (raha)kuluga oleks peaks soojusisolatsioon asjalik olema ja ruum võimalikult väike. tervet kongi küll toasoojana hoida pole vist mõtet.
koorma laadimine ilmselt saab tagant käima. mõningane probleem tekib ehk kaalujaotuses kui paar kolm alust telliseid ja samotte ja segusid tagasillast tagapool paikneb. seega peaks vast kaubaruum igaks juhuks nii suur olema, et koorma vähemasti silla kohale saab panna.
igale objektile ei pääse kohe ukse-akna alla sõitma nii suure masinaga, kuda sadade kaupa kiva sisse vead? tassid süles? või on aiakäru ka auto standardvarustuses? kahveltõstukiga mätta peal ju ei liikle.
veevaru peab ka pidevalt soojas toas olema. kui objekt ilma veevärgita juhtub olema, siis vaja üksjagu vedelat omal vedada. oma joogi ja pesuveest rääkimata.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16