automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz 69 esisilla veovõlli huvitav lahendus.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervist kaasmaalased.

Täna siis oli parasjagu pehmemal pinnasel tarvis üks bmw välja tirida, kuid 4x4 vedu rakendades teda polnud. Sai siis üks ots lahti võetud ja välja tuli selline väga huvitav lahendus. Nimelt küsimus laiale silmaringile: Kas tegu on mingi NL aegse "meistriteosega" või võib olla see ka koguni mingi tehase ime ? Nimelt on siis liigendiks kardaanirist. Pildid räägivad enda eest.

http://imageshack.us/f/3/vilkuesisild004.jpg/
http://imageshack.us/f/46/vilkuesisild008.jpg/
Mis ta nüüd huvitav- häda ikka. Veovõllide defitsiitsuse tõttu sai tihti esisillas kardaaniristiga asi lahendatud. Ei tohtinud unustada, et ristil lubatud pöördenurk tunduvalt väiksem kui kuulidega "rusikal". Pildil vist sellepärast nii juhtunudki.
Endale isiklikult oli esimene kokkupuude sellise asjaga ja imestus oli suur, sest ka tehtud töö oli nagu tehase oma.. st väga korraliku olemisegi keevitused. Kuid nagu näha, andis järgi siiski.
Kusjuures vana cherokee(kuni 95a vist) kasutas sama lahendust esisillas, ainult et seal ei olnud need ristid kaitstud niimoodi vaid vabalt loodusele näha...
Minu 95 aasta grand cherokee (muidu väliselt 96 mudeliaasta tunnustega) kasutab ka esisillas riste. Aastast 96 läks vist chrysler ka kuulidega liigendi peale.
Kuuli ja ristiga liigendi erinevus pole mitte ainult suurem lubatud pöördenurk, vaid ka see, et kuulidega liigend kannab pöörlemise üle ühtlaselt, rist aga jõnksutades. Ja mida suurema nurga alla on rist pööratud, seda hullemad jõnksud tekivad. See aga hakkab mõjuma haardumisele, juhitavusele, rehvide kulumisele ja jumal teab millele veel. Seepärast ongi ristidega liigenditel pöörderaadiused väga napiks piiratud...
(24-03-2012, 15:13 PM)koguja Kirjutas: [ -> ]Kuuli ja ristiga liigendi erinevus pole mitte ainult suurem lubatud pöördenurk, vaid ka see, et kuulidega liigend kannab pöörlemise üle ühtlaselt, rist aga jõnksutades. Ja mida suurema nurga alla on rist pööratud, seda hullemad jõnksud tekivad. See aga hakkab mõjuma haardumisele, juhitavusele, rehvide kulumisele ja jumal teab millele veel. Seepärast ongi ristidega liigenditel pöörderaadiused väga napiks piiratud...
Ma oma 1991. aasta Cherokee pealt tean, et pöörab ta sama hästi kui mõni tagaveoline, ja "jõnksutamine" mõjub eeskätt kardaaniristidele endile, mis miski paarikümne tuhande kilomeetri tagant vahetust nõuavad (õnneks on odavad).