automoto.ee foorumid

Täisversioon: bmw m51 mootorist kolin
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
M6tlesin pikalt kuhu ma selle teema teen ja otsustasin selle siia teha , kuna margifoorumis ilmselt kaoks mu teema kuhugi pudru sisse ära ja vaevalt mõni spetsialist viitsib vastata. Ehk aga läheb siin õnneks.

Muret teeb mulle bmw m51 mootor (2.5 td @105kw).
Nimelt kostub mootorist , mulle tundub ,et ülaosast laginat. Häälest on kuulda , et seda teeb 1 asi kuuest , st et ühel silindril või tema klapimehhanisimis on midagi valesti.

Muidu see auto on sedasi ennem sõitnud juba 10k. ja minukäes ehk mõni tuhat km , aga tahaks sellest lahti saada.

Külmalt polegi seda kolinat eriti kuulda , ta nagu oleks vaiksem ja mootor ise ka nagu siis teeb kõvemat häält , siis minu kõrv ajakski selle vigase pihusti kaela.

Soojalt aga jääb muu mootor vaikseks , aga see 1 asi jääb lagisema.

Ise pakun variandid:
1) vigane pihusti
(Samas ei tahask uskuda , kuna mootorist ei tule absoluutselt mingit suitsu , ega tossu ja ka külmalt käib oma vanuse kohta päris ühtlaselt.)
2) Vigane hüdrotõukur
(Kõik 12 korraga uut osta oleks natuke liiga kallis , kuidas saaks teha kindlaks just täpselt see õige vigane tõukur? )
3) Vigane klapp???
(Kukub äkki sisse vms? Kiilub kinni?)
4)Kepsud, kolvid , saaled jätaks välja , kuna selle läbisõidupele peaks juba pilpad olema.

Õli sai uus. Tahaks kuidagi vea tuvastada , mis on põhivead jne.


Samas tuttvad traktoristid ja muidumehed ütlesid ,et väga hea häälega käib , aga see ei ole selle mootori hääl , selles ma olen kindel.
Klobinat ja kolinat tekitab ka mittetöötav silinder, mis aasta pill on? Käi äkki diagnostist läbi näidab kohe ära. Mul e39l oli üks süütepool läbi ja kolises ja plärises ka igatpidi...
(05-01-2012, 21:30 PM)Jossu Kirjutas: [ -> ]Klobinat ja kolinat tekitab ka mittetöötav silinder, mis aasta pill on? Käi äkki diagnostist läbi näidab kohe ära. Mul e39l oli üks süütepool läbi ja kolises ja plärises ka igatpidi...

Ei kõik silindrid käivad ja kahjuks sel pillil süütepoole polegiSmile.
(05-01-2012, 20:33 PM)Killer666 Kirjutas: [ -> ]Muidu see auto on sedasi ennem sõitnud juba 10k. ja minukäes ehk mõni tuhat km , aga tahaks sellest lahti saada.
Millest Sa lahti tahad saada? Kui autost, siis pane müüki. Või kui kolinast, siis hoia gaas pikalt põhjas, hea kolin tuleb kusagilt välja. Kui on halb kolin , siis ei pruugi välja tulla.

no aga võta kasvõi klapikambri kaan hakatuseks maha. saab juba veidi potensiaalseid vigu järgi vaadata.
häält kuulmata pakuks ise esmalt veidi kusevat pihustit. neid saad ka elimineerida ükshaaval ilma maha keeramata. võtad toru tagant maha ühel ja lased sel kuskile pudelisse pritsida ja kuulad käimise häält. viiega käib ja käivitub veel täitsa hästi. toru tagasi pannes lase siis õhk ka välja ja siis katseta järgmise pütiga.
kas muidu pulgaga kuulates tuvastad koliseva silindri ää või see ei õnnestu?
vanast ajast meenub veel üks anomaalse kolina juhtum. sel puhul käis nookur vastu kambri kaant. ilma selle kaaneta võid ka käivitada, erilist õli laiali lendamist pole karta.
kolvi-klapi kokku saamist väga ei usu, selle ajaga oleks pidand juba ammu tükid taga olema.
Päris ausaltöeldes kuulates tuleb see nagu kuskilt 3-4 silindri juurest plokikaanest. Samas , kui ma kõik lahti võtan ,kas kuidagi on v6imalik tuvastada vigast tõukurit?

Panen ilma kaaneta käima ja vaatan , kust kolin tuleb?


Pihusteid olen varem n6ndaviisi kontrollinud , et algul on saanud kõik pihustitorud kuidagi liikuma meelitatud ja siis käimise pealt tyhikäigul korraks lahti keeranud. Vigane jääb siis kohe vait.


jah, ilma klapikambri kaaneta võid käivitada küll. enamus autosid eriti õli laiali ei loobi. näed võimalikke anomaaliaid kohe oma silmaga. ää näppe vahele topi kuskile. pulgaga kuulamist saad siis ka praktiseerida. aga veelkord, vaata, et miskit kuskile vahele ei jääks.
pihusteid võid nii ka proovida, aga sel juhul läbustad kapotialuse naftaga ää. seisva konega toru lahti ja pudelisse variandi puhul jääb hilisem pesemine väiksemaks või suisa olematuks. no õhutades muidugi läbustad ikka natsa.
seukest pidevat käima-seisma meetodit on mugavam praktiseerida kahekesi.
524td. Sellel oli vaakumpump pidurivõimendi jaoks ka klapikambrikaane all kusagil 6-nda silindri kandis. Ja üks tähelepanek, vahetasin kõrgsurvepumba Saue lammutusest ostetu vastu ja auto hääl jäi nii vaikseks, et ise ka imestasin. Vana pump lärmab kah. 525-e hingeeluga kursis pole.
Ms. paigaldamisel kipub klapikambrikaan õrnake olema ja kergesti purunema.
Ka roolivõimendi vaakumpumbad teevad kolinat.
Otsisin ka kunagi kolinat mootorist. Kostus kenasti just kiirendamise ajal. Terav koputus kusagil ülal pool. Isegi peale kolbide vahetust ei kadunud ära. Kestis see nakitsemine kuskil 10-15000km. Siis avastasin väntvõlli pikilõtku.
Diagnoos - ilmselt koputas keps vastu kolvi külge.

Niimoodi käib külmalt.

Tahtsin teha sooja mootoriga ka , aga unustasin ära.

Ja selline hääl siis soojalt.

Mõlemad sama hai-tekk huawei fööniga tehtud.
Sellistel mootoritel teeb ka kulunud kett häält (kette on kaks tükki). Teeb vahepeal lõnksuvat häält.
Ei ole kett. No ja miks siis kett külmalt häält ei tee?
Mis on 524 ja 525 pumpade vahe, ei tea. Igaks juhuks 524 pumba kolinast. Ilmselt kusagil 300 tuhande ligi sõitnud pump tegi laginat, Sauelt ostetu oli kenasti vaikne. Kahtlus langes pumba võlli katkestuskohale, et seal oli suureks kulunud lõtk ja tühikäigul jõudis see lõtk suurt laginat teha. Pilt varasemast postitusest olemas.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid238921
Üleüldiselt ei tahaks ma teoreetilisi ja lihtsalt lolle küsimusi esitada , kuna ma pole ise ka otseselt asja parandamise juurde j6udnud. Esiteks peaks proovima kontrollida pihustid ära , siis saab ühe vigadest äkki ellminineeridaBig Grin. Samas pole ma päris tyhja istunud , vaid tegelenud paari muu mitte vähemtähtsa probleemiga.

See selleks , teine keiss on mul see , et auto oleks nagu veidi uimane , ise kahtlustasin selles map andurit , mille voolik oli umbes ja muidu katki. Sai see
voolik uue vastu vahetatud ja muutust ei miskit. Ilmselgelt rõhu tõustes kütet juurde ei anta.
Andurit täpsemalt uurides selgus , et ots oli umbes. Lasin sealt siis süstlaga white spirti sisse , kuni asi sai puhtaks -või sai rikutud , igastahes kasu ei miskit.

Samas on selge , et pöörete t6ustes jääb segu lahjaks , kuna mingit suitsu , ega midagi kiirendusel ei tule (no smoke-no power). Proovisin ka pumba kaant liigutada . Nii palju oli kasu , et saab sõita ilma , et igal väiksemal t6usul käigu -kaks peaks alla laadima.
Ostsin siis teise anduri töötava auto pealt , aga tundub , et ka see ei tööta, igastahes toru tal on si**a täis .

Auto omaniku väide , et rebis edasi küll v6is isegi paika pidada ,sest v6ibolla oli tal kaanest peale liigutatud v6i pole ta korras 525tds t6mmet kunagi tunda saanudki.

Igastahes keeruline lugu. Pole veel kuskilt põllumajanduslikust v6i torumeeste poest sobivat kella ka leidnud ,millega turpsi r6hku m66ta.
Mitte,et ma oleksin isenokitsemise vastu,aga kas sa üldse kuskil pädevas remondi kohas oled ka käinud? Sest igasugused "ma arvan,ja mulle tundub" teemad kui sellele järgneb varuosa-/aja- jm. kulud võivad minna suureks ja sa ei pruugigi asja korda saada.

Teiseks kogu see möllamine kus käid ühe tegija juures ühte juppi kontrollimas teise juures teist on ka siuke metsik peavalu.

-----------------

Minu enda diislisaaga oli kunagi BMW 324TD. Kapoti all oli diislilõhn ja loik jäi alla. Peale tagasivoolu voolikute vahetuse ma ise ei osanud siis midagi rohkem teha. Viisin siis United Motorsisse kontrolli. Seal tehti mulle miskit 400krooni eest diagnostikat ja selgus,et pumbakaane tihend lekib. Nemad ise ei remondi vaid pakkusid,et keeravad 18K krooni eest uue pumba. Siis lihtsalt sõbraga otsisime Boschi remondi komplekti sellele pumbale ja vahetasime ise tänu internetist leitud materjalile need tihendid ära. Ja kõik saigi korda.

Võib olla kõlab küll rumalalt aga ennem kui midagi üldse remontima või vahetama hakkad siis pead 90% kindel olema selles!
Sellel asjal on kolm otsa:
1) lendab pauguga laiali

2) peale eksperimenteerimisi ja katse-eksitusmeetodeid ja muidu oma tarkusest saab ehk asi korda

3) Viin kuhugi pädevasse kohta kontrolli. Kahjuks ma ei tea Rakveres kohta kus tehtaks diiselmootoreid ja kus oleks ühtlasi v6imalik ka juhe taha panna, kuna peenem häälestamine käib sellel pumbal juba läbi arvuti.

Kui keegi teab Rakveres ,Mustvees v6i lähiümbruses mõnda kohta ,kus bmwdega tegeletakse , siis v6ib julgelt teada anda,

(13-01-2012, 09:22 AM)Killer666 Kirjutas: [ -> ]Sellel asjal on kolm otsa:
1) lendab pauguga laiali

2) peale eksperimenteerimisi ja katse-eksitusmeetodeid ja muidu oma tarkusest saab ehk asi korda

3) Viin kuhugi pädevasse kohta kontrolli. Kahjuks ma ei tea Rakveres kohta kus tehtaks diiselmootoreid ja kus oleks ühtlasi v6imalik ka juhe taha panna, kuna peenem häälestamine käib sellel pumbal juba läbi arvuti.

Kui keegi teab Rakveres ,Mustvees v6i lähiümbruses mõnda kohta ,kus bmwdega tegeletakse , siis v6ib julgelt teada anda,

No UM on Tartus ja Kohtla Järvel täitsa olemas.Tõsi sinu asukohast küll natukene mitte nii meeldival kaugusel . Igasugused häid isetegijad on ka Tallinnas aga siis võib hakata pihta see käimine,et mees oskab sul küll mehh. poolt aga ta ei oska näiteks arvuti poolt või üldse puudub tal vastav võimalus. Jällegi ajakulu ning ebameeldivus sõita ühest kohast teise pool piduse autoga.
Kas eelsüüteküünlad on kõik terved ? Ah et miks ma seda küsin? Smile
Paar aastat tagasi Isuzu 1,7TD mootoriga läbi elatud selline lugu, et ka ühel hetkel järsku tekkis plokikaande "tiks" sisse. Viga ei paistnud kuskilt otsast midagi olema, aga tiksub. Ei jäändki muud üle, kui plokikaas maha. Ja mis välja tuli ? Ühe läbipõlenud eelsüüteküünla otsast oli tükk ära murdunud, käinud kolvi pealt läbi ja lahkunud läbi väljalaske, tehes eelnevalt kolvile täkke peale (nagu meisli nurgaga oleks pihta saand). Kuna sellel mootoril käivad aga kolb ja plokikaas praktiliselt kokku, siis see kolvitäke tiksuski vastu kaant. Lükkasin selle täkke pealt siledaks, mootor kokku ja asi korras. Tagantjärgi tark olles, poleks võibolla olnudki vaja midagi teha, see tiks oleks ka ise ilmselt ära kadunud, aga enne kui pole asja lahti harutanud ei tea ju.
Lehti: 1 2 3