automoto.ee foorumid

Täisversioon: Süüte reguleerimine T-40
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere,
Rääkige lähemalt kuidas käib T40 süüte reguleerimine.
Traktor käib kui on soe. Aga külmast peast praeguse temperatuuri juures -2 kraadi käima ei lähe. Tahab saada eelsoenadmist, soojapuhuriga puhumist läbi silindite, siis läheb käima. Mootorile on kap. remont tehtud. Kui trakor käib siis on tunda pidevalt põlemata kütuse lõhna.
Olen siin kohalikega rääkinud ja nad ütlevad, et süde on hiline, tuleb varasemaks keerata. See pidi olema suur töö ja kümaga paha teha.
Kuidas süüte varasemaks keeramine käib, rääkige asjast lähemalt, mida kust avada ja mida jälgida, paha ei teeks ka mõni asjakohane pilt?
Sul muidu pihustid on reguleeritud?
Kui tahad lihtsalt natuke varasemaks, siis pole teab mis suur töö. See mõni kraad külma ei sega. Üritan õhtul otsida pildimaterjali ja siis lisan täpsemad juhised.
Kui mõni ette jõuab, ei hakka pahandamaRolleyes
(09-01-2012, 11:31 AM)Laurimetall Kirjutas: [ -> ]Sul muidu pihustid on reguleeritud?
Siis kui kap. remont mootorile tehti(uued kolvid, hülsid, rõngad), siis pandi ka uued pihustid. Pead ei anna, aga öeldi et on reguleeritud.

Õhtust, sai nagu lubatud midagi.
Joonis on manusena.
Ühendad lahti esimese silindri kõrgsurve toru pumba küljest, sellest piisab, igasugused targad raamatud soovitavad küll sinna ühendada momentoskoobi (kummivoolik, millel otsas klaastoru). Võttad maha kompressiooni, sead kütuse hoova max asendisse, otsid välja võtme või millegi sobivama vahendi vähtvõlli pööramiseks.
Eemaldad töötunni lugeja koos õli sissevalamise topsikuga, kolm polti. Keerad lahti poldid 7 (vaata joonist), mis hoiavad kinni flantsi 2 ja ühendusliistakut 1. Võtad ära liistaku. Pöörad väntvõlli õigesse asendisse – teine joon rihmaseibil peab langema kokku märgiga „T“, arvestades kellaosuti suunas alates märgist „BMT“. Seejuures peavad esimese silindri mõlemad klapid jääma suletuks – survetakti lõpp vastavas silindris. Ilmaelt pead maha võtma ka klapikambri kaane.
Nüüd pöörad kütusepumba (uuematel masinatel kompressori) võlli poldist 5 kellaosuti liikumise suunas kuni stutsist pumba peal ilmub kütus. Võid kindluse mõttes teha paar katset. Nüüd kinnitad flantsi 2 uuesti hammasratta külge, vaatad, millised avad langevad kokku. Enne poltide 7 lõplikku pingutamist teed veel kontrollkatse, nüüd pöörad võtmega väntvõllist tervelt kaks tiiru. Ära unusta polte pingutamata.
Kui kõik eelnev ei aidanud, siis järgmise sammuna leia spetsialist.

P.S. Märgi millegagi algne seis ka ära. Kui matsu jagad, saad ka ilma kõrgsurve toru kallale minemata hakkama, lihtsalt jätad pumba samasse asendisse ja keerad väntvõlli mõne kraadi edasi.
Ehk on arusaadav. Kui valetasin, siis targemad parandage kiiresti.
Kas küte pihustatakse silindrisse siis kui kolb üleval ja rõhk tekkinud, vahetult enne plahvatust? Siis on klapid suletud?
See teine variant tundub lihtsam, kus tuleb väntvõlli paar kraadi keerata. Kas siis just keeratakse süüdet varasemaks, kui keeran rihmatast mootori töötamise suunas edasi.
Hea oleks veel pilt rihmrattast ja nendest märkidest, Ratta küljest leian vast märgi üles, aga kus see "T" märk asub, kus ma teda otsin?

Kütust pritsitakse survetakti lõpul mõikümmend kraadi enne silindri jõudmist ülemisse surnud seisu ja siis on loomulikult klapid suletud.
Tal peaksid kõik märgid olema rihmaratta peal ja mootori otsakaane küljes plekist osuti mismärkidega ühtib....
Kütus pihustatakse ikka natuke enne kolvi ülemisse asendisse jõudmist.
Töötamise suunas pöörates muutub veel hilisemaks. Kui näpud on veel igaüks erineva pikkusega, siis võid tõesti rihmast sikutadaCool
Kui oled rihmaseibil leidnud BMT märgi, siis pane näpp peale ja liigu rahulikult paremale, kuni leiad märgi T. Võid ka mitte leida, segavad igasugused kihid: kultuur ja värv. Mõnel isendil lihtsalt ei olegi ühtegi märkiSad

P.S. Lappa seda sama foorumit, võid leida hulka huvitavat lugemist ja linke, mis aitavad sind edasi.

No näed, ka teised arvavad samamoodi.
Täna hakkasin süüdet sättima. Tulemusega üldse rahule ei jää. Tossu on jubedalt, kuigi hääl on hea, gaasi andes röögatab.
Lisan mõned pildid, las targemad ütlevad võibolla olen midagi valesti teinud.
Kontrollisin nii nagu eespool kirjeldasite, esimese silindri toru lahti pumba pealt. Leidsin selle momendi kui kütusetase tõusma hakkas. Kahe poldiaugu võrra nihutasin süütenurka.
Miks neid kriipse rihmaseibil nii palju on ja milline kriips see õige on? Mina võtsin keskmise, kas tegin õigesti?
enne reguleerimist
peale reguleerimist
peale regulaarimist 2
tulemus
Sattusin lugema teie muret. Üks küsimus- milline ks.pump peal? Kui rida, ehk YTH, tuleb esimesele silindrile andmise algus ajastada viiendale kriipsule enne BMT märki (peakski olema T kohal). Kui aga üheplunžriline HD , siis BMT märgist [b]teisele[/b] kriipsule! Edasi toimi nii nagu meli666 õpetas. Toss pildil mitte ei meeldi. Kütust endises, mittepuhastatud õlivaadis ei hoia? Kontrolli dekompressioonimäng ka üle- viimaks on mõne silindri hoob lahti saanud lati küljest? Edu!
Õhtust!
Esmalt mainin,et kui kahe poldiaugu jagu eest jaotuskarbi hammasrattast edasi panid,siis muutus süütenurk 6 kraadi võrra kuhugile poole....kas varasemaks või hilisemaks. Ennem,kui seda teha,tuleb kindlaks teha,milline on sissepritsenurk hetkel. Tuleb otsida üles survetakti lõpp. Sellel rihmaseibil siis peaks mingi kriips seda tähistama..... Esimese silindri küttetoru tuleb siis maha võtta. Kui siis keerata rihmaseibi rahulikult päripäeva,siis hakkab kütet tulema stutseri august. See moment ongi siis see,kunas kütus hakkab silindrisse minema. Sellest kohast siis kuni surnud seisuni tuleb rihmaseibi pealt teatud kraadide arv üle mõõta. Selleks on olemas siis sellised plekitükid......

[Pilt: 20431969dd45d9_l.jpg]

Paned siis sellise asja rihmaseibi peale ja saadki teada,palju on . Vastavalt siis sellele pead muutma süütenurka. Kas oli see vist T-40 puhul-16-21 kraadi?.....täpselt peast ei mäleta aga sellises vahemikus peaks mootor töötama küll.....
Tegelt raske on siin seletada,lihtsam oleks asi kohe ära teha....
Siis teisele kriipsule BMT`st .
(17-03-2012, 22:40 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Sattusin lugema teie muret. Üks küsimus- milline ks.pump peal? Kui rida, ehk YTH, tuleb esimesele silindrile andmise algus ajastada viiendale kriipsule enne BMT märki (peakski olema T kohal). Kui aga üheplunžriline HD , siis BMT märgist [b]teisele[/b] kriipsule! Edasi toimi nii nagu meli666 õpetas. Toss pildil mitte ei meeldi. Kütust endises, mittepuhastatud õlivaadis ei hoia? Kontrolli dekompressioonimäng ka üle- viimaks on mõne silindri hoob lahti saanud lati küljest? Edu!
Mul on pöördpeapump. Kütust hoian puhastes plastkanistrites, õliga kokku ei puutu.
Kas praegune reguleering on siis õige? ma ei saanud hästi aru kummalt poolt neid kriipse loen?

See kriipsude joru hakkab ülemise surnud seisu märgist BMT pihta ja kellaosuti suunas kuni T`ni (või sälguni seivis). Kui panid "keskele" , siis peakski 2. või 3. kriipsul olema. Kuna väntvõlli ja pumba vahel üks parasiit hammasratas, siis ks.pump pöörleb ka kellaosuti suunas. Nii et pärast kahe poldi äravõtmist keera võtmega alul pumpa naks vastupäeva ja siis tasa päripäeva pöörates leia see kütte tulemise algusmoiment. Hoia ikka võtmest seni paigal kui 2 polti sisse saadud. Oh kui hea õpetada, aga vilu tuule käes paljakäsi, naftasena olla küll ei tahaks...Tõstukiga masin, hüdropumba pärast on jaotuskarbi hammasrattad ka nühkida saanud, seega paikakeeramisel ainult edaspidi veeretada. Tagasiandmisel tuleb hambumislõtku jagu viga sisse.
Täna hommikul traktor käima minna ei tahtnud. Pika käiamise peale hakkas siiski lubama. Ja siis vaikselt pot pot läks, tahtis küll välja surra aga jäi lõpuks ikka käima. Ilge tomu oli taga. Ilmselt keerasin süüte veel rohkem paigast ära. Nüüd keerasin süüdet ühe poldiaugu võrra tagasi. Eks paistab mida ta homme hommikul teeb.
(17-03-2012, 22:54 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]Õhtust!
Esmalt mainin,et kui kahe poldiaugu jagu eest jaotuskarbi hammasrattast edasi panid,siis muutus süütenurk 6 kraadi võrra kuhugile poole....kas varasemaks või hilisemaks. Ennem,kui seda teha,tuleb kindlaks teha,milline on sissepritsenurk hetkel. Tuleb otsida üles survetakti lõpp. Sellel rihmaseibil siis peaks mingi kriips seda tähistama..... Esimese silindri küttetoru tuleb siis maha võtta. Kui siis keerata rihmaseibi rahulikult päripäeva,siis hakkab kütet tulema stutseri august. See moment ongi siis see,kunas kütus hakkab silindrisse minema. Sellest kohast siis kuni surnud seisuni tuleb rihmaseibi pealt teatud kraadide arv üle mõõta. Selleks on olemas siis sellised plekitükid......

[Pilt: 20431969dd45d9_l.jpg]

Paned siis sellise asja rihmaseibi peale ja saadki teada,palju on . Vastavalt siis sellele pead muutma süütenurka. Kas oli see vist T-40 puhul-16-21 kraadi?.....täpselt peast ei mäleta aga sellises vahemikus peaks mootor töötama küll.....
Tegelt raske on siin seletada,lihtsam oleks asi kohe ära teha....
Huvitav, miks hakkab alles 5 kraadist mõõtmine pihta. Teistel plekkidel paistab 0 alustavat. Kas siis 5 kraadi tuleks asetada rihmrattal BMT märgi peale?
Selliseid plekitükke vist kusagil saadaval ei ole?

(19-03-2012, 20:23 PM)kaller Kirjutas: [ -> ]
(17-03-2012, 22:54 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]Õhtust!
Esmalt mainin,et kui kahe poldiaugu jagu eest jaotuskarbi hammasrattast edasi panid,siis muutus süütenurk 6 kraadi võrra kuhugile poole....kas varasemaks või hilisemaks. Ennem,kui seda teha,tuleb kindlaks teha,milline on sissepritsenurk hetkel. Tuleb otsida üles survetakti lõpp. Sellel rihmaseibil siis peaks mingi kriips seda tähistama..... Esimese silindri küttetoru tuleb siis maha võtta. Kui siis keerata rihmaseibi rahulikult päripäeva,siis hakkab kütet tulema stutseri august. See moment ongi siis see,kunas kütus hakkab silindrisse minema. Sellest kohast siis kuni surnud seisuni tuleb rihmaseibi pealt teatud kraadide arv üle mõõta. Selleks on olemas siis sellised plekitükid......

[Pilt: 20431969dd45d9_l.jpg]

Paned siis sellise asja rihmaseibi peale ja saadki teada,palju on . Vastavalt siis sellele pead muutma süütenurka. Kas oli see vist T-40 puhul-16-21 kraadi?.....täpselt peast ei mäleta aga sellises vahemikus peaks mootor töötama küll.....
Tegelt raske on siin seletada,lihtsam oleks asi kohe ära teha....
Huvitav, miks hakkab alles 5 kraadist mõõtmine pihta. Teistel plekkidel paistab 0 alustavat. Kas siis 5 kraadi tuleks asetada rihmrattal BMT märgi peale?
Selliseid plekitükke vist kusagil saadaval ei ole?

Huvitav tähelepanek. Ladusin oma plekid ritta ja tuli välja,et on veel üks variant. See ,et plekil hakkavad numbrid alles 5 pealt,see on sellest,et eest rihmaseib on teise läbimõõduga. Kõrvutasin plekke ja kraadid ei klapi. Seega on eelnev jutt õige. Panin ka pildi teistest plekkidest.

[Pilt: 204406255b891d_l.jpg]

http://static3.nagi.ee/i/p/817/62/20440627d7eefb_l.jpg

Teisi plekke oli ka mõned topelt. Näiteks C-100 (joss), teine MTZ-5LC,MTZ-5MC,T-38M,MTZ-50PL,JUMZ-6L.

Pean mainima,et neid plekitükke polnud ka ise näinud liikvel. Kunagi ühel kohalikul diagnostikul oli üks näpuvahel....
(17-03-2012, 21:37 PM)kaller Kirjutas: [ -> ]enne reguleerimist
peale reguleerimist
peale regulaarimist 2
tulemus

Pildid võiks siia üles panna,sest muidu aastate pärast hädalistel pole enam midagi kuskilt vaadata.
[attachment=40043][attachment=40044][attachment=40045][attachment=40046]
(01-09-2012, 10:41 AM)muska71 Kirjutas: [ -> ]
(17-03-2012, 21:37 PM)kaller Kirjutas: [ -> ]enne reguleerimist
peale reguleerimist
peale regulaarimist 2
tulemus

Pildid võiks siia üles panna,sest muidu aastate pärast hädalistel pole enam midagi kuskilt vaadata.

Need on liiga suured, tegin kohasemaks.
Siin üks süüte reguleerimise õppevideo.
Lehti: 1 2