automoto.ee foorumid

Täisversioon: Lada suveks sõitu - Vana aku ja muud
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere

Rege rauta suvel... Palun abi. Sooviks seisnud kopika suveks sõitma panna.

On üks aku, mis on suurusjärk 4-5 aastat "toatemperatuuril" seisnud auto peal maa-aluses garaasis ilma laadimata, klemmid maas. Ja nüüd see kevad oleks soov masin käima panna. Kas sellest samast akust võiks asja saada kui laadija taha panna või on ta ammu surnud? Dest. vett jätkub, seda saab ikka kallata. Tegemist on nn.lääne akuga, kui peaks oluline olema.

Samas on ka küsimused sigulli õli kohta. Momendil on sees see "sinises kanistris vene õli".Lugesin kunagi sigulli klubi postitusi aga sealt ei saanud vastust. Kopikas on umbes 35 tuhat sõitnud ja olen kuulnud vastakaid arvamusi õli kohta, et mida siis ikkagi panna? Mõned ütlevad et a la kamazi õli, aga ma kahtlustan et see käib mingite sõelapõhjade ja kohviveskite kohta, et hea paks. Õlivahetus oleks vaja loomulikult teha, seega kas mõni korralik tänapäevane mineraalõli oleks sobilik? Sõitu on alla 1000 km järgmine suvi kindlasti.

Jahutusvedeliku vahetaks ka. Ei ole kursis, mis see sigulli mark on, aga valik on ilmselgelt sinise ja punase vahel. Ega lada küsi vist? Sinine on sees momendil aga vana.

Kas peaks ka pidurivedeliku vahetama ja läbi pumpama? Eriti ei sooviks. See on alates aastast 81 seal sees. Kui olulist vahet pole (sest lada pole ralliauto, vaid uunikum), siis ei vahetaks hea meelega.

Milliseid probleeme võib käivitamisel ja sõitmisel veel selle autoga ette tulla (peale jagaja ja süütepooli, mis on läbi elatud)? Küünlajuhtmed on vahetatud ja küünlad on ka "uued", mitte ajalise vanuse mõttes.

Panin "tiiseri" ka, aga pole just hea pilt mobiiliga pimedas käevärinal. Muidu eksport kopikas on, taga on tuhatoosid ja puha. Tehase tagaklaasi soojendus...

Parimat!
Võid aku ära laadida ja proovida kas võtab voolu sisse vahest võib imet juhtuda.
Ära sa kamazi õli küll pane see diiselmootori õli sigulile käib siguli õli kuid võid ka mõnda muud mineraal õli panna.
Kui jahutusvedelik on sinine sees siis võid sinise ka asemele panna.
Pidurivedelikku vahetatakse iga 2 aasta tagant.





Uus õlifilter ja õliks sobib ladale väga hästi mõni odavam lääne 10-w40.
Muidugi on poes müügil ka special zhiguli õli , see ilmselt pole kõige parem valik. Samas olen mina seda ja ka kamaz õli kasutanud oma diiselmersudes ja
mingeid probleeme pole tekkinudBig Grin .



Ilmselgelt tuleks ära vahetada pidurivedelik ,ning kontrollida üle kõik piduritorud ja voolikud, kuna need kipuvad ajajooksul pragunema.

Akule paned laadija taha , võibolla hakkab kuidagi käima vedama ,võibolla mitte. Mingit head elulooma väga enam loota ei ole niikua seisnud akust.

Kopikas käib ju ka vändast käima Big Grin.
Nii kaua seisnud masinal saad tõenäoliselt alustada siduri vabastamisest, see kipub ju aja jooksul kinni jääma.
35 tuhat km ja maaaluses garaazis- kas tal värvi all plekki veel on? Akut meelita hästi väikese laadimisvooluga, pane kasvõi täistule pirn järjestikku ja paar nädalat- võibollahakkab elama. Juba aastaga kipub siduriketas pideva vedrude surve all hoorattaga üheks saama. Pedaaliga lahutatuna hoitud siduri murrab lahti vast pukkidele tõstetud tagasillaga- neljanda käiguga tuuritades. Pukiks paar puupakku ikka leiab, esiratastele ka tõkiskingad ette-taha. Vaata õlikorgi august lambiga sisse- kui kõik mis paistab on säravpuhas, siis vaheta ikka uus lääne õli. Kui sealt kruvitsaotsale õnnestub paksu musta setet saada, siis pane vene Ziguli õli, mis ei ole mootori tervisele küll kõige parem. Aga sette lahtipesemise ohu tõttu pole muud teha. Kui juba vedama oled saanud, hakka pidamise värki uurima. Tee üks kõva käsipiduri pealetõmbamine- kui tross pooleks ei käi ja pidur maha ka tuleb, teenib ta veel kaua. Jalgpiduriga vast jama rohkem, kutsu mõni zigulli pidanud taat appi.
Tänud kaasa mõtlemast!

Tegelikult meenus, et 5-10 a tagasi on pidurivollad vahetatud, sellega koos ka piduriõli muidugi. Neid ei hakka näppima ilmselt, pidur on kiiruse surm. Akut võib siis ka ilmselt ankruna kasutada. Eks samas sai vanasti sigulli käima vändatud küll, elame näeme. Õli kohta küsisin ma sellepärast, et igasuguseid legende on, näiteks et sigullile ei tohi lääne mineraali panna, jookseb kokku. Ma ei tahtnud uskuda.

Aga mis selle siduriga täpsemalt olla võib? Vot sellega mul küll kogemust pole kahjuks. Sidur kinni mismoodi siis, et ei lahuta kui vajutada? Kuidas lahti saab? Pukkide ideest ei saanud aru ja pukke pole kah kui aus olla.

(15-01-2012, 13:45 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]35 tuhat km ja maaaluses garaazis- kas tal värvi all plekki veel on?

Miks ei peaks plekki olema? Seal vent ja plusskraadid. Samas tagaakna kroomliist on tuhmunud küll kahjuks. Muu on hea.
(15-01-2012, 16:52 PM)Tort Kirjutas: [ -> ]Neid ei hakka näppima ilmselt, pidur on kiiruse surm.

Piduri õli tasuks küll kindlasti vahetada. Sellele õlile meeldib ju hirmsasti niiskust endasse koguda. Nii kaua seisnud masinal on seetõttu ka ilmselt piduri kolvid kinni roostetanud. Enne kiiruse lisamist tasuks need asjad kindlasti üle vaadata.
Lase paak tühjaks ja pane enne käivitamist uus küte. Pumpa käsitsi üles. Jagajakaas puhasta seest poolt ära. Sinna kipub niiskus kogunema ja vaskkontaktid oksüdeeruvad. Küünlajuhtmed liiguta kinni/lahti. Esialgu proovi vändaga ringi ajada. Vaata et käik väljas oleks. Siduri allhoidmisest ei pruugi enam kasu olla kui sidur on hooratta küljes kinni. Mul on ka kauem seisnud kopikad käima läinud. Kui karbussis ujuk kinni ei ole siis peaks ikka käima saama küll.
tere,kuna mitu ladat läbi peetud siis kindlasti probleem piduri töösilindrite-suportitega,mis seistes kindlasti kinni jäävad,mina panid originaal zigulli piduri õli asemele nõuka punase mis küll paksem ja talvel aeglasema toimega,aga vähemalt määrib piduri silindreid-kolbe ja asi ei lähe rooste ja ei kiilu kinni ,kindlasti on ka teisi versioone mis aitab piduri silindreid töös hoida-.
Minul oli nii Lada kui Mosse pidurisüsteemis kõige harilikum DOT4 ja funkas probleemideta. Mootoris sai mõlemal kasutatud žiguli õli (talvel 10W30, suvel 15W30) ja ei juhtunud sellestki midagi halba. Kamazi õli kõlbaks siksi mootorisse valada ainult siis, kui on tegemist viimase rondiga, millega on plaanis mõned päevad mööda põldu rallida ja siis põlema panna.

Antud eksemplar näeb ikka väga sile ja kena välja. Klassikaline "kollase Žiguli põlvkonna" kollane Žiguli... Muide, kui küsida tohib, siis kas Soomest toodud? Pildilt ei saa küll hästi aru, aga tundub, et taga on kiri LADA. Ja tagurdustuld null-ühel ka originaalis polnud (eksportversioonidel minu teada oli).
Tere! Ladadel originaalis pidurivedelik Neva.Sellega tükivadki piduri silindrites kolvid kinni jääma,kuna Neva pisut "karedavõitu".Vene punane BCK pidurivedelik tükk maad "libedam" ja kolvid ei jää enam kinni.Vana äraproovitud nipp.Edu.
See on jah tutikana ostetud ekspordikas, Soomest. Peamised erinevused on tagumised turvavööd (neid vist muidu polnud), kiri LADA, tagurdustuli taga keskel stange all, tagumistes uksekäepidemetes tuhatoosid ja noh, ees on peatoed kah + tehase tagaklaasi soojendus.

Mootori koha pealt olen üsna mihkel ja kirjeldatud protsesse on läbi viidud küll ja veel (jagaja, juhtmed jne) pluss alati uus küte vanasti suve algul pandud. Vanaga ei läinud mitte. EDIT: Rõõmu tegid ka krooniaegsed juppide hinnad. Küünlajuhe maksis 18 eeki näiteks.

Murekoht on aga pidurid ilmselt tõesti. Loodan, et väga kinni pole. Kas õli vahetamisel on oluline rataste järjekord ka? Mõnel juhul väidetakse, et on. Kui, siis mis kopika õige järjekord võiks olla? Võtab sõbra appi ja siis äkki pääseb õhutamiseta isegi. Sees ei ole (järelikult õnneks) originaal vedelik nagu meenus, kuna mingi aeg vahetati pidurivoolikuid kuskil vähe "moodsamas" töökojas ja neil ilmselt originaal vedelikku võtta polnud. Ehk saab kergema vaevaga käima.

Tume maa on jätkuvalt sidur ja hooratas, sellega 0 kogemust. Kui see kinni, kas siis kohapeal sidurita käiku välja võttes see käik ka välja tuleb nõksutades ja siduri kinniolemine mõjub vaid sidurile ja selle lahutusvõimele? Ja kuidas ikkagi lahti murda see? Pukkide värgist ei saanud aru.
(17-01-2012, 16:00 PM)Tort Kirjutas: [ -> ]See on jah tutikana ostetud ekspordikas, Soomest. Peamised erinevused on tagumised turvavööd (neid vist muidu polnud), kiri LADA, tagurdustuli taga keskel stange all, tagumistes uksekäepidemetes tuhatoosid ja noh, ees on peatoed kah + tehase tagaklaasi soojendus.

Mootori koha pealt olen üsna mihkel ja kirjeldatud protsesse on läbi viidud küll ja veel (jagaja, juhtmed jne) pluss alati uus küte vanasti suve algul pandud. Vanaga ei läinud mitte. EDIT: Rõõmu tegid ka krooniaegsed juppide hinnad. Küünlajuhe maksis 18 eeki näiteks.

Murekoht on aga pidurid ilmselt tõesti. Loodan, et väga kinni pole. Kas õli vahetamisel on oluline rataste järjekord ka? Mõnel juhul väidetakse, et on. Kui, siis mis kopika õige järjekord võiks olla? Võtab sõbra appi ja siis äkki pääseb õhutamiseta isegi. Sees ei ole (järelikult õnneks) originaal vedelik nagu meenus, kuna mingi aeg vahetati pidurivoolikuid kuskil vähe "moodsamas" töökojas ja neil ilmselt originaal vedelikku võtta polnud. Ehk saab kergema vaevaga käima.

Tume maa on jätkuvalt sidur ja hooratas, sellega 0 kogemust. Kui see kinni, kas siis kohapeal sidurita käiku välja võttes see käik ka välja tuleb nõksutades ja siduri kinniolemine mõjub vaid sidurile ja selle lahutusvõimele? Ja kuidas ikkagi lahti murda see? Pukkide värgist ei saanud aru.
Õli vahetamisel ratastel järekord peaks savi olema. Küll aga õhutamisel peaks alustama peapumbale lähimast ja lõpetama kaugeima silindriga. Samas pidurid peab niikuinii korda tegema, muidu ei saa TÜV ametlikult.

Ise olen tunnistand siduri lahtisaamist viisil, et 1. käik sisse, piduripedaal ja siduripedaal põhja ning starterit. Muidugi soovitaks enne veenduda mõlema hüdraulilise süsteemi täidetuses vedelikuga ning funkstioneerimises, muidu suht. tõenäoliselt seinas lõpetamine.

Parimat,
Marek

Siduri saab lahti ka kui käiguga mingilt pukilt vms maha lükkata.
Ise olen pannud ka dot4 ladale ja sapikale sisse. Siiamaani pole midagi juhtunud. Aga sapikal tahavad üle talve pidurid veidi peale jääda. Muidu olen kuulnud, et dot4 kõigeparemate määrimis omadustega.
Tavaliselt kaob pikka ajaga ka kontaktivahe ära ,kui käima ei lähe tasub seda kontrollida.

Aga kas piduritega mitte ei pidanud kõige kaugemast alustama õhutamist siis.
Minu teada ka kõige kaugemast.
Pukkide pealt maha lükkamine ei sobi, seega Mareki variant tundub parim. Starterit ei või nii ära lõhkuda? Pidurid tuleb niikuinii korda teha, aga TÜV-i ilmselt "ei viitsi" teha ühe sõidu jaoks Cool

Õhutamise kohta tundub loogiline, et seda tuleks alustada ikkagi alguse poolt, mitte "ahela" lõpust. Õli vahetuse kohta on öeldud teinekord, et lahti päästa tuleks kõige kaugemast rattast alates, aga see on teinekord vaid jutt. Kui ilusti peale kallata samal ajal, siis võib vist teoorias üldse õhutamisest pääseda.
Kinnikleepunud kettaid olen kõigil nii lahti võtnud: Auto peab mingi sõidetava platsi peal olema. Mootor soojaks. Käik sisse ja starterit, abiks oleks paar sõbralikku lükkajat või allamäge tee, et starterile asjatult haiget ei saaks. Siduripedaali all hoides sõita, mängides gaasipedaaliga mängu hoovõtt- mootoriga pidurdus. Pärast paari-kolme hoovõttu on nad peaagu kõik lahti tulnud. Üks frukt tuleb meelde, millega tuli neli kilomeetrit läbida, ette kui pauk käis ja ketas hoorattast eraldus. Seal pigem pullipärast sai järjest suuremate käikudega hoogu võetud. Käike saab ka ilma sidurita vahetada, kui on arusaam mehaanikaga toimuvast ja hea kõrvakuulmine.
On see ketas üldse kinni, ma sain aru, et pole proovitudki veel?
Kõik õpperaamatud kirjutavad, et õhutamist alustatakse kõige kaugemast rattast. Ah, teinekord on segi läinud ja valesti ka saanud, tulemus on ikka sama. Või peaaegu sama, pärast käid teise ringi ka üle.
Mõtlesin üht kirjutasin teist, kõige kaugemast ikka tuleb alustada ja pumbale lähemale järjest. Samas Lada 2 kambriga pumbaga see jama, et kui pump kuiv siis tuleb enne õhutada esimesed pidurid, muidu vedelik taha ei taha jõuda ja pärast esimesed uuesti. Eks seda saab pedaalikäigust aru, kas on õhk veel sees v. mitte.
Aitähh, wiki. Ei ole proovinudki veel tegelikult, elame näeme.

Vaatasin netist paar päeva tagasi kuidas imprezal piduriõli vahetati ja ei peetud oluliseks järjekorda ehk et kaugeimast nurgast peaks alustama. Öeldi ka, et kui paaki mitte kuivale lasta, siis pääseb õhutamiseta. See võib nii olla igapäevases kasutuses oleva auto puhul samas ja äkki ei pruugi nii olla kaua seisnud auto puhul.

Mis üleüldse õhutamist puudutab, siis selle protsessi osas pole mingeid kogemusi mul ja loogiliselt mõtlesin, et õhk algusest lõpu poole suruda. Aga no kui targad raamatud nii väidavad, ju siis on.

EDIT: Siiski loogiline tundub kaugeimast õhutama hakata hoopis, nagu väidetakse. Nagu puuvõra põhimõtteliselt.
(17-01-2012, 20:38 PM)Tort Kirjutas: [ -> ]Pidurid tuleb niikuinii korda teha, aga TÜV-i ilmselt "ei viitsi" teha ühe sõidu jaoks Cool

Üks sõit. Siis on variant, et õhutusnippel on nii kinni, et lahti ei tulegi, keera või puruks. Muidugi ei soovita ma seda üldiselt aga üks sõit ehk pole probleemiks. Nimelt kui võtta klotsid sadula ja ketta vahelt ära, asendada millegi kulunud klotsi paksusega (omal oli üks lapik kummiheebel), siis saab nii. Pigistad kolvi lõpuni sisse ja teed õlianuma lõpuni tühjaks (selle kummipalliga, mida apteegis klistiiri jaoks antakse). Nüüd värske õli sisse, pumpad kuni heeblini kolvi välja, uus õli seguneb silindrisse jäänud vähese koguse vana õliga. Pigistad uuesti kolvi sisse ja paak kuivaks. Uus õli paaki jne. Kuni arvad, et küllalt hea õli on selles piduris. Teine pool samuti. Taga on 01-l trumlid aga pumpamise abilisega saad ka selle probleemi lahendatud. Nimelt lased pumbata kuni ütled stopp. Et kolbe välja ei viskaks.
Muuseas. See siduri lahtimurdmine lõppes minul diffri vedava võlli laagrite vahel oleva koonuspuksi lühenemisega, justkui anakonda oleks küüliku alla neelanud. Sild hakkas undama ja aitas lisa rõnga panemisest puksi pikendamiseks. Puksi polnud saada tol korral.
Lehti: 1 2