automoto.ee foorumid

Täisversioon: 1968 Opel Kadett 2D Sedan - värvitud
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5
Ma ei ole veel seda rohelise silda alt ära võtnud, aga ma kardan, et ega sealt ka miskit head tulemas ei ole.

Targem vast ikka vaadata vaikselt teise silla poole, midagi veidi vängemat. Mudu lased kõik eestipeal leiduvad Kadett B sillad ribadeks ja siis hakkad Soomest importima Big Grin

Tervisi,
anti
OK, sain asja liikuma, nüüd on aega küll uut silda otsida.

Krt, mootoris on suur kala sees.

Eile proovisin - kuni 3K on enam-vähem, aga juba 4-5 tuhhi juures pole poolki seda tõmmet, mis oli enne, ja tuli mingi suht ühtlane kolina moodi müra mootorist Smile - loodan parimat.
Ka tühikäigul ei käi ta hästi, jätab nagu iga 6. paugu vahele.
2K RPM juures 4. käiguga põhja vajutades, reageerib kah aeglaselt - teeb nagu änn-änn-änn-änn-äääääääää Smile


Püüan nädala sees maale jõuda ja proovida teist aju ja süüte süsteemi. Ning küünlad üle vaadata.
uglyant Kirjutas:Tervisi,
anti
Kuda muidu sul läheb? Pole ammu kuulnud. Et kas Augustis paneme joonele?
Auto on viltu, kuna sai veic diffrit piilutud.
[Pilt: viltu_eest.jpg]

Nagu naised:
Kaugelt päris kenakesed Big Grin
[Pilt: kaugemalt.jpg]

See on jahutusvedeliku loik, mis tekkis kui paisupaagi korgi avasin.
Läks keema, kuradi korgi-klapp ei lase kah õigel ajal survet välja.
[Pilt: pimedas.jpg]

\"Iga nurga alt\"
[Pilt: pimedas2.jpg]

Mõned tahtsid sisust kah pilte. Mis siin ikka, aga hoiatan, et esimene prioriteet on praegu mootor laulma saada. Hiljem tuleb kõik muu.


[Pilt: minu_koht.jpg]
Töö otsa ei saa. Aga hea, et ise sõites sellist pilti pole aega vaadata.
[Pilt: armatuur.jpg]

Siin mingi kehv pilt suht kenakseset lae-polstrist:
[Pilt: lae_polster.jpg]

100 +/- 50hj Smile
[Pilt: mootor.jpg]

Tõrgub veel raisk.
Aga üleeile sain asja juba enam-vähem käima, et noh eelmise 70hj asemel on nüüd u.120hj. Vibra kadus ära ja jõud tuli tagasi. Diffrist 1 rattas haakis kah ennast lahti, umbes täpselt samal hetkel tuli ka jõud.
Tundus nagu sidur oleks libisema hakanud ja hetkepärast tundus nagu tagasild oleks viltu lennanud. Ilgelt kiskus kui gaasi maha lasin Smile (differ). Ja siis ei saand aru, miks 65km/h pealt gaasi vajutades eriti edasi ei lähe, aga pöörded tõusevad Smile. Peeglist oli näha kummi suitsu. Ega see 1 ratas ei suuda haarata.
1. käiguga lausa võimatu kohalt ära minna. St. 1300RPM juurest hakkad asfaltil normaalselt sidurit libistama, ilma gaasi alla poole vajutamata, ikka võtab ringi. 2. on juba normaalne startida, kui põhja ei vajuta, siis ringi ei käi. Isegi sujuvalt põhja vajutades, u. 80 peal enam uuesti ringi ei tõmmanud.
3. käiguga tegin kah nalja: veeredes u. 40km/h 3k sisse tuurid üles, ja sidur lahti - oh kus siis tuli suitsu Smile

Noh eks siuke pull lõpeb ära kui silla korda saab.
Praegu pidamine nii kehva, et parema tahtmise juures kah alla 10seki sajani ei saaks.

Ent Ent
Kalakene on ikka veel sees. Et siis kuni u. 4300RPM läheb ilusti - siis natsa uimasemana liigub kuni 5500ni. See järel kaob 80% jõust ja kiliseb/koliseb kuni pööreteni 6500. Ning 6500 kuni 7300 läheb nii, nagu poleks kala olnudki. Arvatavasti asi ikka süütes, et midagi detonatsiooni taolist vms.
Võimalikke põhjuseid on sadu.
1* Süüte viga
2* Segu viga
3* Mehhaaniline viga

Vahetasin küünla-juhtmed, jagaja-rootori, keerasin süüte enam-vähem. Puhastasin pistikuid ja vaatasin küünlaid ning ühe vahetasin ära. Proovisin rikkamat segu. Läks isegi paremaks. Aga mida paremaks kõik läheb, seda rohkem see tühikoht tunda annab.
Nv\'l vahetan vist süüte-pooli kah ära.
Olin unustanud, et mu autol on Rekord 18S jagaja Smile - see krt ei pruugi kah olla sama tsentrifuugiga, mis 18E oma. Samas see kala oli juba Asconaga. See jagaja on hoopis teise korpusega kui tavaliseded - on tagant kinnine, ja ainult rihmratta võll tuleb välja. See lükkas hetkeks tagasi mu plaanid panna sinna elektrooniline-eelsüüte-aju.
[Pilt: EAI3.jpg],
Jagaja on siin pildil vale, aga selle point on see, et ta on tsentrifuugiTA. Ja ma ei ta, kas HAlli andur ja muud juhtmed on ühilduvad. Seega loodan vaid sellele, et selle EAI jagaja sisu läheb vana jagaja korpuse sisse.
Oh kus täna jutt jookseb Smile
Aitab küll.
Sain lõpuks ukse lingi ja luku kah tööle Smile

Proovisin teist aju - mitteüht pritsu ei teind. Sad
nuputasin veits, aga abi polnd.
Nüüd veel proovimata see, et äkki mul läks RevLimiti poteka tinutatud ots lahti.
2. ajul on arvatavasti see sama Rev-limiti ots lahti, mille ma sinna tinutasin. Loodan,et saan seda ikka kah proovida.

Differ ikka katki ju.
Neljapäeval tahaks selle kokku saada - siis võiks juba aega võtta, kuna tundub, et mootori \"läks lahti\".


Ei ta kas ma ajan ikka täitsa soga, et ühtegi vastust ega kommentaari ei tule, või on suvel lihtsalt aktiivsus madal.
\"Inferno\ Kirjutas:lugeda on ikka äge Toungue

rev limiti potekas võtab piiraja maha või tõstab kõrgemale ? Loodab,et saad jooksma. Krt ma ei saa aru kuidas nii hea minek siiski on... mul peaks teoorias 180hp olema, mootor hakkab ka lahti jooksma aga ... no kummi ikka naljalt küll ringi ei võta asfaltil kohapeal piduriga hoides... ei tahaks nagu mingi 3k pealt D peale ka lükata ? Toungue
Arvan, et asi selles, et 1 ratas peab ringi ajama kolme.
See ju suur erinevus kas 1 vs 3 või 2 vs 2 . ehk 1/3 = 0,33 ja 2/2 = 1. Ehk 3-korda suurem hõõrde takistus vaja ületada. Kui hõõrde takistus on kohalt minnes 20% kogu hetke takistusest, siis see teeb ju 60% ehk
(40% lisa.)
Samas ega see hõõrde takistus kõige suurem pole.

Peale selle kui kergelt ringi lasta, siis jäi asfaltile 2 äärmist rehvi triipu, kuna rehv oli tühi. Selle võrra kah poole kehvem pidamine. Laia juti jättis alles siis kui kohapeal ikka piiraja poole sai lastud.
(80%)

Ehk siis pidamine juba kindlalt kuni topelt kehvem.

Kui diffri korda saan, siis on näha kuidas jääb.

Peale selle mõjub mu taga sillale 430kg (sõites - st mitte tühjalt), ja sinu omale 900kg. Seega pidamise vahe võib olla.
(200% lisa ehk 300% absoluut)
ühesõnaga, kui sul oleks (170Nm x 300% =) 510Nm, oleks sul sama lugu Smile
\"Inferno\ Kirjutas:rev limiti potekas võtab piiraja maha või tõstab kõrgemale ?
Noh Jetronicul on nii, et piiraja kõrguse määrab 1 takisti.
Kui panna väiksem, siis lubab kõrgemale lasta. Ja vastupidi.

Ma ei tea, kas see aju üldse töötab, kui see takisti vahelt ära võtta ja kokku tinutada. Arvatavasti siis jah piiraja kaob.

Aga milleks? Parem tõstan raisa 20000RPM Peale Big Grin - siiis hea enne moootori vahetusi asi juppideks lasta, et lihtsam maha monteerida Big Grin
\"Astrona\ Kirjutas:2. ajul on arvatavasti see sama Rev-limiti ots lahti, mille ma sinna tinutasin. Loodan,et saan seda ikka kah proovida.
Yeeee.
Ots ei olnd lahti, aga takisti, mille vahele panin, oli täitsa pooleks.

Teine aju töötab nagu Mizka. Isegi minek tundus parem, aga ega ma olen väga skeptiline persetunnetuse suhtes. Aeg on tegelikult see, mis näitab kiirendust.

Nüüd siis konna otsingus läbitud mitmed variandid. On selgunud, et viga pole:
* küünlajuhtmetes
* jagaja rootoris (jagaja kaas on väliselt kah korras)
* jagaja vahe-varjestus-plaadis (on terve ja ilgeid läbilöömis jälgi pole, aga samas ta on vist mingi muu jagaja oma)
* süütepoolis
* ajus
* küünlad on kah ilusad. (ühe küünla, mille jagajakaane klemm oli oksüdeerunud vahetasin)
* õhumõõdikut proovisin juba siis kui moto oli koos kalaga Asco peal
* sama lugu bena filtri, -surveregulaatori ja pihustitega (kunagi vahetasin 2 või 3tk, aga vahet polnud)
* visuaalselt on nukkvõll jms kah ok.
* surveastme tõstmises kah ei saa olla, kuna enne kaanelihvi oli kala suurem.

Viga võib olla:
* bena pumbas. (järgmine kord proovin teist pumpa - veidi tõenöoline)
* süüte ajastuses (olen proovinud nii varajast kui hilist, aga stroboga tuleks panna)
* Rekordi jagajas
* aju juhtmestikus.
* veetemp-anduris (külmalt mõõtes oli ta korras, proovin soojalt) (järgmine kord mõõdan)
* kolvi-rõngastes

lugesin just http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=15918
Seal sain lootust, et viga on benapumbas. Samas mu astral on kah külmast peast mingi 10hj rohkem, aga arvan et see on sellest, et külmkäivitus bena hoiab segu rikkamana.


Kas keegi siis ei oska arvata, milles kala või konn.
Iseloomustan veel:
\"Jõud kaob 6000RPM juures. Kadumist on tunda 5300..6500 (peaks olema aga võimsaim vahemik). Kala ajal on kuulda täis-koormuse ajal mootorist kõlinaid, kolinaid ja podinaid. Tühikäigul 6000 juures on õrnalt kuulda podinat ja vibratsiooni. KÜLMA mootoriga on see kala vaevu märgatav. Jõu kadumine on tohutu - st et u. nagu 2 pütti kaoks tagant ära.\"

Krt, nii võib ju mootori selgeks saada :lol:
\"mantaB\ Kirjutas:kütusepumbake on sul lahja
Mõõda survetSmile
(ma olin samade näitajatega)
Kui see peaks nüüd tõsi olema, siis teen sulle küll õlle või 2 Big Grin

Mõõtsin benapumpa, kui ta maas oli,
Mäletan, et mõõtsin vist minuti ja ta pumpas selle ajaga 2L Smile (oleks võinud kauem lasta, et soojaks läheb).
See teeb 120L/h 0-rõhu juures. Ei tea mis valemiga seda 2.5at juures teada saaks.
Aga noh mul on teine olemas, ehk see suudab. (kui viga ikka on selles)

Poolt-arument on see, et eelmise omaniku käes seda probleemi polnud, ja kui ma selle mootori sain, vahetasime pumba, mis tule Senatori pealt.

Vastuargument on see, et kui tühikäigul (siis nii palju bena pole vaja) hoida 6000 juures, siis on atukene podinat kuulda.
Vastuargumendi-vastuargument on see, et süüde on kah kindlasti paigast ära, ja need vead võivad olla kokku langevad nii, et tühikäigul on ainult süüte viga.
Panin 10 vastust järjest, osad jäid eelmisele lehele.
eriline ekspert küll ei ole, aga soovitan süüte korralikult paika panna. Ja see kilin kolin võib olla detonatsioon, mis tuleneb siis antud korral valest süütest ja ka kehvast kütusest. Vähemalt meil Samaral oli selline jama.
Seakoot Kirjutas:soovitan süüte korralikult paika panna. Ja see kilin kolin võib olla detonatsioon, mis tuleneb siis antud korral valest süütest ja ka kehvast kütusest.
Kütuses ei saa jama olla 3 aastat jutti, kuigi ega meil siin selle ajaga kvaliteet vist Lääne Euroopas müüdele järgi pole jõudnud. Olen proovinud ka toluooli jms sisaldavaid lisandeid - vahet pole tunda olnud.
Arvan ise momendil, et see on jah detonatsioon, kuna tühikäigul @6000 kah veidi podiseb. Aga ilma koormuseta ongi varajast süüdet vaja, et põlema jõuaks minna.
Süütega on üldse imelik lugu, et võin keerata jagajat 3cm ulatuses nii et asi käib ja kõrgematelgi pööretel pepuga vahet eriti ei tunne. Aga see peaks olema....
-----------
3cm on mõõdetud servavast, mille kaugus (raadius) jagaja tsentrist ca60mm. Ümbermõõt 2xPIx60 = 376mm/360 nukikraadi = 376mm/720vändakraadi= 1.915kraadi/mm
-----------
......1,915*30= 57kraadi!!! On see normaalne?
Tegelikult 1 kord proovimise teel saime süüte nii paika, et tühikoht oli vaevu märgatav, aga siis polnud tõmmet üldse kuskil.

Niisiis loodan, et põhjus on:
kõlin kolin podin süütest ja enamus jõukadu kehvast pumbast.
Halb kokkusattumus, kuna seal kus max kütust vaja on ka max eelsüüde.
Mismoodi seal seda eelsüütenurka muudetakse?
pppp Kirjutas:Mismoodi seal seda eelsüütenurka muudetakse?
Mitte täis-elekroonilistel süütesüsteemidel on võimalik keerata jagajat vasakule-paremale ja on võimalik muuta vedrude tugevusi, neid asendades või kinnitus-kõrvade painutamisega.
Et mingit vaakumajamit asjal ei olegi?
pppp Kirjutas:Et mingit vaakumajamit asjal ei olegi?

Küsisid, \"kuidas süüdet muuta\".

Vaakumi muutmisest ma eriti midagi ei tea.
Aga noh ise olen proovinud siibrivaakumi asemel kollektori vaakumit, aga siis oli käivitamisel raskusi.
Kindlasti annab muuta ka vaakumi vedru ja üle-üldse võib paigaldada teise karakteriga vaakumi.
Võid otsa salongi kah tuua, huvitav ju ajaviiteks süüdet sõiduajal varasemaks imedaBig Grinˇ

priitk

Kena massin sul. Vanad tagaveolised Opelid on mulle alati meeldind Smile
Lehti: 1 2 3 4 5