automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kolmerattaline
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2

harley

Niisiis...talv käes...järvel jää kohekohe peale tulemas. Tekkis sõbraga mõte kasutult seisev Pannonia mootor ära kasutada ning keevitada väike kolmerattaline omale kokku. (täiesti tavaline,kolm ratast ja mootor...mingit erilist profi asja ehitama ei hakkaks, lihtsalt et jääl rõõmu pakuks)
Oleks tore kui kellelgi on isegi mõni joonis või eskiis raamikujust or smthng...sest muidu pean täiesti omast peast selle välja mõtlema ja kes teab mis valesti võib minna.
oodatud ka igasugu muud soovitused ja näpunäited.:smug
Pakun välja, et kasutada näiteks Muravei tagasilda koos difrensiaaliga. Selle saab ketiga mootoriga ühendada.
Raami on ka lihtne teha. Võtad sikli esiotsa ja keevitad muravei tagaotsa külge.
kui tahad kerget ja lihtsat, tee ainult 1 tagumine ratas vedav. võistlustele ei lähe, aga ajab asja ära küll. mina panin kunagi selle saavutamiseks lihtsalt ühe ratta laagritega veel võlli peale eraldi liikuma.
Kui teha jääl sõitmiseks siis ikka jäiga tagavõlliga. Ehitus nagu kardil. Mõlemad rattad korraga veavad. Võlli peale ketaspidur.
Tegin kunagi ise jupiteri baasil sellise. Taga keevitasin kaks lada poolassi kokku neid eelnevalt treipingis töödeldes. Laagritele treisin pukid ümber. Keskelt toruga kokku. Enne hammakas ja ketas peale. Pärast keevitasin puki külge pooletolliste torude sõrestiku ja ühendasin amortika ja kiige aukudesse. Ketile tuleb teha pinguti. Porilaudadeks olid plastikpesukausi pooled. Lada veljed ja talvekummid. Ülekanne tavaline tagumine hammaks ja esimene 15. Jõudu oli nii palju et tõmbasin Eraz bussi käima ja ükskord pukseerisin Mosse koju. Puhta asvaldi peal muidu ei keera kui üks ratas tuleb õhku tõsta. Kruusal, lumel ja mudas pole probleeme. Läbivus meeletu. Ükskord sõitsin soos. Kui vesi juba süütemänguni ulatus hakkas lihtsalt hirm, et sureb välja. Siis see oleks sinna ka jäänud. Ükski muu transport poleks sinna saanud.
Mingi pilt selle kohta ka \"pange siia oma tsiklite pildid\" lingi all teisel leheküljel Overspeedi postitus.

harley

mõtlesin ka just et teen lihtsalt ühe võlli peale...ei hakka diferentsiaaliga jamama...peaasi et raam koos püsiks ja jääl edasi liiguks...ratasteks mõtlesime et paneme need väiksed aiatraktori rattad....midagi keerulist ei hakka aretama...raam kokku, mootor peale, rattad alla ja süsteem tööle
Mul sugulasel vedeleb selline riistapuu: Esiosa ja mootor 56-lt, taga lühendatud Taunuse tagasild+Hiace veljed. Mootorilt tulev kettvedu läheb läbi mingisuguse põllumajandusreduktori ja tänavapuhastusauto kardaani tagasilda ja ongi kõik. Raami tagaosa keevitatud 20x40 karbist ja jäik. Taga tavaline autopiduri süsteem.
Väga lihtne ja loogiline ju. Kuigi jah, Muraveist vast kõige lihtsam teha.

Tegija

Hõljukil 3-rattaline mürsk olemas.Võrri mootori asemele tuleks aind midagi kangemat paigaldada ja masin valmis.

harley

kellelgi nendest asjadest pilte või jooniseid ka on ?...saax mingi visuaalse efekti.. oleks kergem ehitada Wink
tegin kunagi võrrimootoriga sellise asja valmis, millel 3 ratast all. mini rattad ja isekeevitatud raam ereliukase raamidest. üks tagaratas vedas. kerge asi oli, aga 40 km/h kannatas sõita küll. kui vaja, siis kaenlasse ja kuhu iganes (kasvõi kolmandale korrusele).

rääkisin seda sellepärast, et põhimõtteliselt saaks täpselt sama skeemi kohaselt kasutada suuremat mootorit. soovitaksin kasutada kardi tagavõlli ja selle kinnitusi. veel üks nõuanne: ära sellist asja liiga kõrgeks aja. mootori kohal olevast raami \"rõhttalast\" (kuhu peale veel ka paak tuleb) saab loobuda. tuleb selle asemel panna kaks toru kummaltki poolt silindrit (plaanis kolmnurgakujuliselt). umbes silindrikaane kõrguselt. need jooksevad siis laienevalt taha, kuhu saab organiseerida tagavõlli kinnituse. annab raamile suurema jäikuse (ruumilise). paagi saab ka mujale, kui mootori peale panna. siis soojendab mootor ka sõitja \"hellasid kohtasid\".
Klaabu,ega see äkki see pill pole,mis nüüd minu käes on?Amort taga ja ise tehtud sadul?
tuu pole tuu, sest amorte polnud. veel eelmisel aastal sõitis kuressaares ringi.

scratchy

Tahaks ka ehitada mingi kolmerattalise, niisama jääl liuglemiseks. Mõtlesin teha selle asja sapaka kummidega, ette võibolla mingi väiksem (kaarutaja ratas). Rihmülekandega.

Mootoriks on (vist) kasutamata Robin EY20 (5 hobujõudud, ühest tõmbest käima). Mootor kunagi tasuta põdrast saadud, üks pakkus seal, 2 tükki võtsin, teine ei tööta- sealt pealt see starter ja õhupuhasti.

Kellel kogemusi võiks õelda kas äkki sapaka kummid jäävad suureks või üldse mida silmas pidada....

scratchy

ja teiselt poolt
Ma ei usu,et sapaka rattad liiga suured on kuid soovitaks otsida kuskilt invakäru rattad,need peaks olema 10-tollised ja arvan,et siis oleks kiiruse/jõu tasakaal üsna hea.Mitu cm3 see mootor on?
invakärul ongi kaarutaja rattad...soovitan kasutada veel lammarites lademetes olevaid sõiduauto nn. \"äratuleku rattaid\".
mitu hobujõudu võrril on ?

scratchy

cm3 täpselt ei tea, aga nii silma ja kõrvaga kuskile 100 kanti. 4 taktiline, klappidega. Netist leidsin niipalju, et 5hp.
Räägin enda mootorist mitte võrrist*

Aga kaarutaja rattaid 3 tükki mul ja nendest 2 ühesugused... niiet peab hakkama aretama midagi...Smile

Keegi oskab õelda kui suured tuleks teha need kettad kus peal rihm jooksma hakkab (mõlema ketta läbimõõt).
hmm
ette pane umbes nagu võrril on st mootori hammikas(seib) taha pane võrri oma või suurem ise tead kas tahad jõudu või kiirust
Miks sa just rihmülekandega tahad teha?Ma soovitan panna hammasrattad ja keti,nagu ka Raigo soovitas,pole mingit muret,et libisema hakkab või maha jookseb.Kui on huvi,võid minu käest võrri hammakad saada.Tagasilla peaksid jäiga tegema,nii et mõlemad rattad veavad,sest siis on väiksem võimalus kusagile kinni jääda.
aga samas ma ei tea kuda keeramisega siis lood on ?
Lehti: 1 2