automoto.ee foorumid

Täisversioon: Volvo F4 lehtvedrude asendamine muu (nõukogudeaegse) margi omadega
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Vahepealsete suurte külmadega oli ilmselt metall hapraks muutunud, koorem samuti suur ning veokil (Volvo F407 84 a) on ühel poolel (tagasillal) pooleks murdunud vedrupakis kolm lehte. Pealeht on terve, selle alused kolm lehte aga täiesti pooleks. Mõõtsin, et lehtede laius on 70 mm ning paksus 15 mm. Pikkust esialgu täpselt mõõtma ei hakanud, aga 150 cm kandis peaks olema. Tahakski esialgu teada, kas mõnel nõukogudeaegsel veokil (GAZ, ZIL, KamAZ, MAZ või muu) oli kasutusel 70 mm laiuseid lehti? Paksus võib vast isegi suurem olla, kui mõlemal pool ära vahetada.
Ehk oskab keegi nõu anda. Tartus on Lehtvedu OÜ, aga sealsed hinnad pidid olema päris krõbedad (kuskilt lugesin 200 EUR lehe kohta). Nõukogudeaegne alternatiiv oleks kindlasti soodsam. Igal juhul ootan suure huviga teie soovitusi, mida ette võtta.
200€ eest peaks saama nii vähesele autole UUE, komplektse ja mittevene päritolu vedrupaki kaubandusvõrgust. Jääb veel poltide pukside jaoks ülegi.
Näiteks siit:
http://www.vto.ee/00.html

Kunagi sai lapitud, erinevatest lehtedest pakke kokku, aga ei jäänud neist kestma ükski, tööd ja vaeva on selle keemiaga palju ja lõpuks läksid töörahad suuremaks kui asi väärt.
Tänud lingi eest, kataloogis küll sobivat ei leidunud ja tundub, et seal müüaksegi vaid terve pakina. Ma järgmisel nädalal uurin lähemalt, mida neil pakkuda oleks.
Kas lehtede murdumise korral asendataksegi tavaliselt terve pakk? Aastaid tagasi, kui meil oli suurem autopark, tean, et sai vanematele Volvodele (F6, N7, N10) vene tehnika lehtesid pandud küll. Lihtsalt sellisel juhul sai vahetatud leht ära ka teisel pool. Ma ei teagi, et seal kompoti kestvusega probleeme oleks olnud. Loomulikult, originaal on kindlasti õigem, ma lihtsalt tõesti kahtlen, kas nii vanale autole leiab ning vaevalt terve pakk 200 EUR piiresse jääks.
(24-02-2012, 22:12 PM)KristjanT Kirjutas: [ -> ]Kas lehtede murdumise korral asendataksegi tavaliselt terve pakk? Aastaid tagasi, kui meil oli suurem autopark, tean, et sai vanematele Volvodele (F6, N7, N10) vene tehnika lehtesid pandud küll...

Me proovisime ja katsetasime, külastasime Lehtvedru, keevitasime, mässasime ühe ja mitmekaupa vahetada ja... ostsime uued pakid ja unustasime et vedrud all. Iga päev kella pealt koormaid vedades ei kannatanud mängida.

Kui kõrvalt on leht puruks, siis peale vaadates näed ise, et kõrvalolevad lehed jäävad terava nurga alla. Ja kui üks juba katki, siis kauaks neid teisigi
Täpselt nagu arvata oli, ei suuda keegi varuosade tarnijatest uut vedrupakki nii vanale masinale kohale toimetada. Esialgu ei saanud abi ka selles osas, et äkki on mõnel muul masinal 70mm laiuseid lehti (jõudsin täna külastada viit erinevat veokivaruosade kauplust). Siit ka uuesti abipalve: kas keegi teab, kas mõnel nõukogudeaegsel masinal olid kasutusel 70 mm laiused lehtvedrud? Oleks ehk lootust kuidagi asendada. Uut originaalpakki ülisuure tõenäosusega pole enam võimalik kuskilt hankida.