automoto.ee foorumid

Täisversioon: Autoklaasi puurimine?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Autol on tagumisel küljeaknal need triibud , mis peaks toimima antennina , aga mingil põhjusel on need ära oksydeerunud. Tahaks panna sinna klaasi külge väikese antenni.

Kas on kudiagi v6imalik ise auk puurida? Vaja selleks mingit spetsiaalset klaasipuuri? Kust saab?
Lihtsam on raadiole antenniks mõni juhtmejupp armatuuri alla peita. Toimib.

Aga enne oleks siiski mõistlik kontrollida, kas viga pole raadio ja antenni vahele jäävas kaablis...või hoopis tagant kukkunud pistikus...

Klaasipuuri/keraamilise plaadi puuri saab puuridega tegelevast poest. Kuigi ma ei usu, et klaasi puuritud auk ja sinna külge kinnitatud antenn auto turuväärtusele või "cool'i" faktorile midagi juurde lisab.

Need ei ole ju sisse puuritud, vaid peale kleebitud.

Mingi aeg tagasi panin ühele autole sellise, levi sai superhea ja ei mingeid auke.
klaasisoojenduse katkenud traate saab mingi pintsliga peale määritava mögaga paigata edukalt. kui see antenn juhtub klaasi pinnal äkki olema, siis saaks sama mögaga ehk lappida?
No kõik töötab kuni selle kohani kust tuleb v6imendist juhe ja läheb klaasi kylge. Kui sinna v6imendi klemmile panna juhtmejupp ja riputada see klaasile , siis on levi vägahea.

Olen aja jooksul neid kleebitavaid antenne ka näinud , aga minumeelest nad ei tööta kõigeparemini. Kuskil pealinna ümbruses v6ibolla t6esti piisab ühest traadijupist , aga siin v6savahel püüab korralikult niiviisi kinni ainult raadio 2-he.

Plaan olekski klaasi ülaserva auk puurida ja sinna miskine 20 cm antenn panna. antenni kaabel sealt postri alla võimendisse. Ma veel ei tea kust sellist antenni saada ,aga olen näinud neid paljudel autodel , millel on antenn klaasi külles.

edit: Sobrasin netis ja leidsin veel sellise variandi , et klaasis vist auku polegi? Väljapoole läheb antenn ja sissepoole klaasi läheb miskine asi vastu.
http://www.dabonwheels.co.uk/JVC_HAL-4__...erial.html
Ei tea küll mis masinaga tegu aga peale esiklaasi reeglina kipuvad klaasid olema karastatud. Seda puurides saab vaid hunniku ilusaid hernesuurudeid klaasitükke.
No ma mõtlengi , kas on seda klaasi v6imalik puurida v6i ei ole. Küljeklaasid on ka sellisest huvitavast materjalist , millese m6rad ei tule vaid pudeneb kohe miljoniks.

Kere sisse nagu auku teha ka ei meeldi. Omalgi on olnud mitu bemmi ja audit , mille on pandud kuhigi tiivale rõve antenn ja originaali pistikki tagant ära lõigatud. Peaaegu alati on see süsteem peale pistiku remonti ja remote ühendamist tööle hakanud. Aga kere on juba rikutud.
(25-02-2012, 23:41 PM)kooma Kirjutas: [ -> ]Ei tea küll mis masinaga tegu aga peale esiklaasi reeglina kipuvad klaasid olema karastatud. Seda puurides saab vaid hunniku ilusaid hernesuurudeid klaasitükke.
Aga sellegi poolest proovi ise järgiCool Oma silm on kuningas.
Klaasides olevad avad on tehtud enne klaasi nii öelda karastamist. Suvaline küljeklaas puruneb kohe, kui puur klaasi puutub.
(25-02-2012, 23:41 PM)kooma Kirjutas: [ -> ]Ei tea küll mis masinaga tegu aga peale esiklaasi reeglina kipuvad klaasid olema karastatud. Seda puurides saab vaid hunniku ilusaid hernesuurudeid klaasitükke.
Täpselt nii.Nö.mõra peatamiseks esiklaasis jah puuritakse auk ette ja valatakse mingit vastavat ainet täis.Kusjuures keegi ei anna garantiid et see mõra siiski"edasi ei jookse"
Külgmisi ja tagaklaasi ei soovitaks küll puurida.Nad on küll tugevad.Avariilistel autodel näind suisa paindes aga siiski terveid klaase.Samas võivad nad aga teravama löögi(ka puurimise korral)tuhandeks väikseks tükiks lennataSad

(25-02-2012, 23:31 PM)Killer666 Kirjutas: [ -> ]edit: Sobrasin netis ja leidsin veel sellise variandi , et klaasis vist auku polegi? Väljapoole läheb antenn ja sissepoole klaasi läheb miskine asi vastu.
http://www.dabonwheels.co.uk/JVC_HAL-4__...erial.html

Kõik varrega klaasiantennid ongi vaid liimitavad klaasi külge. Ja seespool siis juhtmega "vastuvõtja". Auku pole küll ühelgi klaasis. Ja paigaldada on soovitav siiski taga klaasile, kuna võsavahel laineid püüdes on oht antenn lihtsalt külje klaasilt lahti rebida.
Taha on kole keeruline panna , kuna on universaalkerega auto .Luugi taga üleval on küll plastikust väike sirmimoodi asi ,kuhu saaks aretada , aga ma kardan , et pole eriti kuskilt juhtmeid vedada. Luugi enda juhtmeid ma olen juba vahetanud ja ega need originaal plastikud- juhtmekatted enam tagsi ei taha mahtuda.

(26-02-2012, 01:42 AM)pontu6 Kirjutas: [ -> ]
(25-02-2012, 23:31 PM)Killer666 Kirjutas: [ -> ]edit: Sobrasin netis ja leidsin veel sellise variandi , et klaasis vist auku polegi? Väljapoole läheb antenn ja sissepoole klaasi läheb miskine asi vastu.
http://www.dabonwheels.co.uk/JVC_HAL-4__...erial.html

Kõik varrega klaasiantennid ongi vaid liimitavad klaasi külge. Ja seespool siis juhtmega "vastuvõtja".

Need nn. läbi klaasi antennid on jah liimitavad. Ise sain kunagi sõbra audi 90 küljest sellise aga asi on veel katsetamata.

Teine võimalus oleks tagaklaasisoojendust antennina kasutada. Oma Ford Sierral on selline süsteem, kus siis antennikaabel läheb tagumise aknalaua all olevasse karpi/võimendisse ja sealt siis edasi 2 tavalist juhet aknasoojenduse klemmidele teine teisele poole. Lisaks veel pluss makist ja mass. Mälu järgi aknasoojendus ka töötas vist. Ise ei kasuta soojendust ja seega täpselt ei tea, aga süsteem on originaal igaljuhul....

Ja värskematel volvodel olen kohanud sellist asja kus siis küljeklaas ei pudene soolaks vaid praguneb nagu esiklaaski.....
ˇMillegipärast neil pillidel , millel on tagaklaasi sees antenn , siis neil on see eraldi klaasisoendusest. Minu auto sedaanversioonil on kaantenn tagaklaasis , aga universaalil on küljeklaasis mingil põhjusel.
Tänapäevastel masinatel võib neid antenne olla rohkem kui üks. Nii külje kui tagaklaasides. Seda siis parema levi tagamiseks. Kõik antennid suubuvad diversitisse, mis siis otsustab millist antenni parasjagu kasutatakse. Kõikide mudelite kohta sõna ei võta, aga kallimatel see nii on.
Aga teemaalgatajale: Kleebi rahulikult oma antenn küljeklaasile. Kui väga tihedas võsas ei sõida ja harjapesus ei käi, pole häda midagi.