automoto.ee foorumid

Täisversioon: probleem süütega
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere.
küsin suuremalt ringkonnalt ehk saan rohkem infot oma auto probleemi kohta.

Probleem on järgmine. Nimelt, säde kaob ära kui anda starterit. Käsitisi kontakte lahutades tekkib säde, kui starterit anda, siis kaob ära. MIlles võib probleem olla? kust viga otsida?
Olen teinud hetkel nii palju et olen vahetanud kontaktid, kondeka, ankru, jagaja kaane, küünlajuhtmed. Probleem tekkis siis kui puhastasin kontaktivahesi, pärast seda säde kadus. On pakkutud et kontrolliksin pendiksit, kuid ehk on kellegil veel midagi pakkuda, kust viga otsida. Süütelukku ei ole, seega seal viga ei saa kuidagi kohe olla. minu autol on süüde otse pandud läbi lüliti.
Süütepooli variaator.....
(04-03-2012, 12:08 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]Süütepooli variaator.....

aga kas siis ei peaks ta koos starteriga töötama? varjaatori viga vähetõenäoline, sest proovisin otse panna, ikka sama nali.
keera küünlad maha ja keera mootorit ventilaatorist , jagaja kaan võta eelnevalt maha, süütepoolist tulev juhtme ots hoia mõni mm kaugusel mootori metallosast. Kui särtsu kardad, siis kasuta elektriku näpitsaid või pane sinna otsa piibujuhe koos küünlaga. Küünal pane vastu mootori metallosa.väntvõlli ringi ajades näed, kas kontaktid avanevad ja kas säde tekib. Oletan, et kontaktivahe on liiga väike, peaks olema 0,4 mm nukiga kohakuti olles.kui kontaktidega kõik korras ja säde tekib, võibolla oled unustanud rootori oma kohale tagasi panna. Võib ka olla, et jagaja võll loksub liiga palju, et starter on lühises ja tõmbab pinge alla. Miks üldse hakkasid kontakte puhastama? on juhtunud ka nii, et peale kontaktide puhastamist puru jääb kontaktide vahele ja ei teki sädet. jnejne
(04-03-2012, 12:18 PM)moskiito Kirjutas: [ -> ]
(04-03-2012, 12:08 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]Süütepooli variaator.....

aga kas siis ei peaks ta koos starteriga töötama? varjaatori viga vähetõenäoline, sest proovisin otse panna, ikka sama nali.

Kui starterit annad,läheb nagu käima,niipea kui võtme lahti lased,kohe jääb seisma? Sellisel juhul on variaator kutu...
(04-03-2012, 12:58 PM)hullmaks Kirjutas: [ -> ]keera küünlad maha ja keera mootorit ventilaatorist , jagaja kaan võta eelnevalt maha, süütepoolist tulev juhtme ots hoia mõni mm kaugusel mootori metallosast. Kui särtsu kardad, siis kasuta elektriku näpitsaid või pane sinna otsa piibujuhe koos küünlaga. Küünal pane vastu mootori metallosa.väntvõlli ringi ajades näed, kas kontaktid avanevad ja kas säde tekib. Oletan, et kontaktivahe on liiga väike, peaks olema 0,4 mm nukiga kohakuti olles.kui kontaktidega kõik korras ja säde tekib, võibolla oled unustanud rootori oma kohale tagasi panna. Võib ka olla, et jagaja võll loksub liiga palju, et starter on lühises ja tõmbab pinge alla. Miks üldse hakkasid kontakte puhastama? on juhtunud ka nii, et peale kontaktide puhastamist puru jääb kontaktide vahele ja ei teki sädet. jnejne

kontaktivahet pean veelkorra kontrollima.
rootorit unustan kaunis tihti tagasi panna kuid see meenub ka koheselt kui starterit annanBig Grin
jagaja võll loksuks siis oleks ta juba eelnevalt märku annud et midagi on mäda, kuid säde kadus lambist ära, oli oli ja siis enam ei olnud.
Kontakte hakkasin puhastama sellepärast et küttus ei põlenud piisavalt ära ja kuna leitsin et säde ei ole piisavalt "kange" siis otsustasin neid puhastada (mida poleks tohtinud teha nüüd tagantjärele mõeldes)
Praegune olukord on selline et vigu on vist rohkem kui üks, sest starteril läks juhe kuumaks, see juhe mis tõmbereleed ja starterit ühendab. Puhastasin seal kontaktid ära ning nüüd hakkas juba lubama, kuid käima ikka ei lähe sest mingil põhjusel saab veel mingi küünal valel ajal sädeme kätte ja hakkab "tagasi peksma"
(04-03-2012, 15:09 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Õnnestus jagaja pool ringi valesti sisse suruda? Kas kaltsuprooviga(prundiks küünlaaugus) ikka esimese silindri kohal jagaja rootor.

jagaja rootor on õiges kohas sest kontrollides väntvõlli ja nukvõlli märke oli kõik ok, siis vaatasin ka kohe rootori asukohta, see samuti kohal. Mootor hakkab tööle minema ja siis poob kinni. Kaas on uus ja puhastatud, ikka ei midagi.
(04-03-2012, 15:43 PM)moskiito Kirjutas: [ -> ]
(04-03-2012, 15:09 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Õnnestus jagaja pool ringi valesti sisse suruda? Kas kaltsuprooviga(prundiks küünlaaugus) ikka esimese silindri kohal jagaja rootor.

jagaja rootor on õiges kohas sest kontrollides väntvõlli ja nukvõlli märke oli kõik ok, siis vaatasin ka kohe rootori asukohta, see samuti kohal. Mootor hakkab tööle minema ja siis poob kinni. Kaas on uus ja puhastatud, ikka ei midagi.

Siis kontrolli süütejärjekord üle.

(04-03-2012, 16:10 PM)giordanobruno Kirjutas: [ -> ]
(04-03-2012, 15:43 PM)moskiito Kirjutas: [ -> ]
(04-03-2012, 15:09 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Õnnestus jagaja pool ringi valesti sisse suruda? Kas kaltsuprooviga(prundiks küünlaaugus) ikka esimese silindri kohal jagaja rootor.

jagaja rootor on õiges kohas sest kontrollides väntvõlli ja nukvõlli märke oli kõik ok, siis vaatasin ka kohe rootori asukohta, see samuti kohal. Mootor hakkab tööle minema ja siis poob kinni. Kaas on uus ja puhastatud, ikka ei midagi.

Siis kontrolli süütejärjekord üle.
süütejärjekord on paigas.

Kuid kas starteri enda viga ei või olla et ta ei jaksa lihtsalt vedada?

nimelt antsin starterit sedasi et süüdet sees ei olnud ja jõnksutas samatmoodi.
Talupojaga samal arvamusel tegu on süütepooli variaatori veaga.
Süütejärjekord ikka õige?
On võimalus ka selline,et kui tõmbad jagaja koos alt hammasrataga välja,siis satub teisele kohale..... kontrolli 1 sil. survetakti lõpp. Enne seda on rihmaseibil veel üks märk. Selle kohapeal peavad kontaktid lahti minema. Kui lähevad,vaata kas rootor on õige kohapeal,ehk siis selle esimese silindri küünlajuhtme keskel.
Ja muidugi,kui oled seal seda mootorit lutsutanud,läheb lõpuks toorest täis ja ei käivitugi....
niipalju olen hetkel teada saanud et kui säde nõrk, läheb kohe kohe käima, probleeme pole, nii kui säde tugevam hakkab jukerdama. hetkel langevad kahtlustused süütepoolile. lasen akkul natuke kosuda siis lähen vahetan varjaatorid ära süütepoolil.
varjaatori vahetasin ära, süütepooli samuti, ikka sama naliSad
(04-03-2012, 20:09 PM)moskiito Kirjutas: [ -> ]varjaatori vahetasin ära, süütepooli samuti, ikka sama naliSad

Teinekord on riiulis tagavaraks ka vigaseid juppe.....Big Grin

(04-03-2012, 20:28 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]
(04-03-2012, 20:09 PM)moskiito Kirjutas: [ -> ]varjaatori vahetasin ära, süütepooli samuti, ikka sama naliSad

Teinekord on riiulis tagavaraks ka vigaseid juppe.....Big Grin

ei, see on korras, kontrollisin üle

Nüüd ei jää muud üle,kui võta sõber appi ja autole nöör külge. Vea käima! Sellised pool puterdajad tuleb käima tirida. Siis näed,mis teeb ja saad edasi toimetada.
Kas auto enne jagaja remontimist oli sõidukorras või soendad mingit seismajäänud autot üles?
(04-03-2012, 20:37 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]Nüüd ei jää muud üle,kui võta sõber appi ja autole nöör külge. Vea käima! Sellised pool puterdajad tuleb käima tirida. Siis näed,mis teeb ja saad edasi toimetada.
Kas auto enne jagaja remontimist oli sõidukorras või soendad mingit seismajäänud autot üles?

siin kus mina elan, pole jõudnud kellegagi veel sõprust sigitada Smile alles sai kolitud siiakanti.
minu autol on süüde otse pandud läbi lüliti.
------------------------------------------------------------------------
Alustame otsast peale. tavalised lülitid ei kõlba SÜÜTE LÜLITITEKS, kuna süütepooli läbib suur VOOL...(pinge peab jääma ikka 12v)siis kattuvad lülitite kehvapoolsed kontaktid kuumuse mõjul oksiidiga, mis võib kontrollambi süüdata, aga süütepoolile jääb väheks....paugub ja plärtsub kui kurat.
Ps. nõuanne. Tegele 1 viga korraga, mitte mitme vea otsimise-parandamisega korraga. Wink
(04-03-2012, 21:30 PM)h2rra Kirjutas: [ -> ]minu autol on süüde otse pandud läbi lüliti.
------------------------------------------------------------------------
Alustame otsast peale. tavalised lülitid ei kõlba SÜÜTE LÜLITITEKS, kuna süütepooli läbib suur VOOL...(pinge peab jääma ikka 12v)siis kattuvad lülitite kehvapoolsed kontaktid kuumuse mõjul oksiidiga, mis võib kontrollambi süüdata, aga süütepoolile jääb väheks....paugub ja plärtsub kui kurat.
Ps. nõuanne. Tegele 1 viga korraga, mitte mitme vea otsimise-parandamisega korraga. Wink

hmm. mul on kl pandud 24v lüliti vahele. kuid homme ühendan lahti ja panen ilma lülitita juhtmed kokku.
too 24v lüliti pärineb saksa traub treipingilt Toungue

tõttöeldes olen nõus praegu kõik ideed järgi proovima, ksvõi peapeal seisma ja hüppama et saaks ainult probleemist jagu.
Kohvipaksu pealt ja autot nägemata on raske midagi täpset öelda, aga jutu järgi pakun 2 viga:
1) Starteri andmisel tekib kusagil pingelang. Kehv mass, oksüdeerunud klemmid ja juba eelpool viidatud "isetegevus" lülitite osas. Väide on multimeetri abil kiiresti ja lihtsalt tõestatav/ümberlükatav.
2) Veelgi tõenäolisem on mitte variaatori e n d a vaid selle lühistamise ehk sildamise probleem. Nagu ma aru saan, on säde muidu olemas, aga starterit andes kaob, mitte vastupidi. Sel juhul ei toimi variaatori lühistamine. Vene autodel on seda lühistamist lahendatud erinevalt ja kahjuks peast ei mäleta, kuidas mossel on. Ei viitsi ka täna enam üle õue vaatama minna. Rolleyes
Lühidalt - starteri käivitudes antakse süütepoolile otse toide peale, muul ajal käib see läbi variaatori (takisti), et maha ei põleks.
Seda otsetoidet antakse kas läbi süüteluku, starteri abirelee 5. otsa(kui see olemas on), või starteri tõmbereleel oleva lisaklemmi. Kahe viimase variandi puhul on lisaklemmi tähistus tavaliselt K3 (katuška zažigania).
Loodan et väga mööda ei pannud. Pole aastaid enam nende asjadega väga tegelenud.
Talupoeg Taluja soovitus on üsna praktiline - lohista käima ja siis "õunte pealt vaata". Kui tõmmates ilusti käivitub, aga starteri abiga mitte, siis vaata neid asju, mida soovitasin. Kui ikka mingi jama on, siis on midagi muud.
Lehti: 1 2