automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jawa 634/360 väntvõll
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

kolmpool

Tere!

Kas Jawa 360 mootorisse sobib 634 väntvõll?
634 omas on küll kepsu alumises pesas nõellaager, kuid kas ta muude mõõtmete poolest sobib?

riho

Sobib küll, tean ühte sõpra, kellel on sedasi pandud, samuti on ta pannud ka 634 silindrid ja silindripead (siis pead küll ka uued leegitorud panema). Samuti tean ühte teist meest, kel on samamoodi pandud Jawa 360 mootorisse 634 väntvõll.
Kahjuks paigaldamise täpsete nüanssidega ma täpselt kursis ei ole

riho

Seda unustasin mainida, et siis pead 634 kolvid kah panema. Jawa 360 kolvisõrme läbimõõt on 15mm, 634-l juba 16mm
vana jawa ja 634 väntvõllid erinevad ainult kepsu ÜLEMISE pea poolest. On sul muidu 634-a vänt olemas vä?

kolmpool

Minu teada on siiski 634 väntvõlli alumises peas nõellaager, mida 360-l pole.

Ei ole 634 vänta käes, kuid enne ostmist tahaks teda, kas üldse hakkab. 360 vänta pole leidnud.

riho

No kepsu alumises osas kama kaks ju mis laager seal on, seda ei pea ise lahti koukima, küll aga on nende kolvisõrme nõeltega kolvi otsa panek paras jukerdamine (kuigi mitte midagi võimatut, kui väike abinõu tehtud). Jawa 634 ja 638 väntvõllidele (kepsud neil samad) müüakse eraldi kepse koos alumise ja ülemise laagriga, siis saab need eraldi lasta kuskil ära vahetada, ei pea uut väntvõlli ostma. Mine tea, äki Teletorni poes pakuvad 360 vändale kah kepse (kui selles probleem on), või saab sinna isegi 634/638 kepsud sisse aretada (siis 634 kolvid kah kindlasti).

Ise ei ole uurinud, kas 360 ja 634 mootoritel ülevoolukanalid on täpselt sama koha peal ja ühesuurused?

kolmpool

Probleem ongi selles, et vända keskmine laager läbi.

riho

Siis kõige targem lasta see lihtsalt välja vahetada, kuigi jah, sellist meest raske leida, kes vända lahti pressiks ja siis jälle õiges asendis uuesti kokku. Tallinnas näiteks peaks seesama mees sellise asja ära tegema, kes Veerenni tänava motopoes müüja on (vähemal aasta aega tagasi, kui ma ise oma 638 vänvtõllile kaalusin, kas panna uued kepsud või osta uus väntvõll, mainis ta seal, et võib ise uued kepsud panna - kuna keskmised laagrid olid kah kehvad ja sain 1300 krooniga uue väntvõlli lõuna-eestist, jäi kaup katki).

Samuti tasub kindlasti sellise probleemiga pöörduda Kloostrimetsa motopoe meeste poole, seal nad remondivad ka mootoreid ning selline töö ei tohiks neile võõras olla.

ken

ostaSmileSadWinkCool:mad:Toungue:bounce:lol
Kloostrimetsa poest anti mulle mehe number, kes laagri vahetas ja va\'nda ka tasakaalustas. Maksma la\'ks u. 500 eek.
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: kolmpool
Minu teada on siiski 634 väntvõlli alumises peas nõellaager, mida 360-l pole.
Kui see tõesti nii on, kas ta peab siis kauem vastu ka vä?A mis puutub kepsu ülemisse peasse, siis saab lasta sinna treida tavalised pronkspuksid ja panna vana jawa kolvid.
Seoses 634 ja 360 võrdlemisega tekkis mul selline küsimus: et kui võrrelda 634 ja 360 silindripäid, siis tunduvad põlemiskambrid ühesuurused olevat. Ometigi on 634a surveaste 9,2 ja 360 8. Kuidas on selline asi võimalik?
Kas 634 kolvid on siis ülemises surnud seisus silindri ülemise servaga ühekõrgusel (360 on nad kuskil ~1mm allpool)?

vrots

sellega on nii et 634 on ikka tunduvalt parem pill kui mingi vana jaff
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: iz350
634 ja parem kui vana Jawa:o,vaevalt küll.See on muidugi minu isiklik arvamus.Paljudes detailides on vanad Jawad uuematest mudelitest paremad,ka väljanägemises.

Alati on vanemad masinad nägusamad,töökindlamad,stiilsemad ja ajaloolisemad.
A kas minu küsimusele ei oska siis keegi vastata? Kas keegi ei ole 634-ga lähemalt tuttav?

kolmpool

Kahjuks ei oska, sest pole 634-l mootorit lahti võtnud.

Igastahes, uue ja vana Jawa kohta ütleks nii palju, et sõitsin vana 350 Jawaga 2000km kahe hooaja peale kokku mööda põllu-kruusateid. Mitte midagi peale poltide pingutamise, karpa puhastamise ja regulli, kummide pumpamise ei pidand tegema. Väga igav pidada, tööd on vähe Big Grin

vrots

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: iz350
634 ja parem kui vana Jawa:o,vaevalt küll.See on muidugi minu isiklik arvamus.Paljudes detailides on vanad Jawad uuematest mudelitest paremad,ka väljanägemises.
millistes detailides ntx?634 läheb ikka palju paremini edasi.ühel tüübil läks 634 mingi 150+km välja ja 0-100 oli ikka alla 6 seki

kolmpool

Ja see alla 6sek jutt on ka täielik BS. 8sek on juba hea saavutus.
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: kolmpool
Minu teada on siiski 634 väntvõlli alumises peas nõellaager, mida 360-l pole.

Ei ole 634 vänta käes, kuid enne ostmist tahaks teda, kas üldse hakkab. 360 vänta pole leidnud.

ma võin sulle anda oma vana 634 väntvõlli mis on omadega õhtal aga vähemalt saad proovida kas sobib või mitte.