automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mis jalgrattaga on tegu?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere!
Oskate palun öelda, millega on tegu? Mulle öeldi, et Saksa sõjaväe ratas, kas ikka on?
Tänan
Või ju olla ka, miks mitte! Aga sellise üldpildi järgi ei saa midagi kindlat öelda. Siin foorumis on saksa sõjaväe jalgrataste teemat puudutatud, kui viitsimist on, siis katsu otsida millised eripärad ja nüansid olid saksa sõjaväe jalgratastel. Minul pole tahtmist hakata siin neid üles lugema. Ka endises Wehrmachti foorumis on teema nende rataste kohta, nii et eesti keeles võrgus veidi materjali on.
Vändamäng oleks nagu selline küll, mis sõjaväeratastele omane. Samas ei mäleta, et neil tagahark ära käiks, üldse on tundnunud, et ärakäiv tagahark on kohalike väiketootjate teema? Ja lenksupiduri puudumine...
Täpselt pole enam meeles, võibolla ka eksin, aga vanematel ratastel võis lahtikäiv tagahark olla. Pärastpoole, 1942 oli raamil küll standard väga paika pandud. Raami torude pikkused kindla mõõduga jne. Lahtikäivat tagaharki polnud suure tõenäosusega. Omanik lubas järgi vaadata, kas aastaarvu on peale löödud, eks, siis näe.
Tänu asjatundja (Tänan, BALDHUR88) soovitustele oskasin uurida tagumist rummu ja seal peal on: kotka märk, 39 M, Torpedo, System Sachs, D.R.P.
Sadulamuhvil aastaarvu ei ole. Leidsin porilauad ka.
Nagu ka esimeselt pildilt veidi paistis, on tagarumm kroomitud (paistis kroomitud Torpedo pidurilink), tundub, et ka lenks on algselt olnud galvaanikaga (kroom või nikkel), mis tükati lahtiselt lipendab, ratas on musta värviga üle võõbatud. Lisaks juba eelnevalt viidatud sõjaväerattale mittesobivad detailid - nüansid. Seni ei olegi ühtegi märki mis lubaks seda ratast WH jaoks toodetuks lugeda.
Selge, tegu siis ilmselt "tavalise" Saksa jalgrattaga. Kas see nr 39 tagumise rummu peal annab alust arvata, et valmistamise aasta on 1939?
Mis oleks sellise ratta turuhind?
Tänan kõiki vastajaid.
Kindel saab olla üksnes selles, et tagarumm on valmistatud 1939. Rataski ei pruugi üldse saksa oma olla, st võib olla tükkidest kokku laotud. Hind ei ole kahjuks kõrde, isegi keskmine mitte, sellist tundmatut, ilma eriliste defitsiitsete tükkideta ning räsitud olekus jalgratast ilmselt rattahuvilised eriti ei himusta, vb mõni retromees tahaks ka raha välja käia. Samas, kui on korralikud veljed, rummud, rattad, siis need midagi ikka maksaksid jne...
Aga vb on mingi väga haruldane ja kallis asi ka, mine tea.
Kuid muidu pakun, et 10 - 50 €, aga mina olen vilets hinnaekspert.
(12-04-2012, 13:43 PM)kass Kirjutas: [ -> ]Kuid muidu pakun, et 10 - 50 €, aga mina olen vilets hinnaekspert.

Sinu hind (st selle keskmine) on suhteliselt reaalne. Mina olen sellises poolikus komplektsuses ratta eest nõus välja andma 25 eurot. Kuna mul on palju poolikuid vanaaegseid jalgrattaid, mida ma tahaksin lähema 20-30 aasta jooksul viia algsesse kompletsusesse ja tulevases muuseumis vaadata kannatavatasse seisu, kuluksid mul selle ajastu mitmed tükid väga marjaks ära.

St - minu hinnapakkumine on reaalne ja võib viia lähema nädala-paari jooksul tehinguni (kui müüjal on sellealane reaalne soov).


Tänan pakkumise eest. Üks huviline tuleb vaatama, näis mis hinna ütleb. Annan teada.