automoto.ee foorumid

Täisversioon: Pidurisadulate renoveerimine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Olen otsinud nii lihtsalt guugeldades kui ka siinsest foorumist, ent tulutult ...
Plaan autol pidurisadulad välja vahetada, milleks tekitasin endale "vahetusfondi" kasutatud sadulate näol. Mõte on need kusagil liivapritsiga puhtaks lasta, aga millise värviga oleks kõige mõistlikum need katta? Kas pritsimisse võib viia sellisel kujul, nagu need praegu on - kolvid/tihendid jms küljes?
Head mõtted ja näpunäited väga oodatud!
Tänud ette!

Hando
Oh,imesid juhtub. Oled siis esimene mees,kes pidurisadulaid värvida tahab.... Jõudu!
Üldiselt ei ole tähele pannud,et sellistel asjadel üldse värvi näha on. Aeg teeb oma töö ja tavaliselt tuleb sadulatelt meisliga paksu roostet maha taguda. Tänagi tuli endal selline lugu ette. No kui tahad värvida,siis anna minna. Kauaks see asi ei seisa,sest tingimused on rasked. Vesi,pori,sool,liiv.....jne... üheks aastaks jagub seda ilu. Kui näituse massin,siis ikka võib...Smile
Üheks aastaks jagub isegi aerosooliga värvides, selleks ei pea isegi eriti vaeva nägema. Ükskord naljapärast proovisin, kui klotse vahetasin.
Aga pulbervärvimise kohta pead vast neist kohtadest küsima, kes seda teevad, et mis kompleksuses soovivad.

Edit: aijaa, liivapritsist oli jutt-seal vist parem küll kui kolvid sees vöi midagi samasuurt vähemalt et liiv tööpinda ei kahjustaks.
tallinnas vana narva mnt renoveeritakse pidurisadulaid suur 5 kordne maja tee ääres autvaruosade kaubamaja nimi peal .
kunagi sai ise seal töötatud sadulad said paremad ja läikivamad kui nad poest tulles olid.
(17-04-2012, 22:50 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]Oh,imesid juhtub. Oled siis esimene mees,kes pidurisadulaid värvida tahab....
Kindlasti pole esimene. Rullnokud püüavad neid pidevalt punaseks värvida.

(18-04-2012, 00:00 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(17-04-2012, 22:50 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]Oh,imesid juhtub. Oled siis esimene mees,kes pidurisadulaid värvida tahab....
Kindlasti pole esimene. Rullnokud püüavad neid pidevalt punaseks värvida.
Nii mõnegi auto suppordid on juba tehasest tulles värvitud - samuti teevad seda piduri upgrade-komponentide tootjad. Eks sealt see pisik on lihtrahva hulka jõudnud. Terashari ja Hammerite (3...4x) annab kodustes tingimustes täiesti talutava tulemuse. Liivapritsi miinus on see, et liiv ronib ikka igale poole ligi ja võib abinõudest hoolimata tähtsatele pindadele haiget teha. Peenem meetod pidi olema keemiline puhastus (hüdrolüüs?), sama meetodiga puhastatakse ka mootoriplokke - eks targemad parandavad või täiendavad, endal kogemusi pole.
Mina eemaldasin suportitel tolmukatted, kolvi lükkasin lõpuni sisse ning siis liivapritsi. Peale seda buvanol, mille traatkettaga maha puhastasin kui oli tolmuks muutunud, siis sai happekrunt, epokrunt, tavaline krunt, hõbedane metallik ja lõpuks lakk. Kestavad juba 3a, roostet pole kuskil. Kõik kihid said kantud märg märjale. Happekrundil ja epol koos pole võibolla mõtet aga kuna oli purk olemas sai niisama proovitud.
(18-04-2012, 20:50 PM)rints Kirjutas: [ -> ].... Happekrundil ja epol koos pole võibolla mõtet aga kuna oli purk olemas sai niisama proovitud.
kindlasti on, just nii saab asjast enam-vähem asja.

P.S. See tavakrunt on seal üleliigne.

Kusjuures just pidurijuppide osas julgen ainsana auto küljes hammerite kohta mingigi positiivse sõna poetada - töötab väg ilusti ning püsib ka peal. Vähemalt 3 aastat aastaringset liikumist uut roostet välja ei toonud.
(18-04-2012, 20:50 PM)rints Kirjutas: [ -> ]liivaprits...buvanol...happekrunt, epokrunt, tavaline krunt (????), hõbedane metallik ja lõpuks lakk. Kestavad juba 3a


Äkki viitsid tulemusest värske pildi kah panna?
Survekaga enne üle ka ja...Cool (ilma pildita, ...noh, saad isegi aru...mõni vblla arvab, et niisama kõvatad foorumist kogutud infoga vms)




Mina pole supporte siiani julenud värvida, need mõned, mis tehtud, on tavameetodil lihtsalt uuesti ära tsingitud ja kogu moos.

Ühed lasin isegi nikeldada, kuna tsink ei tahtnud hästi külge jääda (keegi ei tea siiani põhjust, isegi Brokk mitte) aga nikkel jäi, ilmselt lasti vask kah alla...;
siin nikeldatud variant 74a. Alfa Romeo tagasupportist (poldid/niplid, muidugi endiselt tsingitud):


[Pilt: IMGP6638.jpg]


...aga üldiselt see galvaanikavärk mulle supportite puhul ei istu ja ilmselt oleks tõesti parem värvida - langeb ära poolte lahtivõtmine ja pärast pidamasaamine, kuna enamus normaalseid pidureid on ikkagi ilma liuguriteta ja kahelt poolt kolbidega.

Õnneks on pea kõik taastatavad masinad siiani ikka vana hea trummelpiduriga olnud, aga eks ajad muutuvad ja tegemist tahtvad autod muutuvad üha nooremaks...Toungue


.
(21-04-2012, 12:33 PM)stihl Kirjutas: [ -> ]
(18-04-2012, 20:50 PM)rints Kirjutas: [ -> ]liivaprits...buvanol...happekrunt, epokrunt, tavaline krunt (????), hõbedane metallik ja lõpuks lakk. Kestavad juba 3a


Äkki viitsid tulemusest värske pildi kah panna?
Survekaga enne üle ka ja...Cool (ilma pildita, ...noh, saad isegi aru...mõni vblla arvab, et niisama kõvatad foorumist kogutud infoga vms)




Mina pole supporte siiani julenud värvida, need mõned, mis tehtud, on tavameetodil lihtsalt uuesti ära tsingitud ja kogu moos.

Ühed lasin isegi nikeldada, kuna tsink ei tahtnud hästi külge jääda (keegi ei tea siiani põhjust, isegi Brokk mitte) aga nikkel jäi, ilmselt lasti vask kah alla...;
siin nikeldatud variant 74a. Alfa Romeo tagasupportist (poldid/niplid, muidugi endiselt tsingitud):


[Pilt: IMGP6638.jpg]


...aga üldiselt see galvaanikavärk mulle supportite puhul ei istu ja ilmselt oleks tõesti parem värvida - langeb ära poolte lahtivõtmine ja pärast pidamasaamine, kuna enamus normaalseid pidureid on ikkagi ilma liuguriteta ja kahelt poolt kolbidega.

Õnneks on pea kõik taastatavad masinad siiani ikka vana hea trummelpiduriga olnud, aga eks ajad muutuvad ja tegemist tahtvad autod muutuvad üha nooremaks...Toungue


.
Ma ei saa oma vanainimese seniilsuses aru,et mida neid supporteid värvida.Tahad kellelegi kinkida või?Aga vana va veneaegne ahjulakk peaks ka hea olema.Kuumakindel ka veel teine.Aga mul ka mure.Olen püüdnud kummidele uut mustrit peale joonistada.Vanasti vene ajal tegin pastakaga,aga pastakaid läks liiast.Nüüd teen veekindla vildikaga,aga tulemus ikka fekaal.Ikka pean uued kummid ostma...
Flanagan
(21-04-2012, 23:09 PM)flanagan Kirjutas: [ -> ]Olen püüdnud kummidele uut mustrit peale joonistada.Vanasti vene ajal tegin pastakaga,aga pastakaid läks liiast.Nüüd teen veekindla vildikaga,aga tulemus ikka fekaal.Ikka pean uued kummid ostma...
Flanagan

Aedniku markerid on müügil, või oli see nüüd istikute oma, igastahes tunduvalt niiskuse- ja kulumiskindlam.

Proovi, ehk aitab.
(21-04-2012, 23:09 PM)flanagan Kirjutas: [ -> ]Ma ei saa oma vanainimese seniilsuses aru,et mida neid supporteid värvida.Tahad kellelegi kinkida või? ...
Flanagan



Huvitav, et sinu seniilsus ei takista sul mootori remondist aru saamast:


(16-06-2010, 02:49 AM)flanagan Kirjutas: [ -> ]...Vanast mootorist saab uue küll ja isegi väga lihtsaslt,eriti kui tegu on hülsitud mootoriga-st kui on vahetatavad hülsid.Aga mõte vaid ühe raami või siis kepsu saale aluse kaela lihvimiseks pole ka eriti mõtekas.siis juba kogu vänt viia ühte mõõtu.
Flanagan

Ega see mootori remont kah niiväga kinkimisega ei lõpe. Eesmärk ikka see, et vana asja heaks ja uueks saada...Big Grin

Aga edaspidi, Toomas, ole hea ja ole kuss, kui midagi teemasse väga tarka öelda pole, eksole...eriti joobnud olekus pole see viisakas.
Aitäh.
(21-04-2012, 23:09 PM)flanagan Kirjutas: [ -> ]...Ma ei saa oma vanainimese seniilsuses aru,et mida neid supporteid värvida...
Kõikidest asjadest ei peagi aru saama.
Mina "värvin" kõikvõimalikud kohad üle ML seguga. Iga poldi, mis paika panen pinseldan ka alati üle. Siis on lootust ka kunagi lahti saada. Raami osa (mis paistma jääb) värvisin üle mingi musta roostevastase vahaga. Mõlemad nimetatud ained kuivavad pika peale peaaegu ära ja on minu jaoks piisavalt ilusad, varjatud kohtades.