automoto.ee foorumid

Täisversioon: Iz 49le 12v elektrisüsteem
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Soovin infot vähe targematega jagada. Nimelt kompunnin Iz49 mootorile külge Iz56 silindri,mis on alumiiniumist ja vähe parema jahutamis omadusega. Silindripeal küünla- ja sussklapi ava. Tahan panna sussklapi avasse ka toimiva küünla aga pole leidnud 6v süütepooli millest tuleb 2 kõrgepinge juhet välja.
Teine variant oleks paigaldada 12v süütesüsteem aga milline sobiks Iz-le?
Kas 6v süütepooli saab asendada 12v-ga?

Terv.Janc
Vene bokseri süütepool sobib sel juhul küll. n. dnepr MT-9, ural/irbit jne. Näeb samasugune välja nagu 12V süütepool, kui seda otsima/ostma lähed, siis veendu, et oleks ikka 6V.
Ma oma IZ peal seda kunagi katsetasin, kuid see ei andnud erilist effekti.
Probleemid millega sa kohe kokku puutud: Mainitud süütepool ei ole niiskuskindel - peaksid talle mingi kesta ümber tegema/valama nii, et kõrgepinge ülelöögi klemmid jääksid vabaks ehk toimima, kuid oleks samal ajal niiskuse eest kaitstud. Siis vaja teha ka kinnitus, millega ta paagi alla kinnitada. Kui süütepool pekki läheb, alustad otsast peale.
Ehk oleks mõttekam paigaldada 2 tavalist süütepooli, kuid kuna see iz`i gene on suht lahja, siis lisa koormus teeb ta veelgi hädisemaks ja loodetud edu asemel tekib hoopis puudujääk, näit. tulede arvelt.
Nii väikse põlemiskambriga ei ole sel mingit kasulikku toimet.
Küll aga ajab asja keeruliseks ja surveastet saad ehk 0,3-0,4 ühikut tõsta tänu sellele.
Kui läheb juba olukord selliseks, et mujalt tõesti pole võtta enam seda 0,5 hj
siis muidugi, kuid ehk räägib vähe lähemalt mis juba tehtud sest tegelen ka vaikselt izi mootorite ehitamisega krossiks ja kui keegi veel näiteks kiirenduse või rinka jaoks oleks huvitav teada mis teoksil.
Jep, kasulik toime avalduks suurema kubatuuri puhul - omal kogemus olemas ühe 650cm3 BMW enduro pilliga, millel hakkas mootor kuuldavalt ühtlasemalt käima, kui teisele küünlale piibu peale panin. Madala kubatuuriga oleks mõte siis, kui tahad masinat pommikindlamaks teha paigaldades 2 sõltumatut süütesüsteemi. Jõgevatrefil olen näinud üht soome päritolu K750 mootoriga masinat, millel olid eraldi magneeto- ja kontaktsüüde, mõlemal oli oma süütepool ning mõlemal silindril 2 küünalt.
Tere,
Jätkan siin arutet Iz ja süütepooli teemat.
Nimelt ehitan endale ühte vanakooli Bobberit. Raam ja rattad korras aga mootori poolelt mõtlesin vähe kaasa aidata ,et püsiks linnaliikluses( kiirusel).Hetkel mootor viimse kui detailini lahtivõetud ja karterid ootavad soodapritsi.Väntvõlli võtsin lahti ,puhastasin vanast õlist ja tagist ning on balanseeritud ja rihtis. Karterisse lähevad uued laagrid,silindriks valisin IZ56-e http://cache.osta.ee/i/auctions/large/76...e3e676.jpg
et jahutus parem oleks. Kolb läheb originaal mõõdus. Karbussiks valisin Pannonia oma. http://cache.osta.ee/i/auctions/large/3d...aee13d.jpg
Proovin ülemineku karbussist sisselaskesse võimalikult ühtlaseks teha.Pannonia karpa vähe suurema(1.5mm umbes) lõõriga seega kütust ja õhku mahub silindrisse rohkem ning on vähe parema ehitusega(jääb igasugu pensuga uputamine ja lödistamine ära.)
Sussklapi tahan ära kaotada ja küünla sinna asemele panna ,puhtalt ilupärast. Uurisin ,et Dneprile paigaldatakse 6V kahejuhtmega süütepooli. http://images.wemoto.com/full/IGNITION_C...002895.jpg
Surveastme tahaks tänapäeva kütuse kohaselt nii 8-9:1 -le saada aga eks näis kas alumine pool vastu peab ja kas käima pedaalida ka jõuab.
Parandage kui midagi valesti teenWink sest mitukorda ei viitsi jamada.
8-9:1 staatiline surveaste ei eelda küll kuskilt otsast kahe küünlaga süütamist.
Korrigeeritud surveastet võibolla 8 kuidagi saab aga 9 on küll väga raske häälde saada mootorit tavakütusega.
Niiet ma hea pärast soovitaks loobuda kahe küünlaga süütamisest ja kasutaks keskmist küünalt rahus edasi.