automoto.ee foorumid

Täisversioon: MTZ-50 ,52 istmepadi.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere!
Soov oleks siis näha MTZ 50 istmepatja ja seljatuge. Mu enda traktoril säilinud ainult raudosad ja siiani olen läbi ajanud erinevate variantidega. Nüüd aga tahaks teha asja korda. Paluks siis pilte originaal tehase istmest kus siis oleks näha,milline asi olema peaks. Samuti oleks nõus ka istme padjad ostma,kui kellegil üle. Seisukord ei pea olema hiilgav......piisaks ka räbalatest......saaks nende järgi uued teha.Wink Igasugune abi teretulnud.
Tänan.
Mul on olemas 1969 aasta belarussi vene keelne tehaseraamat ning sealt sain pildi mtz-50/52 kabiini sisu kohta.
Paar pilti veel, ehk on abiks.
(12-05-2012, 10:18 AM)kolz Kirjutas: [ -> ]Paar pilti veel, ehk on abiks.

Abiks ikka.
Pean veel lisama,et minu traktoril on mingi plekist küna,kuhu käivad siis padjad sisse ja külge. Kas tegu uuema variandiga või lihtsalt selline.
(12-05-2012, 12:45 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]...
Pean veel lisama,et minu traktoril on mingi plekist küna,kuhu käivad siis padjad sisse ja külge. Kas tegu uuema variandiga või lihtsalt selline.

Kaheastmelise jäikusega vedrustusega? Minu hübriidrussil on kah sihuke. Küna siis, patju pole enam olemaski...

Ma täitsa kujutan ette milline peavalu oli seda akut paremale kabiininurka, istme alla toppida...
(13-05-2012, 08:47 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(12-05-2012, 12:45 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]...
Pean veel lisama,et minu traktoril on mingi plekist küna,kuhu käivad siis padjad sisse ja külge. Kas tegu uuema variandiga või lihtsalt selline.

Kaheastmelise jäikusega vedrustusega? Minu hübriidrussil on kah sihuke. Küna siis, patju pole enam olemaski...

Ma täitsa kujutan ette milline peavalu oli seda akut paremale kabiininurka, istme alla toppida...

Just,ainult küna mul ongi alles......mingid termatiiniribad ka näha. Aku kohta pole üldse säilinud. Tegelikult pole seda akut ka kasutanud,sest käivitusmootor käib mul nööriga.....vanakooli värk. Kui traktori aastaid tagasi ostsin,polnud kabiinigi ollagi,kõik on pulkadest kokku korjatud. Sellepärast siis otsin väiksemaid asju.
Kui kabiin on, siis miks mitte mõnda sõiduauto istet kasutada?
Paremal pool istmeall oli aku ainult starterkäivitusega russil, käivitusmootoriga oli üks aku ja nagu ikka vasakul. Kui mu mälu ei peta, siis iste oli eemaldatav ja vist oli ka "timmitav" edasi tagasi. Porilaua küljes olevatel padjakanduritel oli tift, mis fikseeris istme liikumuse ja padja servades vastavad augud(vist kolm). Millegipärast on mul ka ettekujutus, et seljatugi oli ka eraldi ja kinnitus paagi külge. Mtz-5 oli seljatugi koos istumisega.
Istmepadjal olid vedrud ja need kinnitusid arvatavasti vineeritaolise materjali külge, mis omakorda selle raudküna põhja külge. Vedrude peale nagu diivanilgi, siis vatt, kott ja termantiin.
Varustusest oli vahel saada ka kohalike sadulseppade tedtud B-varuosi Smile, puitraamiga istmeid.
kolz,istme suhtes oled valel teel.Vähemalt MTZ 52 suhtes. See ülalmainitud nn. "vann" ongi 50/52 originaal. Kauss või vann on vooderdatud kahe poroloonist padjaga mis on kaetud termantiiniga ja kogu lugu. Vedrustuseks on torsioonvedrud. Edasi tagasi seda istet regullida ei saa. Saab küll reguleerida jäikust ,pingutades 17 võtmega torsiooni. Ja kui teine inimene kõrval istub siis saab aktiveerida lisa torsiooni lingi abil.
Kui on tegu kaheosalise istmega siis see pole originaal, pigem MTZ 5 valda kalduv teema.
(13-05-2012, 10:21 AM)Daff Kirjutas: [ -> ]kolz,istme suhtes oled valel teel.Vähemalt MTZ 52 suhtes. See ülalmainitud nn. "vann" ongi 50/52 originaal. Kauss või vann on vooderdatud kahe poroloonist padjaga mis on kaetud termantiiniga ja kogu lugu. Vedrustuseks on torsioonvedrud. Edasi tagasi seda istet regullida ei saa. Saab küll reguleerida jäikust ,pingutades 17 võtmega torsiooni. Ja kui teine inimene kõrval istub siis saab aktiveerida lisa torsiooni lingi abil.
Kui on tegu kaheosalise istmega siis see pole originaal, pigem MTZ 5 valda kalduv teema.
Ehee, ei ole. Wink Tortsioonvedrustusega iste tuli hiljem koos kandilise kapoti ja torudega kabiinis. Vanematel oli jäik istmeraam.
Kui Talupoeg seda uuemat silmas pidas siis istmepadi oli jah poroloonist (tegelikult aukudega vahtkummi vist) paksusega umbes 4cm. Seljatugi vist natule õhem. Seljatugi oli rippuv. See tähendab kinnitus ülevalt poltidega. Padja serva sees oli tugevnduseks raudlatt. Vaata Kodanik2 antud linki, sealt paistavad üleval neli poldipead.
Istmepadi kinnitus samamoodi niinimetatud küna põhja. Eest oli lahti ja sai padja üles tõsta.
Lisan pildi ka siis sellest uuemast "künast"
Selle torsioonistmega on ültse imelik lugu.Mul isal kodus MTZ-52 aastast 1965, ümara ninaga ja sai ta selle kunagi uuena. Väidab et see vann tal algusest saati sees. Samas räägib ta et olnud neil majandis 50-d millel olla olnud mingid diivanid sees, ju siis need kaheosalised. 52-sid hakati tootma mingi aasta või poolteist hiljem kui 50-id. Samas, uurides pilte, on paljudel sees jah need kaheosalised, kuid pole aru saada kumma mudeliga tegu. See jutt muidugi ei pretendeeri apsoluutsele tõele. Aga kuna milliseid istmeid paigaldama hakati teab vist ainult jumal.
Õhtust!

Tegin ka mõned klõpsud oma istmest:

[Pilt: 2070671113c596_l.jpg]

[Pilt: 207067173eb64b_l.jpg]

[Pilt: 20706715f779a1_l.jpg]

Tundub,et minu istmel on veel miski asi alt puudu. Kas mitte mingi amordika moodi asi või lihtsalt vedru.
Eks ma olen siiani läbi ajanud vanade istmepatjade porolooniga.....aga pikapeale tüütab see asi ära ja tahaks nagu midagi püsivamat. Selg ka haige ja võiks siis mugavamat asja saada....Wink Pole naabruses ka ühtegi traktorit liikumas näinud millel selline iste peal. Oleks lihtsalt korra kaenud ja siis midagist järgi teinud.
Vene foorumist leidsin ühe sellise häguse pildi. Sealt paistab ilusti padja paksus ja ka see, et padja kant on kokku- või läbiõmmeldud.
Kuna istme teemal olen väikest viisi talupoja saatusekaaslane, sai ka internetis tuhlatud ja pilte otsitud. Leidsin sellise leheküljekese http://www.lederstuff.de/de/Projekte/Arc...plettbezug
Niipalju kui google translatoriga aru sain siis originaaliga küll tegemist ei ole aga kena ikkagi.
[Pilt: MTS_50_Sitzschale_Komplettbezug_1_20120223.jpg]
Hääd uut!
Ei ole kahjuks midagi uut selle istme asjus. Aga tänud selle saksa lehekülje eest. Pole küll originull aga ikka hea vaadata,kuidas asju paremaks on tehtud. Jätkuvalt on mul kõrv kikkis ja silm jälgimas,et järsku ikka kuskil mingid jäänused on olemas istmepatjadest,mille järgi saaks uued teha.
Ma kahtlustan,et see originaal padi on midagi sarnast nagu TA 6-1 istmepadi.
See istme all olev amortisaatori jäänus on väga sarnane järgmise põlvkonna (80/82) MTZi istme omaga.
Ma veidi kahtlustan,et talupojal on äkki isegi MTZ-52L
[Pilt: 200%2520MT%25D0%2597-52%25D0%259B%2520va...01986..jpg]
[Pilt: IMG_173%2520Soosilla%25201986.jpg]
No tõesti ei tule ette milline see 100% originaalpadi oli. Sügiseti sai rull dermantiini ja rull rohekat puuvillapresenti küla sadulsepa juurde viidud, et kevade ülevaatuse ajaks kõik masinad ornungis oleks. Tükihind. Seljatoe patja läks 3 cm paksune poroloon. Tagumine külg vastu vanni siis riidest, et õhk mängida saaks. Istmepadja täiteks juba 8 cm vahtkummi. Kinnitusid ainult ühest äärest- tagariie oli 2 cm üle ja siis tagasi keeratud ja kinni õmmeldud. Tekkinud aasast lükati too fotol näha plekiriba läbi ja 4 mm poltidega ülalt vanni külge kinni(sejatugi). Jäi rippuma. Iste ka samamoodi, kinnitus tagant. Kerge oli "musta otsa" raha sinna alla lükata, kui padi eest lahti. Palju traktoristil tervet taskut oli, hea kui suitsupaki kinni pidas. Katused said samast dermantiinist õmmeldud, ventilaatori jaoks lõigati kohapeal auk sisse. Algul ehk 1963 aasta Mtz 50 iste oli paksemast, siledast dermantiinist, puuraamile naelutatud. Ikka kõrge, nagu linttraktoril, ainult ühes tükis, pikem ja ilma külgeõmmeldud käeaasata. Kogu spiraalvedrustus oli padjas, toetus alt puuraamil olevale presspapile. Vahtkummiga täidetud seljatugi omaette plekil. Koos Mtz 52ga tulid juba torsioonidel laiad vannistmed. Kitsas ühekohaline iste tuli alles Mtz 80, T40, Jumz`ga. Mtz 50 istmeamort oli pisike, kas mitte RS 09 sama polnud. Põhjalöömise leevendamiseks oli amordivardale aetud u 10 mm kõrgune kummirõngas.
Lehti: 1 2