automoto.ee foorumid

Täisversioon: MTZ 80-ne plokikaane kohta küsimus.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere
Mure siis selline, et kas russi mootoril klapisääre tihenid ka olemas on? Need kummist ja vedruga mõtlen. Nimelt tehtud mootori remondi käigus sai neid vahetama asutud, kuid mitte ühelgi klapil sellist tihendit polnud, ka mitte jäänust. Sai ühe kolhoosi aegse traktoristi käest uuritd, vastuseks, et ei peagi olema. Mulle aint ei mahu pähe, kuidas see tihendamine siis käib? Või on ikkagist need tihenid ajajooksul nii pudruks idanenud ja lihtsalt kadunud? Smile . Traktor ise 79a. väljalase, kui see midagi loeb. Selle tihendijamaga on mootori õlikulu suurem, kui diislikulu Big Grin . Alumine osa sai remondidtu(uued rõngad). Kuid summuti/kolletori vahelt ajab ikka õli välja.
Loodan, et keegi saab aidata.
PS. Kas oleks kellelgi jagada elektroonilisel kujul MTZ-i nö. kastusjuhendit või remondi manuaali? Detailikataloog olemas, kuid sellega paljut teha ei saa.

Kris
Klapisääre tihend ikka uuema aja ülesleidus. D-50,-240 jt NL diislid, samuti Gaz 51 ei tea sellest miskit. Oman remondi tehniliste tingimuste kohta venekeelseid kaustu, kui kodus vene keelega? Ja raamatukogudes veel häid endisaegseid tehnikumiõpikuid saada.
Seni kui rõngad sobituvad silindritega(20- 30 töötundi)on suurem õlikulu paratamatus. Said ikka rõngad õieti ja tervetena paika? Kui õhupuhasti liig tihe (elemendid kokku vanunud), võib ka õli üles vedada.
Ei ole russal ühtegi tihendit klapisäärel, peab ilma . Aga see et õli tilgub on sellest et rõngad pole sobitunud hülssidega. Mis võib võtta üpris kaua aega. Oleneb sellest kui kulunud hülsid olid. Ja teiseks. Kui MTZ-l rõngad valepidi sisse panna siis need hakkavad tööle õlipumbana. Kõik mis on karteris lendab korstnasse. Ainult esimene rõngas (võrreldesa teistega heledam) on selline mille võib pista suvalt sisse, teistel peab järgima kirja (BEPX), üles. Ka õlirõngal. See kiri pahatihti kehvalt loetav, siis tuleb teistega võrrelda.
Endal kogemus olemas kulunud mootoriga. T-25 -l sai pandud uued kolvirõngad. Kõik muu jäi vana. Hülsil suurt ranti üleval polnud. Sai nii silma järgi vaadatud. Algul loopis ikka korstnast õli välja. Terve suve võttis aega aga lõpuks asja sai. Nii et tuleb varuda kannatust,et uued rõngad sisse töötaksid. Samas kui hülsid liiga kulunud,ei anna see rõngaste vahetus erilist tulemust. Võib ikka hakata õli võtma. Paremaks läheb ikka,kuid õli tarbimisega tuleb sel juhul harjuda. Kuna õli hinnad ka tõusnud,tasub uued jupid mootorisse panna. Muidugi oleneb töömahust. Kui ikka ainult kevadel korra käima paned ja sügisel ka mõned tunnid tööd,siis pole vahet. Kui aga igapäevane tööriist,siis limpsib vaeseks....
Ei ole Russil küll klapisääretihendeid kohanud,pole vist olemaski. Kui juhtpuksid korralikud,ei tohiks sealtkaudu õli võtta.
Kusjuures on klapisääretihendid uuematel mootoritel ja peaks ka vanale kaanele sobima need.
www.autosoft.ru/online/acat/?idgroup=41&idmodel=929&idmark=25&atype=3
Nr.20 on õige asi.
Ikka on olemas need tihendid russil küll. Sai eelmine aasta enda 80-nel 80 a vl. mootoriremont tehtud ja tihendid täiesti olemas. Pädev "traktorimees" oli abiks ja väitis surmkindlalt et ei käi aga mulle nad küsimise peale poest anti ja neile ka kaane juhtpukside otsas kohad olemas olid. Samas pidi see tihendite asi sõltuma mootori tüübist ja aastast. Sain aru,et vanematel vist ei ole neid aga mis ajast seda ei tea.
Kui klapijuhtpuks on kulunud ei aita ka tihend.Olen viimase aasta jooksul remontinud kahte kaant.Tähelepanuks on see, et klapi tööpind ei ole juhtpuksi suhtes tsentris.Viimasel kaanel oli klapile parema pidamise saamiseks haamrit antud.Tihentite paigalduseks on vaja treida abinõu.Neil kaantel olid pooled tihendid paigaldamisega rikutud.
Kui abi vaja:tel.56565512
Aitäh kõigile kõnelejatele, eks siis peab talle tööd andma rahulikult ja kaema, kas läheb paremaks. Õhupuhasti võtsin ka lahti ja see oli sellist jama täis, et jube. Pesin diisliga puhtaks, uut õli sisse ja kannatust Smile .