automoto.ee foorumid

Täisversioon: Izi amordid ?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

peep

Tere. Selline küsimus et milline õli sobib izi amortidesse ? mis hinnaga on nad saadaval ,kui on ? milline peab amordi käik olema ?
Võib kasutada ka värtna(hüdraulika õli) Smile netist leidsin
ise panin ka oma izi amortidesse värtnaõli A.Palu raamatus oli mudu kirjas et peab olema mingi mootoriõli ja petrooleumi segu kuid sellist õli marki ei leidnud ma kuskilt
Üldiselt on värtnaõli ja muud \"segud\" vaid hädaolukorraks. Korralik amordiõli on poes olemas ja selle mittekasutamine pole mu arust mõistlik.

Asp
Upitaks vana teemat.

Sai eelmisel suvel pandud Planeta-2 amortidesse 15W Castroli amordiõli (oli ilmselt see pudel garaazis üle)

Selle tulemusena on nüüd esiamort ebameeldivalt jäik. Ei tea nüüd, kas sai kogus vale või õli liiga paks.
Plaanis talvel see asi uuesti üle vaadata. Milline poes müüdav õli oleks sobivaim? Ise mõtlesin punase ATF-i peale. Honda esiamortides soovitati nt seda, tegi matkaka sõidu mõnusalt pehmeks. Viskoossus peaks jääma amordiõlide 10W tasemele.
Samas soomekeelne Pl-2 manuaal soovitab igale poole (tagaamordid ja õhupuhasti) SAE 30 õli. Venekeelsed soovitavad värtnaõli AY.

Ahjaa, kas esiamortidele on ka nii, nagu moodsamatel ratastel, eraldi simmereid müügil või tuleb kogu see keermega osa uus osta (Kloostrimetsas vist nägin neid)?
Odavaim on kasutada automaatkäigukasti õli (ATF). selle viskoossus on ca. 7,5. Tänapäeva amortides kasut. õlisid viskoossusega 5W (vedel->pehme) kuni 15W (paks->jäik). Pikemat arutelu saab lugeda Bikers-i foorumis.
(22-09-2009, 15:30 PM)rulli Kirjutas: [ -> ]Upitaks vana teemat.

Sai eelmisel suvel pandud Planeta-2 amortidesse 15W Castroli amordiõli (oli ilmselt see pudel garaazis üle)

Selle tulemusena on nüüd esiamort ebameeldivalt jäik. Ei tea nüüd, kas sai kogus vale või õli liiga paks.
Plaanis talvel see asi uuesti üle vaadata. Milline poes müüdav õli oleks sobivaim? Ise mõtlesin punase ATF-i peale. Honda esiamortides soovitati nt seda, tegi matkaka sõidu mõnusalt pehmeks. Viskoossus peaks jääma amordiõlide 10W tasemele.
Samas soomekeelne Pl-2 manuaal soovitab igale poole (tagaamordid ja õhupuhasti) SAE 30 õli. Venekeelsed soovitavad värtnaõli AY.

Ahjaa, kas esiamortidele on ka nii, nagu moodsamatel ratastel, eraldi simmereid müügil või tuleb kogu see keermega osa uus osta (Kloostrimetsas vist nägin neid)?
Üldiselt on venerataste juppidega kauplejatel olemas ka nö. zimmerite rem. komplektid. Ühes pakendis on koos väntvõlli, käigukast, esiamortide jm. zimmerid. Ostsin siin paar kuud tagasi planeta 4 zimmerid. Tondil kallim, Põlvas odavam. Iseküsimus mis seisus su esiamordi torud on. On seal kulumisjälgi zimmerite juures. Aga mis keermega osast sa siin üldse räägid?
Kasutan IZ-idel nn.Ziguli M-6z/12Gi õli ja ütleks, et on paras, ka manualis on kirjas -mootoriõli.
kuskil oli ka konkreetselt kirjas aga ei leia paraku..
küsimus: Palju läheb Iz planeta spordi esiamorti õli?
Manual väidab 0,2L
kas manuaal toob ka õli viskoossuse välja? ja äkki midagi ka nende torujuppide kohta, millega jäikust reguleerida?
Olen pannud nii tavalist mootoriöli, spets amordi öli kui ka ATF-i.
Tavaline mootoriöli teeb amordi jäigemaks, spets öli ja ATF on pehmed nagu peab.
Ikka juhtub nii olema, et vanematel vene amortidel tihendid hästi enam ei pea. Saarel meil neid saada pole ja mandril satume motopoodi suht harva ning siis ei pruugi ka sääl neid olla. Seega kasutan rohkem kulunud amortides tavalist mootori öli. See oma viskoosuse töttu ei leki välja, on küll jäigem. Samas kaotab ta oma töövöime kiiremini aka tuleb tihedamini vahetada, muutub väga imelikku värvi ja "ludriks". kui tihendid peavad, panna ikka spets amordi öli, kui rahakott kannatab. Ise panin ATF-i, kuna seda oli lihtsalt kodo olemas tasuta.
Manual teatab (nagu kõigil teistel IÞ-idel) viskoossuseks SAE 30

Ise kasutan ATF Dx-2-e, täitsa sobivalt pehme.

Manuaale igale maitsele (vene v soome keeles)