automoto.ee foorumid

Täisversioon: v50 karbussi sedistamine??
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

mart391

ostsin uue karpa aga nüüd tahaks tiada kuidas peab olema segu kruvi et kõige ökonoomsem ja võimu ka ikka oleks??

Äkki keegi oskab aidata ja head nõu anda!!

Tegija

Hääle järgi timmitakse seda(Tingimata sõiduaal)
ma ei tea kas deltal kohapäälseid pöördeid saab regullida sõiduajal ?

Tegija

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Raigo
ma ei tea kas deltal kohapäälseid pöördeid saab regullida sõiduajal ?

Tühikäiku?:??? Gaasitrossi all olevast reguleerpoldist on ju kõik võimalik?

mart391

mind huvitab just see segu kruvi!!!
keera mingi poolteist pööret välja ja siis tee proovisõitu, sõiduajal keera ühele poole ja teisele poole, vaata kuidas paremini hakkab minema...mida rohkem see kruvi väljas on ,seda rikkalikum on segu, kui kruvi on rohkem kinni, siis peax kiirust rohkem olema, aga jõudu vähem, aga kui väljaspool on, siis jõudu rohkem, aga kiirust vähem...või midagi taolist...või ka exida, kui exin, siis palun parandage mind...

harley

kas mitte (tehasest tulnud) uuel karpal need paika pole seadistatud nii nagu kõige ökonoomsem on ? mina kunagi võrrile poest uue ostsin siis küsisin...öeldi et kõik on paigas.
J{arburaatori reguleerimine tühikäigu
v ä i k e s t e I e p ö ö r e t e I e. Eesmärk on siin mootori ühtlane töö minimaalsetel pööretel. Reguleeritakse töö- sooja mootori ja täiesti avatud õhuklapi korral.. Tulemu- sed on head siis, kui süüteseade on korras, süütemoment õige ja kütuse etteandmisel pole takistusi. Neljataktilises mootori s peavad lisaks sellele klapivahed oleqla normis. Reguleerimin.e toimub järgmiselt: vabastatakse emul- SiOOlli või õhu hulka piirava nõelkruvi vastumutter (vt. joon. 111, b), keeratakse nõelkruvi lõpuni kinni ja see- järel umbes 1,5 pööret lahti. Käivitatakse mootor ja keeratakse segusiibri piirdekruvi seisu, mille puhul moo- tor töötab väikseimatel pööretel. Siis keeratakse nõelkruvi ettevaatlikult ühele ja teisele poole, kuni leitakse asend, mille juures pöörded on maksimaalsed. Kui need pöörded on tühikäiguks liiga suured, siis vähendatakse neid piirde- kruvi väljakeeramisega ja leitakse segusiibri uuele seisule vastav nõelkruvi asend (see on igal segusiibri seisul eri- nev).
Kui tühikäiguseade puudub, reguleeritakse tühikäigule
.I~ vastav segusiibri seis trossi ümbrise tuginipli sisse-
vliljakeeramisega (eelnevalt vabastatakse nipli vastu- mutter).
Reguleerimise õIgsust kontrollitakse segusiibri j?irsu avamise ja sulgemisega. Mootor ei tohi siibri avamisel vahele jätta ja sulgemisel seiskuda. Kui mootor proovimisel seiskus, siis tuleb piirdekruvi abil pöördeid veidi suuren- dada ja leida ka nõelkruvi uus asend.
Segu koostist mootori keskmisel koor- musel reguleeritakse siis, kui mootori I on halb kiirendus, ta jätabvahele või kulutab liigselt kütust. Regu- leeritakse doseernõela asendi muutmisega segusiibris. Segu rikastamiseks tuleb nõela tõsta, lahjendamiseks -alla lasta. Karburaatori tüübist olenevalt on doseernõelal 4 ...8 seadeasendit, mis võimaldab segu koostist muuta kuni 40%.
Doseernõela optimaalne seadeasend leitakse kontrollsõi- tudega. Valitakse vähese liiklusega 500. ..100 m -pikkune rõhtne teelõik, mida läbitakse kiirusega 60 80 killjh. Algul tõstetakse järk-järgult nõela, kuni mootori võimsus hakkab vähenema ja töötaktid hakkavad vahele jääma (paugud summutis). Lastes nõela niipalju tagasi, et mootor tÖötab stabiilselt, saadakse ta seis, mis vastab m a k s i .. maa I v õim s u s e I e. Nüüd lastakse nõela järk-järgult allapoole, kuni mootori töösilmnevad lahja segu tunnused. Seejärel tõstetakse nõela veidi ülespoole, kuni need tun- nused kaovad. See seadeasend vastab suu r i maI e ö k 0 n 0 0 m s u s e I e. Pärast seda kontrollitakse mootori tööd vaheiduval režiimil. Selleks sooritatakse kaks hoo- võUu otsekäigul, tõstes kiirust 50 km/h kuni 75... ., .85 km/h. Esimesel kontrollsõidul antakse gaasi suju- vait, teisel -järsult. Seejuures jälgitakse hoolikalt moo- tori töö iseloomu. Oige reguleerimise korral mootori pöör- ded suurenevad tõrgeteta, väljalaskemüra on terava \'kõlaga ja korrapärane. Kui järsul gaasiandmisel tekkis nagu pidurduniine ja mootor «aevastas», tuleb doseernõela veidi tõsta. Kui mootor järsul gaasi andmisel suurendab pöördeid alles pärast väikest pausi, on segu rikas ning nõela tuleb lasta allapoole.
Segu koostise õigsust näitab ka süüteküünla isolaatori alumise osa ja elektroodide värvus. Kui kohe pärast 1,5. ..2,0 km läbisõitu kiirusega 75. ..80 km/h väljakee- ratud küünal on mustjas (tahmajälgedega), siis on segu rikas. Isolaatori valkjas värvus aga vihjab lahjale segule.

toores skanneering A.Palu raamatust \"Mootorrattad\"
(ärge kellelegi ära rääkigeWink)
Mida regullib k-36 karpa segukruvi?kas õhku või kütust?
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: lõhkuja
Mida regullib k-36 karpa segukruvi?kas õhku või kütust?

ikka kütust, sest kruvi sisse keerates läheb segu lahjemaks.
ikka õhku
mootori läbilõige, kui kellelgi vaja peaks minema... Smile
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: zid50
ikka õhku


kui nii, siis peaks ju kruvi sissekeeramisel õhku vähemaks jääma ja segu rikkamaks minema. ei lähe ühti.
läheb küll, tee mõni karbuss lahti ja vaata
ma oma deltal võtsin selle kruvi üldse välja(sõidab kõige paremini)
et asi selge oleks, siis pakun omapoolse lahenduse:
tühikäigu segukruvi sissekeeramine võib teha segu kas rikkamaks või lahjemaks. jaapanlastel teeb see reeglina rikkamaks, venemaistel (paari erandiga) lahjemaks. enimlevinud võimalused on järgmised:

1) kruvi reguleerib ainult õhku. see tähendab, et sissekeeramisel segu rikasub. sellist süsteemi kasutatakse mopi karbussidel K60B ja paljudel jaapanlastel.

2) on olemas kaks õhuava, millest üks asub kruvist mootori pool ja mida reguleerida ei saa. teine õhuava on nn pidurdusõhk, mis reguleerib kütuse pealevoolu. seega võib väikeste mööndustega väita, et ka siin reguleeritakse õhku, kuigi see päris korrektne pole. niimoodi töötavad karbussid seeriast K-28.

3) kolmas enimkasutatav tüüp on see, kus reguleeritakse puhast segu. see tähendab, et nii tühikäigu kütuseava kui ka õhuava on kruvist õhufiltri pool. aga reguleeritakse ikkagi segu. sellised on enamikud vene uuemad karbussid (K-36 ja vist ka K-62).

nüüd läheme ettepoole tagasi ja näeme, et küsiti teemaväliselt K-36 kohta, mitte mopi kohta. seega reguleerib sellel karbussil kruvi segu. aga ega zid50 põhimõtteliselt eksinud, sest mopil on teistpidi (K-60). ainult rääkisime erinevatest asjadest.
minu viga jah. aga ikkagi kuidas sellel k36 siis segu muudetakse kui kruvi segu hulka reguleerib