automoto.ee foorumid

Täisversioon: Esisilla reguleerimine vanal meetodil
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
St kas seda on võimalik veel teha kusagil?

probleem selles, et minu masinad hakkavad kõik kraavi poole kiskuma peale "arvutiga" stendis silla regulli. Ja ärge süüdistage lõtke ... neid pole.

Dad.
Ehk on asi selles, et teed on enamasti kergelt kraavi poole kaldu (et vesi ära voolaks)? Lihtsalt tekkis selline mõte..

Lisaks.. mu autol oli mõni aeg tagasi selline nähtus, et talverehvidega jooksis otse, aga suvekatega kiskus samuti kergelt kraavi poole. Ostsin uued suvekad, siis läks tüki maad paremaks.
Vaheta prooviks parem ja vasak ratas omavahel. Ka tagasillal. Juhtumid elust enesest.
Vanakooli sillaregulli saab ka ise kanalil teha. Vajalikud abivahendid: kaks puupulka, niit, mutter, supler ja veetops. Rahulikku meelt kah.
Milleks veetopsi vaja läheb ?
Võnkesummuti?
(puht teaduslikust huvist)
Kui ma veel töökoja meistrina nö. aega teenisin, siis sõitsin kõik autod pärast sillasteendi ise korraks läbi.
Ja kui ikka oli kõver, siis kõne kundele, et sry, läheb rohkem aega ning uuesti stendi.
Täpselt niiikauaks, kui otseks saab. Pole ju kosmoseteadus.
Ja inimene maksis ikka ühe töö eest...selle, mis oli kokku lepitud.

Mida neil "arvutiga" meestel enesekaitseks öelda on...? (s.o. kui võtavad raha teenuse eest, mida pole osutanud...)


P.S. 1955a Jaguaril sai esisild samuti "arvutiga" pandud ning mingeid vanakooli meetodeid polnud vaja.

P.S. 2. Nüüd kasutan vahel püksikummi + kahte haaki lihtsalt enam-vähem esirataste otse ajamiseks, et 1km eemal asuvasse sillastendi sõita...
(27-06-2012, 19:31 PM)pvr Kirjutas: [ -> ]Milleks veetopsi vaja läheb ?
Võnkesummuti?
(puht teaduslikust huvist)

Täpselt nii, niidi otsa seotud mutter (või misiganes raskus) jääbki muidu keerutama ja tolgendama siia-sinna. Päris suurel osal tänapäeva masinatest ei ole külgkalle reguleeritav, kuid mõõdetav on siiski.
Keerulisi sildu (multilink) pole sellise meetodiga proovinud reguleerida, kuid elementaarsillad on kõik kumme söömata jooksma saadud.
Ise alati rahule jäänud Mart Pere sillaregulliga. Ei kasuta arvutit, vaid vähe "vanakoolimaid" seadmeid
Tsitaat:Mart Pere, 5036826, Suvila ja Päikese puiestee nurgal Nõmmel.
Närige muru oma rattavahetustega!

3 erinevat ja eri põlvkonna Voyageri nii stendis käinud ja alati metsa poole kiskuma jäänud, kumme küll ei söönud aga ikkagi, Saksast tulles ei kisu need masinad kuhugi isegi kolisevate liigenditega, siin aga läheb millegipärast peale silla remonti alati metsa poole.

Viimane aeg endale sillastend hankida vist ...

Dad.
Kõigi autodega Muraka juures stendis käinud ja metsapoole ei otsi, soovitan
Kuna töötan ise remonditöökojas, siis reguleerin isiklikud(ja ka pereliikmete) autod ise. Lühidalt - 10st, praeguseks juba mitmeid kordi reguleeritud masinast jäi vedama metsapoole ainult isiklik MB 124.

Tema vedas enne ja vedas ka pärast. Sild on korras ja kõik väärtused mida andis reguleerida(pikikalle, külgkalle, kokkujooks) said nii head kui võimalik. St. et kui päris ideaali ei saanud, siis ideaalselt võrdseks. Nii esi-kui tagasild. Ja veab ühtemoodi nii uute kui vanade rehvidega, nii suvel kui talvel.
Kõige eeldatavam põhjus on selles, et roolikarbi keskasend on paigast ära. St. et keegi kunagi on võtnud kätte ja tõstnud hamba või paar nii rooliratast kui ka roolikarbist väljatulevat võlli. Eks tulevik toob selguse....


Aga minu käe alt läbi käinud autod siiani on vedanud kolmel põhjusel:

1. Erinev rehvirõhk, veljelaius(alati ei mõju) või eri mõõtu(või tootja erinevus) rehvid esiteljel. Teinekord kui on ostetud uued, aga taastatud rehvid, siis võivad ka need vedama panna, kuna rehvipõhi on erinev...

2. Rehvi vigastus, mida muudmoodi ei tunne kui ainult vedamises.

3. Kinnijäänud amordi tugilaagrid. 8 aasta jooksul 3-l korral on seda ette tulnud, kus siis teatud asendis(nt. kergelt paremale) kinnijäänud tugilaager keerab rooli tagasi sinna asendisse kuhu ta on kinni jäänud, ehk auto ei sõida enam otse...


Siiani aga ei oma kogemust selles, et peale sildade reguleerimist auto veaks kuhugipoole - Muidugi on tulnud ette ka selliseid asju, et peale suuremat sillaremonti ja peale reguleerimist auto veab, aga sellest on ikkagi rehvide ümbertõstmisega lahti saadud...
(28-06-2012, 16:31 PM)dad Kirjutas: [ -> ]Närige muru oma rattavahetustega!

3 erinevat ja eri põlvkonna Voyageri nii stendis käinud ja alati metsa poole kiskuma jäänud, kumme küll ei söönud aga ikkagi, Saksast tulles ei kisu need masinad kuhugi isegi kolisevate liigenditega, siin aga läheb millegipärast peale silla remonti alati metsa poole.

Viimane aeg endale sillastend hankida vist ...

Dad.

Enne ei märganud seda teksti, aga - oleks ehk äkki aeg reguleerimiskohta vahetada? Tundub et ei osata lihtsalt reguleerida kui juba kolmel masinal sama viga. See ei ole loogiline. Või oled sattunud lihtsalt kehvadesse remondikohtadesse, kui mitmes kohas selline asi juhtub...

Erineva põlvkonna Vojagere olen reguleerinud küll ja siiani ei ole kliendid kurtma tulnud et veaks või rehve sööks....

Kas sulle muidu stendi väljatrükk anti?

Ja kui hakkab metsa poole minema peale remonti, siis on pigem viga remontijas kui reguleerijas. Nagu aru saan siis tehakse remont ühes ja reguleerimine teises kohas
uurin veidi enne asja ka!!!!
Probleem seisneb selles et on plaan autoga minna ka sillastendi aga kui oluline on rehvimõõdud. Ma mõtlen seda mu autol et ees on kitsamad ja madalamad, taga aga laiemad rehvid! Või pole vahet?
Soovitav on reguleerimise ajaks panna sama mõõduga rehvid,sillapinkide reguleerimis andmed on autotehase poolt etteantud ja enamasti autovalmistaja paneb autole alla ühesugused rehvid.
Sinu varianti saab ka reguleerida aga see sõltub suuresti tegija teadmistest ja kogemustest.
Kindlasti peavad aga autol all olema samatüüpi veljed st:kas kõik plekk või kõik valu.
(08-02-2014, 22:48 PM)genn Kirjutas: [ -> ]Soovitav on reguleerimise ajaks panna sama mõõduga rehvid,sillapinkide reguleerimis andmed on autotehase poolt etteantud ja enamasti autovalmistaja paneb autole alla ühesugused rehvid.
...

Ehk lugupeetav selgitab, kuidas velg (mis on pingile lihtsalt distantsseib rummule) mõjutab tulemust? Eelusel, et sama silla veljed on sarnased, terved ja sirged.

Vat seda viimast kohtab nutmaajavalt harva. "Reguleerija" aga ei kontrolli velje sirgust, vaid lööb statiivi külge ja saabki metsapoole tulemused.Sad

Muraka juures tehakse hästi, kuid tal kipub tööd palju olema. Lisaks läheb tema juures tund ka parimal juhul ära...

Olen kahjutundega pidanud auto alt eemaldama Continentali suverehvi, mille ainus viga oli kiskumine paremale. Ei kulunud, ei visanud, kuid auto kiskus tuntavalt. Vahetasin rehvid ja kiskumine kadus... Huvitava nüansina selgus, et sama rehv Passati esisillal ei kiskunud.
Ei tea kuidas teistega on, aga mina maksin hea mitu uut rubla poolaka eest ja tänaseks on esimesed reguleerimised ka tehtud ning metsa ei hetkel ei vea ... mine tea ehk on algaja õnn...kuigi üks velg oli küll kõvera servaga, siis sai otsitud sirge koht ja jooksma ta hakkas.

Dad.
(09-02-2014, 10:10 AM)dad Kirjutas: [ -> ]...kuigi üks velg oli küll kõvera servaga, siis sai otsitud sirge koht ja jooksma ta hakkas.

Bingo!Cool
(09-02-2014, 10:12 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(09-02-2014, 10:10 AM)dad Kirjutas: [ -> ]...kuigi üks velg oli küll kõvera servaga, siis sai otsitud sirge koht ja jooksma ta hakkas.

Bingo!Cool

Mis bingo...see masin minu käes esimese näppimises, mis muidugi ei pruugi tähendada, et köigil testel veljed sirged on...või siis on kõigil parem esimene kõver Wink

Dad
(09-02-2014, 09:57 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(08-02-2014, 22:48 PM)genn Kirjutas: [ -> ]Soovitav on reguleerimise ajaks panna sama mõõduga rehvid,sillapinkide reguleerimis andmed on autotehase poolt etteantud ja enamasti autovalmistaja paneb autole alla ühesugused rehvid.
...



Vat seda viimast kohtab nutmaajavalt harva. "Reguleerija" aga ei kontrolli velje sirgust, vaid lööb statiivi külge ja saabki metsapoole tulemused.Sad

Krt. vat ma ei ole veel kohanud sillareguleerimispinki, millel ei ole enne reguleerimist kohustuslik rataste viskumise(velje kõveruse) mõõtmine. Ise olen tööd teinud 3 stendiga 10a. jooksul ja nendel oli kõigil see süsteem peal. Niisamuti kui olen käinud teistes töökodades asja uurimas. Stendid siis ostetud 1999a. uuena, 2006a. uuena ja 2013a. detsember uuena.

2006a. omal oli see võimalus küll olemas, aga kui see mõõtmine ei olnud teostatud trükkis ta selle ka lõpptulemuste lehele suurelt välja

Uusim praegu siis peeglite ja kaameratega süsteem.
(09-02-2014, 09:57 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ][quote='genn' pid='333803' dateline='1391888906']
Soovitav on reguleerimise ajaks panna sama mõõduga rehvid,sillapinkide reguleerimis andmed on autotehase poolt etteantud ja enamasti autovalmistaja paneb autole alla ühesugused rehvid.
...

Ehk lugupeetav selgitab, kuidas velg (mis on pingile lihtsalt distantsseib rummule) mõjutab tulemust? Eelusel, et sama silla veljed on sarnased, terved ja sirged.

Asi lihtne:plekkvelje ja valuvelje laius on materjalist tulenevalt erinev.Enamasti kinnituvad sillapingi seadmed velje külge.Pink ei tee vahet et veljed on erinevad.Reguleerimis tulemus lähtub tehase andmetest.Arvuti näidud on õiged aga tegelikkus on veidi teine.

Rehvi kulumine võib auto tõsiselt kiskuma jätta,kuigi silmaga ei paista neil miskit viga.
Korra oli minul kogemus:Volvol sai vahetatud hulk esisilla osasid(vedrud amordid kaasa arvatud) sai tehtud ka sillastend.Proovisõidul rool paremale risti.Vahetasime esirehvid oma vahel,tulemus rool vasakule risti.Väliselt rehvid nagu uued,omaniku sõnul kaks aastat all olnud.Uued rehvid lahendasid olukorra.

(09-02-2014, 09:57 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ][quote='genn' pid='333803' dateline='1391888906']
Soovitav on reguleerimise ajaks panna sama mõõduga rehvid,sillapinkide reguleerimis andmed on autotehase poolt etteantud ja enamasti autovalmistaja paneb autole alla ühesugused rehvid.
...

Ehk lugupeetav selgitab, kuidas velg (mis on pingile lihtsalt distantsseib rummule) mõjutab tulemust? Eelusel, et sama silla veljed on sarnased, terved ja sirged.

Asi lihtne:plekkvelje ja valuvelje laius on materjalist tulenevalt erinev.Enamasti kinnituvad sillapingi seadmed velje külge.Pink ei tee vahet et veljed on erinevad.Reguleerimis tulemus lähtub tehase andmetest.Arvuti näidud on õiged aga tegelikkus on veidi teine.

Rehvi kulumine võib auto tõsiselt kiskuma jätta,kuigi silmaga ei paista neil miskit viga.
Korra oli minul kogemus:Volvol sai vahetatud hulk esisilla osasid(vedrud amordid kaasa arvatud) sai tehtud ka sillastend.Proovisõidul rool paremale risti.Vahetasime esirehvid oma vahel,tulemus rool vasakule risti.Väliselt rehvid nagu uued,omaniku sõnul kaks aastat all olnud.Uued rehvid lahendasid olukorra.

(09-02-2014, 09:57 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ][quote='genn' pid='333803' dateline='1391888906']
Soovitav on reguleerimise ajaks panna sama mõõduga rehvid,sillapinkide reguleerimis andmed on autotehase poolt etteantud ja enamasti autovalmistaja paneb autole alla ühesugused rehvid.
...

Ehk lugupeetav selgitab, kuidas velg (mis on pingile lihtsalt distantsseib rummule) mõjutab tulemust? Eelusel, et sama silla veljed on sarnased, terved ja sirged.

Asi lihtne:plekkvelje ja valuvelje laius on materjalist tulenevalt erinev.Enamasti kinnituvad sillapingi seadmed velje külge.Pink ei tee vahet et veljed on erinevad.Reguleerimis tulemus lähtub tehase andmetest.Arvuti näidud on õiged aga tegelikkus on veidi teine.

Rehvi kulumine võib auto tõsiselt kiskuma jätta,kuigi silmaga ei paista neil miskit viga.
Korra oli minul kogemus:Volvol sai vahetatud hulk esisilla osasid(vedrud amordid kaasa arvatud) sai tehtud ka sillastend.Proovisõidul rool paremale risti.Vahetasime esirehvid oma vahel,tulemus rool vasakule risti.Väliselt rehvid nagu uued,omaniku sõnul kaks aastat all olnud.Uued rehvid lahendasid olukorra.

(09-02-2014, 09:57 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ][quote='genn' pid='333803' dateline='1391888906']
Soovitav on reguleerimise ajaks panna sama mõõduga rehvid,sillapinkide reguleerimis andmed on autotehase poolt etteantud ja enamasti autovalmistaja paneb autole alla ühesugused rehvid.
...

Ehk lugupeetav selgitab, kuidas velg (mis on pingile lihtsalt distantsseib rummule) mõjutab tulemust? Eelusel, et sama silla veljed on sarnased, terved ja sirged.

Asi lihtne:plekkvelje ja valuvelje laius on materjalist tulenevalt erinev.Enamasti kinnituvad sillapingi seadmed velje külge.Pink ei tee vahet et veljed on erinevad.Reguleerimis tulemus lähtub tehase andmetest.Arvuti näidud on õiged aga tegelikkus on veidi teine.

Rehvi kulumine võib auto tõsiselt kiskuma jätta,kuigi silmaga ei paista neil miskit viga.
Korra oli minul kogemus:Volvol sai vahetatud hulk esisilla osasid(vedrud amordid kaasa arvatud) sai tehtud ka sillastend.Proovisõidul rool paremale risti.Vahetasime esirehvid oma vahel,tulemus rool vasakule risti.Väliselt rehvid nagu uued,omaniku sõnul kaks aastat all olnud.Uued rehvid lahendasid olukorra.
Mis siia nüüd lisada ... Kõigevägevam nägi meie kassiahastust ....mitte segi ajada kodanik kassiga :-) ....ja suunas meid õigel hetkel ostajejed külastama, mille tulemusel on nüüd meil Unicu garaažis olemas "poolakas".
Kaks "bitinikkarit" teoretiseerisid pea tund aega, et kuidas nende jurakatega toimetatakse .... no igal juhul on esimesed regullid tehtud ja tulemused on olnud rahuldavad .... kraavi ei kisu, teel püsib, papude kulumist näitab tulevik :-)

Dad.[/align]
Mõnes mõttes tahaks endale ka sillastendi, kuid pole teist kuhugile üles panna. Samas olen suutnud enamus sillad mõõdulindiga rehvist paika ajada nii, et kummi ei kuluta ja teel püsib hästi.

Mõne autoga on tegemist rohkem, peab sõitma ja proovima ja kruttima ja keerama, et hää oleks. Teine seevastu on kohe ok. Mäletan üht bemmi, mis käis mitmes sillastendis, ning ikka kiskus läbi aastate. Toda sai terve päeva paremaks aetud. Ikka kruttisid ja sõitsid, niikaua kuni tõesti enam-vähem hea oli. Päris teravaks aga ei saanutki. Aasta hiljem vahetas omanik ära roolis kõik jupid, käis stendis, ning jura hakkas otsast peale.

Eelmine nädal vahetasin ühel mersul rooliotsad ja muud pudinad. Peale vahetust panin jälle silma ja mõõdulindiga paika, ning nagu ikka, soovitasin minna stendi. Ma soovitan klientidele seda alati, kuna mu silm ja lint ei ole just tänapäevased vahendid. Peale digistendi Silberis, saatis ta mulle ka stendi tulemused.

[attachment=47904]
Lehti: 1 2