automoto.ee foorumid

Täisversioon: T-25,müra tagasillas
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere kolleegid! Hüva nõu vaja.
Sai siis veits tööd tehtud oma põkaga ja asi kiskus jamaks. Tagasillas hakkas midagi uluma kui masin pärimäge veereb ja tekitas samas vibratsiooni. Kallakul pööret sooritades pani paar raksu ja tundus, nagu viskas hammastest üle. Tõstsin ratta üles ja veeretasin ratast edasi tagasi. Tagurpidi pöörles väga ebameeldiva raginaga, ederpidi pöörles vaikselt , kuid väga raskelt.Tundub et midagi kiilub kinni.
Kuna lammutada hetkel aega pole, mõtlesin, et küsin targematelt, võib-olla saab mõne hea vihje seniks kui lammutamiseks läheb.
Ma ei ole küll absolutselt T-25 tagasillaga kursis, aga mul on kunagi juhtunud selline asi, et TZ esisillas tuli diferentsiaali taldriku kinnitused lahti ja mutrid jooksid teo vahelt läbi, tehes täpselt samasuguse sümptomiga hääli. Toona jäid kõik jupid õnneks siiski mul terveks (va mutrid ja stopperplekid), kuna võtsin üsna kiirelt asja lahti.
Kas myra on vaid yhel pool? V6i teeb sama h22lt m6lemast rattast keerates?
Rattalaager?

Kahtlase poole l6ppylekandel karter maha ja sealt peaks syydlane juba paistma...
Endal mtz läks tagasillas sisemine rattalaager ja edaspidi sõites lükkas ratta vastu hammasratast ja kannatas koju sõita tagurpidi käiguga aga lükkas hammasrattad eemale ja raksus jubedalt. Õnneks jäid kõik hambad terveks ja asi piirdus vaid laagri vahetusega.
Häire lõpp. Esiteks, juhuslikult tekkis vaba päev, mis sai sisukalt sisustatud põka sisemist ilu uurides. Naku ksf. võsa märkis, nii ka oli.Parema poole,suure hammasratta sisemine laager kaputt. Huvitav oli muidugi see,et minu vähemusikaalne kõrv fikseeris algul müra keskel, mis õnneks osutus valeks.
Kas läbi oli siis rattalaager, mille peal ratas ringi käib ja mis on pingutamise võimalusega koonuslaager või hoopis vedava, väiksema hammasratta laager? Kas too võib ka undmist teha? Rattalaagreid hiljuti pingutasin, sest oli lõtk.

Mul selline probleem, et kiiremini sõites teeb undamist kas keskelt või äkki isegi mõlemalt poolt korraga, täpselt ei saa aru. Ja kui mingite teatud pööretega, kiirema käiguga kohalt võtta, siis tekib vahel mingi resonants kusagil külgülekannete juurest ja teeb justkui kolinat/plaginat. Undamise kohapealt mõtlesin, et äkki on läbi need suured laagrid, mille peal differ ringi käib? Kui keegi teab täpselt töökäiku kirjeldada, siis võiks teadmisi jagada.
Jah, see pingutamise võimalusega rattalaager oli omadega läbi.Rullid olid kandilised. Ei oska õeldagi kuidas ta need niimodi ära suutis järada. Sellest tulenevalt tuli lõtk sisse ja hakkas hambumist muutma. Kuna loks oli juba päris suur, siis kallakute peal vajus see hammasratas kusagile vastu külgülekande korpust ja hakkas seal veidraid hääli tegema. Uus laager, uus õli, mutter kinni ja käib vaikse sahinaga, nagu uus. Kuna töö oli ette võetud, siis sai ühtlasi ka pidurid uueks tehtud ja uudishimust kaesin käigukasti kaane alla . Seal visuaalse kontrolli käigus ja mondirovkaga loksutades tundus kõik olevat nagu uus.
Seoses selle pingutatava laagriga tulin järeldusele, et seda laagrit peaks tihedamalt kontrollima ja vajadusel pingutama. Kui laagri pingutus järgi annab, laseb suure lõppülekande hammasratta vabaks ja hakkab nuute logistama. Minul see suur hammakas igatahes loksus kahele poole päris tugevalt ning nuudid olid pealt teravad nagu žileti terad. Peale pingutamist jäi asi kinni.
Annaks Jumal talle veel palju kilomeetreid.

hannest, proovi kõigepealt rattavõlli koonusrull laagrid üle pingutada. Need lõppülekande hammasrattad teevad suht ettearvamatut müra ja suudavad kanda mujale selle heli edasi. Ma ka algul kahtlustasin tagasilda (difrit) ja käigukasti. Müra tundus keskel olevat, aga eksisin.
Mul oli ka loks suur ja avaldus veel eriti pärast seda, kui T-150 rattad paigaldasin. Siis pingutasin tunde järgi ära ja siiani pole logisema hakanud. Võivad samuti rullikud kandilised olla ja tasuks lammutada/vahetada?