Tere!
Perekonda sattus selline ratas:
Kahtlustan,et tegu korvirattaga. Peale oli venitatud 19 tolline vene kumm.
Kuna antud ratast on ainult tükki üks,siis pole mul endal kahjuks sellega miskit peale hakata ja seega otsin rattale ka uut peremeest.....
Tel. 56 95 60 13
Head pildid! Nagu näha, on Toomasel talvepuud varutud, küllap talvekartulgi salves, kuigi neid pildil näha pole!
Minu "tönts silm ja nigal kuvar" (nagu tavaks on kirjutada..) seda kena pruunides toonides natüürmorti eriti lahata ei võimalda, aga paistab, et tegu rantmantli veljega? Siis vb on tegu ka esirattaga, ajast, mil esipidurit "polnud veel leiutatud"? Ilmselt on siin määramisel, nagu sellistel puhkudel ikka, määravaks rummu ehitus, seega peaks keskenduma just sellele... Nojah, ega polnudki mul midagi kosta!
kahju et vanakooli mehed paljud ei käi arvutis ,eriti tahaks siia väga austatud ARVO RANDA samuti härra REINJÜRVE meie küsimustele 99% vastaks nad kindlasti.
Lugupeetud kõutsile niipalju,et kartul kurask tahab veel põllul vedeleda,pealsed veel rohelised......
aga puud on riidas ja kuivavad.
Rantmantliga ratas jah! Rummu mõõte arvestades peaks tegu ikka liiga suure rummuga olema,meenutaks nagu korviratast. Samas kodarad on veljel vinta-vänta ehk ei ole reas. Samas võibolla tõesti tegu ka esirattaga,kuigi rumm väga tugev selle jaoks. Kuigi minu silmanägemist ei pimesta palderjani ega ka õlleaurud,veini punane värv ammugi mitte...
Kaugelt vaadates,eriti Türi kandist.....võib tõesti paista esiratta välimus,midagi parata pole...
Lp. Armeksiga täitsa nõus. Old Springfield kaasa ja põrutame koos spetsialisti poole....
No seda Old Springfieldi lugu kuulsin alles paari aasta eest....... Kas see on Sul olemas kuskil kapis?
Sai siis rumm lahti võetud,millimeetermõõdustikus laagrid sees. Rummu kapslil sammuti 1,5 mm. vint peale lastud.
Küsimusi tekitab aga velje välimus. Oleks nagu rantäärisega velje ja nagu ei oleks ka. Ja velje äär on valtsitud väljapoole serva tugevduseks.
Klassikaline rantmantelrehv seal ei püsi, veljel pole sellist iseloomulikku serva. Või siis on rant roostesodi täis või väljapoole keeratud hiljem, st on püütud rantmantelveljest teha tavaline velg.
Pakun ka et see on millegi esiratas olnud. Vanasti oldi targemad ja teati väga hästi et pidurid on kiiruse surm, seetõttu kartlikumad ja aeglasemad mehed said esipidureid lisaraha eest juurde tellida.
rantmantel näeb välja selline
[
attachment=39854]
[
attachment=39853]
[
attachment=39855]
Alalhoidliku mehena Toomas jagab infot napilt jupikaupa ja vastumeelselt.
Mis mõõduga võll see sinna rummu siis ka läheks, mis laager ja kas seal on ikka kõik "orginaal"? (kuigi paistab, et on). Eks see rumm vähe jämme ole küll esirattale. Kas velge on ka "kodus kokku keevitatud" või mis seal pildipeal paistab, veljevõru justkui "lühemaks pole tehtud, kodarad kõik kenasti jagatud?
Just,ma ei jaga kõike infot korraga...lihtsalt sellepärast,et muidu saab lugu otsa....
Selle toruvõlli auk on just nii suur,et GAZ-51 kiigepolt istus sisse. Laagritel numbreid polnud kui lahti võtsin. Aga tugevad laagrid olid. Veljet vaadates tundub,et nagu ei oleks midagi ümber tehtud. Aga kui mõõta kodarate vahesid,siis need on küll erinevad. Kas tegu tõesti mingi omatehtud asjaga.Mine neid algusaegseid asju tea. Võibolla puuriti auk sinna,kuhu juhtus..... Velje kohta ütleksin ka,et ei ole rantmantel,kuid ei ole ka tavaline nagu paistab. Jään siinkohal sellele mõttele,et kas on siis mingi vahepealne veljetüüp ka olnud? Ise pole ka nagu varem sellest miskit kuulnud. Või on siis mingil põhjusel tehtud selline velje? Aga mis otstarvel. Pidev kurvis sõitmine......?
Mul on olemas kaks sarnase veljega ratast, pärit on nad tallist, kus tegeleti ratsaspordi jms. Rattad olevat olnud mingi kaariku all. Rattad uued ja peab ütlema, et väga robustne töö. Velg ise mõlgiline ja jõnksuline, nagu küla sepikojas tehtud. Telg on 16 mm ja 19 tollised Moskva kummid (tean-tean )peal. Miks hobuharrastajad ei kasutanud tsiklirattaid, vaid leiutasid omi, jääb vastuseta. Ja neid rattaid oli seal hulgim.Äkki Toomase ratas ka sealt valdkonnast.
Kui pole üks ega teine, äkki siis käis täisrehv peale?