automoto.ee foorumid

Täisversioon: JUMZ(KOPP)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
tervist..selline mure..kuna ise ei tea mis viga..loodan saada siit abi
probleem siis selline:Jumz kopal ei tõsta esi sahka..ega pööra ka kopp..

OLEKS VÄGA VAJA ABI
Eks kõigepealt kontrolli, kas mootor ikka töötab!Big Grin
Kui töötab ja ikka ei liigu, siis uuri kas hüdraulikas õli trehvab olema. Kui pole, siis installeeri see õli sinna ja katseta uuesti.
mootor töötab..ja õli on piisavalt..kuna koppa ülesse ja alla liigutab
(22-08-2012, 20:19 PM)IIIFFFAR Kirjutas: [ -> ]Eks kõigepealt kontrolli, kas mootor ikka töötab!Big Grin
Kui töötab ja ikka ei liigu, siis uuri kas hüdraulikas õli trehvab olema. Kui pole, siis installeeri see õli sinna ja katseta uuesti.
See vastus oli nüüd hädalisele küll suureks abiks.
Kopaga JUMZ-l on mõlemale jagajale ühine õlipaak, seega kui muud asjad liiguvad ei saa nimetatud põhjused eriti tõsiselt võetavad olla.
Üks põhjuseid võib olla armatuuri all oleva jagaja klapp, sest keeramine saab õlisurve väikselt pumbalt.
Samas ei tohiks su masinal ka tugijalad liikuda ja masti aeglane tõstmine, need saavad õlisurve samuti mootori küljes olevast pumbast.
vaata siis selle jagaja klapp üle mis ei toimiWink Keerad klapi kaane mõlemad poldid lahti, siis saad klapi välja tõmmata ja üleliigse sodi eemaldad.
Enne seda aga tee üks lihtne liigutus, aja masin käima, vajuta pöörded põhja ja liiguta jagaja kange edasi-tagasi korduvalt, tavaliselt pääseb siis väiksem sodi liikuma ja süsteem toimib jälle.
tugijalad liikusid..isegi...küll aeglaselt aga liikusid..nüüd on väike pump mahavõetud sest simmerling läks katki ja õli jooksis lahinal välja

(22-08-2012, 20:36 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]vaata siis selle jagaja klapp üle mis ei toimiWink Keerad klapi kaane mõlemad poldid lahti, siis saad klapi välja tõmmata ja üleliigse sodi eemaldad.
Enne seda aga tee üks lihtne liigutus, aja masin käima, vajuta pöörded põhja ja liiguta jagaja kange edasi-tagasi korduvalt, tavaliselt pääseb siis väiksem sodi liikuma ja süsteem toimib jälle.

lähen homme ja võtan lahti klapi
korduvalt ta käima pandud..ja kange liigutatud. mitte midagi ei ole juhtunud

[/quote]

lähen homme ja võtan lahti klapi
korduvalt ta käima pandud..ja kange liigutatud. mitte midagi ei ole juhtunud
[/quote]


Suht järsul vaja logistada, siis võib juhtuda et hakkab toimima, aga lahtivõtmine käib ka väga kergelt
nii..siiis isa ütles et need klapid sai puhtaks tehtud..suvealguses..aga midagi ei toimunud...kas äkki noole pööramis silindrid ei saa kinni olla??
(22-08-2012, 21:10 PM)velts93 Kirjutas: [ -> ]nii..siiis isa ütles et need klapid sai puhtaks tehtud..suvealguses..aga midagi ei toimunud...kas äkki noole pööramis silindrid ei saa kinni olla??

Noo kuule, pööramis silindrid kinni ja sahk ka sellepeale ei liigu ning käpad vaevaliselt, ole nüüd. Kui jagajas pole survet siis pole, mis mõtet on elementaarsele loogikale vastu vaielda. Seekord tuleks klapipesa teha niimoodi puhtaks et oleks puhas, muidu jookseb käima pannes uuesti kinni... Kui mast üle-alla liigub siis teises jagajas peab ju surve olema...?

Kui klapil pole kulumis soont ja mingit prügi pole vahel siis pöördu esimese õli pumba poole. mootori küljes kaks eraldi pumpa.Tagumine ilmselt vajab remonti.
Omal oli seal lülitusega mingi probleem täpselt ei mäleta, samas kui pumba maha võtad ja käega seda ringi vabalt keerutad siis pole temaga ka eriti midagi teha.
Esimene väike pump on tavaliselt roolivõimu jaoks ikka... Kopaosa liigutab küljepeal olev Nš 50, ja kopp pidi üles alla liikuma nagu mihkel
kopp liigubki üles alla..aga vasakule ja paremale ei liigu..kõik on järgi proovitud mis olete soovitanud..ei juhtu ikka midagi
ees on kaks pumpa.
üks roolivõimendi ja teine esimese jagaja oma mis tõstab sahka,pöörab koppa jaüks tühi sektsioon. Jagaja asub armatuuri all roolivõimendaja õlipaagi peal.
Samas kui sahk toimetab ilusti siis pole ilmselt ei pumba ega jagaja viga.
Veel on keeramis silindrite vahel mingi klapp või kobuska. Selle viimasega pole olnud omal vaja tegeleda siis ei tea ka täpselt mis ta seal teeb.
Päästame siis kodaniku piinadest, teeme puust ja punaseks. Sahk, masti pööramine jms toimub orginaalis läbi jumzi esimese jagaja mis asub armatuurlaua all, kui need funktsioonid ei toimi siis puhastad selle jagaja tagasivooluklapi, mis ei toimi, ehk siis Sinu puhul tuleks sul alustada armatuuri alt. See on ka ainuke viga mis saab nö üleöö tekkida, pump päevapealt otsa ei saa. Elementaarne eks...
Kui klapil on silmnähtav soon siis treiali juurde siledaks ja käib veel mitu aega.
Armatuurlaua uksepoolne kaan maha. Jagaja küljest kaks polti lahti kaan maha.
siis on kolb mis ei pruugi ise välja tulla seal kolvil keermestatud auk, kuhu keerata ilmselt 8mm või 10mm. polt siis tirida ja käes kolb ongi.
peale selle saab klapi näppudega välja võtta ja siis treiali juurde või asendada uuega. Muidugi ennem klappi on ka vedru.

Pagan ei mäletanud enam mis eespool kirjas,kui esimese jagaja kallal käidud siis viga ikkagi esimeses pumbas. Tagumised tugi jalad saavad oma tegevuse suurest pumbast ja tagumistest jagajatest.
Oleks tore kui annaksid teada kui viga leitud ehk on midagi uut.
Arvan et ei ole võimalik et kolmel silindril korraga tihendid lagunenud.
Tere.

Saab veel selgemalt!

Minu JUMZ kopal on KOLM hüdrojagajat: kaks suurt taga, ja väiksem ees armatuurlaua all.
Traktoril kolm hüdro(õli)pumpa:
kõige väiksem võtab õli armatuurlaua all olevast paagist, ja toidab ainult roolivõimendit
veidi suurem pump, samuti mootori eesotsas, aga lülitatava (põrk)siduriga, toidab esimise hüdrojagaja kaudu sahka ja käppasid liigutavaid silindreid, samuti tagumise ALUMISE jagaja kaudu masti pööramise silindreid, ja masti tõstmise silindrit.
Eraldi kabiini all olev kõige suurem pump toidab tagumise ülemise jagaja kaudu masti tõtsmise, sirutamise, ja kopa silindreid.

Tagumistel servmistel kangidel mõlemil kaks funktsiooni:
Vasak kang:
ette-taha liigutades tõstab ja langetab masti suure pumba õliga
vasakule-paremale liigutades tõstab ja langetab masti keskmise pumba õliga

Kõige parempoolsem kang:
ette-taha liigutades liigutab koppa, suure pumba õliga
vasakule-paremale liigutades keerab masti, keskmise pumba õliga

Kui tera ei tõuse, saab viga olla ainult keskmise pumba õlisurves, või armatuurlaua all oleva jagaja leevendusklapis. ( Ise ma jändasin päris kaua enne kui suutsin oma traktoril tagumise jagaja leevendusklapi reguleeritud, ja seejärel õli pidama saada ).

Oli ka juhus, kui õli oli liiga vähe paagis, et õhku tõmmates pumpa rakendus põrksidur, st. töö ajal enam ei tõusnud tera ja käpad, siis tuli mootor seisma panna ja mootori eesosas asuvast pumba siduri kangist sidur taas ühendada.

Mulle ei meeldinud, et tera vajub sõites alla, ja käpad "vajuvad läbi" töö ajal. Poest sai uue jagaja, päris suur töö oli armatuurlaua alune jagaja välja vahetada, aga tulemus sai hea. Tagumisi jagajaid ei ole müügil näinud.





(07-09-2012, 14:53 PM)renee Kirjutas: [ -> ]Kui klapil on silmnähtav soon siis treiali juurde siledaks ja käib veel mitu aega.
Armatuurlaua uksepoolne kaan maha. Jagaja küljest kaks polti lahti kaan maha.
siis on kolb mis ei pruugi ise välja tulla seal kolvil keermestatud auk, kuhu keerata ilmselt 8mm või 10mm. polt siis tirida ja käes kolb ongi.
peale selle saab klapi näppudega välja võtta ja siis treiali juurde või asendada uuega. Muidugi ennem klappi on ka vedru.

Pagan ei mäletanud enam mis eespool kirjas,kui esimese jagaja kallal käidud siis viga ikkagi esimeses pumbas. Tagumised tugi jalad saavad oma tegevuse suurest pumbast ja tagumistest jagajatest.
Oleks tore kui annaksid teada kui viga leitud ehk on midagi uut.
Arvan et ei ole võimalik et kolmel silindril korraga tihendid lagunenud.
Tegelikult on raske nõu anda, sest neid hüdrosüsteeme on erinevaid, samuti jagajad on erinevad. Et asjas selgust saada anna teada, mitu kangi on taga: 3, 4 või mingi muu arv, siis pumbad ja nende mark. Edasi on juba võimalik mida välja mõelda.
Ise olen kaevanud ainult sellises, nagu Andres_k kirjeldas.
Kui vene keelt mõikad, siis otsi sealt, ehk leiad vastuse. Otsingusse trüki юмз
(07-09-2012, 23:24 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Lugesin ka seda teemat ja kuidagi väga keeruliseks läheb see ära.
Näiteks minul on hoopiski nelja hüdropumba ja kolme jagajaga isend. Mootori küljes siis NS-10 roolivõimu jaoks ja NS-32 armatuuri aluse jagaja jaoks. Sealt armatuuri alusest jagajast saab siis sahka tõsta, ülejäänud kaks sektsiooni vabad. Seda, et sealt peaks käima ka masti pööramine või käppade langetamine tundub ebaloogiline. Mismoodi siis kaevamise ajal inimene peaks istmel opereerima, kui eespool on pööramiskang ja tagapool muud masti tõste kangid?
Kogu kopamajandust toidab minu omal kaks NS-32, mis saavad käituse reduktori vahendusel tagant jõuvõtuvõllilt. Kopaga tegutsemiseks asub siis kabiini taga kaks kolmest jagajat- 6 sektsiooni. Vask käpp, parem käpp, masti pööramine, masti peasilinder, masti väiksem silinder ja lõuad.
Paar aastat tagasi oli endal ka jama. Sai maad visatud, ühtäkki oli paariks sekundiks raginat ja kogu kopamajandus vaikis. Arvasin, et jõuvõtuvõllil nuudid läksid.
Tegelik viga oli aga tagumises jõuvõtuvõlli otsa käivas reduktoris. Hambad maas. Läks uus külge ja toimib jälle kenasti.
Leidsin arvutikastist veel mõned pildid, mis said tehtud.
Tundub, et selle vana reduktori hammasrattaid oli keegi juba kunagi "praavinud" ka. Sest hambad on kuidagi imelikult maha läinud, nagu tõugatud. Meisliga lööb ka kergesti täkked hammastele (teine pilt). Üks mees arvas, et need hammasrattad on ilmselt endises 17 Tartu kutsekoolis taastatud pealekeevitusega ja siis uuesti välja freesitud. Seal olla sellist asja tehtud aastaid tagasi.
Viimaks siis pilt, kust minu Jumzikul kogu kopamajandus toite saab.

Enamustel siiski juba nö uuema malli masinad mil Nš 50(vms 80, 100) asub küljepeal, vasakul pool kabiini all. Ja masti pööramine on tõesti orginaalis läbi esimese jagaja, keerama ei pea end kuhugi, saab tagant kangist juhtida.... Wink
Rooli jaoks on nš-1o
Tera ja tugijalgade jaoks nš-32
Mastile ja muule peaks olema nš-80, kui on nš-50, siis sama reduktori otsas ka lisaks nš-32. Üldiselt olid need masinad, millel juba roolivõim peal varustatud nš-80-ga.
Nagu eespool kirjas on masinaid erinevate jagajate ja ka pumpadega toodetud.
Tegelikult oleks vaja teada ekskavaatori marki või fotot, siis saaks asja selgemaks. See millel pumbad tagumise võlli otsas on ikka hoopis teine masin.
Lp meli666 ole hea loe Andres_k postitus läbi, seal on hea lihtne kirjeldus.

Lisan siia mõned illustreerivad pildid, kui keegi oma masina ära tunneb, paluks mitte pahandada.
Kõik kolm on Jumz-i küljes, aga pole teps mitte samad asjad.
(07-09-2012, 15:30 PM)Andres_k Kirjutas: [ -> ]Mulle ei meeldinud, et tera vajub sõites alla, ja käpad "vajuvad läbi" töö ajal. Poest sai uue jagaja, päris suur töö oli armatuurlaua alune jagaja välja vahetada, aga tulemus sai hea. Tagumisi jagajaid ei ole müügil näinud


Vaat käpad kipuvad läbi vajuma siis kui käppade küljest on klapid eemaldatud(loe: ära sõidetud) Mõlema käpa silindri juures oli klapp mis ei lasknud tööajal masinal ära vajuda, mõte oli selles et koormus jagajal ei oleks.
Lehti: 1 2 3