automoto.ee foorumid

Täisversioon: Iz Planeta Spordi algupärased peeglid 74+ aastakäigud.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Olen kohanud pilte [attachment=40114][attachment=40115]kus väidetakse, et Iz planeta spordil olid lenksu otsa kinnitatavad peeglid. Kas need võisid olla mingilt autolt laenatud?[attachment=40113]
Kuskil vene foorumis väideti, et Moskvits 408 peeglid.
Algupärasel variandil IZ 1500 ja IZ 2715 (mõlemad piruka mossed) olid läikivad korpused,peegel kinnitatud seest kiil tihendiga, ja keskelt kinnitusega. hilisematel olid musta värvi ja peegel pealt plastik randiga kinnitatud. Antud peegli vars on tsikli oma. Nõuka ajal pandi seda peale, mida parasjagu ladudes leidus, sest tootmine ei tohtinud seiskuda, Rolleyes
Need esimesel kahel pildil olevad peeglid tunduvad küll täiesti õiged asjad olevat. Võrdlesin just tehase piltidega ning reklaambrošüüridega. Ka detailikataloogis toodu on kujult sarnane. Detaili tähis kataloogis ei viita küll mingi teise tehase tootele.

Samas on internet täis pilte, kus on 1974...1977. a ratastel lenksu otsa kinnituvad peeglid, mille päritolu on väga raske tuvastada. Paljud neist on näiteks Pannonia toodang. Aga päris mitu pilti leidsin muidu ka sellise kandilise peegliga. Kas nad pandi juba tehases külge või on see hilisem omalooming, seda on raske hinnata. Välistada seda tehases panekut muidugi ei saa, sest eks nende tarnetega oli nagu oli.
Tere
Klaabu kas sinu mainitud detailidekataloog on kuidagi digitaalselt või sisseskännitult ka saadav? Või millest tegelt jutt?
Mul on olemas koopia detailikataloogist. Hankisin kunagi Veerenni motopoest. Kuna hetkel seda käepärast pole, siis ei tea ka kohe öelda, kas oli 1974. või 1975. aasta oma. Kui on huvi, siis skänneerin sisse.
Niisugused peeglid nagu esimesel pildil olid tehsepoolt kaasas ka Voshoodidel,seitsmekümmnendate roller Turistil oli ka peegel leksu otsas aga peegli vars oli pikem ja ümarmatejalist
(14-09-2012, 21:58 PM)Armex Kirjutas: [ -> ]Niisugused peeglid nagu esimesel pildil olid tehsepoolt kaasas ka Voshoodidel,seitsmekümmnendate roller Turistil oli ka peegel leksu otsas aga peegli vars oli pikem ja ümarmatejalist
Kas on keegi ka näinud selliseid peegleid liikumas (müügis)? Ma paneks oma ratastele parema meelega sellised lühema varrega peeglid kui klassikalised pika varda otsas. Põhjus lihtne. Ühepütase vibra sõiduajal muudab tahavaate pikema peegli otsas üsna uduseks.
(20-09-2012, 14:03 PM)tõnn Kirjutas: [ -> ]http://www.jawa.ee/images/panel20%20023.jpg 32€ tk
Tundub et see on hilisem replika,kuna võrreldes esimese pildiga siis sellel on peegli klaas kinnitatud plastikvõru sisse ja plastikvõru omakorda peegli korpuse peale. Esimesel pildil on algupärane variant,kus peegel on plekist korpuse sees tagant surutud vedruga ja kinnitatud KIILTIHENDIGA korpuse sisse.
Endal ka sarnane huvi. Ebay-s jäid sellised silma:
http://www.ebay.de/itm/Spiegel-SR2-PLAN-...1e70f096ce

Kui on kellegil huvi, võiks mitu tk tellida ja postikulusid jagada?
Esimeses postis fotodel olevad peeglid võib kindlalt liigitada Iževski tehase toodangu juurde. Sama tehase varasematele sedaanidele (kuni 1976) sai autokauplusest autot ostes lisatasu eest ka ukse kaarele kinnituva kolmnurkse kujuga peegli juurde osta. Alates 76. -ndast aastast hakkas tehas ka sedaanidele standadvarustuses olevat uuemat, varasemalt juba "pirukate" ja "kombide" tiibadel kasutatavaid trapetsikujulisi peegleid ukse külge panema. Allpool kaks illustreerivat pilti. Esimesel Iž 408 uks, teisel aga eriti edev "kombi" ninaga ja küljekarbi liistuga "pirukas"
Aastad olid siis 70ńdad, kui tuli Tallinnasse "INTOURIST" autobaasi (Hotell VIRU; TALLINN) "piruka mosse" Arvata on et see oli üks esimistest, mis siia vabariiki toodi. Kuna sokutasin oma sõbra sinna tööle, siis hästi meeles, et mark oli IZ-1500 ja tagumisel kongi uksel, eraldi kinnitatud metallist sildiga. Esilaternad olid ümarad ja eesmised nurga tuled olid valged koos suundadega (2 niidiga pirn)
Peeglid olid poritiibadel ja metallist kestaga, tihend suruti klaasi ja kesta vahele. Pidurivõimendi asus eraldi peapumbast paremal lanzeronil...Ülikõva auto oli.