automoto.ee foorumid

Täisversioon: Volga ja modimine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7
No päris see nii ei olnud, sest nende arvude järgi saab päris täpselt välja lugeda, millisest kohast üks või teine detail pärineb. Nii hull ka vene ajal olukord polnud, et asju lambist pandud oleks.

Aspelund

Tsitaat:Originally posted by Olaf
Need numbrid seal kataloogides on täpselt nii pandud kuidas ülem-mehhaanikul Gorkis pähe tuli.
Tsitaat:Originally posted by Olaf
See turbo mis ma peale aretada mõtlen on mingi vana vene kombaini oma (4sil.diisli oma) töötab heitgaaside pealt,
vaevalt asjal mingit roppu rõhku taga on aga miskit ikka. Ja veel seda et see kes arvab et volga kere ei pea mingit paarisadat horssi vastu see küll asja ei jaga, nad pole vist kunagi näinud mida volga lääne autoga teeb...

Kas oled midagi juba proovinud selle vana vene turboga? Smile ,huvitav oleks kuulda.

karu

ok. kas keegi oskab öelda mis oleks vaja teha Gaz 2410 mootoriga, et sealt midagi normaalset valja võtta.

karu

Oleks tohutult hea meel kui keegi sellele ka vastaks.
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: karu
ok. kas keegi oskab öelda mis oleks vaja teha Gaz 2410 mootoriga, et sealt midagi normaalset valja võtta.

Just nuputan seda. Raudselt saab midagi teha Cool

Sry kui kohe mingit konkreetset vastust ei saa, pühad on vahel ja mõtted mujal.
karu oled sa uurinud 2410-ne nuka tõusu nurkasid, ma olen vaatanud seda et vanal 21-l teeb sisse laske varem lahti kui 24-la mootoril ja välja lase on mõlemal enam vähem sama aegne - vahe tekib sellest et 24-l on suuremad sisselaske klapid aga kui panna 21-e nukk 24-a mootorile siis peaks juba üksjagu värki juurde tulema.
lisaks annab panna ka 93-sed kolvid ja hülsid ja karbu tuleks ka ära vahetada lisaks võid proovida ka turbot kuigi ma ei tea kas see kolbe ära ei söö - pole ise veel katsetada jõudnud.

karu

njah. aga mille karbu sinna läheks.
Juba tükk aega on mul 2410 mootori juppideks võtmine edasi lükkunud. (Aina midagi muud tegevust)

Samas tahaks üle ka vaadata need erinevused 24 mootoriplokiga ja kaanega(hetkel tean vaid, et kindlalt on klapid suuremad ja nukk teine)
Vist kolvid on ka peenemate rõngastega jm, eks näe.

Inimene (töötas ühes praeguseks suletud vene autojuppide poes müüjana), kes pani 24 mootorile 2410 nukkvõlli, väitis, et läks tuntavalt teravamaks minek. Kraade/nukitõusu hetkel ei tea.

Volga mootor on olemuselt suht iidse ehitusega, nt. Lada kiilukujuline põlemiskamber annab suht natuke parema matsu kolvile, kui Volga oma kamber. Kuna tehase töö tulemusena on pöördemoment meelega madalale sätitud (ja madalapöördega mootoriks), panebki ka suht raske massi kohalt liikuma.

Et rohkem võimu kätte saada, eeldab peamiselt suurema küttesegu läbi töötamist, ehk siis paremat täiteastet ja soovitavalt rohkem pöördeid.

Kui saab panna 21/24/2410/3102 vms. mootori panna isukalt vähemalt 6000p/min kruvima, peaks ka 4 -manuaalkastist piisama, et tänaval/ka maanteel suht teravalt (võrreldes stock) ringi liikuda. Võidakse ju soovitada mõnda lääne mootorit, aga Volga oma mootor ei too reeglina mingeid TÜV ja registriprobleeme. Samuti kartus, et Volgat (mootor) ei saa üldse liikuma, on alusetu.

Volga (24 ntx) klappide ja kanalite stock läbilaskevõimsuse ja töömahu suhe võrreldes Ladaga, on tunduvalt madalam (taotluslikult?). Taotledes suuremat võimsust, võib tulla ette ka kaanetööd. Teatud pööretel lihtsalt ei suuda enam kütet peale tõmmata ja mootor lämbub. Minu kogemuste kohaselt lämbub u. 5000-5500p/min vahel ning aktiivne \"tõmme\" lõppeb hulga varem (Võrdluseks: Lada võib pika surumisega üsnagi suured pöörded saavutada heas konditsioonis olles ja stockina).

Täpselt midagi karpa vahetuse kohta ei julge hetkel õelda, peab sobima nii töömaht, sil.arv jne. Iga suvaline ei pruugi päris magusat lõppu ära toita või hoopis uputab.

Volga 3.rem 93,5 kolbide /hülsside paigaldus annab töömahuks:

2445cm3 ---> 2525cm3

Kasutades nn. \"93\" bens plokikaant surveaste muutub töömahu arvelt 8,2---> 8,5 ilma mingisuguste töödeta (freesimiseta)

Edaspidi rohkem juttu Smile

Täpsemad specsid hiljem, kui olen ise konkreetselt 2410 mootorit natuke ergutanud.

Kui kellelgi kogemusi, kõik viited ja info on teretulnud.

NB oleks vaja uurida võimalusi uuemate Volgade (toodetud 2001 jne) mootoriosade (kolbide jne) kasutamist. Ei saa välistada, et mõned lahendused on ehk suht lihtsad.

karu

olgu nii... aga kas keegi oskab öelda millist kasti panna 24 mootorile. ja ega keegi juhuslikult ei tea kus keegi odavalt freesiks ja ehk puuriks ka silindreid suuremaks.
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: karu
olgu nii... aga kas keegi oskab öelda millist kasti panna 24 mootorile. ja ega keegi juhuslikult ei tea kus keegi odavalt freesiks ja ehk puuriks ka silindreid suuremaks.

On olemas tehase 5-manuaalkastid ju 3102 Volgadel, millel sisuliselt 2410 mootor - vaata venekeelseid lehekülgi, seal on igasuguseid modifikatsioone. Seega, bolt-on lahendus.
Teine võimalus, otsida lääne kast, mis suht kergemini otsa sobib ja ikka 5-manuaal, sest tegemist on madala momendiga mootoriga, mis jaksab hästi ka overdrive (oleneb ka tagareduktorist jm) käiku edukalt vedada. Automaat tõmbaks liigset tähelepanu, kuigi linnavahel madalamomendiline mootor ja aut. kast on mugav igati.

Huvitav pisiasi:

(MB 300D W124 - 109 hj, 190km/h ja 13,7 sek/100kmh)

MB 300D W123 keredel mootor:
Minu andmetel

2998cm3 töömaht, 5 silindrit, 88Hj/4400 17,5Nm/2400pmin

JA

Volga 2410

2445cm3 töömaht, 4 silindrit, 100hj/4500pmin
18,2Nm / 2500pmin

(GAZ 24: 98Hj ning 19,2NM/2200)

Ehk, kõik, kes te Volgaga (24jm) sõidate, on teil sisuliselt pööretel ja tõmbelt ehk momendilt MB300D mootoriga võrreldav vahel, isegi teravam. Cool !!!

Ma pole korralikemate W123 300D mineku kohta midagi suurt halba kuulnud.

Seega, Volga mootor on bensiinimootor, mis käitub diislina, jaga joob bensiini :duh

Ja õudusjutud Volga bensiinijanust on rahvajutt, mis pärineb 6,7 surveastmega plokikaanega ja vene ajal viletsa bensiini tõttu kiiresti kõrbenud klappide tõttu veelgi tuimem ja janusem ning tihti ka raske gaasijalg otsa, see kokku annabki keskmiselt 20ja rohkem liitrit per 100km

Täiesti korras, igati tihe ja korralikult häälestatud Volga mootor EI võta si...gi kütust, eriti, kui mõistlikult sõita.
Tsitaat:Originally posted by nasa13
Automaat tõmbaks liigset tähelepanu, kuigi linnavahel madalamomendiline mootor ja aut. kast on mugav igati.

Kelle tähelepanu? ARK-i? See, mis käimar vahel on, peaks neile ju savi olema... Omaette teema on muidugi automaatkasti vahele toppimine.
Selle aut.kasti GAZ-ile paigaldamisega seoses võimalike probleemide suhtes mõtlesin seda, et 24 Volgat ei tehtud minuandmetel (?) aut.kastiga tehasevariante ja Pobeda (?samuti pole kursis) mitte.
Seega, kui selline asi TÜV-is silma torkab, võib ehk keegi nuriseda.

Aga muidu on nt. isegi LADAle pandud Fiati mootoreid ja ka koos aut. kastiga, üks 05 oli varemalt müüa ammu ka kuskil \"KB\"-s.
Tsitaat:Originally posted by nasa13
Selle aut.kasti GAZ-ile paigaldamisega seoses võimalike probleemide suhtes mõtlesin seda, et 24 Volgat ei tehtud minu andmetel (?) aut.kastiga tehasevariante ja Pobeda (?samuti pole kursis) mitte.
Seega, kui selline asi TÜV-is silma torkab, võib ehk keegi nuriseda.

Tehnonõuetes on nii kirjas:

Kood 802. Käigu-, jaotus- ja jõuvõtukast/kordisti/aeglusti


Nõue: 1) ei tohi lekkida, peavad toimima;

2) käigud ei tohi sõiduki liikumisel ise välja lülituda.

Kontrollimine: vaatluse ja proovisõiduga.


Seega käimarit peaks tohtima nagu vahetada ja kellegi ei tohiks nuriseda.
Tsitaat:Tehnonõuetes on nii kirjas:

Kood 802. Käigu-, jaotus- ja jõuvõtukast/kordisti/aeglusti


Nõue: 1) ei tohi lekkida, peavad toimima;

2) käigud ei tohi sõiduki liikumisel ise välja lülituda.

Kontrollimine: vaatluse ja proovisõiduga.


Seega käimarit peaks tohtima nagu vahetada ja kellegi ei tohiks nuriseda.

:eureka - päris vinge tähelepanek! Peab uurima ainult, kas kuskil nende tehnonõuete alguses pole mõnda üldistavat sätet, et kõik peab vastama a´la tootjatehase poolt .....bla bla Smile
Tsitaat:Originally posted by nasa13
:eureka - päris vinge tähelepanek! Peab uurima ainult, kas kuskil nende tehnonõuete alguses pole mõnda üldistavat sätet, et kõik peab vastama a´la tootjatehase poolt .....bla bla Smile

Mina ei leidnud (pole muidugi eriline spets sellel alal). Üldsätted (kus midagi selle kohta kirjas ei ole), terminid ja siis läheb kohe identifitseerimise ja varustuse nõuetega lahti...
Püüan siinkohal veidi teha arvutusi ja spekuleerida võimaluste suhtes.

Kui samal mudelil pole modifikatsioone, millel võimsam (nõrgem) mootor, siis tuleb hakata vaatlema mootorivahetuse võimalusi.

Kõige alustuseks tuleb vaadelda olemaoleva auto mudelile tehasepoolselt paigaldatud võimsamat mootorit.

Selle parameetrites siis võib olla vahetusmootoril +/- 30% võimsust; +/- 20% töömahtu ja +/- 10% kaalu.

Lähtuda tuleb ARK andmebaasist (mis ei pruugi alati 100% täpne olla.

Gaz 24 oli max 98hj mootoriga ja 2410 oli max 100hj mootoriga., 3102 oli max 105hj mootoriga (3102 on uuemad võimsamad versioonid ka olemas).

Ekstreemne oleks (Venemalt?) hankkida avariiline v. põlenud v. mittekomplektne (odav) lähtetoorik mudel Gaz 2424 või Gaz 2434. Need olid V8 mootoriga ja modimisressurss oluliselt suurem. (195hj ja 220hj ning Ca 5,6L mootor).

Kuigi 3102 ja 24 on sisuliselt samal kandevkerel, siiski on perspektiivikam võtta aluseks 3102 mudel. Otstarbekas on aga 24 või 2410 laialdaselt saadaval olevate (kere) osade tõttu.

Edaspidi püüan märkida võimalikke asendusmootoreid, mis võiksid ehk mahtuda normide piiresse. Kui kellelgil on ideid, oleks sama teretulnud. Smile
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: nasa13
Püüan siinkohal veidi teha arvutusi ja spekuleerida võimaluste suhtes.

Kui samal mudelil pole modifikatsioone, millel võimsam (nõrgem) mootor, siis tuleb hakata vaatlema mootorivahetuse võimalusi.
***************************************************************************************************
GAZ 3102 on hetkel saadaval 150hj mootor venemaalt. Paigaldamine GAZ 24
toimub samamoodi nagu tava mootori
paigaldus. Inf on saadud vene gazi jutukast. Ma küsisin mis tuleb muuta selle moto paigaldamisel autol ja nad vstasid et mootoripadjad tulevad mingid tugevdatud variandiga muidu istub vahele täpselt. Nii nüüd luuleliseks . Kui nende protsentide aluseks võtta too moto siis ................ tööpõld on lai.

Kõige alustuseks tuleb vaadelda olemaoleva auto mudelile tehasepoolselt paigaldatud võimsamat mootorit.

Selle parameetrites siis võib olla vahetusmootoril +/- 30% võimsust; +/- 20% töömahtu ja +/- 10% kaalu.

Lähtuda tuleb ARK andmebaasist (mis ei pruugi alati 100% täpne olla.

Gaz 24 oli max 98hj mootoriga ja 2410 oli max 100hj mootoriga., 3102 oli max 105hj mootoriga (3102 on uuemad võimsamad versioonid ka olemas).

Ekstreemne oleks (Venemalt?) hankkida avariiline v. põlenud v. mittekomplektne (odav) lähtetoorik mudel Gaz 2424 või Gaz 2434. Need olid V8 mootoriga ja modimisressurss oluliselt suurem. (195hj ja 220hj ning Ca 5,6L mootor).

Kuigi 3102 ja 24 on sisuliselt samal kandevkerel, siiski on perspektiivikam võtta aluseks 3102 mudel. Otstarbekas on aga 24 või 2410 laialdaselt saadaval olevate (kere) osade tõttu.

Edaspidi püüan märkida võimalikke asendusmootoreid, mis võiksid ehk mahtuda normide piiresse. Kui kellelgil on ideid, oleks sama teretulnud. Smile
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: nasa13
Ekstreemne oleks (Venemalt?) hankkida avariiline v. põlenud v. mittekomplektne (odav) lähtetoorik mudel Gaz 2424 või Gaz 2434. Need olid V8 mootoriga ja modimisressurss oluliselt suurem. (195hj ja 220hj ning Ca 5,6L mootor).

nendega võib see jama olla et pole tüübikinnitust Sad
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Ted
nendega võib see jama olla et pole tüübikinnitust Sad

Neid toodeti IMO (suures osas) enne mingit tähtaega, mispuhul ei nõuta (vist) tüübikinnitust.
Võin eksida ka, aga mingi selline kord on olemas...

tavalisi 24-jasid on siin kohapeal jalaga segada, saaks ühe odava vraki paberitega venemaalt tuua.... krt Cool
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7