automoto.ee foorumid

Täisversioon: Fiat Punto B1 kategooriaks ümber ehitamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Kas oleks selline asi võimalik? Nimelt on tegu 2003. aasta Fiatiga, millele oleks soov panna peale piiraja ja vähendada kaalu alla 550kg. Piirajaga saaks võimsuse alla 15kW. Nüüd siis probleem: kas on võimalik sellelt autolt maha saada nii 200-300kg? Originaalne tühimass on kuskil 800 ringis. Kui näiteks võtta välja istmed, vahetada kerepaneelid plastiku vastu ja aknad pleksiklaasiks. Bensupaagi väiksemaks tegemine vist eriti kaalu alla ei vii? Oskaksite veel pakkuda palju miski kaalu alla viiks? Kui kiiresti 15kW mootor autot edasi viia võiks?

Mopeedauto ostu ärge soovitage, see jääks natuke nõrgaks ja vedelaks(värisevad jubedalt 30km/h juures). Auto peaks ikka 90km/h välja võtma.
Ega vist ei lasta läbi sellist aretamist. Ismete eemaldamine juba omaette teema, aknad on auto kandevkonstruktsioon ja neid ka pleksi vastu vahetada ei või. 1/3 auto kaalu vähemaks saada on väga keeruline ilma auto kabariite vähendamatta.
huvipärast uurin mis asi on b1 kategooria? miks on vaja auto kaalu ja võimsust vähendada? legaalseks ikka ei saa ju? või kui saad, siis üle 45km/h sõites vahelejäädes on päris karmid karistused.
https://www.riigiteataja.ee/akt/125052012009?leiaKehtiv

3) B1 – neljarattaline sõiduk, mis ei ole mopeed ning mille tühimass ei ületa 400 kilogrammi või kaubaveoks mõeldud sõidukitel 550 kilogrammi ja mille mootori netovõimsus ei ületa 15 kilovatti. Elektrisõidukitel ei arvestata tühimassi hulka akude massi;

Põhipoint selles, et B1 kategooria load võib saada alates 16. eluaastast.

"Päris" autodest annab äkki Fiat 126-st sellise kaubaveoversiooni aretada, mis piiridesse mahuks. Või siis teha kaubaveo-Estfield Big Grin
Nii ongi, B1'ga võib sõita 16. aastaselt ja ilma staažika juhita kõrvalistmel. Auto ei ole piiratud ka alla 45km/h, võib kiiremini ka kui 15kW mootor välja veab.

Välja pakutud Fiat 126 tundub isegi päris hea valik olevat. See Wikipedia andmetel ainult 580kg. Selle 30kg+ annab ikka maha saada sealt kuidagi. Ainult kas seda autot kuskilt saada ka on?

Leidsin, et Eestis keegi MotoHouse.ee müüb ja toob neid Poolast maale. Oli isegi üks video, kus keegi mees, arvatavasti omanik, rääkis sellest. Tuleb välja, et isegi 18kW mootor on ideaalne, täpselt paras, et sellelt 3kW maha piirata. Koos kaalu vähendamisega peaks liikumine enam vähem samaks jääma.

Kui keegi teab kedagi, kes teab kedagi, kes nendega tegeleb, siis oleks hea kui mainiks. Võib isegi ostuks minna, kuid garanteerida midagi ei saa.



Oskaksite pakkuda, mis kui palju kaalu alla viiks?
Enda nimekiri: istmed, tagavararatas, vaibad, polster, rool,
Enne, kui suure hurraaga minna omale ARKist (või noh, sellest Maanteeametist) B1 nõutama, tahaksin teada, kuidas mõeldakse lahendada järgmised kitsaskohad:
1) kui tehnilises passis on kõikvõimalike sertide, litsentside ja homologeeringutega tootja mudelil (loe: tüübikinnitusega mudelil) tühimassiks näiteks 620kg ja sa tassid Maanteeameti angaari sama mudeli, mille kohta kaal näitab 540 kg (ilma tagaistme, varuratta ja muuta, mille puudumine sõitmist ei takista), siis kuidas see number passi saadakse? Nojah, sellest saab ehk ümberehitusega kuidagi üle...

2) kuidas MNT onudele selgeks teha, et su mootor on 15 kW peale piiratud? Rullidel võib seda null-koma-natuke liitrit kräunutada küll, aga MNT ütleb selle peale suure tõenäosusega, et ilus graafik, kas joonistasid harilikuga või pastakaga? Ma päris viimaseid arenguid ei tea (kuskilt liiguvad suminad, et olukord olla lihtsamaks läinud), aga vähemalt pole mulle kõrvu küll hakanud, et keegi oleks Eesti rullidel mõõdetud võimsuse omale kuidagi passi kirjutanud. Kui on, siis tänud, kui keegi võtab vaevaks mind harida ja näitab kes, kuidas ja millega selle ära tegi...

Ja pleksiklaas pole liiga hea mõte. Kandev või mittekandev, sinna pleksiklaasi peale tuleb kuidagi E-täht saada Smile
Ega asi on alles idee vormis, midagi kindlat veel ei ole.

Esimese küsimuse kohta ei oska hetkel midagi öelda. Kas pole mitte nii, et tootja poolset mudelit on võimalik teatud protsentide võrra ise ümber teha ja siis seda teises klassi arvele võtta? Parandage mind kui eksin.

Selle graafiku kohta tean nii palju, et ainult teatud töökodadel on luba panna piirajaid, mida ARK arvestab. Nad pidid andma mingi "diplomi", millega sa ARKis tõestad, et sul piiraja peal.
Ühendada elektrikarjusega.
Jah teema iseenesest põnev,kuid kui piiraja,,,,siis jutu alguses ju ikka soov,et see autoke peaks ikka 90 välja jooksma,siis ju nagu asja mõte kaob ? Ehk ma ei saa aru millestki,Ja nagu taipan ,et see siis peaks minema kah nii öelda mopeedi lubade alla,Ja kui siiski see vormistamine läbi läheb,Ning see piiraja ei toimi ja kiirusel 90 midagi juhtuma peax?Mis siis saab?
Parimat!
Mopeediload ei ole, tegu oleks B1-kategooria sõidukiga. B1 load saad sa endale siis kui teed endale tavalisi B lube. B1-kategooria korral on ainult auto mass(550kg) ja mootori võimsus(15kW) piiratud, kiirusepiirangut ei ole.

Siin enne pakuti välja kasutada hoopis Fiat 126'te. Sellel on vaja kaalu maha saada ainult 30kg ja mootorit piirata 3kW võrra vähemaks. Originaalis sõitvat see tänaval ilusti 90km/h. 3kW nõrgemana see väga aeglasemaks jääda ei tohiks ju?
aga kauba veoks kasutataval autol on omad nõuded just kaubaruumi osas.
alustades vaheseinast juhi ja kaubaruumi vahel jne.
kui 126-le paned puuri selja taha siis ei pane enam kaupa taha ruumi sest luuk ei käi lahti ju. jms. seal on ka mingite pikkutse ja kõrguste normid veel. samal põhjusel ju on mõnele autole pandud katsekõrgendus või tagaluugi pikendus, et mahuks kaubiku normidesse.

30 kg sellest autost maha saada on väääääga keeruline
tagumine iste kaalub paar kolm kilo, põhjamatti praktiliselt ei ole.
muid kaalukaid elementa samuti mitte. varuratas on ju kitsas pisike 12" sõõrik ja see ei kaalu kah miskit, jne.
tean sest mul vedeleb üks selline garaaziz ja olen selle ikka päris pulkadeks tõmmanud - varsti peaks kokku tagasi laduma.
ehk kaalusääst tagumisest istmest on väiksem kui kaalulisa vaheseinast.
selleks, et saada rohkem kaalu maha peaks minema kere kallale.
katus maha ? või tegema midagi sellist või sellist

[Pilt: fiatflatout.jpg]

[Pilt: 253_maly_samochodzik_maluch_fiat_126_p_lysy.jpg]

aga lahenduseks oleks hoopis fiat 500

http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_500

väidetavalt kaal 499kg ja mootor on kindlasti lahjem kui 126-l
(14-10-2012, 09:13 AM)tossumasin Kirjutas: [ -> ]Kas oleks selline asi võimalik? Nimelt on tegu 2003. aasta Fiatiga, millele oleks soov panna peale piiraja ja vähendada kaalu alla 550kg. Piirajaga saaks võimsuse alla 15kW. Nüüd siis probleem: kas on võimalik sellelt autolt maha saada nii 200-300kg? Originaalne tühimass on kuskil 800 ringis. Kui näiteks võtta välja istmed, vahetada kerepaneelid plastiku vastu ja aknad pleksiklaasiks. Bensupaagi väiksemaks tegemine vist eriti kaalu alla ei vii? Oskaksite veel pakkuda palju miski kaalu alla viiks? Kui kiiresti 15kW mootor autot edasi viia võiks?

Mopeedauto ostu ärge soovitage, see jääks natuke nõrgaks ja vedelaks(värisevad jubedalt 30km/h juures). Auto peaks ikka 90km/h välja võtma.

Khm, ma nüüd vabandan ette ja taha oma skepsise eest, kuid ülesande püstitus on vigane.Toungue

MeelisV on üsna kenasti lahanud, mida annab ühelt putukalt maha võtta. Ning usu, Sa ei taha polstreid eemaldada, sest siis muutub ka algselt päris mugavana tunduv liikur "värisevaks ja mürisevaks kastiks".

15 kW on vähe. Vastutuule korral 90 enam kindlasti ei saavuta, kolmas järjestikku vastutulev rekka sunnib 2. käiku kasutama. Või suisa seisma jääma... Energia jäävuse seadust ei muuda ükski soovunelm.

Ehitamine on küll võimalik (ja ilmselt ka huvitav), kuid tahtes legaalset tulemust, alusta MNT tunnustatud eksperdiga suhtlemisest (need leiad MNTAm. veebilehelt). Nagu Motamees juba soovitas - ilma nende otsuseta ei pea ARK Su juttu millekski (ja miks peakski - kõvatajaid käib neil päevas piisavalt). Tema oskab öelda, kas ja millistel tingimustel Su unistus teoks saada võiks.

Kaalu pigem mõne KITCari hankimist - plastkere ei kaalu midagi, tehnika saad valida sobiva ja tulemuseks on eripärane auto, millel võib olla turuväärtustki. Punto (või mis iganes olemasoleva sõiduauto) "ratsimise" tulemuse kliendiks on vaid Kuusakoski... Lisaks on komplekti valmsitaja teinud elementaarsed arvutused ja testid materjali sobivuse kohta. Olemasolevat autot ümber ehitama hakates on ohutu ja efektiivse tulemuse saavutamine küll võimalik, kuid kuratlikult keeruline.

Samas - tee ära ja Sa ei pea enam tööd tegemaCool
ma kordan enda eelmise postituse muudatust kuna see võib piltide alt jääda märkamatuks

aga lahenduseks oleks hoopis fiat 500

http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_500

väidetavalt kaal 499kg ja mootor on kindlasti lahjem kui 126-l
väidetavalt ehk 500cc juures vaid 17hp ehk 12kw ?
(16-10-2012, 09:11 AM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]30 kg sellest autost maha saada on väääääga keeruline

Arvad, et "kastikaks" lõigates see kah ei õnnestu? Igasugu õigusaktides sobramine pole just mu tugevaim külg, aga nt. veokasti minimaalseid mõõtmeid ma kuskilt välja kaevata ei suutnud.
Fiat 500 ostmisel peab ilmselt päris suure alginvesteeringuga arvestama, kui tõsisemaks taastamiseks läheb, siis jõuab enne B-lubade aeg kätte...
kastikaks lõikamine = kere ehk kandekonstruktsiooni muutmist mis = auto ümberehitus = järjekordselt experdid, nende arvamus, arvutused ja siis selgub tõde.

teades 126 hingeelu hästi siis saad sa sealt tagant ju päris vähe maha lõigata mootori kate on tagumise akna alla serva välja ja siis saad maha võtta vaid jupikses katust mis on õhuke plekk ilma eriliste taladeta. samas kaotada tagumise posti ja katuseserva mis kindlasti on selle auto põhja arvastades oluline kandev element.
s.t. vaja tugevdada toruraamiga keret, et see kokku ei vaju. kui seada ei tee siis uksed küll enam ei käi. ehk tulevane toruraam vms. kandev konstruktsioon ületab katuse jupist saadud kaalusäästu.

[Pilt: 918.jpg]

veel üks pilt Big Grin

[Pilt: fiat-126-wadera-01.jpg]
Mikro-Hummer oleks just paras, ARK-iga ei tohiks mingit vaidlemist olla. Toungue
http://www.youtube.com/watch?v=yIa1GW4ua...re=related
Kõikide nende pakutud lahendustel on üks viga - nõuab suuremat ümberehitust ja arvestades vahepealse hoo raugemise, töö seismise ja uue entusiasmi leidmisega, kulub ümberehitusteks vähemalt 2 aastat. Siis on aga teemaalgataja juba 18 täis ja võiks selle Punto sanga istuda juba ilma mingisuguse ümberehituseta. Jama palju vähem. Vähemalt mina soovitaks rahulikult piimakad ära teha, kannatada need 2 aastat vanemate või mõne eakama sõbra kõrval ära ning ülejäänud raha eest kas see Punto või siis mõni teine auto heasse tehnilisse seisukorda viia. Teine variant muidugi proovida juba hankida B1 kategooria sõiduvahend. Fiat 500 tundub tõesti olema hea variant, kuid siin jälle paar aga - korras 500 pole odav (saab juba mõne päris B1 kat auto vast) ja odavad võtavad jälle aega, ehk siis 18 tiksub enne täis.

Jutt sai nüüd jube pessimistlik. Natuke ilusamaid toone lisades, soovitaks sama mis juba tegelikult soovitatud - kui sa ei taha aiakaunistust teha vaid asja ka ikkagi B1-na arvele saada, siis on õige alustada ARK-st või juba soovitatud ekspertidega kontakteerumisest. Igal juhul edu.
Mõte raskem auto kergemaks retsida on nüüd vist maha maetud. Tänud, et ideid pakkusite ja nõu andsite!

Aga nüüd veel üks küsimus, mis te sellisest asjast arvate?
http://en.wikipedia.org/wiki/Vespa_400

Ja siis see: http://en.wikipedia.org/wiki/Mikrus_MR-300
Tore väike auto, pole eriti kallis ka.
Nää, siit vöid kohe ostma minna:
http://www.leboncoin.fr/voitures/372578615.htm?ca=7_s
Lehti: 1 2