automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kuidas tikkpolti malmist korpusse kinnitada, et ta sealt enam kunagi välja ei tuleks
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
[attachment=40418]Tegemist on malmist traktori sillakorpusega, mille külge kinnitub tikkpoltidega haakeseadis. Ajapikku on osad malmis asuvad keermed ära lõhkunud(keere M20*1,5). Isegi üks pragu malmis sees. Variant oleks uus jämedama keermega tikkpolt sisse ja püüda kinni keevitada ? On paremaid ideid ?
Asun Tartu kandis.
Liim.
Laagri- või võlliliim. Hoiab kõvemini kinni kui keermeliim.
Lahutada saab kergelt, peale kuumutamist.
Tootevalik on lai. Loe ja otsusta.
http://au.iloctite.com/en/loctite-641-66...-retaining
Keermed on läinud. Seega liimil pole eriti kusagilt haakida...

Mina läheneks astmelise tikkpoldiga. Kesta järgmine mõõt ja kaane jaoks originaal. Kui kaanes on ruumi, oleks järgmise mõõdu tikkpolt valutum ja kindlam lahendus.
Kui oleks võimalik teistpoolt ehk siis seestpoolt väljapoole polt pista? Sellise häda puhul tavaliselt tuleb otsida mingi tollmõõdus pulk ja keerata auk üle. Teha mõnest traktori tikkpoldist uus astmeline polt ja kusjuures ülemõõdus. Sisse keerata ja asi korras. Sellise kohapeal peab täpne värk olema,muidu logiseb kohe jälle lahti.
Liimiga ei tasu mäkerdada,kui vint maas.
Oi-jehhh.
Lugesite ka härrased, mida teema algataja kirjutas? Või lähmisite üle ridade? Big Grin
Ikka uus keere + liim selmet uus keere + keevitus Wink.
Kuna tegemist on TZ haakeraua kinnitusega, on vaja asi väga korralik saada ning liimidega mässata pole mõtet. Teiselt poolt läbi ka ei saa panna. Kuna on mõra ka sees, on väga keeruline saada ka uut normaalset suuremat keeret teha.
Eelmised kaks arvamust ühtivad minu omaga.
Astmega tikkpoldid on valmis treitud, lõikamise ja puhastamisega saan hakkama.
Ainult hea keevitaja on veel puudu. See ongi asja konks, ehk kus Tartust sellist leida ?
Siiski veel üks mõte. Kas ennem keevitada ja siis suurem ava+uus keere või ennem uus keere ja siis keevitus ?
Mina keevitaks kindlasti enne ja siis alles uus keere. Kahjuks head spetsialisti kohe öelda ei oska.
Argumendid ?
Hr. Sarrand, kui vana tz kasutaja saab mu viimase küsimuse konksust loodetavasti aru. Võiksid huvi pärast vaadata, kas enda omal on poldid kinni.
Mulle kui insenerile oli lahti võttes selge, et sellise keermekõrgusega see polt nende suhteliselt suurte jõuõlgade juures, mis tekivad vastu pikalt ei saa pidada. Ehk siis lasin uued järguga karastatud M24*2 teha. Aga ega seda malmi seal ülearu pole, kuhu polti kinnitada.
[/size]Malmis on üle 2protsendi süsinikku ja kipub teine keevise kõrvalt kohe lahkelt karastuma.Nii et kiirlõikest puuride ja keermepulkadega sinna enam asja ei ole.Igasugune lõiketöötlus tuleb enne ära teha.
Lisaks tuleb kuidagi keevise kõrvalt pinged välja saada,kas detaili ette kuumutades 500-600 kraadiC ja hiljem aeglaselt jahutades või spets. elektroodiga ca 1cm kaupa nö külmalt keevitades ja keevist kohe vasaraga pinnides.Mõlema meetodi mõte on vältida ebaühtlasest kuumenemisest tekkivaid pingeid ja seejärel pragusid,sest malm on nagu jää,mille ruumala on jahtunult suurem,kui sulana.
Keevitamist võib Tartust Vasara tn. Cedost küsida.
Variant 1:Tööde järjekord siis võiks olla selline: suurem auk ette, keere järgi, pragu puhtaks õhukese relaka kettaga, siis veel kord kerge keerme ülekäimine ja edasi polt sisse ning keevitus järgi. Tõenäoliselt saab polt ka keevitust nii, et edaspidi on tal sealt august võimalik väljuda ainult koos mingi osa malmiga.
Samas on minu meelest veel alternatiiv ehk variant 2: vana polt sisse panna (lõpust on veel natuke keeret, mis hoiab) augule malmi sisse teha väike versseng suurema puuriga keevitusruumi jaoks ja siis keevitada polt koos malmiga kinni. Hiljem ümbrus viiliga ilusti ära puhastada. Sest mina ei leia ühtegi mõistlikku põhjust, et seda polti sealt kunagi kätte peaks saama.
Härrased, kritiseerige julgesti.
Hakkasin mõtlema, et äkki töötab seal ka nn vedel metall, mida süstlalaadsest tuubist kahe komponentsena poest saada on. Mul on selle sama asjaga samal masinal hooratas väntvõlli otsa kinni pandud, kuna hooratta kiil läks katki ja keeras nii väntvõlli kui hoorata kiilusooned tuksi. Nüüdseks masin töötanud juba üle 5 aasta sellisena ja tundub, et kannatab.
Kuigi kindlasti parem oleks keevitus.
(15-10-2012, 10:49 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]Liimiga ei tasu mäkerdada,kui vint maas.
Õige talupoeg linde (vint on metsas)liimiga ei mäkerda jahBig Grin
Surnd idee:
Samas on minu meelest veel alternatiiv ehk variant 2: vana polt sisse panna (lõpust on veel natuke keeret, mis hoiab) augule malmi sisse teha väike versseng suurema puuriga keevitusruumi jaoks ja siis keevitada polt koos malmiga kinni. Hiljem ümbrus viiliga ilusti ära puhastada.
Jurka arvamus:
Selline pindmine keevitus ei hoia midagi.
Jämedam polt om kõige kindlam!
Malmi elektroode on ka mul ülearu!
Jah, ega see verssengi täiskeevitamine vist hea lahendus ei ole.
Aga elektroodi leidmine ei ole küsimus , selle töö puhul on hea keevitaja kõige tähtsam.
Kui palju see keevitus kaalub ? Lihtsam oleks muhamedil mäe juurde tulla, kui et mäge kärule laadida ja mööda linna ringi sõita.
(17-10-2012, 11:34 AM)jurka Kirjutas: [ -> ]
(15-10-2012, 10:49 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]Liimiga ei tasu mäkerdada,kui vint maas.
Õige talupoeg linde (vint on metsas)liimiga ei mäkerda jahBig Grin
Surnd idee:
Samas on minu meelest veel alternatiiv ehk variant 2: vana polt sisse panna (lõpust on veel natuke keeret, mis hoiab) augule malmi sisse teha väike versseng suurema puuriga keevitusruumi jaoks ja siis keevitada polt koos malmiga kinni. Hiljem ümbrus viiliga ilusti ära puhastada.
Selline pindmine keevitus ei hoia midagi.
Jämedam polt om kõige kindlam!
Malmi elektroode on ka mul ülearu!
Tahaks oma silmaga näha malmi keevituse viilimist.
Tahaks näha kah siis juba kuidas malmi ja terast kokku saab keevitada.