automoto.ee foorumid

Täisversioon: Nostalgitseme lääne autosid.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Kuidas need pungid sinna auto najale kõõluma said, see mind vaevab.
(04-04-2013, 23:03 PM)GS/E Kirjutas: [ -> ]oli, tuleb veelSmile

Juttu tehes antud isendist siis konkreetset autot enam ei eksisteeri, läks pressi alla.... Mõned jupid on rännanud siia sinna autode külge...
Lasnamäe pärlid ehk nostalgilised lääne masinad
[Pilt: 1470037_581037571945193_1324711361_n.jpg]
[Pilt: 969424_581035585278725_1088517318_n.jpg]
[Pilt: 1475905_581035465278737_1847728976_n.jpg]
Vabandust,kui pildid kehva kvaliteediga
(25-10-2012, 22:18 PM)weix1 Kirjutas: [ -> ]Võtamegi selle teema selleks kohaks, kus pajatada ja nostalgitseda mudelite kallal, mis panid uue eesti ratastele, kuid nüüd kahetsusväärsel kombel on ajarattale alla jäämas.
Eks asi algas Soomest-Rootsist Ladade toomisega, Lujaa Laatua Lada oli Tallinnas igal teisel-kolmandal mingi hetk tagaklaasil ilutsemas.
Seejärel oli Datsuni ajastu
Seejärel saabus Kadettide, Asconate, Escortite, Golfide aeg.
Isu kasvas, saabusid Passatid, Omegad, Sierrad, Scorpad, bemmid ja mersud ja audid.
Esimene päris eesti rahvaauto oli vist Peugeot 206 (huvitav, et kellelegi ei meenunud siiani?) ja seejärel punnsilm Civic (või oli äkki vastupidi?)
Mazda 6- esimene generatsioon, iga "endast lugupidav inimene" "pidi" selle soetama.
CRV ja kõikide teiste linnakate stardipauk
Landcruiser, Patrol, Pajero, Touareg, Cayenne- maasturite hiilgeaeg
Skoda Octavia-2005 ja edasi
Siis saabus masu....
Uuemal ajal vast Avensis ja Skoda eri mudelid
(01-01-2014, 19:38 PM)aeroplano Kirjutas: [ -> ]/---/
Mazda 6- esimene generatsioon, iga "endast lugupidav inimene" "pidi" selle soetama.
/---/
Sõites igapäevaselt asjandusega, mis on ka siit teemast korduvalt läbi käinud ning mis oli omal ajal mitte ainult "endast lugu pidavate" inimeste jagu, vaid suisa "heal järjel" olevate inimeste jagu, siis mõni kord avastan end ummikus tiksudes huvitavaid mõtteid mõlgutamast... Näiteks, huvitav, mis pilguga ma vaatan aastal 2030 just sedasama Mazda 6-e, kui neid ilmselt tänaval igapäevaselt hordide kaupa ei kohta? Kas siis on olemas "Mazda 6 klubi" ning omanikud teavad üles lugeda suuremat osa Eestis olevatest vastavatest mudelitest? Ja kas AMFis on arutelu all see, mis aasta Mazda 6 või Onda Tiivikuga rajale lubatakse?

Ega palju pole jäänud, ainult 16 aastat veel, siis selgub, kuidas asjad läksid Big Grin
(01-01-2014, 19:38 PM)aeroplano Kirjutas: [ -> ]...
Eks asi algas Soomest-Rootsist Ladade toomisega, Lujaa Laatua Lada oli Tallinnas igal teisel-kolmandal mingi hetk tagaklaasil ilutsemas.
Seejärel oli Datsuni ajastu
...

Tegelt oli Lada ja Datsuni vahel veel üks masinatejoru, ka Soomest toodud ja isegi seal kokku pandud - kes mäletab veel neid Talbot'eidBig Grin
Ma siin nimetaks tänasteks rahvaautodeks hoopis B6 kerega Passatid ja C6 Audi A6-d. Audi ja VW klubid on olemas, elabnäeb, kas 2030 on ka Estonian C6 Club Big Grin
Ja alates 2007 vla Ford Mondeod kipuvad ka selleks kujunema (eks isegi plaanin nüüd oma sõiduvahendit vahetada ja silm on jäänud just viimatimainit mudeli poole)
Praeguse aja rahvaautode hulgast ei saa välja jätta ka "keskealise mehe lõpliku allaandmise tunnust" ehk 2. põlve Volvo V70-t.
(01-01-2014, 21:34 PM)Maanteemuuseum Kirjutas: [ -> ]
(01-01-2014, 19:38 PM)aeroplano Kirjutas: [ -> ]...
Eks asi algas Soomest-Rootsist Ladade toomisega, Lujaa Laatua Lada oli Tallinnas igal teisel-kolmandal mingi hetk tagaklaasil ilutsemas.
Seejärel oli Datsuni ajastu
...

Tegelt oli Lada ja Datsuni vahel veel üks masinatejoru, ka Soomest toodud ja isegi seal kokku pandud - kes mäletab veel neid Talbot'eidBig Grin

Meil oli 1992/93 peres selline auto nagu FSO Polonez
Punnsilm Civic oli ikka enne 206-te "rahvaauto", no ja seda ikka suuremate linnade ehk pigem Tallinna ja... mõistes. Rubla lõpp ja krooni päris algus nägi Datsunite ja Talbotite kõrval ka kõvasti "küürakaid" Saabe (96). Üldse oli pilt üheksakümnendate alul ja keskpaigas mudelite valiku osas hulga kirjum, kuna ei olnud veel väga välja kujunenud stereotüüpe "mis on fekaal" ja vist ei olnud Saksamaad veel vanade autode hindade osas idaeuroopa poolt "kalliks ostetud". Mäletan lihtsalt tänapäevases mõistes vanuse ja hinna suhtes väga hea hinnaga kasutatud masinaid. 1994 aastal näiteks sai enda 82 aasta 1,5 mootori ja korralikult tehtud kereremondiga Datsun Cherryt müüdud nii 9000 EEKi tuuris ja käidud vaatamas 82 aasta helesinist metallik BMW 728i-d. Viimane nägi sigakena välja oma kroomitud tiivaäärte, sisu ja elektrilisadega ning maksis 18000. Kõrval oli kohe 81 aasta 924 Porge, mil värv veidi luitunud, kuid tehniliselt kobe ja see vist oli tsipa odavam, kui bemar. Pead ei anna aga minuteada sõitis sama bemar hiljem aastaid kaitseliidu kasutuses. Eks 18k oli tol ajal palgaga võrreldes ikka üüratu summa, kuid arvestades Sakslase tollast ja praegust elatustaset ning millise hinnaga hetkel võrreldavas vanuses autosid ära antakse...
Mudelite mitmekesisusest oli tänavatel tänasega võrreldes hulgi Alfa Romeosid, Lanciaid jmt. Kuidagi üksluiseks on see tänavapilt muutunud võrreldes selle vahepealse "õitsemisega". Aga äkki olid vene aja hallusest tulnuna lihtsalt emotsioonid veel väga laes? Smile

Edit.
Vanuse ja hinna suhtest tol ajal veel. Tartus sõitis väga kena Opel Rekord taksot, auto saamislugu oli selline, et viidi bussiga grupp Eestlasi Saksa ja siis veeti neid mööda autoaedu. Üks poolik "vaba päev" olnud ka ja siis mindi kohalikku vanarauaplatsi uudistama. Meie taksist tabanud ära, et pealtnäha väga sile Opel läheb utiliseerimisele ja läinud omanikuga kaupa tegema. Masina utiliseerimine maksnud 300 DM, taksist maksnud hoopis omanikule 300 ja saanud masina enda nimele. Auto sõitis Tartus aastaid taksot... 300 marka peaks olema hetkevääringus 155€ kanti.
Lisan siis ka oma väikese mänguasja! tegemist siis Alfa romeo 33-ga 1,7 boxer. Väljalaske aasta 1987. Minu teada üks väheseid,mis veel liikumas on!
Tere.
1990a. 20 enamregistreeritud VÄLISMAIST automarki Tallinnas ja Harjumaal.
Kuhu on kadunud 1990a.toodud
77tk. Talbotit.
45tk. Bedfordi.
43tk. Skodat.
A.
Saan aru, et antud arvelolevate sõidukite arv on 90 aasta seisuga. liida talbotid kokku ja saad...77. See tähendab et 90´ndal ei valmistatud enam Talboteid ( üleval on auto valmistamise aasta ) Wink
Viimane Bedford on arvele võetud 90`ndal aatal ja auto väljalaske aasta oli 1988.a.
Karburaator mootoriga Audi 100, mille C3 kere on ka juba haruldluseks muutumas enamus,mis veel tänavaliikluses on pritsega mootorid peal.
See siis minu igapäeva pill
[Pilt: 010517144385556.jpg]
Ei mingeid elektri aknaid ega istmeid ega isegi roolivõimendit.
Teed kadedaks... minu kahest Audist on järel vaid kastitäis tulesi ja vilesi...Sad
(17-02-2014, 02:11 AM)aksel73 Kirjutas: [ -> ]Tere.
1990a. 20 enamregistreeritud VÄLISMAIST automarki Tallinnas ja Harjumaal.
Kuhu on kadunud 1990a.toodud
77tk. Talbotit.
45tk. Bedfordi.
43tk. Skodat.
A.

Olgem ausad, eks nad olid parajad peldikud ka suures osas. Samas, vbolla kunagi õhatakse ka järgi rimakatele, millega kalevipojad Eestisse tagasi jooma tulevad. (Sõber rääkis, kuidas jooma käigus oli üks kaveri 300 euroga mingi tossava Honda ostnud ja sellega koju sõitnud)
(17-02-2014, 22:34 PM)Tegelane5 Kirjutas: [ -> ]
(17-02-2014, 02:11 AM)aksel73 Kirjutas: [ -> ]Tere.
1990a. 20 enamregistreeritud VÄLISMAIST automarki Tallinnas ja Harjumaal.
Kuhu on kadunud 1990a.toodud
77tk. Talbotit.
45tk. Bedfordi.
43tk. Skodat.
A.

Olgem ausad, eks nad olid parajad peldikud ka suures osas.

Vaata, nii nendest kui veel mõned aastad edasi päris paljudest autodest ma teab täpselt, millised need olid. See oli veel enne Saksamaa autotoomishullust ja ma täitsa "kogemata" töötasin praeguses Vanasadamas Tolliametis inspektorina Wink Ja "nii mõnedki" nendest said impordi- ja registreerimisloa templiga 377 Cool Jah, Beedud olid enamasti läbiaetud romud - ikkagi kaubikud ja mõned kastikad. Nagu ka rida Forde, milel taga peaks olema sõna Transit ja Toyotade taga Hiace. Aga Talbotitest ja Škodadest olid julgelt pooled väga heas korras masinad, kui mitte öelda, et uueväärsed! Tänaseks on sellest 90'te algusaastatel Soomest toodud kas Soomes ehitatud või seal ümber ehitatud (juubeli-Škodad Saabi blüüž-sisuga näiteks) autodest järel üksikud. Kõigepealt sõitsid nendega soliidsed täiskasvanud, kes said mõne aja pärast omale osta juba uuema, parema, kiirema ja luksuslikuma auto. Need lihtsad vanakesed läksid odavatena teisele ringile - noortele, kel polnud raha autosid hoida, garaaže ega midagi. Kuniks midagi juhtus, jäid aiaäärde seisma, mõni sattus põllurallikaks aga enamus sulatusahju paari aasta pärast.
Ma tean isiklikult mitut minust nooremat, kes hävitasid ära neljatulega ees ja "Avia"-tulega taga Škoda 120'd. Ja ma ise ka: ostsime poistega väga heas korras Warre 300 eeguga, et see aastal 1993 lihtsalt Järve metsas tankirajal (Nõmmel ju põldu pole) ja karjääri ümbruse teedel sodiks sõita. Selel Warre hall veneaegne tindiga pass on mul siiani alles ehk auto oli toodud 1990. Tunnistan: meie põlvkond ehk tänased 40-45 aastased on andnud tõsise panuse sedasorti autode hävitamisse. Noortena ja tudengitena me lihtsalt lõhkusime neid lugematul hulgal... sest Saab 900, 5-seeria või S-klass olid lihtsalt ägedad igapäevaautod Wink Ma maksin samal ajal 20 000 eeku Mersu eest, seega 300-eeguse Warre võisime kahe päevaga sodiks sõita küll...
Teatud vanuses lihtsalt on selline debiilne periood. Samal ajal alguses sõitis kortsu ja hiljem peksis muu kuvaldaga puruks üks mu klassivend, kui oli tutvunud päranduseks saadud korraliku sapaka hindadega.
Audidest rääkides...toon oma eluka ka siis lagedale, selline oli ta ostu hetkel 2012a. Praegu liigub iseseisvalt, aga enne kevadet soola sisse ei too seda ja eks omajagu tegemist ole kah veel. Juppide omanikud v6ivad endast märku anda!
[Pilt: 217339932e91f8_l.jpg]
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18