automoto.ee foorumid

Täisversioon: Nostalgitseme lääne autosid.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
(19-11-2012, 16:10 PM)hulgus Kirjutas: [ -> ]
(19-11-2012, 02:05 AM)weix1 Kirjutas: [ -> ]...
Audi 100 aastast 81, ehk sigari eelkäija. Mäletangi just tagatulede järgi neid, juba milleniumi ajal olid harvad ja päevinäinud.
ot.
... üks suuremaid pakiruume, mis eales siinmail nähtud. Mäletamist mööda mahtusid standartsed gaasiballonid (o2, co2) risti autot sisse.
Proovige sama mingi kaasaegse kesklassiga...

Millise standardi kohased? Auto kogulaius oli alla 1800, sinna ei pane kahemeetrist pudelit kuidagi risti.

Kuigi õige on see, et ega meetrist laiema pakiruumiga autosid eriti leia. Ma oma vana mersuga harjununa jään pidevalt asjade sissetoppimisega hätta...
pikki, põiki, risti...ju see on see diagonaali-risti. Nagu näiteks kohe - praegu kohe ja kohe varsti.
(19-11-2012, 16:38 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(19-11-2012, 16:10 PM)hulgus Kirjutas: [ -> ]ot.
... üks suuremaid pakiruume, mis eales siinmail nähtud. Mäletamist mööda mahtusid standartsed gaasiballonid (o2, co2) risti autot sisse.
Proovige sama mingi kaasaegse kesklassiga...

Millise standardi kohased? Auto kogulaius oli alla 1800, sinna ei pane kahemeetrist pudelit kuidagi risti.

Kuigi õige on see, et ega meetrist laiema pakiruumiga autosid eriti leia. Ma oma vana mersuga harjununa jään pidevalt asjade sissetoppimisega hätta...


ot jatkuu.
Ma kasvult HArju keskmine, aga mäletamist mööda jääb põrandale asetet vene ballooni reduktor ikka silme kõrgusele. Ballooni sai tõstetud kahe käega, kraest ja põhja randist, aga käte siruulatus ikka keha pikkusega võrdne (ei usu? aga mõõtke üle).
Selle audi sigariga meenus;Sai kunagi tuttavale korteri remonti tehtud,temal oli selline "sigar",pikemate asjade kohale toomiseks laenas ta alati sõbra sedaan kerega "Sierra"(sellel sai taga istmed alla lasta).
Ise sai ka mõned korrad seda"Sigarit" kasutatud,kuigi mootor oli 1,8liitrine läks ta päris hästi edasi,kuid mulle ei sobinud,liiga mugav oliBig Grin,natuke pikemal sõidul kippus mul silm kinni vajuma,ei aidanud ka värske pea(teiste autode roolis seda muret pole olnud)
OT : Tegin otsa Pärnust Tallinna täna ja tagasi ja kurat isegi 91 a Orioni roolis tahab silm kinni vajuda Big Grin
(04-11-2012, 01:16 AM)genn Kirjutas: [ -> ]Kunagi tuttaval oli ka analoogne masin,mulle meeldis tema masina puhul,jahutus ventilaatori ülekanne,rohkem pole sellist näinud.Nimelt mootor oli masinal risti,siis radiaator jäi mootori küljele.Mootori taha oli paigaldatud rihmaratas millelt rihm jooksis edasi radiaatori küljes olnud ventilaatori külge ja tagasi,et rihm õieti jookseks oli radiaatori küljes veel väiksed juhtrullid.Igatahes pilt sööbis mälluBig Grin

Minu esimene "välismaa auto" oli pesukott 305D, aastast 1980. Sellel oli samuti jahutusventika/veepumba rihm nö ümber nurga. Mootor auto suhtes risti ja rihmülekanne ikkagi väntvõllilt ette radika jahutamiseks.
Lisaks oli antud apraadil veel selline kihvt käigukast, mis asus mootori karteris.
Kes teab, see teab.
[attachment=41009]Pilt paar nädalat tagasi Maaülikooli parklast. Ehe nostalgia Smile
Selliseid pisikesi ajas eesti teedel üleeelmisel kümmnendil omajagu ringi. Daihatsud või Daewood või kurat nende nimi oli, olid veel õite pisikesed. Nende otstarbekus jääb seniajani arusaamatuks Big Grin
Tänapäeva maxi kaubikusse mahuks juba sisse neid ca 3 Big Grin
Ühte sellist kasutas tuttav mesinik tarude uude paika vedamiseks. Oli küll natuke tagumisest numbrimärgist suurem mootor peal, kuid kõik sillad vedasid!
Lääne kaudu tulnud idaauto, millesse meie inimene mugavalt ei mahtunud.
Need pisikesed Daihatsud ja Subarud liikusid meie kandis hüüdnime "munakoor" alla. EPA fotol on pigem Toyota Lite-Ace või mõni muu sarnane, need olid juba täitsa kaubiku moodi.

Üks peretuttav suutis munakoore ehmatusest küliligi panna, kui Lennart Meri ametiautot eskortinud politseiauto talle keset teed vastu tuli...
Minu mäletamistes istusid pisikeste Suzuki Carryde roolis alati kaalukamad mehed(ning õhku jäi küsimus kuidas nad sinna rooli taha küll mahtusid)

Meie kinnisvara hoolaja remondi brigaad sõidab sellise Toyota kastikaga ringi,väga lollikindel masinBig Grin
(27-11-2012, 23:17 PM)Aspelund Kirjutas: [ -> ]Need pisikesed Daihatsud ja Subarud liikusid meie kandis hüüdnime "munakoor" alla. EPA fotol on pigem Toyota Lite-Ace või mõni muu sarnane, need olid juba täitsa kaubiku moodi.

Nissan Vanette. Täiesti kobe kaubik, arvan ma samuti.
"Munakoor" ilmselt näiteks see Subaru:

[Pilt: subaru_estratto.jpg]

Üks väga korralik selline mikro-subaru seisis veel eelmisel talvel Nõmme kandis (saksa numbritega, eestlane peab ilmselgelt sellisega liikumist eneseväärikuse pihta käivaks...)
(28-11-2012, 00:28 AM)genn Kirjutas: [ -> ]Minu mäletamistes istusid pisikeste Suzuki Carryde roolis alati kaalukamad mehed(ning õhku jäi küsimus kuidas nad sinna rooli taha küll mahtusid)

Äkki oli asi selles, et ka keskmine Eesti Mees paistis Carry või Libero roolis kaalukamana Big Grin

Isand Nõmmik oskab ehk rääkida Libero ja Maanteemuhu mõõtude sarnasusest/erinevusest. On ta ju need kaks mudelit omavahel tihedasti sõbraks teinud.

Aga lapsepõlvest mäletan, et Võrus, vanaema naabripoisil oli Carry. Valget värvi. Ja tolle aja mõistes hirmus tümakas oli sees. Õhtuti käis seal masinas regulaarselt viinavõtt ja muusika kuulamine. Ja kogu maja vanamutid olid tigedad nagu herilased.
(04-11-2012, 02:13 AM)Maamees Kirjutas: [ -> ]Eelneva jutu peale tuli meelde tuttava vana Skoda, oli äkki 120 LS.
Ma ei suutnud kuidagi ära imestada miks tagaustel aknad alla ei käi Big Grin
Ma ei saa siiani aru, miks nende vesijahutusega reasneljased töötasid sellise nõmeda puterdava häälega? Nagu oleks tööjärjekord vale olnud... Big Grin
Aga muidu olid need tahetud masinad, sest mootori tükke oli liikumas "alkade-meestel" ehk siis külmfurgoonidega rekkameestel, sest "külmkapimootorid" olid just Skodade mootorid.

Vist on veel mainimata siin Talbot Simca ja ka Horizon. Neid liikus mingi aeg päris palju aga nüüd jäädavalt kadunud.


Kui juba lahmimiseks läks, siis panen ka enda peetud autod siia ritta:

1. Volvo 142 2,0 -72a
2. Honda Civic 1,2 -77a
3. VW Põrnikas -70a
4. Daihatsu Charade 1,0 -82a
5. Datsun 100a 1,0 -77a
6. Saab 900 2,0 -79a
7. Ford Escort XR3 1,6 -82a
8. Toyota Landcruiser 3,0D -77a
9. Mitsubishi Galant 1,8TD -85a
10. Datsun 120 AF II 1,2 -78a
11. Opel Kadett D 1,3 82a
12. Datsun Cherry 1,4 -82a
13. Fiat 127 Stella 0,9 -82a
14. Peugeot 504 2,3D -72a
15. VW Jetta I 1,6D -82a
16. Mazda 929 Coupe 1,8 -83a
17. Ford Escort XR3i 1,6 -84a
18. VW Golf II 1,6D -85a
19. Audi 100 Avant 2,0TD -87a
20. Opel Astra 1,7D -93a
21. Opel Astra CD 2,0 -93a
22. Toyota Landcruiser LJ70 2,4TD -89a
23. VW Passat 1,9TD -92a
24. Opel Corsa B 1,5D -94a

Eks nad kõik ühed parajad peldikud olid! Big Grin Neist enamust ei saanud osta sularahas, vaid sai vahetatud. Enne 2000 aastat oli lihtsalt selline mood, kus sai vahetada autosid lihtsalt 1:1-le. Ja kes siis korras autot vahetas! Big Grin Ikka siis, kui oli juba mõni ületamatu peidetud viga küljes, mida oma jõududega korda ei saanud ja siis saigi järgmise rondi vastu vahetada...
100 Amprise Datsuni ostsin Kadaka autoturult 6K kr eest, müüja tõsimeeli väitis, et see oli Soomes kirikuõpetaja auto ja ma kusjuures siiralt uskusin seda Big Grin.



Minu nägemuse järgi on sellised ajad olnud:
Esmalt Datsuni ajad, siis Opel Rekord/Kadett/Sierra/Escort/Audi 100 ajad, seejärel Opel Astra/BMW e34 jms ja siis lähiminevik on Audi 80/Passat millest paljud siiani elus.

Uute autode mood hakkab ka tänaval hästi silma. Üksvahe oli iga neljas auto BMW X5 ja siis Jeep Grand Cherokee.
Hiljuti oli maanteel iga neljas auto Toyota Avensis (2003-2008a). Pragu tundub iga teine olema kurja näoga Skoda (nagu politseidel). Smile
12. Datsun Cherry 1,4 -82a
Oli vast ikka 1.5, kuna sai isegi sellist peetud. Soome Politseil olla olnud samal kerel 1.7 - eksnaise sugulastel selline ka küüni taga vedeles üheksakümmnendatel. Nägemus konkreetsete automudelite laiast levikust saab minupoolse heakskiidu ja võiks ju proovida seda konkretiseerida, kuid see on väheke komplitseeritud üritus, kuna tolleaegseid andmebaase ei ole vist võtta??? No 97 aasta Perli baasi saaks aga see on ju ainult too aeg. Lisaks veel, et Jeep Grand Cherokee oli üheksakümmnendate keskpaiga Tartu ärikate lemmikauto ja kuigi mäletan bussiaknast tol ajal loetud "Limited" kirju, siis ei oska öelda, kas ja kui palju neid tavalise 5.2 asemel ka 5.9-ga olid, mis andis tulemuseks tolleagse maailmamastaabis käbedama maastikuvõimelise neliveose.
(30-10-2012, 17:37 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ].....Siis seesinane 100Amprit - jälle ulmeliselt hea minekuga ning uskumatult mugava kulgemisega auto!......
No ma ei tea... mu mäletamistmööda oli "100amprine" paras piinamasin - inises ja kumises ning peale pikemat sõitu kõrvad undasid ikka tükkaega takkajärgi! Ehtne tünnissõit Big Grin Ketsi võttis vilisema muidugi väga kergelt aga on meeles, kuidas sõbra omaga üritasime kiirendust 0-100km/h mõõta - väga paljude katsete parim tulemus oli 19sec@0-100kmh... masendav ju! Tänapäeval küll enam vabatahtlikult sellisega ei sõidaks Big Grin
Mäletan, et sai ise Datsunit omades vahest ülemuse nullkuude istutud, ja see tundus kruusateel ikka ülimugav ja pehme ning vaikne.
Tegelt mäletan ühe tüübi tagaveolist Sunny't ja see oli hoopis teisest puust, kui need esiveolised pukatsid, sobib täpselt sinu öeldud "uskumatult mugava kulgemisega" Wink
100-Amprise rooli taga (ega isegi tagaistmele) ei ole küll kunagi sattunud. Peetud autode nimekiri on ka nii lühike et midagi nostalgitseda pole.
Suurim nostalgia on aga seotud mu õele kuulunud 1977 (+/- 1 a) Toyota Corollaga, oli vist veel kupeemudel. Kaheukseline igatahes.
Vot see oli vana masina kohta üllatavalt ergas, tagaveoline ja tõeliselt fun sõita. Kasutasin seda üsna lühikest aega, lagunes mis kole, eks ressurss oli lihtsalt lõppemas. Hiljem müüdi see edasi ja vist juba mõni päev peale müüki sõideti lapikuks.
Selline käru võiks küll täna hobiautoks olla Smile
Datsun Cherryga sain esimese naastrehvi kogemuse Big Grin .Pani alla mitte just uued rehvid,mõtlesin et nüüd püsib auto hästi teel.Kui aga sirgel ja tühjal teel külg ees lumevallis peatusin.Siis oli selge;rehvidest olulisem on rooli ja istme vaheline"tihend" Big Grin.
Auto sai ostetud 2,5k eest aasta hiljem õnnestus 3,5k maha müüa.Autol oli esiklaas mõrane,käigu hoovastik lõtkudega(kolmandat käiku tuli otsida) ja lõpuks ei tahtnud alati starterit taha võtta,kuid ostja ütles:"Datsun on hea auto" ning ladus mulle raha peopeale ja läks.Big Grin
[attachment=41180]Minu esimene lääneosariikide auto oli just selline,nagu sellel laenatud pildil.Aasta oli siis 1990 või 91 - üldine vaesus ja kriis,bensiini saamine oli suur probleem ja mõte liikus diiselauto soetamise suunas, sest seda kraami ikka liikus veel.Tasapisi sai aetud rootslastega puiduäri ja kui oma plaanidest neile rääkisin,kutsutigi mõne aja pärast diiselmersut vaatama.Täpsemalt ei mäleta,kuid see küla oli kusagil Upsala lähistel metsade taga pärapõrgus ja tolle küla suurim ja uhkem talu oli lõpetanud tegevuse,sest peremees oli vanaks saanud ja lapsed kõik suurlinnadesse jalga lasknud.
Küünis heinarämpsu ja kansita kihi alt paistisgi siis selline valge 240D. Hinnaks küsiti 700 SEK.Esialgu ehmusin pisut,kuid kui suurem rämps sai maha pühitud selgus,et salong oli väga heas korras ja kapotialune kah lausa hiilgas puhtusest.
Kusagilt külapealt hangiti poolpidune aku,starter vedas kenasti R5 diiselmootorit ringi,kuid see ei teinud ühtegi popsu.Vana ajas seejärel uunikum Volvo traktori käima ja selle slepis võttis ka auto varsti hääled sisse.Algul suitses küll hullupööra,kuid soojenedes hakkas mõnusalt plõgisedes korralikult tööle.Kuna väljas oli paar külmakraadi ei tulnud pesemisest midagi välja ja piirdusime ainult pühkimise-nühkimisega.Erilisi roostekahjustusi ei paistnud olevat,mootor käivitus ka igal katsel,kõik tuled-viled toimisid ja nii saigi kaubad tehtud ning napilt õhtusele laevale jõutud.
Tallinnas,kui oli vaja laevalt maha sõita,ei käivitunud mootor jälle - käia või aku tühjaks.Kusagilt sai leitud nöörijupp ja nii teise auto slepis suurte sekeldustega väravast välja saime.Tänaval,kui sai kiiremini vedada läks ikkagi suure tossupilve saatel käima ja sõit kodu poole võis alata.
Tollipaberid sai vormistatud kolmandal katsel Tartus ja täpselt jõululaupäeval olingi uhke mersu "õnnelik" omanik.Selgus,et külmalt käivitumise takistuseks oli läbipõlenud eelsoojendusküünal ning kuna kõik viis küünalt oli ühendatud järjestikku,ei töötanud ükski nendest. Seni kui Rootsist uus küünal saabus käis sõit nii,et hommikul slepis käima ja päeval ei tohtinud mootoril lasta maha jahtuda,sest sel juhul tuli jälle leida selline liikur,mis oli suuteline puksiiris käima tõmbama.
Muide saabunud uus küünal põles läbi paarikümne käivitamise järel - ju vist oli selle takistus teine võrreldes originaalidega.Seepeale jätsin üldse vigase küünlaga silindri mängust välja,ühendasin neli küünalt järjestikku ja sel moel sõitsin kaks aastat,misjärel müüsin masina,et osta Tartu Kommertspangalt 45 000 krooni eest BMW 528i.
(08-12-2012, 10:04 AM)Vana7 Kirjutas: [ -> ]Tartu Kommertspangalt 45 000 krooni eest BMW 528i.

Väike meenutus sellestki autost ei teeks paha !Wink
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18