automoto.ee foorumid

Täisversioon: K: rikutud keermega poldiaugu taastamine suurema mõõdu peale.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Esmalt tegu traktori t25a käigukasti korpusega. (malm ja mitte pehmem variant) Korpus ise sisust ka kaantest puhtaks visatud. (detail nüüd vast ca 50kg)
Tegu parempoolse aisadekinnitusplaadi kinnituspoltidega M12 (4tk) ja M16 (2tk) keermed.

Kuna plaat logises (M16 poldid olid liiga pikad ja vahele pandud mitu vedruseibi), olid nad pooleks murdunud.
Ühe sain ise välja meelitada teist on eelmine omanik kätte üritanud saada, kuid tulutult. Viimasega ongi mul probleeme.

Poldiauk ise 32mm sügav. Sellest 16mm on puuritud juba polti välja. Mingi konts on seal nüüd sees(16-32mm sügavusel) ja seda vaja kätte saada. Puurimisega oli väljast auk M16 keermel nihkaga mõõtes 15,2mm (0,8mm keeret oli ühtpidi alles)

Nüüd ongi küsimus. Kuidas saaks selle poldi jupi sealt kätte. Ja augu ülepuuritud/keermestatud M18 peale. (seda vaja suuremas puurpingis teha)
Kas keegi oskaks mõnd inimest või töökoda soovitada, kes suudaks sellise asja ära teha Tartumaa piirkonnas?

Keermetaastuse komplekti ei tahaks kasutada, sest see oleks nagu "kärukonksu liimimine super atackiga tagasi"
Tartus Võru Aardla risti juures besuka taga hoovis on üks metallitööfirma. Hüdrotõstuki puksid ja hüdrosilindri tegid küll väga profilt valmis. Nii palju kui seal ringi käies nägin siis tehti üsnagi keerulisi töid.
(29-10-2012, 13:58 PM)v126 Kirjutas: [ -> ]Tartus Võru Aardla risti juures besuka taga hoovis on üks metallitööfirma. Hüdrotõstuki puksid ja hüdrosilindri tegid küll väga profilt valmis. Nii palju kui seal ringi käies nägin siis tehti üsnagi keerulisi töid.
Sõbral võti seal 5min. töö eest 20€, olgugi et tunni hind väidetavalt 35€.
(29-10-2012, 13:58 PM)v126 Kirjutas: [ -> ]Tartus Võru Aardla risti juures besuka taga hoovis on üks metallitööfirma. Hüdrotõstuki puksid ja hüdrosilindri tegid küll väga profilt valmis. Nii palju kui seal ringi käies nägin siis tehti üsnagi keerulisi töid.

Äkki on mingi firma nimi ka? Muidu otse seda töömeest otsides võib mõnes kohas kaheraudse ette sattuda.


(29-10-2012, 18:19 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]
(29-10-2012, 11:36 AM)unimüts Kirjutas: [ -> ]Keermetaastuse komplekti ei tahaks kasutada, sest see oleks nagu "kärukonksu liimimine super atackiga tagasi"

Keermetaastus komplektil ei ole häda midagi. Aga see selleks.
Kuna on plaanis nagunii M18 peale see keere teha, siis kontsu saab lihtsalt puurimisega kätte. Muidugi omajagu vaeva saab olema selle korpuse sättimise ja kinnitamisega töölauale.
Mäletamistmööda on seal aisakinnitusplaatidel tihvtid ka olemas. Kui nüüd poldid on lahti olnud, siis ilmselt need ka ligadi logadiks ära kulutanud.

Kuna mul endal ei ole nii korraliku puurpinki, mis võtaks nii suure puuri sisse, siis keeruline. Ja trelliga seda auku ovaalseks ka ei tahaks puurida.

Teisalt tõsine probleem on selles, et niisama ei keermesta selle korpuse sisse ka uut keeret. Korpuse materjal lihtsalt nii tugev, et vaevalt isegi tavapuuriga seal midagi teeb.

Aisade plaadi poldiaugud ise olid suht ok muidu. Üks see probleemne m16 keermega auk on probleemiks ja üks m12 keermega auk on ovaalseks väändunud.

Hädapärast usun, et saaks isegi vaid korralike ja pikemate poltide panekuga ka hakkama (mingi 10,2 või 12,8 karastusega), kuid selleks ongi vaja targema inimese pilku, kes asjale hinnangu annaks kui hull kahjustus on.

Aisade plaadid ei oma t25a'l difti, mis fikseeriks ta kindlalt käigukasti külge ta on vaid 4x m12 poldiga ja tagant 2x m16 poldiga kinnitatud. (kaks eraldi sirget liitepinda freesitud vaid plaadi ja käigukasti kohakuti oleku jaoks poldiavade alla)
(29-10-2012, 21:01 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]T 25 nüüd vaevalt et mingist imematerjalist see käigukasti korpus tehtud on. Päris tavaline rabe hallmalm ta jah ei ole, aga tavapuuriga küll täitsa puuritav. Pigem on sul probleem selles, et käsitrelliga 15-se puuriga puurides on vaja rakendada ka tõsisemat survejõudu puurile. Seda saab vähendada sellega, kui puurid ette ava väiksema puuriga.


Ma ise olen õppinud, et fekaal töö pole pikas perskpektiivis hea töö. Mitu korda üht auku lappida ei tahaks, eriti teades, et kasti korpuse kättesaamine on reaaluses 2 kõva päeva tööd. Juba külgülekande mahavõtmine (pedaalid eest külgülekanne maha) on mõnele kontimurdev.

Minu probleem on pigem selles, et ma ei ole elukutseline metallitöö inimene.
Teisalt ei oma ma nii suuri vahendeid, et seda korpust hiljem parandada.

Miks ma tahaks leida inimest, kes selle töö ettevõtaks.
vajaminevad asjad:
1) korralik puur nii M16 ettepuurimiseks. (ta peaks mingi 14mm olema)
2) uus keermepulk (et saaks parim ülevaade kahjustatud pinnast ning, keerme tipud ka puhastatud saaks)
3) vajadusel keerme m18 ette puurimiseks vastav puur
4) keermepulk m18 keerme tegemiseks (soovitavalt uued 1 ja 2 mõõdus)

Probleem minu jaoks:
5) korralik suurem puurpink (ei kujuta tõesti ette selle korpuse puurimist käsitrelliga. (isegi kui lasta treialil puur teha väiksema sabaga, et sobiks trelli padrunisse, on augu ümarus/ovaalsus küsitav)

6) ülirahulik käsi nii puurimisel, kui keerme lõikamisel

Siinjuures vaja ikka sellist tegelast, kes sellise tööga hakkama ka saaks. Ei tahaks näha hiljem korpust millel keermepuur sisse pooleks murtud.
Magnettallaga puurpinki ei anna sinna kinnitada ? http://www.eastin.eu/en-GB/searches/prod...271598.013
Pole küll aimu, kas seal kõrval siledat paralleelpinda on.
Endal analoogne probleem ja marineerin siin juba mõnda aega, ega julge otsustada. Terve hunnik arsenali ostetud puuride, reibalite ja keermelõikurite kujul.
Ava saab ümarada "reibaliga", kui ovaalseks kisub. Noh 18 puuriga peaks aegalse käiguga morsekoonusega trelliga ka tehtud saama.
http://epowertools.net/metabo-1800-watt-...b-323.html
(29-10-2012, 22:57 PM)mellpoiss Kirjutas: [ -> ]Elu on õpetanud, et "tööst kliendi juhendamisel" ei tule miskit head välja.
Jääb sul kaks varianti:
Kas teed ise ära, või viid meistri kätte ja kirjeldad soovitud lõpptulemust.


Mees selle lause ees RESPEKT ja müts maha.

Otsin teist lahendust ehk meistrit, kes selle töö ära teeks.
Siiamaani polegi ühtegi õiget vihjet tulnud, kes sellise tööga hakkama saaks. Sossseppadega ei tahaks ka tegeleda.

Kuid siin pakutakse jah välja kuidas ise teha.
Ma ei taha sitta tööd teha ja loomsed katsetused jäävad ära enda käe all.

MU esimeses postituses oli ka lause: " Kas keegi oskaks mõnd inimest või töökoda soovitada, kes suudaks sellise asja ära teha Tartumaa piirkonnas?"
Firma nime kahjuks ei mäleta aga aadress on vist Võru tänav 79b. Kui linna poolt tulles vahetult enne bensukat paremale väravast sisse lähed siis esimene firma tegeleb autoremondiga, tagapool teine metallitöödega.
Selles häda ju ongi et teada saad takkajärgi, kas oskab. Ma ei laidaks seda isetegemist maha. Täna Eestis on seis selline, et teenuse tellimisel saad enam vähem kindel olla ainult siis, kui inimest tunned.
Mis raha liikuma ? Kellel seda raha on ? Vaata millised on eesti palgad euroopaga võrreldes.